چگونه برای مصاحبه کاری لباس بپوشیم | ۵ نکته مهم برای انتخاب لباس

چگونه برای مصاحبه کاری لباس بپوشیم | ۵ نکته مهم برای انتخاب لباس


20 آبان 1399 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
چگونه برای مصاحبه کاری لباس بپوشیم؛ 5 نکته مهم برای انتخاب لباس

لباس مناسب برای مصاحبه کاری دقیقا چه لباسی است؟ اصلا چگونه در مصاحبه کاری و شغلی برای استخدام موفق شویم؟ فقط چند ثانیه طول می‌کشد تا فرد مصاحبه ‌کننده در مورد شما تصمیم بگیرد که استخدام‌تان کند یا نه. این واقعیت نشان ‌دهنده این است که هر چقدر هم تجارب مؤثری را داشته باشید، بالاخره چند ثانیه برخورد اول است که سرنوشت شما را تعیین می‌کند؛ پس هرگز نباید قدرت لباس‌پوشیدن و وضعیت ظاهری را برای موفقیت در مصاحبه کاری و شغلی دست کم بگیرید. برای کسب آگاهی از نحوه لباس پوشیدن برای مصاحبه کاری، انتخاب لباس مناسب برای مصاحبه و اینکه برای مصاحبه کاری چه باید کرد، نکات زیر را دنبال کنید. این مقاله را از سایت Read در مجله کوروش بخوانید.

 

راهنمای انتخاب لباس مناسب برای مصاحبه کاری و استخدامی

 

۱. درمورد طرز لباس‌پوشیدن مصاحبه‌کنندگان بدانید

 

چگونه برای مصاحبه کاری لباس بپوشیم؛ 5 نکته مهم برای انتخاب لباس

 

انتخاب لباس مناسب برای مصاحبه استخدامی و شغلی اهمیت زیادی در نگاه اول مصاحبه‌کنندگان نسبت به شما دارد. مهم نیست که سبک شخصی شما چیست، قطعا نمی‌خواهید ظاهری نامربوط به فضای شرکت داشته باشید. به‌عنوان مثال اگر کت‌ و شلوار می‌پوشید و همه افرادی که با شما مصاحبه می‌کنند شلوار جین و تیپ اسپرت دارند، احتمالا احساس راحتی نخواهید کرد و حتی ممکن است به نظر برسد که فرهنگ شرکت را درک نمی‌کنید. با دیدن آنچه که کارمندان شرکت مورد نظر در عکس‌های پروفایل لینکدین (LinkedIn) خود می‌پوشند، می‌توانید بفهمید که چه لباسی مناسب این مصاحبه کاری مثلا برای مصاحبه استخدامی بانک و دانشگاه یا یک شرکت معتبر و بزرگ است.

 

۲. لباس کاملا جدیدی نپوشید

 

چگونه برای مصاحبه کاری لباس بپوشیم؛ 5 نکته مهم برای انتخاب لباس

 

بهترین پاسخ برای سؤال برای مصاحبه کاری چه بپوشیم این است که لباس کاملا جدیدی را نپوشید! مهم‌تر از همه این است که لباس‌های مصاحبه باید احساس اعتماد به ‌نفس و راحتی را در شما ایجاد کنند و به این معنی است که شما نباید هر چیزی را که قبلا نپوشیده‌اید، در روز مصاحبه امتحان کنید و بپوشید.

 

فرض کنید که از دوران مدرسه، کت‌ و شلوار نپوشیده‌اید؛ اما تحقیقات خود را انجام می‌دهید و متوجه می‌شوید که همه افراد شرکت از این لباس استفاده می‌کنند. خرید یک کت ‌و شلوار کاملا جدید و پوشیدن آن برای اولین بار در مصاحبه ایده خوبی نیست؛ زیرا ممکن است احساس کنید که خودتان نیستید. همچنین هنوز نمی‌دانید لباس چگونه با شما رفتار می‌کند: آیا چین می‌خورد؟ آیا باعث ایجاد خارش می‌شود؟ آیا آستین‌های تنگی دارد؟ یادتان باشد از حالا یاد بگیرید که لباس مناسب پوشیدن برای موفقیت در محیط کار هم مهم است.

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

در عوض، می‌توانید به جای پوشیدن یک‌دست کت ‌و شلوار کامل، پیراهن و کت بپوشید که کاملا قابل‌قبول است؛ مگر اینکه صریحا به شما گفته شود که باید کت ‌و شلوار بپوشید یا می‌توانید حداقل از یک روز قبل کت‌ و ‌شلوار بخرید و یک روز آن را در خانه بپوشید تا به آن عادت کنید. اگر متوجه شدید که افراد شرکت لباس‌های مختلفی را می‌پوشند یا کد لباس شرکت غیررسمی است؛ می‌توانید به‌راحتی از لباسی استفاده کنید که همیشه در آن احساس اعتماد به ‌نفس و راحتی کرده‌اید.

 

۳. استایل منسجمی داشته باشید

 

چگونه برای مصاحبه کاری لباس بپوشیم؛ 5 نکته مهم برای انتخاب لباس

 

مصاحبه‌کنندگان در مصاحبه استخدامی به دنبال متقاضیانی هستند که استایل ظاهری مناسب و منسجمی داشته باشند و این یعنی: اولا همیشه از پوشیدن بیش از دو یا سه رنگ مختلف خودداری کنید. این ساده‌ترین راه برای ایجاد انسجام در استایل است.

 

ثانیا، به یاد داشته باشید که کیف، چتر و جوراب‌های شما همه بخشی از ظاهر شما هستند. اطمینان حاصل کنید که آنها به اندازه کافی هوشمندانه هستند و اجازه نمی‌دهند ظاهر بقیه لباس‌های شما خراب شوند و اصطلاحا «توی ذوق نمی‌زنند.»

 

۴. لایه لایه لباس بپوشید

 

چگونه برای مصاحبه کاری لباس بپوشیم؛ 5 نکته مهم برای انتخاب لباس

 

اتاقی که در آن مصاحبه می‌کنید، می‌تواند بسیار سرد یا گرم باشد. برای اینکه برای هر دو حالت آماده باشید، دو لایه لباس بپوشید؛ پیراهن و ژاکت.
اگر گرم باشد، پیراهن به خودی خود خوب به نظر می‌رسد. اما اگر تهویه هوا باعث سرما شود، ژاکتی ساده می‌تواند شما را گرم نگه دارد. زنان می‌توانند به دنبال استفاده از پارچه‌های ابریشمی برای استایل لایه‌ لایه پوشیدن باشند؛ زیرا ابریشم که هم سبک و هم عایق است.

 

۵. مراقب جزئیات در ظاهرتان باشید

 

چگونه برای مصاحبه کاری لباس بپوشیم؛ 5 نکته مهم برای انتخاب لباس

 

جزئیات استایل شما بسیار مهم هستند؛ بنابراین کفش‌های خود را واکس بزنید، مطمئن شوید که ناخن‌های مرتبی دارید، پیراهن و شلوار خود را اتو کنید و عطر و آرایش را به حداقل برسانید.

در پایان، همه چیز درمورد به‌نمایش‌گذاشتن مهارت‌های شماست؛ بنابراین باید از هر چیزی که باعث حواس‌پرتی شما یا شخص مقابل می‌شود، خلاص شوید. پیشنهاد می‌کنیم مطلب ۱۰ سوال مهم مصاحبه‌های استخدامی و بهترین جوابی که باید به این سوال‌ها بدهید را هم بخوانید.

 

 

کالابرگ الکترونیک