ترفندهای مراقبت از کیف و کفش چرم | رفع چروک و شکستگی و براق کردن چرم

ترفندهای مراقبت از کیف و کفش چرم | رفع چروک و شکستگی و براق کردن چرم


12 آبان 1400 . زمان مطالعه: 7 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
راهنمای مراقبت از کیف و کفش چرم؛ رفع چروک، شکستی و براق کردن چرم

مراقبت و نگهداری از کیف و کفش چرم مصنوعی و چرم طبیعی بعد از خرید این محصولات جذاب و دوست داشتنی شروع می شود. مراقبت از کفش‌ها و کیف چرم طبیعی و مصنوعی آن طور که به نظر می‌رسد نیست، فقط کافی است تا ابزار مناسب را در اختیار داشته باشید و برخی از ترفندهای مراقبت از چرم را به خوبی بدانید. ما از کیف و کفش چرمی برای کار، پیاده روی، حتی برای ورزش استفاده می‌کنیم. اما ما نمی‌توانیم برای همیشه این کار را ادامه دهیم، آنها را از کمد در بیاوریم، بپوشیم و دوباره آنها را در کمد قرار دهیم، بدون اینکه از آن‌ها مراقبت کرده باشیم. در مجله کوروش ما به شما ترفندهای مراقبت از کیف و کفش چرم را می گوییم. در سرویس سبک زندگی همراه ما باشید.

 

روش‌های نگهداری و مراقبت از کیف و کفش چرم

 

روش‌های نگهداری و مراقبت از کیف و کفش چرم

 

شستن صحیح انواع کت و پالتو و لباس چرم و تمیز کردن و نگه داشتن یا مراقبت از کیف و کفش چرم در شرایط خوب نه تنها به ایجاد تصویری متفاوت از شما کمک می‌کند، بلکه به شما امکان می‌دهد آنها را خیلی بیشتر حتی شاید ۱۰ سال نگه دارید. واقعاً چه چیزی از این بهتر!

 

 

ترفندهای نگهداری از کفش چرم

 

آشنایی با برخی از ترفندها برای آسیب نرساندن به کفش‌های چرمی می‌تواند بسیار ساده و کم هزینه باشد. “پیشگیری بهتر از درمان” حتی در رابطه با کفش‌های چرمی نیز صادق است!

 

  • تحت هیچ شرایطی آنها را در معرض نور مستقیم یا گرما قرار ندهید. پوست چرم ممکن است خشک شده و خراب شود.
  • همیشه اجازه دهید تا در صورت خیس شدن، کفش‌های شما به طور طبیعی خشک شوند.
  • آلودگی و گرد و غبار باید پس از هر بار استفاده از کفش چرم پاک شود.
  • هرگز آنها را در ماشین لباسشویی نشویید.
  • بوی نامطبوع کفش چرم را می‌توان در هر بار شستشو با اسفنج نرم و با افزودن کمی بی کربنات یا پودر تا لک از بین برد.
  • از کفی کفش استفاده کنید، این باعث می‌شود که عمر کفش با جذب رطوبت پا افزایش یابد. با این حال، مهم است که همیشه آنها را پس از استفاده از کفش‌های خود جدا کنید تا خشک و هواگیری شوند.

 

بیشتر بخوانید: ۵ روش موثر برای تمیز کردن کفش ورزشی، جیر، چرم و …

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

۵ ترفند واقعی برای نگهداری از کیف چرم

 

ترفندهای نگهداری از کیف چرم

 

با ترفندها و راه‌های نگهداری کیف چرم آشنا شوید.

 

  1. در هر شرایطی یک کیف نایلونی یا کیسه پلاستیکی کوچک را همراه خود داشته باشید تا در صورت باریدن باران ناگهانی، از کیف خود محافظت کنید.
  2. اگر کیف چرمی شما به هر دلیلی خیس شد، باید با استفاده از یک پارچه نرم، آن را به سرعت خشک کنید.
  3. کیف‌های چرمی هرگز نباید در مجاورت گرما قرار گیرند. به یاد داشته باشید که از قرار دادن کیف در نوع مستقیم خورشید جدا خودداری کنید.
  4. جعبه‌های مقوایی بهترین محفظه برای نگهداری از کیف‌های چرمی هستد.
  5. کیف چرمی خود را با روغن کرچک چرب کنید.

 

 

بیشتر بخوانید: ۳ روش آسان و مطمئن برای شستن کاپشن و کت و پالتو چرم

 

 

علت ترک خوردن انواع کفش و کیف چرمی چیست؟

 

اگر کیف چرمی خود را دوست دارید، مراقبت از آن را جدی بگیرید! تاب حال به این موضوع فکر کردید که چرا چرم ترک می‌خورد؟ بافت طبیعی منحصر به فرد چرم، آن را برای راحتی و فرم دهی به پای شما به یک ایده آل تبدیل می‌کند. از طرف دیگر، پوست قابل انعطاف حیوانات همیشه یکنواخت و بدون نقص نیستند.

 

علاوه بر این، انواع چرم طبیعی به دلیل داشتن منافذ پوستی همواره در معرض آسیب دیدگی و شکنندگی قرار دارند. دلیل اصلی ترک و کدر شدن چرم این است که سطح متخلخل آن خاک و روغن‌ها را جذب می‌کند.

 

این مواد تحریک‌کننده باعث ایجاد تغییر و ترک روی سطح کفش و هر یک از محصولات چرمی از جمله کیف‌های چرمی می‌شوند. بنابراین مراقبت از کیف و کفش چرم در هر شرایطی ضروری است.

 

علت ترک خوردن انواع کفش و کیف چرمی چیست؟

 

کثیفی و روغن برای ظاهر چرم شما دردسرساز می‌شود. با این وجود، کمبود رطوبت یکی دیگر از دلایل اصلی در مورد ترک‌های چرمی است. کیف یا کفش چرمی شما هنگام قرار گرفتن در معرض محیط‌های خشک و یا نگهداری در مناطقی که شرایط رطوبت مناسب را ندارند، به راحتی خشک شده و ترک می‌خورند. بهتر است کفش‌های چرمی خود را در اتاقی نگه دارید که حداقل ۴۰ درصد در هوا رطوبت داشته وجود داشته باشد تا از ترک خوردگی جلوگیری شود. اگر این امر به طور طبیعی اتفاق نیفتد، می‌توان با استفاده از یک دستگاه رطوبت ساز در خانه این شرایط را فراهم کرد.

 

کاهش رطوبت سطح چرم برای یک مدت طولانی یا شاید برای یک هفته، می‌تواند باعث تغییر بافت چرم و در نتیجه ترک خوردن سطح آن با سرعتی شگفت انگیز و ناامیدکننده گردد. این موضوع علاوه بر ناراحت کننده بودن، باعث آسیب دیدگی پا نیز می‌شود. مراقبت از کیف کفش چرم در عین سادگی، برای حفظ کیفیت چرم واقعا ضروری است.

 

 

بیشتر بخوانید: ترفندها و راهکارهای تمیز کردن کفش کتانی و چرمی سفید

 

 

رفع چروک و شکستی و براق کردن چرم با سرعت نور!

 

محصولات چرمی شما برای اتو کشیدن مناسب نیستند! اما این تنها روش از بین بردن چروک و شکستی های سطح چرم نیست. بلکه روش‌های ساده و موثری وجود دارند که با استفاده از آن‌ها، می‌توان برای همیشه با چروک چرم خداحافظی کرد!

 

 

محصولات نگهداری و مراقبت کیف و کفش چرم

 

  1. پاک کننده‌های چرم
  2. نرم کننده‌های محصولات چرمی
  3. محصولات محافظت کننده چرم

 

چیزی به نام چرم بدون چروک وجود ندارد. در حالی که چرم مستعد ایجاد شکاف یا ترک خوردگی مداوم است، اما استفاده از نکات و ابزار مناسب، محافظت از زیبایی و درخشندگی چرم به سادگی امکان‌پذیر است.

 

مراقبت از کیف و کفش چرم، تمیز کردن، رفع چروک و براق کردن آن نیازمند ظرافت و سرعت عمل خوب است. استفاده از مواد مخصوص به هر چرم را نباید هرگز فراموش کرد. آب اکسیژنه، پارچه‌های نرم و سرکه از ترکیبات مناسب برای پاک کردن چرم محسوب می‌شوند.

 

امیدوارم این مطلب برای شما مفید واقع بوده باشد.

 

کالابرگ الکترونیک