طرز تهیه پلو مراکشی رستورانی | پلو خوشمزه متناسب با ذائقه ایرانی‌ها

طرز تهیه پلو مراکشی رستورانی | پلو خوشمزه متناسب با ذائقه ایرانی‌ها


25 آذر 1399 . زمان مطالعه: 5 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه پلو مراکشی رستورانی؛ پلو خوشمزه متناسب با ذائقه ایرانی‌ها

در آشپزی مراکشی پلو مراکشی، از انواع پلو مخلوط و قاطی و پلویی خوشمزه و هوس‌برانگیز است که دقیقا با ذائقه ما ایرانی‌ها جور در می‌آید و سفره‌های ما را رنگین می‌کند. طرز تهیه این غذا سخت نیست و گزینه مناسبی برای مهمانی‌هاست. در ادامه این مطلب مجله کوروش، طرز تهیه پلو مراکشی که از انواع پلو مهمانی است را توضیح داده‌ایم و در آخر نیز مختصر اطلاعاتی را درمورد مراکش و غذاهای آن، شرح داده‌ایم.

طرز تهیه پلو مراکشی رستورانی

 

طرز تهیه پلو مراکشی؛ پلو خوشمزه متناسب با ذائقه ایرانی‌ها

 

مواد لازم

 

برنج: ۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار

سینه مرغ بدون پوست و استخوان: ۱ عدد

پیاز بزرگ: ۱ عدد

لوبیا سبز: ۲۰۰ گرم

قارچ: ۲۰۰ گرم

ذرت:‌ ۱ پیمانه به‌صورت پخته شده

رب گوجه‌فرنگی: ۲ قاشق غذاخوری

کره: ۱۰۰ گرم

زعفران: ۳ قاشق غذاخوری

فلفل دلمه‌ای: به مقدار دلخواه

نمک و فلفل: به مقدار دلخواه

روغن و دارچین: به مقدار لازم

 

طرز تهیه

 

طرز تهیه پلو مراکشی؛ پلو خوشمزه متناسب با ذائقه ایرانی‌ها

مرحله اول

 

برای درست کردن پلو مراکشی رستورانی ابتدا لوبیا سبز را به‌صورت ریز خرد کنید. مقداری آب را روی گاز قرار دهید و در آن نمک بریزید و صبر کنید تا به جوش بیاید. بعد لوبیا سبزهای خردشده را به قابلمه اضافه کنید. ۲ دقیقه آنها را جوشانده و سپس آنها را آبکش کنید و آب سرد روی آن بریزید.

 

مرحله دوم

 

سینه مرغ را به‌صورت مکعبی و ریز، خرد کنید. در تابه‌ای نچسب، کره بریزید و پس از گرم شدن تابه، سینه مرغ را به آن اضافه کنید. پس از کمی تفت دادن، زعفران نیز در تابه بریزید تا طعم خوبی پیدا کند. فلفل دلمه‌ای را در ظرفی دیگر، به صورت مکعبی خرد کنید و به تابه مرغ اضافه کنید و همه مواد را باهم تفت دهید.

 

مرحله سوم

 

قارچ را به صورت دلخواه خرد کنید و به تابه قبلی اضافه کنید. پس از کمی تفت خوردن، رب، نمک و فلفل را به تابه اضافه کنید و هم بزنید تا رب باز شود.

در همین حین، در تابه‌ای جدا پیاز را سرخ کنید. پس از طلایی شدن پیاز، ذرت پخته شده و لوبیا سبز را تابه اضافه کنید و هم بزنید تا تفت بخورد. پس از گذشت ۵ دقیقه، زیر شعله را خاموش کنید و مواد این تابه را به مواد مرغ و قارچ قبلی، اضافه و مخلوط کنید.

 

مرحله چهارم

 

در مرحله آخر، باید برنج را بپزید. برنج را از چند ساعت قبل، بگذارید خیس بخورد. برای پخت برنج، در قابلمه‌ای نچسب روغن بریزید و سپس ته‌دیگ مورد نظر خود را در آن قرار دهید. می‌توانید برای این پلو خوشمزه، ۱ سیب‌زمینی رنده شده، ۱ قاشق ماست، ۱ زرده تخم‌مرغ و کمی زعفران را با هم مخلوط کنید و کف قابلمه بریزید. البته اگر این ته‌دیگ را دوست ندارید، می‌توانید از نان لواش یا سیب‌زمینی نیز استفاده کنید.

 

پس از قرار دادن ته‌دیگ، یک لایه برنج بریزید و روی برنج، چند قاشق از مواد ترکیب شده قبلی را اضافه کنید. این روند را ادامه دهید تا یکی در میان، یک لایه برنج و یک لایه سبزیجات و مرغ  داشته باشید. در آخر، روی پلو دارچین و کره بریزید و در آن را خوب ببندید تا دم بکشد و حاضر شود. برای دم کشیدن، باید شعله را کم کنید؛ اما برای پخت ته‌دیگ بهتر است چند دقیقه زیر قابلمه را زیاد کنید و سپس کم کنید تا دم بکشد.

 

نکته جالب توجه این است که برای تهیه پلو مراکشی، می‌توانید به جای مرغ، از تکه‌های کوچک گوشت استفاده کنید. فقط حواستان باشد که برای خوشمزه شدن غذا، گوشت را باید با دقت طعم‌دار کنید.

 

 

طرز تهیه پلو مراکشی بدون گوشت

 

اگر گیاهخوار هستید یا در مصرف گوشت محدودیت دارید و می خواهید یک پلوی بدون گوشت میل کنید پلو مراکشی را بدون گوشت درست کنید. عطر و طعم سبزیجات و ادویه موجود در این پلو برای داشتن یک پلو خوشمزه کافی است.

 

 

مراکش کجاست؛ انواع غذاهای مراکشی

 

طرز تهیه پلو مراکشی؛ پلو خوشمزه متناسب با ذائقه ایرانی‌ها

 

مراکش، کشوری زیبا در غرب آفریقاست و سواحل دیدنی در اقیانوس اطلس دارد. در این کشور که توریست‌های زیادی را هر ساله به خود جذب می‌کند؛ غذاهای مختلفی طبخ می‌شود که یکی از آنها پلو مراکشی است. از دیگر غذاهای پرطرف‌دار مراکشی می‌توان به تاگینه، زالوک، حریرا، پاستیلا، ماکودا، جگر سوخاری، ساردین تند، خبز، کله پاچه، انواع کباب و انواع ماهی‌ها اشاره کرد.

 

 

کالابرگ الکترونیک