ویژگی‌های سبک دکوراسیون روستیک مدرن؛ چطور سبک روستیک را اجرا کنیم؟

ویژگی‌های سبک دکوراسیون روستیک مدرن؛ چطور سبک روستیک را اجرا کنیم؟


10 دی 1399 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
ویژگی‌های سبک دکوراسیون روستیک مدرن؛ چطور سبک روستیک را اجرا کنیم؟

شاید شما هم نام سبک روستیک را زیاد شنیده باشید. یکی از انواع سبک دکوراسیون داخلی سبک دکوراسیون روستیک است. یک سبک بسیار زیبا و مدرن که عنصر اصلی آن چوب است. این سبک از دکوراسیون مدرن بسیاری از سبک‌های مختلف دکوراسیون را پوشش داده و نوع قدیمی، طبیعی و ارگانیک یک سبک را تشکیل می‌دهد. در اغلب خانه‌های کشاورزی، توسکانی و یا ساحلی، سبک روستیک به وضوح قابل مشاهده است. سبک دکوراسیون روستیک، سبکی بسیار آرام است که روحیه انسان را باز می‌کند. سبک روستیک به دنیای مد و لباس و فشن هم راه پیدا کده است. در سبک روستیک برای دکوراسیون و مد و لباس معمولا از رنگ‌های طبیعی و خنثی مانند، بژ، خاکستری، سفید، قهوه‌ای یا سایر رنگ‌های گرم استفاده می‌شود اما در سبک روستیک شما هیچ رنگ پر رنگ و یا جیغی را مشاهده نخواهید کرد. زیرا همانطور که گفته شد، سبک روستیک یک دکوراسیون آرام و طبیعی را ایجاد می‌کند. در این مقاله از سایت the spruce که در مجله‌ی کوروش می‌خوانید، همه چیز را درباره‌ی سبک دکوراسیون روستیک مدرن و تاریخچه سبک دکوراسیون روستیک به شما می‌گوییم.

تاریخچه‌ی سبک دکوراسیون روستیک

 

ویژگی‌های سبک دکوراسیون روستیک مدرن؛ چطور سبک روستیک را اجرا کنیم؟

 

اصطلاح روستیک معمولا به معماری‌هایی اطلاق می‌شود که با مواد طبیعی مثل سنگ و چوب ساخته شده‌اند. در این ‌صورت، ساخت قوس‌های خانه، طاق‌ها، سبدها، پل‌ها، ستون‌ها، صندلی‌ها و یا هر سازه‌ی دیگری با استفاده از چوب طبیعی یا نهال و سنگ، می‌تواند یک سبک روستیک را ابداع کند. در پنسیلوانیا، برای اولین بار در ساخت یک آرایشگاه از سنگ‌های تراشیده شده استفاده شد. در سال ۱۸۴۸ نیز یک فرد روستایی به نام داوینگ، خانه‌ای را با خزه ساخت که در اصطلاح به نام خانه‌ی خزه‌ای شناخته شد و می‌توان آن را نوعی از سبک روستیک در نظر گرفت. علاوه بر آن، در گذشته‌ها از کاهگل نیز برای ساخت بام خانه‌ها استفاده می‌شد. در واقع، الهام از هر خانه و یا غرفه‌ای که از مواد طبیعی ساخته شده بود، سبک دکوراسیون روستیک امروزی و مدرن را تشکیل داد.

 

لودون (Loudon) و داوینگ (Downing) دو فردی بودند که برای اولین بار در سال ۱۸۴۸، قرار گرفتن مواد طبیعی در کنار هم را امتحان کردند و بعدها الهام از این خانه‌های طبیعی سبک روستیک روستایی را تشکیل دادند. طبق نظریه لودون در سبک دکوراسیون روستیک از عناصر طبیعی‌ای استفاده می‌شود که می‌توان آن‌ها را با استفاده از اشکال هندسی مختلف ساخت. نام روستیک نیز اولین بار توسط لودون مورد استفاده قرار گرفت تا یک توصیفی از مناظر طبیعی و محلی را ارائه دهد. بعدها سبک روستایی و محلی لودون و داوینگ بسیار مورد استفاده قرار گرفت و امروزه این سبک زیبا و جذاب که نشان‌دهنده‌ی عناصر طبیعی و واقعی طبیعت است، با نام سبک روستیک مدرن شناخته می‌شود. بد نیست بدانید از سبک روستیک در طراحی کافی‌شاپ، بوتیک و مغازه، رستوران، دکوراسیون مراسم عروسی و … علاوه بر طراحی دکوراسیون منزل استفاده می‌شود.

 

ویژگی‌های کلیدی سبک روستیک کلاسیک و مدرن

 

ویژگی‌های سبک دکوراسیون روستیک مدرن؛ چطور سبک روستیک را اجرا کنیم؟

 

سبک روستیک برخی ویژگی‌های خاص خود را دارد که این ویژگی‌ها به وضوح در این سبک قابل مشاهده بوده و در واقع ویژگی‌های اصلی این سبک محسوب می‌شوند. ویژگی‌های کلیدی سبک روستیک مدرن عبارتند از:

 

چوب واقعی

 

در خانه‌هایی با سبک روستیک، از کفپوش‌های چوبی با تخته های عریض استفاده می شود. علاوه بر کف پوش، چوب می‌تواند ماده اصلی سایر ابزارها و دکوراسیون‎های موجود در خانه نیز باشد. به طوری ‌که در برخی موارد، حتی در سقف خانه‌ها نیز از چوب استفاده می‌کنند تا سبک روستیک بیشتر و بهتر نمایان شود. اما نکته‌ای که در این میان قرار دارد، استفاده از چوب‌های واقعی به جای چوب‌های جعلی است. در واقع می‌توان گفت، چوب طبیعی و واقعی یکی از عناصر اصلی دکوراسیون روستیک محسوب می‌شود.

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

بافت بخصوص

 

از آنجایی‌که در دکوراسیون روستیک از مواد طبیعی بسیاری استفاده می‌شود، این سبک از دکوراسیون از نظر بافت بسیار متنوع است. به عنوان مثال، فرش‌هایی که در این دکوراسیون استفاده می‌شود معمولا از پوست حیوانات مانند پلنگ و یا گورخر، تشکیل شده‌اند. شومینه‌ها نیز غالبا از سنگ ساخته می‌شوند. در واقع، در این سبک، تمامی ابزارها برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل از مواد اولیه طبیعی ساخته می‌شوند.

 

دست‌ساز بودن عناصر

 

سبک دکوراسیون روستیک

 

از دیگر ویژگی‌های بخصوص سبک دکوراسیون روستیک، دست‌ساز بودن عناصر مورد استفاده در این سبک است. در واقع عناصر تزئینی مورد استفاده در سبک روستیک غالبا منحصر به‌فرد بوده و شما کمتر می‌توانید آن ها را پیدا کنید. در نتیجه، برای استفاده از این سبک شما باید ابزارها و عناصری را پیدا کنید که کمیاب و منحصر به فرد هستند.

 

سنگین

 

برخلاف سایر سبک‌های دکوراسیون مرسوم، مانند سبک‌های مدرن و سبک قرون وسطی، در سبک روستیک غالبا از عناصر سنگین استفاده می‌شود. بنابراین توصیه می‌شود برای وضوح بیشتر این سبک در خانه خود به عنوان مثال، از میز آشپزخانه چوبی با پایه‌های بزرگ و یا از مبل‌های چرمی با رنگ‌های گرم و تیره استفاده کنید.

 

سادگی

 

تمامی تمرکز سبک روستیک روی مواد اولیه است و نه طرح عناصر. بنابراین در این سبک شما غالبا ابزارها و عناصری را پیدا می‌کنید که طرح ساده دارند. به همین دلیل، توصیه می‌شود در صورت استفاده از سبک دکوراسیون روستیک از عناصر ساده استفاده کنید و غالبا روی مواد اولیه طبیعی متمرکز شوید تا بتوانید سبک روستیک را به زیبایی خلق کنید.

 

سبک دکوراسیون روستیک

 

علاوه بر ویژگی‌های کلیدی سبک روستیک، در خلق بهتر این سبک دکوراسیون داخلی شما باید به نکات زیر نیز توجه داشته باشید:

 

*سعی کنید از پارچه‌های طبیعی که بدون چاپ و بافت هستند، در دکوراسیون روستیک خود استفاده کنید.

 

*در صورتی‌که نیاز به استفاده از ابزار فلزی دارید، سعی کنید از فلزهای غیربراق استفاده کنید. سبک روستیک به هیچ عنوان دارای درخشش نیست و به عبارتی ذات واقعی طبیعت را نمایان می‌کند.

 

*استفاده از سبدهای بافته شده را فراموش نکنید. این سبد‌ها یک روش عالی برای سازماندهی وسایل متفرقه هستند و به خوبی سبک روستیک را نمایان می‌کنند. به همین دلیل، شما می‌توانید در دکوراسیون روستیک خود از آنها بهره بگیرید.

 

*به عناصر کوچک دکوراسیون روستیک خود نیز اهمیت بدهید. شاید جالب باشد بدانید که عناصر کوچک می‌توانند تغییرات زیادی در طرح کلی دکوراسیون ایجاد کنند. در این صورت در دکوراسیون روستیک سعی کنید بیشتر از عناصری استفاده کنید که جلوه‌ای از طبیعت را ایجاد می‌کنند. به عنوان مثال از لامپ‌هایی استفاده کنید از پوست درخت توس ساخته شده‌اند. در واقع، عناصر کوچک خانه را نیز به سبک دکوراسیون روستیک تغییر دهید.

 

*در دکوراسیون روستیک هیچ الگوی شلوغی نباید وجود داشته باشد. در عوض، سادگی این سبک که با طبیعت مطابق است بسیار اهمیت دارد.

 

*شما می‌توانید در دکوراسیون روستیک خود از عناصر بافته شده استفاده کنید. به‌عنوان مثال فرش‌ها و یا پتوهای بافته شده گزینه بسیار مناسبی برای دکوراسیون روستیک محسوب می‌شوند.

 

*تزئین خانه با گل، در همه سبک‌ها تناسب دارد. در سبک دکوراسیون داخلی روستیک شما می‌توانید از گلدان‌هایی که با استفاده از چوب ساخته شده‌اند، استفاده کنید.

 

همانطور که گفته شد، استفاده از مواد طبیعی در سبک روستیک بسیار اهمیت دارد و اصلی‌ترین ویژگی این سبک محسوب می‌شود. در نتیجه، در صورتی‌که می‌خواهید این سبک را به‌خوبی خلق کنید، از عناصری که از مواد طبیعی طبیعت مانند چوب و یا سنگ ساخته شده‌اند، استفاده کنید.

 

 

کالابرگ الکترونیک