راهنمای انتخاب و خرید فرش مناسب برای اتاق خواب

راهنمای انتخاب و خرید فرش مناسب برای اتاق خواب


8 آبان 1400 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
انتخاب و خرید فرش اتاق خواب

هر اتاق در خانه شما می تواند از یک فرش خوش رنگ و زیبا بهره مند شود. به خصوص اتاق خواب هر خانه باید فضایی صمیمی و آرامش‌بخش باشد که یک فرش با گرمایی که به محیط می‌بخشد، می‌تواند اتاق را تبدیل به یک اتاق خواب ایده‌آل کند. اگر کف اتاق بدون هیچ کفپوش نرمی باشد، یک فرش اتاق خواب می‌تواند علاوه بر زیبایی، دمای اتاق را کنترل کند، صدا را جذب کند و راه رفتن روی کف را راحت‌تر کند؛ از این گذشته، چه کسی دوست ندارند صبح‌ها بعد از خارج شدن از تخت، پایش را روی سطح گرم و نرمی بگذارد؟ برای اینکه بدانید اصول انتخاب فرش اتاق خواب چیست و هنگام خرید آن چه نکاتی را حتما باید در نظر داشته باشید، راهنمای انتخاب و خرید فرش مناسب برای اتاق خواب مدرن و کلاسیک را از سرویس سبک زندگی و در مجله‌ی کوروش بخوانید.

 

 

چرا باید فرش اتاق خواب داشته باشم؟

 

چرا باید فرش اتاق خواب داشته باشم؟

 

چه باورتان بشود و چه نشود، یک فرش مناسب در اتاق خواب مدرن و کلاسیک، چه اتاق خواب کودک و نوزاد، چه اتاق خواب نوجوان دختر و پسر و البته چه خواب تازه عروس و داماد، می‌تواند تاثیراتی فراتر از راحت جلوه دادن کل فضا انجام دهد.

 

اول از همه، اگر کف خانه و اتاق شما طوری است که هنگام راه رفتن روی آن سر و صدا تولید می‌شود، فرش می‌تواند عایق این صداها باشد. به عنوان مثال، کف‌های چوبی موقع راه رفتن زیر پا صدا می‌دهند یا کفش‌های پاشنه بلند می‌توانند روی کاشی و سرامیک، کنسرتی ممتد و نه چندان شنیدنی اجرا کنند. پوشاندن این نوع کفپوش‌ها با فرش نرم که ضخامت خوبی هم دارد، بهترین راه برای کم کردن این سر و صداهاست.

 

استفاده از فرش اتاق خواب چه فرش فانتزی و چه فرش کلاسیک و چه گلیم فرش، همچنین برای کنترل دما بسیار عالی است. البته همه‌ی مبلمان این خاصیت را دارند چون با پر کردن اتاق، فضای کمتری به گردش هوای سرد می‌دهند. بنابراین هرچه در دکوراسیون داخلی اتاق اجزای بیشتری وجود داشته باشد، بیشتر و بیشتر گرم می‌شود.

 

همانطور که حتما می‌دانید، طبق قوانین فیزیک هوای گرم به بالا می‌رود و در نزدیکی سقف انباشته می‌شود. این بدان معناست که هر چه به کف نزدیک‌تر می‌شویم هوای سرد بیشتر در جریان است. بنابراین یک فرش اتاق خواب با کیفیت، می‌تواند برای کنترل دما و گرم‌تر کردن آن بسیار مفید باشد؛ به خصوص اگر اتاق خواب دخترانه یا اتاق خواب نوجوان باشد و نیاز به گرما و راحتی بیشتری در آن باشد.

 

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

بیشتر بخوانید: ۱۵ ایده جالب برای طراحی دکوراسیون ساده اتاق خواب جوان و نوجوان

 

 

چطور یک فرش اتاق خواب عالی انتخاب کنم؟

 

چطور یک فرش اتاق خواب عالی انتخاب کنم؟

 

حالا می‌رویم به سراغ بررسی نکات مهمی که باید در خرید و انتخاب فرش یک اتاق خواب مدرن یا اتاق خواب ساده و کلاسیک به آنها توجه کنید.

 

 

جنس کف‌پوش‌ها در انتخاب فرش

 

جنس کف‌پوش‌ها در انتخاب فرش

 

جنس کف‌پوش‌ها در دکوراسیون داخلی یک عامل خیلی مهم است که شما باید هنگام انتخاب فرش، رنگ و سبک آن، به آن بسیار توجه کنید. فرش قرار است روی این کف‌پوش قرار بگیرد و باید ترکیب این دو جنس مختلف با هم به صورتی باشد که زیبایی اتاق را دو چندان کنند و در عین حال کاربردی و بی دردسر هم باشد.

 

چند بار برایتان پیش آمده است که با جوراب روی سطح کاشی خورده لیز خورده اید؟ کف‌پوش از جنس کاشی یکی از لیزترین کفپوش‌هاست، بنابراین شما به فرشی نیاز دارید که به خوبی روی کاشی قرار بگیرید و از خطرات احتمالی جلوگیری کند. اگر به این مشکل مواجه شدید که فرش هم روی کاشی لیز می‌خورد، می‌توانید از انواع چسب‌های مخصوص فرش استفاده کنید و آن را به زیر فرش بزنید تا روی کاشی محکم شود.

 

نکته‌ی دیگری که باید در مورد کف‌پوش مورد توجه قرار بدهید این است که در نظر بگیرید کفپوش چقدر گرم یا سرد، همچنین سخت یا نرم است است. کف چوبی گرما و نرمی بیشتری دارد؛ بنابراین می‌توانید از فرش‌های نازک‌تری برای آن انتخاب کنید. کف کاشی یا بتن معمولاً سردتر هستند بنابراین بهتر است فرش‌های ضخیم‌تر و کرک‌های بلدتر انتخاب کنید.

 

 

بیشتر بخوانید: ۶ وسیله مورد نیاز برای تزیین و دکوراسیون مرحله به مرحله اتاق نوزاد

 

 

ابعاد اتاق خواب موثر در انتخاب فرش

 

ابعاد هر اتاق خوابی که می‌خواهید برای آن فرش تهیه کنید را باید به دقت بدانید. برای اتاق‌های بزرگتر می‌توانید یک فرش بزرگ که بخش زیادی از کف را بپوشاند بخرید یا چند فرش کوچک‌تر انتخاب کنید و آن‌ها را در گوشه‌های مختلف اتاق پهن کنید. تنها و بهترین راه برای انتخاب فرش یک اتاق خواب کوچک مثل فرش اتاق خواب نوزاد، انتخاب یک فرش مناسب با اندازه‌ی مناسب برای اتاق خواب مدرن و ساده است.

 

 

هندسه‌ی اتاق خواب در انتخاب فرش

 

هندسه‌ی اتاق خواب در انتخاب فرش

 

نکته‌ی دیگری که باید برای انتخاب فرش اتاق خواب در نظر داشته باشید، هندسه‌ی اتاق است. همانطور که تا اینجا گفتیم، هنگام انتخاب فرش پارامترهای کلی اتاق نقشی اساسی دارند. هندسه‌ی اتاق یکی از همین پارامترهاست. داشتن یک اتاق خواب مربع شکل به این معنی است که بهتر است یک فرش مربعی خریداری کنید؛ به همین سادگی.

 

عدم تطابق هندسه‌ی اتاق خواب با فرش می‌تواند کل نظم و هارمونی دکوراسیون داخلی اتاق خواب را به هم بریزد. لازم است که موقع خرید مطمئن باشید که شکل و سایز فرش هماهنگی کامل را با اتاق خواب‌تان داشته باشد.

 

 

بیشتر بخوانید: ۷ روش آسان تغییر و طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب برای فصل پاییز

 

 

رنگ و طرح فرش برای انتخاب شدن

 

رنگ و طرح فرش برای انتخاب شدن

 

رنگ و طرح فرش از اهمیت بالایی برخوردار است. وقتی صحبت از رنگ و طرح می‌شود، اولین چیزی که باید به آن توجه شود، رنگ و طرح کلی اتاق خواب یا اتاق پذیرایی است که می‌خواهید فرش را در آن پهن کنید. موقع انتخاب رنگ و طرح باید به حال و هوا و رنگ‌های کلی اتاق (و نه کل خانه) توجه کنید و هماهنگی و هارمونی را در نظر داشته باشید چون این یک موضوع حیاتی است.

یک فرش می‌تواند تأثیر جدی و قدرتمندری را بر نمای کلی اتاقی که در آن پهن شده است داشته باشد. بنابراین باید در ترکیب با دیگر اجزای اتاق به خوبی کار کند و به زیبایی آن‌ها بیفزاید. به شما توصیه می‌کنیم که موقع خرید فرش، عکسی از اتاق و وسایل آن به همراه داشته باشید تا موقع انتخاب طرح و رنگ جلوی چشم‌تان باشد.

 

 

بیشتر بخوانید: ۸ رنگ از بهترین و بدترین رنگ ها برای اتاق خواب

 

 

بافت و جنس فرش

 

فرش‌ها صدها هزار بافت و جنس مختلف دارند که هر کدام از آن‌ها را می‌توانید متناسب با اتاق خواب انتخاب کنید. در اینجا باز هم باید به احساس کلی فضای اتاق خواب توجه کنید و با آن همراه شوید. طراحی، سبک و جذابیت کلی اتاق خواب شما مواردی هستند که می‌توانند در انتخاب یک بافت و جنس خوب برای فرش به شما کمک کنند.

قبل از آنکه فرش اتاق خواب را انتخاب کنید باید مطمئن شوید که آن فرش می‌تواند دکوراسیون اتاق خواب شما را تکمیل کند. به عنوان مثال، ممکن است دیوارهای اتاق، ویژگی‌های تزیینی خاصی مانند کاغذ دیواری یا یک تابلوی نقاشی خاص داشته باشد. در چنین حالتی، می‌توانید به دنبال فرشی باشید که از نظر رنگ یا حتی طرح با این ویژگی تزیینی هم‌خوانی داشته باشد و حس و حال اتاق را کامل کند.

 

 

جمع‌بندی پایانی

 

می‌دانید که فرش‌های دستی و ماشنی انواع مختلفی دارند و دنیایی از نقشه، رنگ، جنس و ابعاد برای انتخاب فرش اتاق خواب مدرن یا کلاسیک در مقابل شماست. برای اینکه بهترین خرید فرش را داشته باشید و دیزاین و دکوراسیون اتاق خواب را با آن کامل کنید، باید به تمام ویژگی‌های یک فرش در کنار ویژگی‌های اتاق‌تان و دکوراسیونی که برای آن در ذهن دارید، توجه کنید. یک فرش زیبا می‌تواند اتاق خواب را محل آرامش و آسایش شما کند؛ همانطور که باید باشد.

 

 

منبع: Sleep Advisor 

 

کالابرگ الکترونیک