طرز تهیه چیزکیک براونی دو رنگ و ترفندهای مهم خوشمزه شدن آن

طرز تهیه چیزکیک براونی دو رنگ و ترفندهای مهم خوشمزه شدن آن


30 آذر 1399 . زمان مطالعه: 5 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه چیزکیک براونی دو رنگ و ترفندهای مهم خوشمزه شدن آن

چیزکیک براونی دو رنگ  یک دسر فوق العاده خوشمزه شکلاتی متفاوت و در عین حال ساده است که طعم و ظاهر بی‌نظیری دارد و بهترین گزینه برای شروع یک روز دلچسب و شیرین است. برعکس ظاهر خاص و پیچیده این دسر، درست کردن آن بسیار ساده است. شما می‌توانید با استفاده از چند ماده اولیه ساده و یک همزن برقی به سادگی یک براونی پنیری خوشمزه درست کنید. در این مقاله می‌توانید طرز تهیه چیزکیک براونی به عنوان یک چیزکیک شکلاتی خوشمزه با پایه کیک در فر و ترفندهایی برای خوشمزه‌تر شدن آن را از سایت momontimeout در مجله کوروش بخوانید.

 

طرز تهیه چیزکیک براونی

 

طرز تهیه چیزکیک براونی دو رنگ و ترفندهای مهم خوشمزه شدن آن

 

زمان تقریبی پخت و آماده‌سازی دسر: ۴۵ دقیقه

مقدار کالری: ۳۷۷

 

مواد لازم برای براونی برای ۱۶ نفر

 

شکلات تخته‌ای حدود ۳۵۰ گرم

کره برش داده شده به صورت مکعب‌های کوچک: ۶ قاشق غذاخوری

شکر: ۳/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار

وانیل: ۱ قاشق چای خوری

تخم مرغ با دمای اتاق: ۳ عدد

پودر کاکائو: ۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار

نشاسته ذرت: ۱/۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار

نمک: نصف قاشق چای خوری

چیپس شکلاتی: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار

 

مواد لازم برای لایه پنیری چیز کیک

 

پنیر خامه‌ای نرم شده: حدود ۲۲۰ گرم

شکر: نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار

تخم مرغ با دمای محیط: ۱ عدد

عصاره وانیل: نصف قاشق چای خوری

 

طرز تهیه

 

مرحله اول

 

طرز تهیه چیزکیک براونی دو رنگ و ترفندهای مهم خوشمزه شدن آن

 

برای درست کردن چیزکیک براونی قبل از هر کاری ابتدا باید فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود. سپس یک قالب ۲۲ سانتی‌متری برای این چیزکیک انتخاب کنید و داخل آن را به وسیله براش روغن بزنید. یک کاغذ روغنی به اندازه کف قالب برش دهید و داخل آن قرار دهید و برای انتهای کار کنار بگذارید. برای درست کردن براونی‌های یک کاسه بزرگ بردارید و شکلات تخته‌ای خرد شده و کره را با هم ترکیب کنید و برای ۳۰ ثانیه داخل مایکروویو قرار دهید تا ذوب شود. مواد را هم بزنید و اگر لازم بود چند ثانیه دیگر آن را تکرار کنید تا شکلات کاملاً ذوب شود.

 

مرحله دوم

 

طرز تهیه چیزکیک براونی دو رنگ و ترفندهای مهم خوشمزه شدن آن

 

سپس شکر و وانیل را با هم مخلوط کنید و تخم مرغ‌هایی را که از قبل در دمای محیط مانده‌اند و کمی گرم شده‌اند را به آن اضافه کنید و با همزن هم بزنید تا خوب ترکیب شوند. در یک کاسه کوچک پودر کاکائو، نشاسته ذرت و نمک را با هم ترکیب کنید. مخلوط پودر کاکائو و نشاسته را به تخم مرغ‌ها اضافه کنید و مواد را برای چند دقیقه با همزن مخلوط کنید تا کاملاً یک دست شوند. این ترکیب باید برای حدود ۲ دقیقه هم زده شود تا کاملاً کش‌دار شود. حال دو سوم از مواد براونی که آماده کردید را داخل قالب بریزید و روی آن را با لیسک یا به کمک کفگیر صاف کنید.

 

مرحله سوم

 

طرز تهیه چیزکیک براونی دو رنگ و ترفندهای مهم خوشمزه شدن آن

 

در این مرحله از طرز تهیه چیز کیک براونی باید لایه پنیری آن را آماده کنید. برای این کار با استفاده از همزن پنیر خامه‌ای را آن‌قدر بزنید که نرم و سبک شود. سپس شکر را اضافه کنید و دوباره با همزن مواد را مخلوط کنید. تخم مرغ و وانیل را داخل مواد بریزید و باز هم با همزن آن‌ها را ترکیب کنید. حال با کمک کفگیر به آرامی یک لایه نازک از این مواد را روی مواد براونی و داخل قالب بریزید. حال بقیه مواد باقی مانده از براونی را روی آن بریزید و با کمک قاشق به آن حالت دهید و چیپس شکلاتی را روی آن بریزید.

 

چیز کیک براونی را برای مدت ۳۰ تا ۳۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد داخل فر قرار دهید. بعد از مدت یک خلال دندان به چیزکیک فرو کنید و اگر متوجه شدید هنوز خیس است، چند دقیقه دیگر آن را در فر قرار دهید. بعد از پخت کامل چیزکیک را از فر خارج کنید و اجازه دهید برای چند دقیقه کاملاً خنک شود. سپس چیزکیک براوانی را به صورت مربع یا مثلث برش دهید و در طرف مناسب سرو کنید.

 

 

کالابرگ الکترونیک