بهترین و پرفروش ترین فیلم های دنیا در سال ۲۰۲۰ که حتما باید ببینید

بهترین و پرفروش ترین فیلم های دنیا در سال ۲۰۲۰ که حتما باید ببینید


20 آذر 1399 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
بهترین و پرفروش ترین فیلم های دنیا در سال 2020 که حتما باید ببینید

شاید اصطلاح بهترین و پرفروش ترین فیلم های سال ۲۰۲۰ عجیب به نظر برسد. سال ۲۰۲۰ سالی عجیب و با سالن‌های خالی سینما، در بیشتر روزهای سال بود. اما شاید ندانید که در این سال که اکنون در حال تمام شدن است؛ فیلم‌های جذاب و پرطرفداری نیز اکران و تولید شده‌اند. اگر دیدن فیلم‌های جدید را دوست دارید و اخبار مربوط به آنها را دنبال می‌کنید؛ ادامه این مقاله را مطالعه کنید. ۶ تا از بهترین و پرفروش ‌ترین فیلم ‌های ۲۰۲۰ را در مجله کوروش بخوانید.

 

بهترین و پرفروش ترین فیلم های سال ۲۰۲۰

 

۱- سرزمین آواره‌ها (Nomadland)

 

بهترین و پرفروش ترین فیلم های خارجی سال 2020 در سال کرونا

 

در لیست بهترین و پرفروش ترین فیلم های سال ۲۰۲۰ در صدر لیست ایستاده است. «سرزمین آواره‌ها» سفرنامه‌ای است که با فیلم‌های معمول در این ژانر متفاوت است. این فیلم که به کارگردانی «کلوئی ژائو» (Chloé Zhao) است؛ داستان یک بیوه را در آمریکا نقل می‌کند که پشت وانت زندگی می‌کند و به دنبال هر شغلی است که بتواند انجام بدهد.

 

ژائو این فیلم را بر اساس رمانی با همین نام، که نوشته «جسیکا برودر» (Jessica Bruder) است، کارگردانی کرده است. فضای این فیلم، به همان اندازه غیرسیاسی است که کاملا ظریفانه سیاسی است و دیالوگ‌های بیش‌ازحد پخته، طبقه کارگر را به‌درستی نشان می‌دهد. مخاطبان این فیلم می‌گویند که هیچ فیلمی در سال ۲۰۲۰ به پای جذابیت و زیبایی این فیلم نمی‌رسد. این فیلم همچنین جایزه شیر طلایی جشنواره ونیز را نیز از آن خود کرده است و یکی از بهترین و پرفروش ‌ترین فیلم ‌های ۲۰۲۰ است.

 

۲- زن جوان نویددهنده (Promising Young Woman)

 

بهترین و پرفروش ترین فیلم های دنیا در سال 2020 که حتما باید ببینید

 

فیلم «زن جوان نویددهنده» در ژانر درام و به کارگردانی هنرپیشه انگلیسی، «امرالد فنل» (Emerald Fennell) است. این فیلم داستان باریستایی ۳۰ساله را روایت می‌کند که با والدینش زندگی می‌کند و هنوز یک فاجعه قدیمی را در ذهنش پردازش می‌کند. این فیلم با قدرتمندی از تمام کلیشه‌های مسخره عبور می‌کند و داستانی متفاوت و خاص را رقم می‌زند. این فیلم آمریکایی ۱۱۳ دقیقه‌ای، در ۲۵ ژانویه ۲۰۲۰ اکران شد و یکی از بهترین و پرفروش ‌ترین فیلم ‌های ۲۰۲۰ است.

 

۳- میناری (Minari)

 

بهترین و پرفروش ترین فیلم های دنیا در سال 2020 که حتما باید ببینید

 

«میناری»، فیلمی در ژانر درام و به نویسندگی و کارگردانی «لی آیزاک چونگ»، داستان کودکی را روایت می‌کند که خانواده‌اش به امید ایجاد مزرعه به آمریکا آمده‌اند. آنها با چالش‌های جدیدی در آمریکا مواجه می‌شوند و مادربزرگ غیرمتعارف خانواده نیز شخصیت عجیب و جالب‌توجهی دارد. صحنه‌های سرسبز و مزارع چشم‌نواز، تصاویر زیبا و دلپذیری را پیش چشم شما می‌کشاند. این فیلم ۱۱۵ دقیقه‌ای آمریکایی،به زبان انگلیسی و کره‌ای است و یکی از بهترین و پرفروش ‌ترین فیلم ‌های ۲۰۲۰ است.

 

۴- اولین گاو (First Cow)

 

بهترین و پرفروش ‌ترین فیلم ‌های ۲۰۲۰؛ با این ۶ فیلم آشنا شوید

 

«کلی ریکارد» (Kelly Reichardt‎) به خاطر ساختن فیلم‌های آرام درباره غرب آمریکا مشهور است و این فیلم بهترین اثر اوست. «اولین گاو»که داستانی عاشقانه، بدون هیچ‌گونه عاشقانه‌ای است. «کوکی»، نقش اول داستان، با یک مهاجر چینی دوست می‌شود و به زودی آنها با هم تجارت می‌کنند؛ شیر می‌دزدند تا پیراشکی‌های خوشمزه درست کنند که مردم محلی را به وفور جذب می‌کند.

آنچه اولین گاو را بسیار چشمگیر می‌کند؛ پیوند بین ۲ شخصیت اصلی آن است؛ رابطه‌ای مبهوت‌کننده که ویژگی‌های دوستانه مردان را نشان می‌دهد. این دو نفر در یک سرمایه‌گذاری شرکت می‌کنند؛ اما چیزی که آنها را باهم متحد می‌کند، پول نیست؛ آنها یکدیگر را دارند.

 

۵- کجیلیونر (Kajillionaire)

 

بهترین و پرفروش ‌ترین فیلم ‌های ۲۰۲۰؛ با این ۶ فیلم آشنا شوید

 

فیلم‌ها و شخصیت‌های «میراندا جولای» تمایل دارند عاشقانه باشند یا همه‌چیز را ترک کنند. طول موج غریب او، برای همه مناسب نیست. اما «کجیلیونر» شیرین و متفکرانه، اساسی‌ترین فیلم اوست که تا به امروز ارائه شده است و شرح حال خانواده‌ای از لس‌آنجلس است که با ۲ کلاهبرداری زنده مانده‌اند. وجود دروغ و باورهای غلط درمورد چگونگی عملکرد جامعه، به خصوص برای فرد عجیب و غریب ۲۶ ساله‌ای که بدون اینکه بفهمد زندگیش چقدر وحشتناک است، دردسرساز است. این فیلم جنایی-کمدی-درام محصول سال ۲۰۲۰ است و یکی از بهترین و پرفروش ‌ترین فیلم ‌های ۲۰۲۰ بوده است.

 

۶- شکارچیان ترافل (The Truffle Hunters)

 

بهترین و پرفروش ‌ترین فیلم ‌های ۲۰۲۰؛ با این ۶ فیلم آشنا شوید

 

گویی کارگردانان «شکارچیان ترافل» یک سؤال در ذهن خود تنظیم کرده‌اند و برای آن تلاش کرده‌اند؛ اینکه یک مستند تا چه اندازه می‌تواند دوست‌داشتنی باشد؟ «مایکل دوک» و «گریگوری کرشاو»  در حین کشف ظرافت عناوین و مشارکت در اقتصاد پیچیده پیرامون آن، پیرمردهای ایتالیایی سالخورده را دنبال می‌کنند. «شکارچیان» حزن و اندوه خاص خود را دارند و روش‌هایی را تعریف می‌کنند که تغییر آب‌و‌هوا و جنگل‌زدایی، صنعت ترافل را به خطر می‌اندازد. اما دوک و کرشاو که فیلمبرداری فیلم را نیز خودشان انجام می‌دهند، روابط مثمر ثمر را بین این انسان‌ها و سگ‌هایشان متمرکز می‌کنند؛ ارتباطاتی که اگر نباشند، زندگی آنها هیچ معنایی ندارد.

 

 

کالابرگ الکترونیک