روز جهانی مدارا و تحمل؛ راهکارهای رسیدن به مدارا و تحمل بیشتر

روز جهانی مدارا و تحمل؛ راهکارهای رسیدن به مدارا و تحمل بیشتر


19 آبان 1399 . زمان مطالعه: 5 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
روز جهانی مدارا و تحمل؛ راهکارهای رسیدن به مدارا و تحمل بیشتر

۱۶ نوامبر به ابتکار یونسکو روز جهانی مدارا و تحمل (international day for tolerance) نامگذاری شده است. این روز فرصت خوبی برای همه ماست که دوباره فکر کنیم و به یاد بیاوریم؛ آخرین باری که دیدگاهی متفاوت از یکی از دوستانمان داشتیم کی بود و چه اتفاقی افتاد؟ آخرین باری که مجبور شدیم چیزی درمورد فرهنگ شخص دیگری یاد بگیریم؟ در دنیای چند فرهنگی امروز و با وجود سرعت پیشرفت فناوری و شبکه‌های اجتماعی؛ حتما باید درمورد این روز مهم اطلاعاتی را کسب کنیم. به مناسبت روز جهانی مدارا و تحمل این مقاله را از سایت National Today در مجله کوروش بخوانید.

 

تاریخچه روز جهانی مدارا و تحمل

 

روز جهانی مدارا و تحمل؛ راهکارهای رسیدن به مدارا و تحمل بیشتر

 

با هدف جلب نظر مؤسسات آموزشی و عموم مردم برای «تحمل» به‌عنوان یکی از عناصر اصلی جامعه، نام‌گذاری برای این روز توسط مجمع عمومی سازمان ملل شروع شد و این روز پس از اعلام سازمان ملل برای تحمل و مدارا، در سال ۱۹۹۵ نام‌گذاری شد. در سال ۱۹۹۵، یونسکو اعلامیه اصول مدارا را به‌عنوان راهی برای تعریف و آگاهی از تحمل برای همه افراد و همه نهادهای حاکم و شرکت‌کننده ایجاد کرد.

 

اکنون، در روز اعلام این بیانیه، هر روز ۱۶ نوامبر، روز جهانی مدارا و تحمل را جشن می‌گیریم تا به گسترش مدارا و آگاهی از هرگونه عدم تحمل که ممکن است امروز در جهان رایج باشد، کمک کنیم. اگرچه هر روز و همیشه باید تحمل داشته باشیم؛ همیشه خوب است یک فرصت داشته باشیم تا به ما یادآوری کند که اهمیت تحمل و مدارا چقدر زیاد است.

 

علاوه بر این، سازمان یونسکو جایزه‌ای را برای قدردانی از کسانی که در ارتقاء روحیه تحمل یا عدم خشونت در زمینه‌هایی مانند علم، فرهنگ و هنر تلاش می‌کنند، ایجاد کرد. جایزه یونسکو و روز جهانی تحمل یونسکو هر دو تصدیق می‌کنند که مدارا یک حق جهانی برای بشر است.

 

چگونه برای مدارا و تحمل بیشتر تلاش کنیم؟

 

۱. درباره فرهنگ‌های مختلف بخوانید

 

روز جهانی مدارا و تحمل؛ راهکارهای رسیدن به مدارا و تحمل بیشتر

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

مطالعه درمورد فرهنگ‌ها یا ملیت‌های مختلف، یکی از بهترین راه‌ها برای کمک به از ‌بین‌ بردن عدم تحمل خود است که ممکن است شما از آن مطلع نباشید و همچنین به افزایش آگاهی شما از سایر موارد عدم تحمل‌ در سراسر جهان کمک می‌کند. برای روز جهانی مدارا و تحمل، ممکن است اغلب لازم باشد ابتدا خود را از «تحمل‌نداشتن» آگاه کنید.

 

۲. به افرادی که دیدگاه متفاوتی دارند، گوش کنید

 

روز جهانی مدارا و تحمل؛ راهکارهای رسیدن به مدارا و تحمل بیشتر

 

گوش ‌دادن به دیگران راهی عالی برای بازکردن دیدگاه شما و نگاه بهتر به جهان و چگونگی درک آن است. تحمل و عدم تحمل را فقط می‌توان با گوش‌ دادن بیشتر به سخنان کسانی که ممکن است در اثر تحمل نکردن دیگران رنج برده باشند؛ تشخیص داد و بهبود بخشید.

 

۳. در رویدادهای مربوطه شرکت کنید

 

اگر می‌خواهید واقعا به توسعه و ترویج  مدارا و تحمل کمک کنید، بهترین کار این است که از خانه بیرون بروید و در رویدادهای مربوطه شرکت کنید. این کار می‌تواند روشن‌کردن شمع برای قربانیان عدم تحمل یا حضور در یک سخنرانی شخصی فعال یا رهبری اندیشمند باشد. این کارها قطعا به رشد شما در این راستا کمک می‌کند.

 

واقعیت‌هایی درمورد جرایم عدم تحمل

 

این جرایم به‌ طور منظم بر بسیاری از افراد تأثیر می‌گذارد؛ به‌طور متوسط ​​، روزانه ۸ نفر از سیاه‌پوستان، ۳ نفر از سفیدپوستان، ۳ نفر از یهودیان و ۱ نفر از افراد لاتین قربانی جرایم نفرت می‌شوند. حقیقت تلخ دیگر درمورد این جرایم، سن مرتکبان آن است. ۵۰٪ از کل جرایم در ایالت‌متحده توسط افراد بین ۱۵ تا ۲۴ سال انجام می‌شود. «نژاد» انگیزه اصلی در بیشتر جنایات گزارش‌شده و پس از آن «مذهب» عامل اصلی است. باید یادمان باشد که هیچ‌کسی در دنیا با نفرت ذاتی متولد می‌شود؛ این جرایم مربوط به تنفر و عدم تحمل، ناشی از رفتار نفرت‌آمیز یا تعصبات افراد است.

 

چرا روز جهانی مدارا و تحمل مهم است؟

 

روز جهانی مدارا و تحمل؛ راهکارهای رسیدن به مدارا و تحمل بیشتر

 

روز جهانی مدارا و تحمل منبعی آموزشی برای کمک به همه افراد برای بردبارشدن و آگاهی است. این روز همه را گرد هم می‌آورد و بر اساس این ایده که انسان‌ها باید به جای تقسیم‌شدن، دور هم جمع شوند، روز جهانی مدارا روزی است که تفاوت فرهنگ‌ها و عقاید را جشن می‌گیرد و از آنچه زندگی برایمان به ارمغان می‌آورد، قدردانی می‌کند.

 

این روز همچنین به ما یادآوری می‌کند که تلاش برای تحمل و مدارا، تلاشی مداوم است؛ زیرا با وجود گام‌های بزرگی که برای تحمل و مدارا برداشته شده است؛ برای ریشه‌کن کردن بی‌تحملی‌ها در سراسر جهان، باید کارهای بیشتری انجام شود. همه ما می‌توانیم در این گام‌ها سهیم باشیم و با افزایش آگاهی و گسترش آموزش در چنین روزهایی، به نقشی فعال در ازبین بردن عدم تحمل کمک کنیم.

 

 

کالابرگ الکترونیک