تهیه ۷ ماسک صورت جوانساز و لایه بردار با میوه‌ های زمستانی

تهیه ۷ ماسک صورت جوانساز و لایه بردار با میوه‌ های زمستانی


10 آبان 1399 . زمان مطالعه: 7 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
تهیه ۷ ماسک صورت خانگی با میوه‌های زمستانی برای جوانسازی و لایه‌برداری

مراقبت از پوست و توجه به نکات و روتین مراقبت از پوست همیشه مهم است؛ در هر سنی که باشیم، مراقبت از پوستمان به سلامت و زیبایی آن کمک می‌کند. اگر در فصول سرد از پوست صورتتان مراقبت نکنید؛ هوای سرد باعث خشکی و ترک‌خوردن پوست شما می‌شود. در این مقاله، طرز تهیه چند ماسک تغذیه کننده پوست صورت با میوه‌های فصل زمستان را شرح داده‌ایم. می‌توانید به‌راحتی آنها را در خانه‌ درست کنید تا پوستتان سالم، براق و مرطوب بماند. در مجله کوروش طرز تهیه ۷ ماسک صورت خانگی با میوه‌های زمستانی برای جوانسازی پوست و لایه‌برداری و بستن منافذ پوست که البته ماسک شفاف کننده پوست صورت هم هستند را بخوانید.

 

۱. ماسک صورت خانگی با پوست پرتقال برای شادابی و لطافت پوست

 

از پوست پرتقال برای کاهش فشار خون، درمان اضطراب و افسردگی استفاده می‌کنند. در روند روتین مراقبت از پوست و برای تهیه یکی از بهترین انواع ماسک صورت خانگی با میوه‌های زمستانی، پوست پرتقال را خشک کرده و  آن را در مخلوط‌کن بریزیرد تا خرد شود و به‌حالت پودری در بیاید. یک قاشق چای خوری بلغور جو دوسر را با پوست پرتقال‌ها ترکیب و خرد کنید. چند قطره عسل و چند قاشق ماست را به ترکیب اضافه و مخلوط کنید تا مخلوط صافی ایجاد شود. آن را روی صورت خود بمالید. سپس صبر کنید تا خشک شود. مخلوط خشک‌شده را با آب سرد بشویید. این ماسک برای شادابی و لطافت و رفع خشکی پوست البته بستن منافذ پوست بسیار مفید است.

 

تهیه ۷ ماسک صورت خانگی با میوه‌های زمستانی برای جوانسازی و لایه‌برداری

۲. ماسک صورت خانگی با سیب ضد لک و روشن کننده پوست

 

برای درست کردن این ماسک شفاف کننده صورت ابتدا یک‌ چهارم سیب را با پوستش برش داده و با رنده ریز، رنده کنید. چند قطره عسل اضافه کنید تا خمیری با قوام به دست آورید. خمیر را روی صورت خود بمالید و ماسک را به مدت ۱۵ دقیقه روی صورتتان نگه دارید. سپس آن را با آب گرم بشویید.

 

 

۳. ماسک صورت خانگی با موز برای لایه‌برداری، ضد لک و روشن کننده پوست

 

تهیه ۷ ماسک صورت خانگی با میوه‌های زمستانی برای جوانسازی و لایه‌برداری

 

برای درست کردن این ماسک لایه‌بردار و جوان کننده پوست صورت در روزهای سرد سال ۲ عدد موز کاملا رسیده را انتخاب کنید و آنها را خوب له کنید. چند قطره عسل و یک قاشق ماست را با آن مخلوط کنید. آن را به صورت و گردن خود بمالید؛ اما به دور چشمتان نمالید. آن را به مدت ۱۵ دقیقه  نگه دارید و سپس به‌آرامی با آب بشویید. اگر می‌خواهید پوست خود را لایه‌برداری کنید، یک قاشق جو دوسر به ترکیب اضافه کنید.

 

 

۴. ماسک صورت خانگی با پاپایا

 

تهیه ۷ ماسک صورت خانگی با میوه‌های زمستانی برای جوانسازی و لایه‌برداری

 

پاپایا (papaya) گیاه بومی مناطق حاره‌ای آمریکایی است و اکنون در هند، فیلیپین و برزیل نیز کشت می‌شود. این گیاه حاوی ویتامین E، C ، اسیدفولیک، منیزیوم، آهن و بتاکاروتن است.

۱۰ قطعه پاپایای با اندازه معمولی را له کرده و چند قطره عسل و چند قطره لیمو به آن اضافه کنید. بعد از اینکه ماسک صورت قوام غلیظی پیدا کرد، آن را روی صورت خود بمالید، بگذارید چند دقیقه بماند و بعد با آب سرد بشویید. ماسک پاپایا برای بستن منافذ پوست و جوانسازی و لایه‌برداری پوست بسیار موثر است.

 

 

۵. ماسک صورت خانگی با گوجه‌فرنگی برای بستن منافذ باز صورت

 

تهیه ۷ ماسک صورت خانگی با میوه‌های زمستانی برای جوانسازی و لایه‌برداری

 

گوجه‌فرنگی حاوی ترکیبات فنولی، اسید فولیک و ویتامین C‌ است. گوجه‌فرنگی همچنین سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد، باعث جوانسازی پوست شده و منافذ پوست را می‌بندد.

برای تهیه این ماسک صورت جهت جوانسازی پوست و برطرف کردن منافذ باز دانه‌های گوجه‌فرنگی رسیده را بیرون آورده و بقیه را له کنید. یک قاشق چای خوری پودر زردچوبه را مخلوط کرده و یک خمیر درست کنید. همچنین می‌توانید چند قطره ماست به آن اضافه کنید. ماسک را روی صورت خود بمالید و هنگامی که خشک شد، آن را با آب بشویید.

 

 

۶. ماسک صورت خانگی کیوی و موز برای از بین بردن خطوط ریز و چین و چروک

 

تهیه ۷ ماسک صورت خانگی با میوه‌های زمستانی برای جوانسازی و لایه‌برداری

 

کیوی و موز برای ازبین‌بردن خطوط ریز صورت بسیار مؤثر هستند و یک ماسک عالی شفاف کننده پوست صورت محسوب می‌شوند. یک کیوی و یک موز را در یک کاسه له کنید. یک قاشق غذاخوری شیر لخته‌شده را به آن اضافه کنید. آن را روی صورت خود بمالید و به مدت ۳۰ دقیقه نگه دارید و سپس بشویید. خواص ضد التهابی کیوی در درمان آکنه نیز موثر است.

 

 

۷. ماسک برطرف کننده ترک‌های پوستی با خرمالو و سیب‌زمینی تازه 

 

تهیه ۷ ماسک صورت خانگی با میوه‌های زمستانی برای جوانسازی و لایه‌برداری

 

میوه خرمالو حاوی ویتامین A،C  و E است و دارای اسیدهای چرب اشباع شده است که برای رشد و سلامت سالم بسیار ضروری است. خرمالو کاملا پوست را بازیابی می کند، رنگ پوست را بهبود می‌بخشد و روند متابولیسم موجود در آن را تسریع می‌کند. خرمالو همچنین سرشار از بتا کاروتن است که به بازسازی رنگ پوست سالم کمک می‌کند و منبع طبیعی آنتی اکسیدان است. تانن موجود در خرمالو به بهبود زخم‌ها و ترک‌های جزئی پوست کمک می‌کند. با استفاده از ماسک خرمالو و سیب زمینی می‌توانید به مرور زمان به روشن و شفاف شدن پوست صورت دست پیدا کنید. بستن منافذ پوست و جوانسازی پوست از دیگری مزایایی یکی از بهترین ماسک‌های خانگی صورت است. در تهیه این ماسک شفاف کننده پوست صورت به مواد زیر نیاز دارید:

 

خرمالو : ۱ عدد

خامه ترش یا ماست کم چرب : ۱ قاشق غذاخوری

سیب زمینی تازه رنده شده: ۱ قاشق غذاخوری

نشاسته : ۱ قاشق چایخوری

سفید تخم‌مرغ :۱ عدد

برای تهیه این ماسک، سفیده تخم‌مرغ را  هم بزنید. تفاله خرمالو‌ها را جدا کرده و سپس با سفیده تخم‌مرغ و بقیه مواد مخلوط کنید. سپس روی پوستتان بمالید و بگذارید چند دقیقه باقی بماند. سپس با یک پد یا اسفنجی نرم، ماسک را از پوستتان جدا کنید.

 

 

کالابرگ الکترونیک