طرز تهیه کیک اسفناج خوشمزه مجلسی در فر یا قابلمه با دستور امتحان شده

طرز تهیه کیک اسفناج خوشمزه مجلسی در فر یا قابلمه با دستور امتحان شده


29 شهریور 1399 . زمان مطالعه: 5 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه کیک اسفناج خوشمزه مجلسی در فر یا قابلمه با دستور امتحان شده

کیک اسفناج یکی از مشهورترین و خوشمزه‌ترین انواع کیک‌ ساده در سرتاسر دنیاست. به خاطر استفاده از وانیل و سایر طعم‌دهنده‌ها مزه اسفناج به هیچوجه در این کیک خوشمزه خانگی و اسفنجی حس نمی‌شود و فقط رنگ سبز خوشرنگ و چشم‌نواز و خواص اسفناج حسابی توی چشم است. طرز تهیه کیک اسفناج خوشمزه مجلسی فوت و فن کوزه‌گری کیک اسفناج با یک دستور امتحان شده را در مجله کوروش بخوانید.

طرز تهیه کیک اسفناج خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه کیک اسفناج خوشمزه مجلسی در فر یا قابلمه با دستور امتحان شده

مواد لازم

 

اسفناج پوره شده: ۱۲۰ گرم

شیر: ۱۰۰ میلی‌لیتر (۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار سر خالی)

روغن مایع: ۱۰۰ میلی‌لیتر (۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار سرخالی)

تخم مرغ: ۳ عدد در دمای محیط

شکر: ۲۲۰ گرم (۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار)

آرد: ۲۵۰ گرم (۱ و ۲/۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار)

بیکینگ پودر: ۱ قاشق غذاخوری سرخالی

وانیل: ¼ قاشق مرباخوری (اگر عصاره وانیل دارید نوک قاشق مرباخوری یا به جای وانیل ۱ قاشق مرباخوری پودر هل سبز)

 

طرز تهیه

 

طرز تهیه کیک اسفناج خوشمزه مجلسی در فر یا قابلمه با دستور امتحان شده

 

مرحله اول

 

اما چگونه کیک اسفناج درست کنیم؟ در ابتدا ذکر این نکته ضروری است برای طرز تهیه کیک اسفنجی و خیس اسفناج خوشمزه خانگی یا هر کیک دیگری بهتر است از ترازوی آشپزخانه برای اندازه‌گیری مواد استفاده کنید تا یک کیک عالی و حرفه‌ای قنادی و بدون عیب و نقص داشته باشید. فر را روشن کنید. اگر فر گازی است در دمای ۱۷۵ درجه سانتیگراد و اگر برقی است در دمای ۱۶۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید تا گرم شود.

 

مرحله دوم

 

برای دستور پخت کیک خیس اسفناج خوشمزه خانگی ابتدا باید پوره اسفناج را درست کنید. برای این کار فقط برگ‌های اسفناج را بدون ساقه با نیمی از شیر بخارپز کنید و در میکسر یا غذاساز کاملا پوره و یکدست کنید (اگر گوشتکوب برقی دارید از آن استفاده کنید). سپس تخم مرغ‌های هم دما با محیط را در یک ظرف بشکنید و خوب هم بزنید. آرد و بیکینگ پودر را هم با هم مخلوط و سه بار الک کنید. (مقدار آرد و بیکینگ پودر بعد از الک باید به اندازه مقدار گفته شده در مواد لازم باشد).

 

طرز تهیه کیک اسفناج خوشمزه در فر و بدون فر با دستور امتحان شده

 

مرحله سوم

 

به تخم مرغ‌های هم زده شکر را اضافه کنید و خوب با همزن بزنید تا شکر کاملا حل شده و مایه کشدار شود. حالا بقیه شیر و روغن را اضافه کنید و دوباره با هم مخلوط کنید. سپس اسفناج پوره شده را هم اضافه کنید. حالا مخلوط آرد و بیکینگ پودر را کم کم اضافه کنید و با لیسک در جهت عقربه‌های ساعت به آرامی هم بزنید. لازم نیست زیاد مایه کیک را هم بزنید چون کیک خشک می‌شود و پف نمی‌کند. وقتی مایه کیک یکدست شد آن را در قالب بریزید و در طبقه وسط فر به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه بپزید. برای این مقدار مواد یک قالب ۳۰ در ۴۰ مستطیل یا قالب گرد ۲۵ الی ۳۰ را چرب کنید و کف آن را با کاغذ روغنی بپوشانید.

 

طرز تهیه کیک اسفناج خوشمزه در فر و بدون فر با دستور امتحان شده

 

مرحله چهارم

 

برای مطمئن شدن از پخت کیک نوک یک خلال دندان یا چنگال را در کیک فرو کنید، اگر مایه کیک به آن نچسبید و تمیز بیرون آمد کیک پخته است. صبر کنید کیک خنک شود سپس آن را به صورت رولتی یا از وسط برش بزنید و با خامه فرم گرفته یا هر گاناش دیگری (مثل انواع میوه فصل و دانه‌های انار) که دوست دارید تزیین کنید. کیک اسفناج را معمولا با خامه زده شده تزیین می‌کنند.

 

نکته مهم کیک اسفناج خوشمزه و مجلسی این است که بعد از اضافه کردن خامه یا کرم و یا حتی کیک اسفناج ساده حتما باید به مدت ۳ ساعت در یخچال استراحت کند و سپس آن را سرو کنید. کیک اسفناج را به صورت کاپ کیک و مافین اسفناج هم می‌توانید درست کنید. کیک اسفناج خانگی را بدون فر و در قابلمه هم می‌توانید درست کنید. توصیه می‌کنیم مقاله طرز تهیه کیک در قابلمه را بخوانید.

 

اگر به پختن کیک خانگی علاقمند هستید در مقاله طرز تهیه کیک اسفنجی وانیلی کاملا توضیح داده‌ایم که چرا گاهی پف کیک می‌خوابد، خشک می‌شود و یا گنبدی شکل می‌شود.

 

 

 

کالابرگ الکترونیک