راهنمای خرید و نکات کلیدی لوستر کلاسیک و مدرن برای نقاط مختلف خانه

راهنمای خرید و نکات کلیدی لوستر کلاسیک و مدرن برای نقاط مختلف خانه


3 دی 1399 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
راهنمای خرید و نکات کلیدی لوستر کلاسیک و مدرن برای نقاط مختلف خانه

این روزها لوسترها نسبت به گذشته تفاوت زیادی کرده‌اند. طراحی لوسترها در گذشته محدودتر بودند و مدل اکثر آن‌ها سنتی و کمی  پر زرق و برق بود. معمولاً اطراف و آن‌ها از جنس کریستال بود. اما حالا لوسترهای مدرن و کلاسیک هیچ شباهتی به آن‌ها ندارند. لوسترهای معاصر ظریف هستند. بدنه آن‌ها معمولاً به جای کریستال ازجنس‌های مختلف با رنگ‌های متفاوت ساخته شده است. آیا برای خرید یک لوستر کلاسیک مدرن و یا حتی سنتی راهنمای خاصی وجود دارد؟ چه نکاتی را باید در انتخاب و خرید لوستر مد نظر قرار داد؟ در این مقاله از مجله کوروش به راهنمای خرید لوستر کلاسیک و مدرن برای پذیرایی، اتاق خواب، آشپزخانه و … می‌پردازیم.

 

 

به اندازه لوستر فکر کنید

 

 

راهنمای خرید و نکات کلیدی لوستر کلاسیک و مدرن برای نقاط مختلف خانه

 

برای خرید آن‌ها چه نکاتی را باید مد نظر قرار داد؟ قطعاً بحث مالی و هزینه برای همه ما مهم است و اولین موضوعی که مد نظر می‌دهیم قیمت مناسب است. بهتر است در ابتدای ماجرا مشخص کنیم که قصد داریم چقدر هزینه کنیم. چرا که قیمت‌ها در خرید لوستر بسیار متفاوت هستند و گاهی نرخ بالای آن‌ها به خاطر جنس و گاهی به خاطر نوع طراحی آن‌ها است.

 

لوسترهای کلاسیک و مدرن را در اشکال و اندازه‌های بسیار متفاوتی هستند. اندازه اکثر لوستر ها معمولاً بین ۱۷ تا ۴۸ اینچ است. منظور از اندازه لوستر تنها سایز حجمی یک لوستر کلاسیک نیست. باید به تعداد چراغ‌هایی که یک لوستر می‌تواند پوشش دهد هم توجه کنید. مثلاً یک لوستر هفده اینجی معمولا ۳ تا ۷ لامپ دارد. برخی از لوسترهای مدرن و کلاسیک در اندازه‌های کوچک، حتی تعداد لامپ‌های بیشتری را پوشش می‌دهند. این موضوع یک نکته مثبت در طراحی مدرن محسوب می‌شود. بنابراین در مرحله اول راهنمای خرید توصیه می‌شود که  قبل از انتخاب لوستر به اندازه سایز لوستر و تعداد چراغ‌های آن توجه کنید.

 

یک لوستر ۱۷ اینچی معمولا برای اتاق‌های کوچک و متوسط مناسب است. توصیه می‌شود اگر یک اتاق بسیار کوچک دارید، دنبال لوستر کوچک بروید. حتی می‌توانید از دو یا چند لوستر کوچک برای اتاق استفاده کنید. لوستر های کوچک معمولاً قیمت مناسب‌تری دارند. آن‌ها بسیار ظریف هستند و در تنظیم بهتر نور کمک زیادی می‌کنند. شما می‌توانید از مینی لوستر ها در اتاق‌های بزرگ هم استفاده کنید. چرا که لوستر های کوچک با لامپ‌های کم  اما به تعداد زیاد، باعث ایجاد تعادل در تقسیم نور در فضای اتاق می‌شوند.

 

مشخص کنید سبک مدرن و کلاسیک می‌پسندید یا سنتی

 

راهنمای خرید و نکات کلیدی لوستر کلاسیک و مدرن برای نقاط مختلف خانه

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

طراحی‌ها و سبک‌های متفاوتی برای لوسترها وجود دارد. بنابراین در مرحله دوم از راهنمای انتخاب لوستر باید به این موضوع توجه کنید که چه نوع سبکی مناسب سلیقه و دکوراسیون فضای داخلی شماست.

 

لوستر سنتی

 

رایج ترین و قدیمی ترین لوسترها همان لوسترهای سنتی هستند. لوسترهای سنتی بر خلاف لوسترهای کلاسیک و مدرن شامل چندین کریستال تزیینی و سنگین هستند. این لوسترها را تقریبا همه ما در خانه پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها دیده‌ایم. درخانه‌های بسیار قدیمی و سنتی این لوسترها با کریستال‌های تزیینی، زیبایی دلنشینی به خانه می‌دهند. اما استفاده از این نوع لوستر ها در دکوراسیون داخلی یک فضای مدرن کمی چالش برانگیز است.

 

راهنمای لوستر های انتقالی

 

آیا تا به ‌حال چیزی از لوسترهای انتقالی شنیده‌اید؟ لوسترهای انتقالی که اکنون در دنیای مدرن و کلاسیک هم مورد استقبال قرار گرفته‌اند، ترکیبی جالب از لوسترهای سنتی و مدرن هستند. این لوسترها از نظر ظاهری حداقل گرا، ثابت، ساده و بسیار زیبا هستند. از آن جا که ترکیبی از لوسترهای سنتی و مدرن هستند برای بسیاری از افراد جذاب به نظر می رسند. افرادی که سلیقه سنتی داشته و از تغییرا در دنیای مدرن و کلاسیک هم استقبال می‌کنند، این لوسترها برایشان جذابیت زیادی دارد. لوسترهای انتقالی معمولاً در لژ‌های چوبی زیبایی خاصی دارند.

 

لوستر یا چراغ آویز ال ای دی مدرن

 

لوسترهای چراغ آویز معمولاً نسخه مدرن و در عین حال کلاسیک شده لوستر های قدیمی هستند. این لوسترها بسیار مینیمال به نظر می‌رسند. آن‌ها متقارن هستند و معمولاً به صورت چراغ آویز ساده در یک جعبه شیشه‌ای قرار گرفته‌اند. آن‌ها بیشتر در طرح‌های هندسی طراحی می‌شوند و به هیچ وجه چشم را خسته نمی‌کنند. لوسترهای چراغ آویز معمولاً از نظر قیمتی هم  مقرون به صرفه هستند.

 

نکات مهم خرید لوسترهای اکلتیک یا التقاطی

 

 

راهنمای خرید و نکات کلیدی لوستر کلاسیک و مدرن برای نقاط مختلف خانه

 

در راهنمای خرید لوستر بهتر است با یکی دیگر از انواع لوستر آشنا شوید. لوسترهای التقاطی معمولاً لوسترهایی مناسب نورپردازی برای اتاق کودک و نوجوان هستند. این لوسترهای مدرن در طرح‌های زیبا و متنوعی در بازار وجود دارند. برای خرید این لوسترها بهتر است از یک مشاور و راهنمای طراحی دکوراسیون داخلی کمک بگیرید. طرح‌های لوسترهای التقاطی متنوع هستند. گاهی بسیار کلاسیک و گاهی بسیار مدرن و منحصر به فرد.

 

معمولاً لوسترهای التقاطی را به صورت سفارشی تهیه می‌کنند. چرا که ذهنیت شما در طراحی این لوسترها بسیار مهم است. بنابراین آنچه در ذهن‌تان است را می‌توانید در قالب لوسترهای انتقاداتی به واقعیت بدل کنید. این لوسترها در اشکال و انواع و اندازه‌های مختلفی ساخته می‌شوند. متداولترین سبک لوسترهای التقاطی، لوسترهایی هستند که از جنس فرفورژه ساخته شده‌اند. لوستر های مناطق صنعتی، ساحلی و حتی خانه‌های کشاورزی نمونه‌ای از لوسترهای التقاطی هستند.

 

نکات مهم در انتخاب جنس لوستر

 

راهنمای خرید و نکات کلیدی لوستر کلاسیک و مدرن برای نقاط مختلف خانه

 

در راهنمای خرید لوستر به ویژه از نوع کلاسیک و مدرن آن باید به این موضوع توجه داشته باشید که لوسترها با لوازم جنس‌شان تعریف می‌شوند. لوسترها سایه‌های مختلف ایجاد می‌کنند و هرکدام از این سایه‌ها در فضاهای خاصی خوب جلوه می‌کنند. آنها با سایه‌هایشان نورپردازی فضای داخلی شما را تنظیم کنند. معمولاً سایه لوسترها با توجه به جنس آن‌ها مشخص می‌شود. در این زمینه باید یک راهنمای خوب داشته باشید.

 

لوستر معمولا از جنس پارچه، شیشه و کریستال است. همچنین می تواند ترکیبی از پارچه و شیشه به شکلی مدرن و کلاسیک باشد. باید توجه داشته باشید که سایه پارچه فضای شما را کاملا روشن نمی‌کند. نوری که از آن بیرون می‌آید معمولا کمی پخش می‌شود. معمولا جنس پارچه لوسترهای پارچه‌ای کتان است .اما در مقابل سایه لوسترکریستال و شیشه‌ای به شما کمک می‌کند تا نور بیشتری در فضا داشته باشید. سایه‌های شیشه‌ای هم انواع مختلفی دارند.

 

برای کدام نقطه خانه لوستر انتخاب می‌کنید؟

 

راهنمای خرید و نکات کلیدی لوستر کلاسیک و مدرن برای نقاط مختلف خانه

 

در این مرحله از راهنمای خرید لوستر، باید به یکی از مهمترین سوالات پاسخ دهید. اینکه لوستر را برای چه فضایی از خانه می‌خواهید. برای اتاق خواب، آشپزخانه، محل کار، اتاق بازی کودکان و یا  حال و پذیرایی منزل؟ لوستر ها لوازم جانبی زیبا و مناسبی برای خانه محسوب می‌شوند و نمی توان منکر این موضوع شد که به خانه هویت بصری می‌بخشند.

هر کدام از این فضاها انتخاب‌های زیادی را پیش روی شما قرار می‌دهند. شما حتی باید مشخص کنید که آیا جزو آن دسته از افرادی هستید که از نور زیاد استقبال می کنید و یا آن دسته از افرادی که به نور کم عادت دارید. اینکه سبک مدرن و کلاسیک و مینیمال می‌پسندید یا نه چیزی بین سبک مدرن و سنتی ترجیح می‌دهید.

 

کالابرگ الکترونیک