طرز تهیه همبرگر کینوا (وجی برگر) به روش رستوران‌های مشهور

طرز تهیه همبرگر کینوا (وجی برگر) به روش رستوران‌های مشهور


9 دی 1399 . زمان مطالعه: 5 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه همبرگر کینوا یا وجی برگر به روش رستوران‌های مشهور

برای اینکه یک همبرگر گیاهی یا وجی برگر متفاوت را تجربه کنید بهتر است طرز تهیه برگر کینوا را یادبگیرید. برگر کینوا یک همبرگر گیاهی بسیار خوشمزه است که بسیار سریع آماده می‌شود. بد نیست بدانید مک دونالد و کی اف سی به عنوان دو غول مشهور برند همبرگر در دنیا دستور پخت برگرهای گیاهی از برگر سویا گرفته تا انواع برگر با حبوباتی مثل لوبیا سفید و کینوا را سالهاست در منوی رستوران‌های خود به خصوص برای مشتریان رژیم های گیاهخواری گنجانده‌اند. معمولاً برگرهای گیاهی را با سویا و سبزیجات درست می‌کنند. اما یکی از برگرهای خوشمزه گیاهی همبرگر کینوا است که ماده اصلی آن کینوا و یا همان خاویار معروف گیاهی است. در این مقاله از مجله کوروش طرز تهیه برگر کینوا وگان یا وجی برگر به روش رستوران‌های مشهور را آموزش می‌دهیم.

 

طرز تهیه همبرگر گیاهی کینوا

 

طرز تهیه برگر کینوا؛ همبرگر گیاهی مقوی و خوشمزه

 

مواد لازم

 

کینوا: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی

هویج: ۱ عدد

پیاز متوسط: ۱ عدد

پودر سوخاری: ۱ قاشق غذاخوری

تخم‌مرغ: ۱ عدد

نمک و فلفل: به میزان لازم

سیر رنده شده: ۲ حبه

 

مراحل تهیه

 

طرز تهیه همبرگر کینوا یا وجی برگر به روش رستوران‌های مشهور

 

مرحله اول

 

در مرحله اول از طرز تهیه همبرگر دست‌ساز کینوا، پس از شستشوی کینوا با آب سرد آن را درون ظرفی بریزید و به مدت ۲۰ دقیقه بجوشانید. کینوای شما  باید در آب کاملا پخته شود. بعد از پخته شدن کینوا آن را در داخل آبکش بریزید تا آب آن کاملاً برود.

 

مرحله دوم

 

طرز تهیه برگر کینوا؛ همبرگر گیاهی مقوی و خوشمزه

 

در مرحله دوم از طرز تهیه وجی برگر یا برگر کینوا وگان به سراغ پیاز و هویج بروید. پیاز و هویج را بپزید و رنده کنید .سپس از آن با کینوا، تخم‌مرغ و پودر سوخاری مخلوط کنید. سیر رنده شده را هم به این مخلوط اضافه کنید. سپس به صورت برگر در داخل ماهیتابه ریخته و آن را سرخ کنید. برگر گیاهی شما آماده سرو است. شما می‌توانید آن را با سس سویا و سرکه بالزامیک و رب گوجه‌فرنگی سرو کنید. معمولاً در سرو برگر کینوا از لبوی رنده شده و گردو هم استفاده می‌شود.

شما می توانید برای تهیه همبرگر دست‌ساز کینوا از سیب زمینی زیره و گشنیز هم استفاده کنید لازم است تا در صورت استفاده از سیب زمینی آنرا رنده کرده و به مخلوط تخم مرغ و کینوای خود اضافه کنیم در همان زمان می توانید زیره و گشنیز را هم به صورت ادویه مخلوط خود اضافه کنید یا کمی ادویه مخصوص همبرگر در آن بریزید و سپس وارد مرحله سرخ کردن شوید. طرز تهیه همبرگر دست‌ساز گیاهی یا برگر وگان کینوا با انواع عدس و لوبیا به خصوص لوبیا سیاه هم مرسوم است.

 

خواص کینوا

 

طرز تهیه برگر کینوا؛ همبرگر گیاهی مقوی و خوشمزه

 

*کینوا یکی از دانه‌های خوراکی خوشمزه است که به لاغری و کاهش وزن بسیار کمک می‌کند. کینوا قند خون را بسیار کاهش می‌دهد و حاوی پروتئین بسیار بالا است.

*مقادیر بسیار زیاد ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در کینوا باعث شده تا پزشکان استفاده از این ماده غذایی را به کودکان و نوزادان توصیه کنند.

*فیبر موجود در کینوا به درمان یبوست بسیار کمک می‌کند. این ماده غذایی حاوی میزان بسیار زیادی آهن است و به عنوان یکی از بهترین منبع تامین انرژی برای ورزشکاران و بدنسازان توصیه می‌شود.

*پروتئین و فیبر بالای موجود در گیاه کینوا باعث کنترل اشتها و جلوگیری از پرخوری می‌شود. بنابراین معمولاً در رژیم‌های غذایی لاغری استفاده از این دانه خوراکی بسیار توزیع توصیه می‌شود.

*طرز تهیه خوراک‌های مختلف با کینوا بسیار ساده است و به راحتی آن را می‌توان در رژیم غذایی روزانه قرارداد. از انواع کتلت و کوکو و پیتزا گرفته تا سالادها و خوراک‌های خوشمزه با کینوا.

*متخصصین تغذیه معتقدند کینوا یکی از بهترین مواد غذایی برای کنترل فعالیت غده تیروئید است.

*میزان منیزیم موجود در گیاه کینوا باعث درمان فشار خون می‌شود.

*آهن موجود در کینوا باعث شده تا به بیماران دچار کم خونی استفاده از این ماده توصیه شود.

*مقادیر بالای منیزیم، پتاسیم، منگنز و فسفر در کینوا باعث عدم ابتلا به پوکی استخوان می‌شود. این گیاه حاوی میزان بسیار بالایی از ویتامین‌های مختلف بوده، بنابراین در جوانسازی پوست صورت بسیار موثر است. همچنین آمینو اسیدهای موجود در کینوا باعث افزایش رشد موی سر می‌شوند. جالب است بدانید که گیاه کینوا باعث درمان موخوره هم می‌شود.

 

 

کالابرگ الکترونیک