طرز تهیه کدو بره مازندرانی یا میرزا کدوی شمالی در کمتر از ۳۰ دقیقه

طرز تهیه کدو بره مازندرانی یا میرزا کدوی شمالی در کمتر از ۳۰ دقیقه


9 دی 1399 . زمان مطالعه: 4 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه کدو بره مازندرانی یا میرزا کدوی شمالی؛ غذای محبوب گیاهخوارن

کدوبره یا کدو بره غذایی بدون گوشت و مناسب گیاهخوارن و دوستداران طبیعت است. در این غذای محلی مازندرانی، از سبزیجات ساده استفاده می‌شود. البته اگر وگان هستید، نمی‌توانید این غذا را بخورید؛ زیرا این غذا با تخم‌مرغ درست می‌شود. کدوبره، جزو انواع غذاهای مازندانی و در دسته انواع غذا با کدو سبز است و مثل خوراک کدو سبز شمالی، هاوریش و اسپناساک مازندانی و … غذایی محلی و خوش طعم است.  طرز تهیه کدو بره یا کدوبره مازندرانی که به میرزا کدوی شمالی هم مشهور است و جزو غذاهای ساده سی دقیقه‌ای و تنبلانه برای خانه و خوابگاه است با ما همراه باشید.

طرز تهیه کدوبره مازاندرانی

 

طرز تهیه کدو بره مازندرانی یا میرزا کدوی شمالی؛ غذای محبوب گیاهخوارن

 

مواد لازم برای ۴ نفر

 

کدو سبز متوسط: ۵ عدد

تخم‌مرغ کوچک: ۳ عدد

سیب‌‌زمینی متوسط: ۲ عدد

گوجه‌فرنگی متوسط: ۵ عدد

پیاز بزرگ: ۱ عدد

پنیر پارمزان: به مقدار لازم و در صورت دلخواه

ماست خامه‌ای: به مقدار لازم و در صورت دلخواه (برای تزئین)

نمک: به مقدار لازم

فلفل سیاه: به مقدار لازم

زردچوبه: به مقدار لازم

 

طرز تهیه

 

طرز تهیه کدو بره مازندرانی یا میرزا کدوی شمالی؛ غذای محبوب گیاهخوارن

 

مرحله اول

 

کدو بره مازندرانی و شمالی برادر کوچک‌تر میرزا قاسمی گیلانی است. اگر دوست دارید یک غذای چند دقیقه‌ای و عجله‌ای را برای روزهای شلوغ‌تان بلد باشید بهتر است طرز تهیه این غذای ساده چند دقیقه‌ای را بلد باشید. برای طی کردن مراحل طرز تهیه کدوبره مازندرانی، ابتدا پیازها را به شکل ریز، نگینی کنید. در تابه‌ای نچسب، روغن بریزید و صبر کنید تا داغ شود. سپس پیاز آماده شده را داخل تابه بریزید و کمی تفت دهید.

 

مرحله دوم

 

پس از ۲ دقیقه تفت دادن پیازها، نمک، فلفل سیاه و مقداری زردچوبه را در تابه بریزید تا پیاز طعم‌دار شود. سیب‌زمینی‌ها را به شکل نگینی و ریز خرد کنید و در تابه پیازها اضافه کنید و تفت دهید. سیب‌زمینی‌ها به زمان بیشتری برای پختن نیاز دارند؛ بنابراین بهتر است در تابه را ببندید و مدت ۵ تا ۶ دقیقه صبر کنید.

 

مرحله سوم

 

در حین پخته‌شدن سیب‌زمینی‌ها، کدوها را بشویید و خشک کنید. سپس آنها را پوست گرفته و به شکل حلقه‌ای، خرد کنید. پس از ۵ یا ۶ دقیقه تفت خوردن سیب‌زمینی‌ها، کدو را به تابه اضافه کنید. پس از چند دقیقه تفت دادن کدو حلوایی، گوجه‌فرنگی را خرد کنید و به تابه اضافه کنید.

 

مرحله چهارم

 

در مرحله چهارم از طرز تهیه کدوبره مازندرانی، بعد از اضافه کردن گوجه‌فرنگی، روی مواد تخم‌مرغ‌ها را بشکنید. سپس در تابه را ببندید و اجازه دهید مواد خوب بپزند. می‌توانید فلفل سیاه را ۱۰ دقیقه بعد از اضافه کردن تخم‌مرغ به تابه اضافه کنید.

 

در آخر و ۲ دقیقه قبل از برداشتن غذا، پنیر پارمزان را به تابه اضافه کنید. البته این کار برای تزئین غذا و اختیاری است. همچنین می‌توانید برای تزئین و خوشمزه شدن غذا، ماست خامه‌ای را به تابه اضافه کنید.

 

کدوبره مازندرانی، مانند انواع غذاهای مازندانی و انواع غذا با کدو سبز است. اگر از این نوع غذا خوشتان آمد، می‌توانید اسپاناساک مازندرانی و خوراک کدو سبز شمالی را نیز امتحان کنید. نوش جان!

 

 

کالابرگ الکترونیک