طرز تهیه سالاد پاستا پنه مرغ با سس آلفردو به روش اصیل ایتالیایی

طرز تهیه سالاد پاستا پنه مرغ با سس آلفردو به روش اصیل ایتالیایی


12 شهریور 1402 . زمان مطالعه: 7 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه سالاد پنه مرغ با سس آلفردو به روش اصیل ایتالیایی

سالاد پنه مرغ با سس آلفردو یک مدل سالاد ماکارونی خوشمزه و رستورانی و جزو مشهورترین انواع سالاد ماکارونی بین‌المللی است.  این سالاد ماکارونی خوشمزه برای برنامه غذایی یک ماهه رمضان به عنوان یک سالاد گرم با مرغ هم گزینه مناسبی است. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش طرز تهیه سالاد پاستا پنه مرغ با سس آلفردو به عنوان یک سالاد ماکارونی گرم و خوشمزه را به شما آموزش می‌دهیم.

مواد لازم برای تهیه سالاد پاستا پنه مرغ با سس آلفردو (۶ نفر)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
سینه مرغ مکعبی خرد شده ۵۰۰ گرم
پاستا پنه ۷۰۰ گرم
کره ۴ قاشق غذاخوری
آرد ۳ قاشق غذاخوری
سیر ۳ حبه
شیر ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
ریحان تازه و جعفری تازه به مقدار دلخواه
گوجه گیلاسی به مقدار دلخواه
کلم بروکلی به مقدار دلخواه
پنیر پارمسان رنده شده ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
آویشن ۱ قاشق چای‌خوری
نخود فرنگی ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
ذرت ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
نمک و فلفل سیاه به مقدار دلخواه

 

مدت زمان پخت و آماده‌سازی سالاد پنه با سس آلفردو: ۱ ساعت

مراحل طرز تهیه سالاد پاستا پنه با مرغ و سس آلفردو

مراحل طرز تهیه سالاد پاستا پنه با مرغ و سس آلفردو

سالاد پاستا پنه با مرغ و سس آلفردو یکی از راحت‌ترین و خوشمزه‌ترین پیش غذاهایی است که می‌توانید حتی به عنوان یک وعده غذایی سیر کننده، در رژیم غذایی خود جای بدهید. مراحل طرز تهیه سالاد پنه با مرغ و سس آلفردو را دنبال کنید.

مرحله اول: مرغ را تفت دهید

یک ماهیتابه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا گرم شود، سپس کره را به آن اضافه کنید و تکه‌های مرغ را داخل ماهیتابه بریزید. پودر آویشن، نمک و فلفل سیاه را برای مزه‌دار کردن مرغ به آن اضافه کنید و حدود ۸ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید تا مرغ نرم و پخته شود. بعد مرغ‌ها را از ماهیتابه خارج کنید و در ظرفی جداگانه کنار بگذارید.

حتما بخوانید  ۱۰ طرز تهیه شیک پروتئین برای عضله سازی، لاغری، چاقی، صبحانه و ...

برای تهیه گوشت مرغ، کره، آویشن، نمک و فلفل سیاه می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های تلفنی، حضوری و اینترنتی اقدام کنید.

مرحله دوم: سس آلفردو را آماده کنید

برای درست کردن سس آلفردو کمی کره داخل همان ماهیتابه‌ای که مرغ را تفت داده بودید بریزید و سیر خرد شده را به آن اضافه کنید. چند دقیقه سیر را تفت دهید، بوی سیر که بلند شد نیمی از آرد را به ماهیتابه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا ترکیب یکدستی شود.

سپس بقیه آرد را هم به این ترکیب اضافه کنید. حالا شیر را کم کم به آردها اضافه کنید و خوب هم بزنید تا سس غلیظ شود. مقداری نمک و فلفل سیاه به سس اضافه کنید و هم بزنید. زمانی که سس کمی غلیظ شد، پنیر پارمسان را به آن اضافه کنید و مخلوط را خوب هم بزنید تا پنیر کاملاً با سس ترکیب شود. برای مطالعه طرز تهیه سس آلفردو به روشی دیگر روی لینک مطلب کلیک کنید.

در صورت تمایل آرد، پنیر پارمسان و شیر را می‌توانید به روش‌های متنوع تلفنی، حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

مرحله سوم: پاستا را بپزید

در این مرحله، یک قابلمه را تا نیمه آب کنید و روی حرارت بگذارید تا بجوشد. مقداری نمک به آب در حال جوش اضافه کنید و سپس پاستاها را به مدت ۸ تا ۱۲ دقیقه، در آب بجوشانید و آبکش کنید.

پاستا را می‌توانید به روش‌های متنوع تلفنی، حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

مرحله چهارم: سبزیجات سالاد ماکارونی را آماده کنید

کلم بروکلی را در مقداری آب جوش بریزید، چند قل که بزند کافی است. نخود فرنگی و ذرت را هم چند دقیقه در آب جوش بپزید. اگر از کنسرو نخود فرنگی و کنسرو ذرت یا کنسرو سبزیجات مخلوط استفاده می‌کنید که نیاز به پختن هم ندارند. گوجه گیلاسی را هم به اندازه دلخواه برش بزنید.

کنسرو ذرت،‌ کنسرو نخود فرنگی، ذرت منجمد و کنسرو سبزیجات مخلوط را می‌توانید به روش‌های متنوع تلفنی، حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

مرحله آخر: سالاد پنه با مرغ را آماده کنید

در یک ظرف مناسب سالاد پاستای پخته و آبکش شده را بریزید. روی پاستا سس آلفردو،‌ تکه‌های مرغ و سبزیجات پخته به علاوه گوجه گیلاسی را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا سس به خورد تمام مواد سالاد برود. روی سالاد را با جعفری و ریحان خرد شده (به دلخواه) تزیین کنید. سالاد پنه با مرغ و سس آلفردو را گرم سرو کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه دسر ژله خرده شیشه بستنی به ۲ روش قالبی و رنده ای

نکات مهم درباره تهیه سالاد پاستا پنه مرغ با سس آلفردو

نکات مهم درباره تهیه سالاد پاستا پنه مرغ با سس آلفردو

 

  • برای اینکه سالاد پاستا آبدارتر و خوش طعم‌تری داشته باشید، می‌توانید به جای سینه مرغ از ران مرغ استفاده کنید.
  • زمان مناسب پخت هر نوع پاستا بر روی بسته‌بندی آن درج شده است. برای اینکه پاستا بافت خود را حفظ کند، توصیه می‌شود آن را بیش از حد داخل آب جوش قرار ندهید، چون ممکن است در زمان سرو، له شود و زیبایی خود را از دست بدهد.
  • به جای استفاده از شیر معمولی در تهیه سس آلفردو، می‌توانید از شیر بادام استفاده کنید.
  • اگر به جعفری تازه دسترسی ندارید، می‌توانید از جعفری خشک استفاده کنید.
  • برای خوش طعم‌تر شده سالاد پاستا پنه با مرغ می‌توانید پاستا را در آب مرغ یا آب گوشت بجوشانید.
  • اضافه کردن مقداری مارچوبه به سس آلفردو موجب خوش ‌طعم‌تر شدن سالاد می‌شود.
  • اضافه کردن هویج خلالی خرد شده و آووکادو به این سالاد هم خواص و طعم سالاد را قوی‌تر می‌کند.
  • در صورت تمایل مقداری پنیر چدار رنده شده روی سالاد بریزید.
  • سالاد پاستا پنه با مرغ و سس آلفردو یک سالاد گرم با مرغ و سبزیجات است و باید آن را به صورت گرم سرو کنید چون سس آلفردو بعد از سرد شدن سفت می‌شود.
  • طرز تهیه پاستا پنه مرغ با سس آلفردو را هم بلد هستید؟

سوالات متداول

دلیل جذب نشدن سس در پاستا چیست؟

مهم‌ترین دلیلی که باعث می‌شود سس به خوبی به خورد پاستا نرود، این است که در زمان جوشاندن پاستا بیش از اندازه روغن به آب جوش اضافه کنید. اگر مقدار روغن موجود در آب جوش زیاد باشد، باعث می‌شود که پاستاها با یک لایه نازک روغن پوشیده شوند و سس را جذب نکنند. بهتر است در آبی که پاستا را در آن می‌جوشانید فقط کمی نمک اضافه کنید.

سالاد پاستا پنه با سس آلفردو چقدر ماندگاری دارد؟

سالاد پاستا پنه را سعی کنید به صورت تازه و گرم سرو کنید. این سالاد ماکارونی را می‌توانید ۳ تا ۴ روز در یخچال و در ظروف در بسته نگهداری کنید، در این صورت اگر سس آلفردو سفت شده بود سالاد را با اضافه کردن مقداری شیر گرم کنید.

 

 

کالابرگ الکترونیک