اکسنت وال یا دیوار شاخص چیست | کاربردها و بایدها و نبایدهای اکسنت وال

اکسنت وال یا دیوار شاخص چیست | کاربردها و بایدها و نبایدهای اکسنت وال


19 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 7 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
اکسنت وال یا دیوار شاخص چیست

روش‌های مختلفی وجود دارد که شما با استفاده از آن‌ها می‌توانید یک اتاق کسل‌کننده و بی‌روح را به یک اتاق با دکوراسیون جذاب تبدیل کنید. اکسنت وال یا همان دیوار شاخص یکی از روش‌هایی است که شما را در رسیدن به این هدف کمک می کند. دیوارهای شاخص زنده و بسیار جذاب هستند و به دلیل ویژگی انعطاف‌پذیر بودن‌شان شما به مرور زمان، از آن‌ها خسته نخواهید شد. شما می‌توانید از دیوار شاخص در هر اتاقی از منزل‌تان استفاده کرده و با طرح و رنگ دلخواه آن را رنگ‌آمیزی کنید. در واقع، برای طراحی دیوار شاخص هر یک از اتاق‌ها، گزینه‌های نامحدودی در اختیار خواهید داشت. در این مطلب مجله‌ کوروش می‌خوانید، همه چیز را درباره‌ی اکسنت وال یا دیوار شاخص به شما می‌گوییم.

 

دیوار شاخص یا اکسنت وال چیست؟

 

دیوار شاخص یا اکسنت وال چیست؟

 

اکسنت وال یک اتاق، یک دیوار مجزاست که با استفاده از یک سری تابلوها و ابزارهای جذاب و با رنگی متفاوت از سایر دیوارهای اتاق طراحی شده است. در دکوراسیون داخلی مدرن دیوار شاخص اتاق هنگام ورود، تمام توجه افراد را جلب می کند و در واقع، به‌نوعی به نقطه‌ی اصلی اتاق تبدیل می‌شود. شما می‎توانید دیوار شاخص اتاق مورد نظر خود را طوری طراحی و رنگ آمیزی کنید که اتاق بزرگ‌تر به نظر برسد. این ویژگی برای اتاق‌هایی که متراژ پایین دارند، یک مزیت بسیار مهم محسوب می‌شود.

 

در نتیجه، در صورتی‌که می‌خواهید یک طراحی داخلی جذاب و متفاوت داشته باشید، روی طراحی دیوار شاخص در منزل خود سرمایه‌گذاری کنید. این روش، یک راه متفاوت و مدرن است که در نهایت با استفاده از آن می‌توانید تمامی طراحی یک اتاق را تغییر داده و به جذابیت فضا بیافزاید.

 

 

۶ ایده هوشمندانه برای دکوراسیون و طراحی داخلی پذیرایی و نشیمن خانه‌ کوچک

 

 

بایدها و نبایدهای استفاده از اکسنت وال‌ها

 

بایدها و نبایدهای استفاده از اکسنت وال‌ها یا دیوار شاخص

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

در طراحی دیوار شاخص، توجه به برخی بایدها و نبایدها می‌تواند باعث افزایش جذابیت طراحی دیوار باشد. در این صورت، در هنگام استفاده از اکسنت وال‌ها توصیه می‌شود نکات زیر را مدنظر قرار دهید:

حتما بخوانید  6 ایده هوشمندانه برای دکوراسیون و طراحی داخلی پذیرایی و نشیمن خانه‌ کوچک

 

 

  • در طراحی دیوار شاخص، خلاقیت به خرج دهید

 

هدف اصلی اکسنت وال، مجزا شدن دیوار از سایر دیوارهای اتاق و یا سالن است. در واقع، شما با این روش می‌خواهید یک دیوار متفاوت و جذاب طراحی کنید. به همین دلیل، توصیه می شود در طراحی آن، خلاقیت به خرج دهید. در این‌صورت شما می‌توانید روی دیوار از تابلوها و دیوار آویزهای جذاب استفاده کرده و یا قسمتی از دیوار را با استفاده از الگوهای خاص نقاشی کنید. همانطور که گفته شد، در طراحی این دیوارها هیچ محدودیتی وجود ندارد و شما از هر ابزاری می‌توانید برای طراحی و دکوراسیون دیوارهای شاخص استفاده کنید.

 

 

  • شجاع باشید و از آزمایش نترسید

 

بسیاری از افراد به رنگ‌های پررنگ و جیغ علاقه دارند. شاید تا به‌حال از استفاده از این رنگ‌ها در طراحی منزل خود خودداری کرده‌اید؛ اما توصیه می‌شود در طراحی دیوار شاخص شجاع باشید و استفاده از این رنگ‌ها را امتحان کنید. سال‌های زیادی است که مردم از رنگ‌های خنثی در دیوارهای منزل‌شان استفاده می‌کنند و در واقع می‌توان گفت این رنگ‌ها کمی خسته کننده شده‌اند. در صورتی‌که می‌خواهید یک دیوار شاخص جذاب و متفاوت داشته باشید، استفاده از طرح‌ها و رنگ‌های خاص و متفاوت را نیز در نظر بگیرید. در این‌صورت، توجه داشته باشید در طراحی دیوار شاخص، هیچ محدودیتی برای رنگ و الگوی دیوار در نظر گرفته نشده است؛ در نتیجه، شما می‌توانید تمامی علاقه مندی‌های خود را برای طراحی آن‌ها امتحان کنید.

 

 

  • دیوار مناسب را انتخاب کنید

 

بایدها و نبایدهای استفاده از اکسنت وال‌ها یا دیوار شاخص

 

در یک اتاق و یا سالن تنها یک دیوار می تواند به عنوان دیوار شاخص انتخاب شود. دراین‌صورت، اگر شما چندین دیوار مختلف را انتخاب کنید، دیگر اکسنت وال آن جذابیت مخصوص را نخواهد داشت. در نتیجه، از آنجا که فقط یک دیوار می‌تواند به عنوان اکسنت وال انتخاب شود، توصیه می‌شود، با هدف و فکر آن دیوار را انتخاب کنید و در کنار آن، به سایر اجزای دکوراسیون اتاق نیز دقت کنید. برای این منظور به دیوار خاصی توجه داشته باشید که از بدو ورود افراد، توجه آن‌ها را جلب کند. در کنار آن، باید به نور و ترتیب مبلمان اتاق نیز دقت کنید. در ذهن خود هر دیوار را به عنوان دیوار شاخص متصور شده و سپس بر اساس آن، دیوار مناسب را انتخاب کنید.

حتما بخوانید  روانشناسی رنگ قرمز و مکمل‌های آن در دکوراسیون داخلی منزل

 

 

راهنمای خرید و انتخاب ۱۰ رنگ پرفروش برای مبل خانه و محل کار

 

 

  • طرح رنگ‌های دکوراسیون اتاق را در نظر داشته باشید

 

گرچه در انتخاب رنگ و الگوی دیوار شاخص محدودیتی وجود ندارد؛ اما توصیه می‌شود به هماهنگی دکوراسیون داخلی و اجزای دیوار شاخص توجه کنید. شما می‌توانید دیوار شاخص خود را برجسته کرده و با استفاد از برخی دکوراسیون‌های خاص آن را جذاب کنید. اما بدیهی است که توجه به سایر اجزای اتاق و سایر رنگ‌هایی که در دکوراسیون اتاق به کار گرفته شده است، می‌تواند به جذابیت دیوار شاخص افزوده و باعث متمایز شدن آن شود. در کنار آن نیز خود سالن و یا اتاق نیز زیبایی و جذابیت خاصی خواهد داشت.

 

 

۸ رنگ از بهترین و بدترین رنگ ها برای اتاق خواب

 

 

  • رنگ سایر دیوارهای اتاق را نیز مدنظر داشته باشید

 

بایدها و نبایدهای دیوار شاخص ؛ رنگ سایر دیوارهای اتاق را نیز مدنظر داشته باشید

 

اکسنت وال باید از سایر دیوارهای اتاق متمایز باشد. در رنگ آمیزی اکسنت وال این نکته را مدنظر داشته باشید. در این صورت، اگر سایر دیوارهای اتاق یک رنگ ملایم مانند آبی آسمانی دارد، سعی کنید از یک رنگ روشن و پر رنگ مانند نارنجی استفاده کنید. رنگ‌های پر رنگ و جیغ غالبا در ترکیب با رنگ‌های خنثی مانند سفید، خاکستری و یا بژ، فضای بسیار جذابی ایجاد می‌کنند. همچنین در صورتی‌که سایر اجزای اتاق، مانند فرش نیز یک رنگ روشن دارند، شما می‌توانید از رنگ‌هایی که ترکیب با این اجزا دیوار را متمایز می‌کنند، استفاده کنید. در نتیجه، در انتخاب رنگ دیوار شاخص که مهم‌ترین ویژگی دیوار است، اهمیت متمایز بودن اکسنت وال از سایر دیوارها را در نظر داشته باشید.

 

 

۱۲ ترفند شیک برای طراحی مدرن دکوراسیون داخلی آشپزخانه کوچک آپارتمانی

 

 

نتیجه‌گیری نهایی

 

در صورتی ‌که نیاز به تنوع دارید، طراحی اکسنت وال در منزل‌تان را فراموش نکنید. شما می‌توانید در اتاق‌های منزل، سالن و حتی آشپزخانه، دیواری را به عنوان اکسنت وال انتخاب کرده و آن را طبق سلیقه خود طراحی کنید. با این روش، تنوع و جذابیت مدرن و خاصی را در منزل‌تان تجربه می‌کنید.

 

منبع : The spruce

 

کالابرگ الکترونیک