طرز تهیه لازانیا مرغ و سیب‌ زمینی با سس سفید یا بشامل

طرز تهیه لازانیا مرغ و سیب‌ زمینی با سس سفید یا بشامل


7 دی 1399 . زمان مطالعه: 5 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه لازانیا مرغ و سیب‌ زمینی با سس سفید یا بشامل

لازانیا همیشه جزو محبوب‌ترین غذاها چه در مهمانی‌ها و چه در جمع‌های خودمانی بوده است. این غذای خوشمزه را هم در فر و هم بدون فر می‌توانید درست کنید و در طرز تهیه آن، از مواد اولیه سالم و مقوی استفاده کنید تا ارزش غذایی آن چند برابر باشد. لازانیا با مرغ و انواع سبزیجات از اسفناج گرفته تا بروکلی و سیب زمینی هم از انواع محبوب غذاهای خانواده ماکارونی و لازانیا است. در لازانیا مرغ و سیب زمینی، از خود ورقه‌های لازانیا استفاده نمی‌شود و معمولا روی آن، سس بشامل را می‌ریزند. لازانیای مرغ و سیب زمینی مثل لازانیای ساده با مرغ، لازانیا با مرغ و سوسیس، لازانیا با مرغ و سس بشامل و لازانیا با مرغ و سبزیجات خوشمزه و آسان است. طرز تهیه لازانیا مرغ و سیب‌ زمینی را در مجله کوروش بخوانید.

طرز تهیه لازانیا مرغ و سیب زمینی

 

طرز تهیه لازانیا مرغ و سیب‌ زمینی با سس سفید یا بشامل

 

مواد لازم برای ۵ نفر

 

فیله مرغ: ۳۰۰ گرم

سیب زمینی: ۳ عدد بزرگ

پیاز: ۱ عدد

فلفل: ۲ عدد

سیر: ۲ حبه

روغن نباتی: ۳ قاشق غذا خوری (برای سلول لازانیا)

روغن: ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی

پاپریکا: به مقدار لازم

آویشن: ۱ قاشق چای‌خوری

نمک: به مقدار لازم

 

مواد لازم برای تهیه سس بشامل

 

پنیر چدار: به مقدار لازم

کره: ۲ قاشق غذا خوری

شیر: ۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی

آرد: ۲ قاشق غذا خوری

نمک: ۱ قاشق چای‌خوری

فلفل قرمز: به مقدار لازم و به صورت آسیاب شده

 

مراحل طرز تهیه

 

طرز تهیه لازانیا مرغ و سیب‌ زمینی با سس سفید یا بشامل

مرحله اول

 

در طرز تهیه لازانیا مرغ و سیب‌ زمینی، پایه غذا با سیب زمینی درست می‌شود و در واقع در این لازانیا، از خود ورقه‌های لازانیا استفاده نمی‌شود. در نتیجه برای کسانی که با این نوع کربوهیدرات مشکل دارند یا نمی‌توانند آن را به‌خوبی هضم کنند، این نوع لازانیا بهترین گزینه است. شاید بهتر باشد بگوییم این لازانیا مرغ بیشتر شبیه انواع گراتن گوشت و سبزیجات است.

 

در مرحله اول طرز تهیه لازانیا مرغ و سیب زمینی، سیب زمینی‌ها را به شکل ورقه‌ای برش دهید. سپس پاپریکا، آویشن و نمک را در روغن بریزید و ترکیب کنید. سپس دو طرف سیب زمینی‌ها را با روغن چرب کنید. این کار را می‌توانید با دست یا لیسک انجام دهید. سپس در سینی فر، فویل آلومینیومی پهن کنید و سیب زمینی‌ها را در سینی فر بچینید. این سیب زمینی‌ها باید به مدت ۲۰ دقیقه و در دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد باشند.

 

مرحله دوم

 

پیازها را به صورت ریز خرد کنید و با کمی روغن، تفت دهید. سپس فلفل و سیر را اضافه کنید و همراه با پیاز تفت دهید. فیله مرغ را خرد کنید و به تابه اضافه کنید. سپس نمک و کمی پاپریکا را روی مواد بپاشید تا طعم‌دار شود. پس از پخت مرغ، زیر تابه را خاموش کنید.

 

مرحله سوم؛ طرز تهیه سس بشامل

 

در این مرحله از طرز تهیه لازانیای مرغ و سیب‌ زمینی، باید سس بشامل لازانیا مرغ و سیب زمینی را درست کنید. برای طرز تهیه سس بشامل یا همان سس سفید کره را روی حرارت قرار دهید تا کاملا ذوب شود. سپس آرد را به کره اضافه کرده و اجازه دهید سرخ شود. پس از سرخ شدن کره، شیر را به مواد اضافه کرده و اجازه دهید با حرارت ملایم بپزد. باید مدام به این تابه سر بزنید، سس را هم بزنید تا ته نگیرد و پس از غلیظ شدن سس، کمی نمک به آن اضافه کنید. زیر تابه را خاموش کنید و تابه را کنار بگذارید.

 

مرحله چهارم

 

طرز تهیه لازانیا مرغ و سیب‌ زمینی با سس سفید یا بشامل

 

در آخرین مرحله از طرز تهیه لازانیا مرغ و سیب‌ زمینی، در ظرف مخصوص فر، مرغ آماده شده را بریزید. روی مرغ، پنیر چدار و فلفل قرمز آسیب شده بریزید. سپس سیب‌زمینی‌های ورقه ورقه شده را روی مواد قرار دهید و روی آن سس آماده شده را بریزید. این مواد را می‌توانید به مدت ۱۰ دقیقه، در دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد در فر قرار دهید تا پنیر چدار آب شود و به خورد مواد برود.

 

اگر می‌خواهید از خود ورقه‌های لازانیا استفاده کنید، می‌توانید لازانیای ساده با مرغ، لازانیا با مرغ و سوسیس، لازانیا با مرغ و سس بشامل و لازانیا با مرغ و سبزیجات را نیز امتحان کنید.

 

کالابرگ الکترونیک