معرفی ۴ آجیل و خشکبار تقویتی برای درمان انواع بیماری

معرفی ۴ آجیل و خشکبار تقویتی برای درمان انواع بیماری


2 خرداد 1400 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
معرفی 4 آجیل و خشکبار تقویتی برای درمان انواع بیماری

به نظر می‌رسد اهمیت آجیل و خشکبار تقویتی به عنوان یک میان وعده خوشمزه برای سلامت بدن آن‌قدر زیاد است که روز ۲۲ اکتبر هر سال روز جهانی «آجیل» است، یعنی ترکیبی از انواع مغزها و اسنک‌هایی مثل میوه خشک و مویز. در مجله کوروش خواص و فواید چهار مغز خشکبار و آجیل تقویتی برای سلامت کلی بدن و درمان انواع بیماری که خطر سکته و حمله قلبی را در شما کاهش می‌دهند را به شما معرفی ‌می‌کنیم.

فواید و خواص انواع آجیل و خشکبار تقویتی برای درمان انواع بیماری و پیشگیری از آن‌ها از قرن‌ها پیش توسط پزشکان اثبات شده است. دلیلش هم این است که تمام انواع آجیل حاوی حجم بالایی از اسیدهای تک و چند زنجیره‌ای اشباع هستند و در نتیجه نقش مهمی در کاهش کلسترول بد بدن و افزایش چربی یا کلسترول خوب بدن دارند.

 

 

خواص انواع آجیل و خشکبار تقویتی

 

در این مقاله همراه ما باشید تا با خواص و فواید ۴ آجیل و خشکبار تقویتی برای درمان بیماری‌ها آشنا شوید.

 

 

بادام؛ فشار خون‌تان را کنترل کنید

 

بادام؛ فشار خون‌تان را کنترل کنید

 

بادام کلسترول بد و چربی‌های مضر را کاهش می‌دهد. علاوه بر این کلسترول بد موجود در خون سبب تشکیل پلاکت در رگ‌های قلب می‌شود که این پلاکت‌ها سبب بروز سکته قلبی می‌شود. از سوی دیگر بادام سرشار از منیزیم است. به عبارت دیگر در هر ۱۰۰ گرم بادام ۶۷ درصد منیزیم وجود دارد. این در حالی است که منیزیم در پیشگیری از بسیاری بیماری‌ها به خصوص ناراحتی‌های قلبی و تنظیم فشار خون موثر است.

 

 

بیشتر بخوانید: مصرف منظم آجیل و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی

 

 

همچنین منیزیم موجود در بادام با تنظیم قند خون، خطر ابتلا به دیابت را هم ۲۰- ۱۵ درصد کاهش می‌دهد.جالب است بدانید که بادام تاثیر زیادی در کاهش وزن و لاغری دارد.مصرف روزانه ۸۴ گرم بادام در رژیم غذایی روزانه تا ۱۴ درصد بیشتر سبب کاهش وزن شما می‌شود. اگر به فکر کاهش کلسترول بد خون هستید از همین حالا خوردن بادام را شروع کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه جوجه کباب کردی به ۲ روش ساده و شکم پر

 

 

پسته؛ دیابت و سکته قلبی را کنترل کنید

 

پسته؛ دیابت و سکته قلبی را کنترل کنید

 

پسته یکی از خوشمزه‌ترین مغزها و انواع آجیل است. برای پیشگیری از سکته قلبی و سایر بیماری‌های قلب و عروق پسته را به رژیم غذایی را خود اضافه کنید. تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که در طول روز ۵۰ گرم پسته مصرف کنند خطر افزایش فشار خون در آن‌ها و استرس و ناراحتی‌های روحی در آن‌ها کاهش پیدا می‌کند. علاوه بر این جا دادن پسته در رژیم غذایی روزانه خطر ابتلا به دیابت و افزایش کلسترول بد که سبب بروز بیماری‌های قلبی می‌شود را کم می‌کند.

 

 

بیشتر بخوانید: همه‌ی خواص پسته خام و تازه

 

 

علاوه بر این مصرف ۲ وعده پسته خام (هر وعده حدود ۵ عدد) در طول روز به دلیل ترکیبات موجود در آن با تنظیم ترشح انسولین در بدن، باعث حفظ تعادل قند خون هم می‌شوند. جالب است بدانید که سبزی پسته هم مثل سبزی کلم از کلروفیل ناشی می‌شود و به همین دلیل هم پسته و هم کلم سبز به اندازه یکدیگر به بدن آنتی اسکیدان می رسانند. رنگ‌دانه‌های سبز موجود در کلم و پسته، به یک اندازه می‌توانند باعث حفظ سلامت قلب شوند و از ابتلا به سرطان ریه هم پیشگیری کنند.

 

 

گردو رگ‌ها را باز می‌کند!

 

گردو رگ‌ها را باز می‌کند

 

تقریبا تمام مغزها و انواع آجیل حاوی چربی مفید و اشباع هستند. در این میان طبق تحقیقات پزشکی صورت گرفته بین مغزهای مختلف، گردو تنها مغزی است که مصرف آن را معادل با مصرف ماهی برای دریافت اسیدهای چرب امگا ۳ است. تقریباً هر ۳-۲ گردوی درسته، به اندازه حدود ۲۰۰ گرم گوشت ماهی، امگا ۳ دارد. می‌دانستید گردو تنها مغز دارای امگا ۳ است؟ در یک چهارم فنجان از گردو، ۲.۷ گرم امگا ۳ را در خود جای داده است.

حتما بخوانید  5 روش آسان خشک کردن گردو تازه و سبز در خانه

 

 

بیشتر بخوانید: ۲۰ خوراکی که به توصیه متخصصین تغذیه باید روزانه مصرف کنید

 

 

از این رو، انعطاف عروق قلبی و عروقی ناشی از مصرف گردو می‌تواند به گردش خون بهتر و حفظ سلامت قلب و عروق منجر شود. علاوه بر این امگا ۳ موجود در گردو که تنها در این مغز مغذی وجود دارد، می‌تواند از ابتلا به زوال عقل هم پیشگیری کند.اگر می‌خواهید سطح کلسترول بد خون را کاهش دهید روزانه به طور متوسط ۴۳ گرم گردو میل کنید. اگر سابقه سکته قلبی یا احتمال بروز سکته قلبی را در بدن خود پیش‌بینی می‌کنید ( به خاطر وراثت، عدم تحرک و تغذیه غلط) از همین امروز خوردن مغز گردو را در رژیم غذایی روزانه‌تان بگنجانید.

 

 

حقایق موجود در آجیل بادام‌زمینی را بدانید

 

حقایق موجود در آجیل بادام‌زمینی را بدانید

 

بادام زمینی یکی از بهترین مغزها در ظرف آجیل برای خانم‌هاست. در میان خواص آجیل تقویتی بادام‌زمینی سرشار از آهن و اسید‌فولیک است و به همین دلیل برای افرادی که به کم‌خونی مبتلا هستند بسیار مفید است. بادام‌زمینی سرشار از منیزیم و ویتامین B6 است و به همین دلیل به جذب بهتر آهن کمک می‌کند. طبق تحقیقی که روی ۶۳۰۹ زن مبتلا به دیابت انجام شده مشخص شده که مصرف ۲۸ گرم بادام زمینی یا یک قاشق چایخوری کره بادام‌زمینی به طور متوسط ۵ بار در هفته خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را تا ۴۴ درصد کاهش می‌دهد.

 

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کره بادام زمینی خانگی

 

 

علاوه بر این مصرف بادام‌ زمینی و کره بادام ‌زمینی ریسک ابتلا به دیابت را در زنان لاغر و نیز زنانی با وزن بالا که اضافه وزن دارند کاهش می‌دهد. بد نیست بدانید بادام‌زمینی یک جانشین غذایی خوب و مفید برای پروتئین‌های حیوانی است و به همین دلیل برای کاهش سطح کلسترول بد و مضر خون انتخاب خوبی به جای پروتئین‌های حیوانی است. 

 

 

منبع: everyday health

 

 

کالابرگ الکترونیک