آموزش بوتاکس مو در خانه و عوارض و فواید بوتاکس مو

آموزش بوتاکس مو در خانه و عوارض و فواید بوتاکس مو


1 شهریور 1400 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
بوتاکس مو چیست

بوتاکس مو یک درمان نرم‌کننده مو قوی است که باعث از بین‌رفتن موخوره، افزایش حجم و مو و جوان‌سازی موهای آسیب دیده می‌شود. این ماده به‌عنوان جایگزین مطمئن‌تری برای درمان کراتینه مو، که معمولا حاوی مواد شیمیایی خطرناکی مانند «فرمالدئید» است، به بازار عرضه می‌شود. در این مقاله از سرویس سبک زندگی  مجله کوروش ما درباره اینکه بوتاکس مو چیست، نحوه بوتاکس مو، روش‌های بوتاکس مو در خانه و مقایسه بوتاکس و کراتینه مو و عوارض و مضرات بوتاکس مو، اطلاعاتی را شرح داده‌ایم.

 

معمولا موها به دلیل رنگ کردن های مداوم و استفاده از سشوار و اتو مو درخشش خود را از دست می دهند و کدر به نظر می رسند. بوتاکس مو یک روش مرطوب کردن مو است که مو‌های آسیب دیده، شکسته یا بسیار خشک را ترمیم می‌کند. همان‌طور که بوتاکس می‌تواند چین و چروک‌های صورت را از بین ببرد، بوتاکس مو هم آسیب‌های وارد شده به مو را برطرف می‌کند و آن را به حالت طبیعی باز می‌گرداند. این روش برای کسانی که مو‌های خود را به طور مرتب رنگ می‌کنند، بسیار ایده آل است، زیرا که رشته‌های مو که تحت تاثیر مواد شیمیایی قرار گرفته‌اند را بازسازی می‌کند.

 

 

بوتاکس مو چیست؟

 

بوتاکس مو چیست؟

 

بوتاکس مو ممکن است نام خود را با درمان محبوب «ضدچروک» به اشتراک بگذارد؛ اما این تنها اشتباه رایجی است. از آنجا که بوتاکس یک محصول تزریقی است که برای کاهش چین‌وچروک و برای زیبایی استفاده می‌شود؛ بوتاکس یک درمان موضعی است که برای جوان‌سازی و تقویت مو استفاده می‌شود. بوتاکس مو حاوی سم «بوتولینوم» نیست و نوروتوکسین موجود در بوتاکس باعث آرامش عضلات صورت و صاف‌شدن پوست می‌شود.

مواد مؤثر موجود در بوتاکس مو، با توجه به محصولات مختلف، متفاوت است اما معمولا شامل موارد زیر می‌شود:

* ویتامین‌های  B5
* ویتامین‌های  E
* روغن آرگان
* روغن نارگیل
* کلاژن
* اسید گلیوکسیلیک

طیف وسیعی از شرکت‌های آرایشی و بهداشتی، محصولات بوتاکس مو را تولید می‌کنند، از جمله  L’Oréal، Koko Keratin، INOAR Professional  و بسیاری دیگر.

 

 

 

 

آیا بوتاکس مو در سلامت موها مؤثر است؟

 

آیا بوتاکس مو در سلامت موها مؤثر است؟

 

بوتاکس می‌تواند ظاهر و سلامت موهای شما را بهبود بخشد، موهای شما را صاف‌تر نشان می‌دهد و زمان حالت‌دادن به مو را کاهش می‌دهد، همچنین موهای شما را آبرسانی و مرطوب می‌کند، از موخوره جلوگیری می‌کند و در کل به رشد بهتر موهای شما کمک می‌کنند.

نتایج این روش درمانی، بلافاصله قابل مشاهده هستند و تقریبا تا ۳ ماه ادامه دارند. اثرات این روش درمانی مو به‌طور معمول باتوجه به عوامل سبک زندگی و نوع موی شما متفاوت است.

 

 

چه افرادی می‌توانند موهایشان را بوتاکس کنند؟

 

چه افرادی می‌توانند موهایشان را بوتاکس کنند؟

 

کراتینه ‌کردن مو معمولا مختص افرادی است که موهای درشت و وز دارند. از طرف دیگر، بوتاکس تقریبا در هر کسی که می‌خواهد ظاهر مویش را بهبود بخشد، قابل استفاده باشد؛ زیرا این روش در سطح ساختاری عمل می‌کند و به ترمیم موهای آسیب‌دیده کمک می‌کند و آن را مناسب می‌کند. طیف وسیع افرادی که می‌توانند از بوتاکس استفاده کنند؛ کسانی هستند که دارای نوع موهای زیر هستند:

 

موهای ظریف؛

موهای نازک؛

موهای ضخیم؛

موهای مجعد؛

موهای صاف.

 

به لطف خاصیت جوان‌سازی این روش درمانی، از آن می‌توان برای جبران آسیب‌های ناشی از موارد زیر نیز استفاده کرد:

 

صاف‌کردن؛

فرکردن؛

سفیدکردن؛

رنگ‌ کردن مو

بیش‌ازحد شانه‌کردن.

 

 

 

 

بوتاکس مو چگونه انجام می‌شود؟

 

بوتاکس مو چگونه انجام می‌شود؟

 

همانطور که در بالا ذکر شد، برای درمان بوتاکس مو نیازی به سوزن نیست. در عوض، این محصول مستقیما روی موهای شما زده می‌شود و برای به حداکثر رساندن پوشش، شانه می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از محصولی که خودتان خریداری کرده‌اید، این کار را به تنهایی در خانه انجام دهید یا این کار را به صورت حرفه‌ای در آرایشگاه انجام دهید.

 

جزئیات درمان، با توجه به محصول می‌تواند اندکی متفاوت باشد، اما به‌طور معمول شامل مراحل زیر است:

 

۱. شستن موها برای ازبین‌بردن تجمع و آماده‌سازی آن برای حالت‌دهی؛

۲. تقسیم‌کردن موها به چند قسمت؛

۳. استفاده از بوتاکس مو با شانه یا ماساژ محصول در موهای فرد.

برخی از آرایشگران قبل از آبکشی و صاف‌کردن موهای شما با اتوی مو، محصول را به مدت ۳۰ دقیقه روی سرتان می‌گذارند.

 

 

عوارض بوتاکس مو

 

عوارض بوتاکس مو به‌طور کلی کم است و این روش، روشی بسیار ایمن در نظر گرفته می‌شود. اکثر افراد قادر به دستیابی به نتایج خوب و بدون تجربه عوارض جانبی منفی هستند.

همانند اکثر درمان‌های موضعی، احتمال کمی واکنش آلرژیک نیز وجود دارد. یک آزمایش لکه بینی کوچک روی موهای خود انجام دهید تا ببینید که قبل از استفاده از محصول روی بقیه سر، چگونه بدن شما واکنش نشان می‌دهد. به همین ترتیب، سعی کنید از قراردادن محصول روی پوست خود جلوگیری کنید تا خطر تحریک واکنش پوستی را کاهش دهید.

 

 

مقایسه بوتاکس مو و کراتینه

 

عوارض بوتاکس مو

 

بوتاکس مو و درمان کراتینه مو، شباهت‌های زیادی با هم دارند. هر دو محصول می‌توانند موهای شما را صاف، براق و خوش‌حالت کنند و هر دو محصول تقریبا ۳ ماه دوام دارند. با این حال، آنها همچنین تفاوت‌های اساسی نیز دارند که باید از آنها آگاه باشید. در ادامه مواردی را برای مقایسه بوتاکس مو و کراتینه مو شرح داده‌ایم:

 

بوتاکس برای انواع موها مناسب است، در حالی که درمان کراتینه معمولا فقط روی موهای ضخیم و وزدار استفاده می‌شود؛

بوتاکس باعث جوان‌سازی موهای آسیب دیده می‌شود، در حالی که درمان کراتینه ممکن است با تکرار درمان باعث آسیب شود؛

 

بوتاکس را می‌توان در خانه استفاده کرد؛ ولی درمان کراتینه به دلیل رعایت نکات ایمنی باید در یک سالن آرایشی انجام شود؛

 

بوتاکس حاوی فرمالدئید نیست.

 

مهمترین تفاوت بین بوتاکس و درمان کراتینه این است که ترکیب بوتاکس حاوی فرمالدئید نیست. این امر باعث می‌شود که استفاده از آن بسیار ایمن‌تر از کراتینه باشد.

 

قرارگرفتن بیش ‌از حد در معرض فرمالدئید می‌تواند خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد. در سال ۲۰۱۱، «برنامه ملی سم شناسی» (National Toxicology Program)، فرمالدئید را دوباره ارزیابی کرد و آن را به‌عنوان ماده‌ سرطان‌زا برای انسان معرفی کرد.

مشخص شده است که برخی از محصولات درمانی کراتین، به‌طور خطرناکی حاوی غلظت بالایی از فرمالدئید هستند. در مطالعه‌ای که در «آکادمی پوست آمریکا» (American Academy of Dermatology) منتشر شد، محققان برای اندازه‌گیری غلظت فرمالدئید در محصولات درمانی کراتین تلاش کردند. از ۷ محصول آزمایش‌شده، ۶ مورد حاوی سطح فرمالدئید از ۰.۹۶ تا ۱.۴٪ بود؛ این مقدار ۵ برابر بیشتر از ۰.۲٪ توصیه شده توسط پنل متخصص بررسی مواد آرایشی ایالات متحده (US Cosmetic Ingredient Review Expert Panel) است.

 

طبق تحقیقات مؤسسه ملی سرطان (National Cancer Institute)، در کوتاه‌مدت، قرارگرفتن در معرض فرمالدئید می‌تواند منجر به طیف وسیعی از عوارض جانبی مانند آبریزش چشم، سرفه، حالت تهوع، سوزش چشم و بینی، تحریک پوست و موارد دیگر شود. اداره ایمنی و بهداشت شغلی ( Occupational Safety and Health Administration) تعدادی شکایت از کارکنان سالن‌های آرایشی دریافت کرده است که در نتیجه انجام درمان‌های کراتینه مو، در معرض سطح غیر ایمن فرمالدئید قرار گرفته‌اند.

 

 

 

 

بوتاکس مو در خانه

 

بوتاکس مو در خانه

 

بسیاری از افراد تصمیم می‌گیرند که درمان موی خود را در یک سالن انجام دهند. با این حال، انجام این کار در خانه و دستیابی به نتایج عالی امکان‌پذیر است. در ادامه، بهترین روش استفاده از بوتاکس مو در خانه را شرح داده‌ایم.

 

۱. موهای خود را با شامپو کاملا بشویید تا آلودگی‌ها، مواد شیمیایی و سایر آلودگی‌های احتمالی را از بین ببرد.

۲. موهای خود را به آرامی خشک کنید.

۳. موهای خود را با استفاده از یک شانه دندانه‌دار گسترده، شانه بزنید.

 

۴. ترکیب بوتاکس را طبق دستورالعمل‌های موجود در جعبه آماده کنید.

۵. موهای خود را به ۴ قسمت مساوی تقسیم کنید.

۶. با استفاده از برس رنگ، مخلوط را از ریشه موهای خود به نوک موها بکشید. موهایتان را شانه بزنید تا اطمینان حاصل کنید که محصول به‌طور مساوی در موهای شما پخش می‌شود.

۷. بگذارید مخلوط به مدت ۴۵ دقیقه یا طبق دستور باقی بماند. موهای فر ممکن است به زمان بیشتری نیاز داشته باشند.

۸.  موی خود را بشویید و سپس آنها را خشک کنید. در آخر می‌توانید موهایتان را اتو کنید.

 

 

 

 

 

منبع: zwivel

 

کالابرگ الکترونیک