۳ طرز تهیه سالاد لبو خوشمزه و مجلسی برای شب یلدا

۳ طرز تهیه سالاد لبو خوشمزه و مجلسی برای شب یلدا


22 آذر 1402 . زمان مطالعه: 7 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب

سالاد لبو یکی از انواع سالاد خوشمزه پاییزی و زمستانی است. شما می‌توانید سالاد چغندر قرمز را در برنامه غذایی یک ماهه رمضان هم جای دهید. انواع سالاد لبو با سیب زمینی، پنیر و سس مایونز به روش روسی، سالاد لبو با انار و گردو و سالاد لبو با لوبیا چیتی یک پیش غذای خوشمزه با لبو است. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش طرز تهیه سالاد لبو به ۳ روش ایرانی و روسی را برای شما آماده کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سالاد روسی

مواد لازم برای تهیه سالاد لبو روسی (روش اول)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
لبو پخته و خرد شده ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی
سیب زمینی آب‌پز ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی
هویج پخته ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی
خیارشور ۲۰۰ گرم
کاهو یا کلم خرد شده ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی
لیموترش ۱ عدد
ذرت پخته ۵ قاشق غذاخوری
پنیر صبحانه خرد شده نصف لیوان دسته‌دار فرانسوی
سس مایونز، نمک و فلفل سیاه به مقدار دلخواه

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۲۰ دقیقه

مدت زمان آماده‌سازی سالاد لبو روسی: ۵ دقیقه

مراحل طرز تهیه سالاد لبو با سیب‌زمینی

مراحل طرز تهیه سالاد لبو با سیب‌زمینی

برای درست کردم این سالاد چغندر قرمز روسی، ابتدا همه موادی که لازم است پخته شوند را آماده کنید. روس‌ها به این سالاد لبو مقداری «فیله ماهی کبابی» هم اضافه می‌کنند. مراحل طرز تهیه سالاد لبو با سبزیجات مختلف و سیب‌ زمینی را دنبال کنید.

مرحله اول: مواد سالاد لبو را آماده کنید

برای تهیه این سالاد لبو خوشمزه و خوش‌رنگ، باید هویج و سیب‌ زمینی را آب‌پز کنید و سپس به قطعات کوچک‌تر و مکعبی‌شکل، خرد کنید. سپس مواد دیگر مثل خیارشور، کاهو و پنیر را خرد کنید. ذرت پخته را هم به مواد سالاد اضافه کنید. لبوی پخته‌ (روش پخت لبو) را نیز خرد کنید و به مواد سالاد لبو اضافه کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه انواع پلو مخلوط بدون گوشت

برای تهیه انواع پنیر صبحانه، انواع کنسرو حبوبات مثل کنسرو ذرت و خیارشور، می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

مرحله دوم: چاشنی‌های سالاد لبو روسی را اضافه کنید

حالا سس سالاد لبو را باید درست کنید. سس مایونز (طرز تهیه سس مایونز)، نمک، فلفل سیاه و آب لیمو ترش را در ظرفی جدا بریزید و هم بزنید. سپس این سس را با مواد سالاد لبو ترکیب کنید. سالاد لبو روسی شما به همین سادگی آماده است! فقط بهتر است چند ساعتی در یخچال بماند و خنک شود تا طعم فوق‌العاده سس به خورد همه مواد سالاد برود. نوش جان!

سس مایونز، آبلیمو و انواع ادویه مثل فلفل سیاه و نمک را می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه سالاد لبو با گردو و انار (روش دوم)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
لبوی پخته ۳ عدد بزرگ
انار ۲ عدد
کلم قرمز ۱ عدد کوچک
مغز گردو ۵۰ گرم یا بیشتر
نمک، فلفل سیاه، آبلیمو و روغن زیتون به مقدار لازم

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۲۰ دقیقه

مدت زمان آماده‌سازی سالاد لبو با گردو و انار: ۵ دقیقه

مراحل طرز تهیه سالاد لبو و انار و گردو مجلسی

مراحل طرز تهیه سالاد لبو و انار و گردو مجلسی

تهیه سالاد لبو با انار و گردو به سادگی تهیه سالاد لبو روسی با سیب‌ زمینی است. در آستانه زمستان و برای شام شب یلدا، می‌توانید این مدل سالاد لبو را به عنوان پیش غذا درست کنید و از طعم شگفت‌انگیز آن لذت ببرید. برای تهیه این سالاد می‌توانید لبو را به صورت رنده شده هم استفاده کنید.

مرحله اول: آماده کردن سالاد لبو

در اولین مرحله از دستور تهیه سالاد لبو با انار و گردو، باید لبوها را به قطعات کوچک‌تری خرد کنید. انارها را دانه کنید (روش‌های دان کردن انار) و کلم قرمز را پس از شست‌وشوی کامل به نوارهای باریک و کوچک خرد کنید. سپس تمام مواد سالاد را با هم ترکیب کنید و نمک، فلفل سیاه، آبلیمو و روغن زیتون را به آن اضافه کنید. اگر می‌خواهید طعم سالادتان ترش شود، می‌توانید آبلیمو را بیشتر بریزید. اگر هم می‌خواهید سالاد تند شود، می‌توانید فلفل بیشتری بریزید.

برای خرید روغن زیتون می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

مرحله دوم: سرو سالاد لبو و انار و گردو

انتخاب مزه غالب سالاد با ذائقه شماست. اگر می‌خواهید یک سالاد لبوی مجلسی داشته باشید، برای این مقدار مواد حدود ۵۰ گرم یا بیشتر گردوی خرد شده به سالاد لبو و انار اضافه کنید تا یک سالاد لبو خاص و خوشمزه داشته باشید.

حتما بخوانید  طرز تهیه کروسان لوتوس با کرم لوتوس به روش قنادی با طعم عالی

مغز گردو را به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش می‌توانید تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه سالاد لبو با لوبیا چیتی (روش سوم)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
لبوی پخته ۲ عدد
لوبیا چیتی پخته ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
سیب زمینی آبپز ۱ عدد
خیارشور ۱۰۰ گرم
هویج پخته ۱ عدد متوسط
کاهو ۱ عدد کوچک
پنیر صبحانه خرد شده نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار
سس مایونز، نمک، فلفل سیاه و آبلیمو به مقدار لازم

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۲۰ دقیقه

مدت زمان آماده‌سازی سالاد لبو با لوبیا چیتی: ۵ دقیقه

مراحل طرز تهیه سالاد لبو با لوبیا چیتی

طرز تهیه سالاد لبو با لوبیا چیتی

از سالاد لبو و کاهو و هویج و لوبیا چیتی می‌توانید به‌عنوان یک وعده شام سبک هم استفاده کنید. برای طرز تهیه سالاد لبو مجلسی به روش مدیترانه‌ای، به‌ جای لوبیا چیتی، می‌توانید از لوبیاهای دیگر مثل لوبیا قرمز و لوبیا چشم بلبلی نیز استفاده کنید.

روش تهیه: مواد سالاد را با هم مخلوط کنید

مانند روش‌های قبلی، ابتدا هویج، لبو، لوبیا و سیب‌ زمینی را با مقداری آب بپزید. می‌توانید از کنسرو لوبیا هم می‌توانید استفاده کنید. سپس تمام مواد پخته شده و بقیه مواد سالاد لبو را به‌ صورت نگینی خرد کنید و با هم در یک کاسه ترکیب کنید. در نهایت نمک، فلفل سیاه و آبلیمو را روی مواد بریزید و سس مایونز را نیز به سالاد اضافه کنید.

نکته: می‌توانید سالاد لبو را در یخچال بگذارید تا طعم بهتری بگیرد. در صورت تمایل به جای سس مایونز مقداری ماست چکیده به سالاد لبو و لوبیا چیتی اضافه کنید تا رژیمی‌تر باشد.

در صورت تمایل می‌توانید لوبیا چیتی، کنسرو لوبیا و ماست را به صورت اینترنتی، تلفنی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

فوت و فن‌های خوشمزه شدن طرز تهیه سالاد لبو مجلسی

فوت و فن‌های خوشمزه شدن طرز تهیه سالاد لبو مجلسی

ترکیب سس سالاد لبو روسی چیست؟

برای طرز تهیه سالاد لبو روسی، می‌توانید از سس‌های مختلف مثل سس مایونز، سس خردل، سس هزار جزیره، ماست چکیده یا مخلوط ماست و سس مایونز استفاده کنید.

چاشنی سالاد لبو چیست؟

در طرز تهیه سالاد لبو با مواد مختلف از سالاد لبو و انار و گردو گرفته تا سالاد لبو و کاهو و سالاد لبو و ذرت، از چاشنی‌های دلخواه شامل آبلیمو، سرکه، سس بالزامیک، سس سویا، روغن زیتون و … می‌توانید استفاده کنید.

 

کالابرگ الکترونیک