۲ طرز تهیه انواع کرپ گوشت و سبزیجات + فیلم آموزش تهیه

۲ طرز تهیه انواع کرپ گوشت و سبزیجات + فیلم آموزش تهیه


24 شهریور 1399 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه مرحله به مرحله انواع کرپ گوشت و قارچ،سبزیجات و ... بدون فر

کرپ در اصل یک پش غذا و جزو انواع اسنک فرانسوی است. برای درست کردن کرپ فرانسوی در ابتدا از انواع مربا و مارمالاد و شکلات و میوه تازه استفاده می‌شد اما بعدتر پخت کرپ به عنوان یک اسنک و میان وعده گوشتی یا با سبزیجات مختلف مرسوم شد. انواع کرپ برای وعده شام و ناهار بسیار به درد بخور و مقوی هستند و با تمام مواد می‌توانید آن‌ها را درست کنید. طرز تهیه انواع کرپ گوشت و قارچ، کرپ پیتزایی سوخاری، کرپ مرغ و کرپ سبزیجات بدون فر به همراه طرز تهیه خمیر کرپ را در مجله کوروش بخوانید.

 

 

طرز تهیه کرپ گوشت و قارچ پیتزایی رول سوخاری بدون فر

 

طرز تهیه کرپ گوشت و قارچ پیتزایی رول سوخاری بدون فر

 

مواد لازم برای خمیر کرپ

 

آرد: ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار

تخم مرغ: ۲ عدد

شکر: ۱ قاشق غذاخوری

نمک: ۱ قاشق چایخوری

شیر: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار

روغن: ½ لیوان فرانسوی دسته‌دار

آب: ½ لیوان فرانسوی دسته‌دار

 

مواد لازم برای مایه گوشت کرپ

 

فلفل دلمه‌ای: ۱ عدد متوسط

گوشت چرخکرده: ۲۰۰ گرم

پیاز: ۱ عدد متوسط

رب گوجه فرنگی: ۱ قاشق غذاخوری

قارچ: ۲۰۰ گرم

نمک: ۱ قاشق چایخوری

زردچوبه: ۱ قاشق چایخوری

فلفل سیاه: ۱ قاشق چایخوری

فلفل قرمز: ½ قاشق چایخوری

جعفری ساطوری خرد شده: ۱ قاشق غذاخوری

پنیر پیتزا: به مقدار لازم

 

مواد لازم برای سوخاری کردن کرپ

 

شیر: ½ لیوان فرانسوی دسته‌دار

تخم مرغ: ۲ عدد

آرد سوخاری: به مقدار لازم

 

طرز تهیه

 

طرز تهیه مرحله به مرحله انواع کرپ گوشت و قارچ،سبزیجات و ... بدون فر

 

برای درست کردن کرپ گوشت و قارچ پیتزایی سوخاری و رولی ابتدا خمیر کرپ را درست کنید. تمام مواد را با هم مخلوط کنید و با همزن دستی هم بزنید تا به غلظت ماست شُل برسد. خمیر آماده شده را کنار بگذارید.

 

سپس مایه گوشت و قارچ کرپ را درست کنید. پیاز را نگنینی خرد کنید. پیاز را با کمی روغن تفت دهید و وقتی طلایی شد فلفل دلمه‌ای نگینی خرد شده را اضافه کنید. وقتی فلفل هم کمی تفت خورد گوشت چرخکرده را اضافه کنید و تفت دهید تا گوشت تغییر رنگ دهد و سرخ شود. قارچ اسلایسی خرد شده را هم اضافه کنید و با سایر مواد تفت دهید تا آب قارچ کشیده شود. سپس نمک و فلفل و زردچوبه را اضافه کنید و با گوشت تفت دهید.

 

در مرحله بعد رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و خوب با گوشت تفت دهید. سپس ۱ استکان آب به گوشت اضافه کنید تا مقداری با آب هم قل بخورد و مایه گوشت کرپ حسابی جا بیفتد و غلیظ شود.

 

 

در یک ماهیتابه جداگانه یک ماهیتابه را با کمی کره چرب و داغ کنید. برای هر عدد کرپ یک مقاله از مایه خمیری کرپ را در ماهیتابه بریزید و دور تا دور ماهیتابه بچرخانید تا پهن شود. سپس پشت و روی خمیر را روی شعله ملایم گاز تفت دهید تا خمیر خوب خودش را بگیرد. هر با که خمیر کرپ آماده شد آن را در یک بشقاب بگذارید و کرپ بعدی را درست کنید.

 

بعد از آماده شدن خمیر کرپ‌ها در هر عدد کرپ مقداری مایه گوشت کرپ و پنیر پیتزا به مقدار دلخواه بریزید و کرپ را رول کنید. برای سوخاری کردن کرپ شیر و تخم مرغ‌ها را با هم مخلوط تا یکدست شود. وقتی همه کرپ‌ها را رول کردید به آرامی در مایه شیر و تخم مرغ بغلتانید و سپس در آرد سوخاری بغلتانید تا تمام قسمت‌ها به آرد آغشته شوند. در یک ماهیتابه روغن را داغ کنید و رول‌ها را روی شعله ملایم گاز سرخ کنید تا طلایی رنگ شوند. کرپ را با انواع سس مثل سس تارتار یا سس تایلندی و کچاپ میل کنید.

 

 

 

فوت و فن‌های درست کردن انواع کرپ سوخاری و ساده بدون فر

 

فوت و فن‌های درست کردن انواع کرپ سوخاری و ساده بدون فر

 

*برای درست کردن کرپ رولی سوخاری یا همان اسپرینگ رول به جای گوشت چرخکرده می‌توانید از گوشت مرغ حبه‌ای خرد شده، گوشت بیف نازک یا گوشت بوقلمون چرخکرده استفاده کنید.

 

*با اضافه کردن پنیر پیتزا کرپ پیتزایی خواهید داشت اما در صورتی که پنیر پیتزا دوست ندارید آن را حذف کنید.

 

*کرپ سوخاری را بدون گوشت و مرغ و به صورت کرپ سبزیجات هم می‌توانید درست کنید. برای درست کردن کرپ سبزیجات از تمام انواع سبزیجات از اسفناج و قارچ و ذرت تا هر سبزی دیگری که دوست دارید می‌توانید استفاده کنید.

 

*کرپ گوشت و سیب زمینی هم مشهور است. برای این کار سیب زمینی‌ها را نگینی خرد کنید و جداگانه سرخ کنید و سپس به مایه کرپ سبزیجات یا گوشت اضافه کنید.

 

*کرپ یک غذای فرانسوی و در لغت به معنای پیچاندن و رول کردن است. می‌توانید به جای رول کردن مثل روش تا کردن سمبوسه کرپ را بپیچانید.

 

*در ترکیب کرپ از انواع سوسیس و ژامبون و کالباس هم می‌توانید استفاده کنید.

 

*اگر می‌خواهید کرپ شما رژیمی باشد لازم نیست آن را سوخاری کنید. با همان خمیر کرپ تفت داده شده کرپ را رول و میل کنید.

 

طرز تهیه انواع کرپ فرانسوی شیرین و کرپ گوشت و قارچ یا سبزیجات

 

*فرانسوی‌ها در ابتدا کرپ شیرین را برای وعده صبحانه و با انواع شکلات، عسل و مربا و مارمالاد و میوه به عنوان مغز کرپ درست می‌کردند، یک چیزی شبیه پنکیک صبحانه اما با خمیر تا زده. اما بعدتر کرپ فرانسوی را برای وعده شام و ناهار هم تدارک دیدند و به این ترتیب بود که پای انواع گوشت و سبزیجات به کرپ‌ها باز شد. برای درست کردن کرپ فرانسوی صبحانه کافی است خمیر کرپ را به همین ترتیب آماده کنید و لای خمیر را با انواع میوه تازه، نوتلا یا حتی ارده و شیره و انواع شکلات صبحانه پر کنید.

 

*کرپ در واقع همان بورک ترک‌هاست. کرپ رول را با خمیر یوفکا یا نان لواش نازک هم می‌توانید درست کنید.

 

کالابرگ الکترونیک