طرز تهیه شامی کباب بروجردی + ترکیب سبزی شامی کباب بروجردی

طرز تهیه شامی کباب بروجردی + ترکیب سبزی شامی کباب بروجردی


10 مهر 1399 . زمان مطالعه: 2 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه شامی کباب بروجردی + ترکیب سبزی شامی کباب بروجردی

شامی کباب بروجردی یا به قول خود بروجردی‌ها (شامی کوا) یکی از مشهورترین انواع کتلت با گوشت چرخ کرده خوشمزه ایرانی است. در ترکیب این مدل شامی کباب خوشمزه به روش بروجردی علاوه گوشت، یک ترکیب سبزی هم داریم که طعم لذیذ شامی کباب را دوچندان می‌کند. طرز تهیه شامی کباب بروجردی و ترکیب سبزی شامی کباب بروجردی را در مجله کوروش بخوانید.

 

طرز تهیه شامی کباب بروجردی

مواد لازم برای ۶ نفر

 

گوشت چرخکرده: ۲۰۰ گرم

پیازچه: ۲۰۰ گرم (یا ۱ عدد پیاز متوسط)

تره: ۱۰۰ گرم

تخم مرغ: ۲ عدد

نمک، فلفل و زردچوبه: از هر کدام ½ قاشق چایخوری

شنبلیله خشک: ۲ قاشق چایخوری

 

طرز تهیه

 

درست کردن شامی کباب که یک غذای نونی ساده و از جمله غذاهای محلی استان لرستان و شهر بروجرد است بسیار آسان است. در ابتدا بد نیست بدانی کتلت با شامی یک تفاوت دارد. در ترکیب کتلت گوشت و سیب زمینی داریم اما شامی کباب سیب زمینی ندارد. برای درست کردن این غذای فوری خوشمزه ابتدا پیاز را رنده کنید و آب آن را بگیرید یا به جای آن پیازچه را نگینی خرد کنید.

 

سبزی تره و شنبلیله خشک هم همان سبزی شامی است که باید تره را ساطوری خرد کنید. تمام مواد شامی کباب به همراه فلفل، نمک و زردچوبه را با هم مخلوط کنید. ۳۰ دقیقه به مایه شامی استراحت بدهید و سپس در یک ماهیتابه تفلون یا چدن روغن را داغ کنید و شامی کباب بروجردی را سرخ کنید.

 

بد نیست بدانید بروجردی‌های شامی کباب را به صورت گرد درست می‌کنند. برای این کار یک قالب گرد دسته‌دار دارند و از آن برای شکل دادن به شامی کباب‌ها استفاده می‌کنند. شما با دست هم می‌توانید مایه شامی کباب‌ها را گرد درآورید و در روغن داغ سرخ کنید. این غذای نونی ساده و سریع و خوشمزه با گوشت چرخ کرده را برای وعده شام و ناهار درست کنید.

مقاله طرز تهیه شامی کباب را هم در مجله کوروش بخوانید تا با طرز تهیه انواع شامی کباب یه عنوان یک غذای فوری خوشمزه در شهرهای مختلف ایران آشنا شوید.

 

 

کالابرگ الکترونیک