راهنمای خرید بهترین بالش طبی و ساده

راهنمای خرید بهترین بالش طبی و ساده


8 آبان 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
راهنمای خرید بهترین بالش طبی و ساده از نظر داخل بالش تا وزن و اندازه

آخرین باری که به بالش‌های تخت خود فکر کردید کی بود؟ اگر پاسخ شما این است: «مدت زمان طولانی، قبل» یا «به هیچ وجه فکر نکرده‌ام!»، شما تنها نیستید. تشک‌ها بسیار بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند. تشک شما بزرگ‌ترین و مهم‌ترین سرمایه مالی است که برای خوابتان انجام خواهید داد. اما وقتی صحبت از کیفیت خواب می‌شود، بالش تقریبا به اندازه تشک شما مهم است. در این مقاله مجله کوروش ما برای شما راهنمای خرید بالش برای یک خواب راحت و تمام نکاتی که باید برای خرید و انتخاب بالش ساده و طبی مناسب با توجه به ترکیبات داخل بالش و وزن و اندازه بالش و البته وضعیت خوابیدن خودتان باید بدانید را ارائه داده‌ایم. در سرویس سبک زندگی همراه ما باشید.

 

 

چرا بالش شما مهم است؟

 

چرا بالش شما مهم است؟

 

وضعیت خوابیدن مناسب، یعنی داشتن خوابی آرام و بیدارشدن بدون احساس درد و سفتی عضلات است. بالش طبی شما از وضعیت خواب سالم شما حمایت می‌کند. وضعیت خواب سالم شامل قرارگرفتن بدن، زانو و باسن، ستون فقرات تا سینه و شانه‌ها، سر و گردن در یک راستا و حالت است.

 

اگر گردن و شانه‌های شما از پشتیبانی کافی برخوردار نباشند، یا در زاویه‌ای قرار بگیرند که باعث پیچ خوردگی، ایجاد انحراف یا جمع‌شدن بدن شود، این امر باعث می‌شود ستون فقرات و بدن شما از یک راستا خارج شده و باعث ایجاد فشار و ناراحتی در گردن، شانه‌ها و پشت شما شود. همچنین باعث بی‌خوابی نیز می‌شود.

 

مانند تشک شما، راحتی نیز در انتخاب بالش مناسب مهم است. بهترین بالش برای شما بالشی است که بتوانید راحت سر خود را روی آن قرار دهید و از سر، گردن و شانه‌های شما پشتیبانی کند و با تشک شما نیز مطابقت داشته باشد.

 

 

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید بهترین برند تخت و تشک دو نفره

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

 

چه موقع وقت تعویض بالش است؟

 

اگر روی بالش فرسوده‌ای می‌خوابید، هر شب آن را کوچک و جمع می‌کنید تا راحت شود، زمان تعویض آن فرا رسیده است. حتی اگر بالش شما قدیمی و فرسوده نباشد، ممکن است بهترین گزینه برای راحتی و پشتیبانی از خواب شما نباشد.

 

چه موقع وقت تعویض بالش است؟

 

به ‌عنوان یک قاعده کلی، بالش‌های تخت شما باید بعد از ۱۸ ماه تعویض شوند. این به ترکیبات داخل بالش شما هم بستگی دارد. بالش‌های مموری فوم به‌طور معمول از ۲ سال بیشتر دوام می‌آورند. ماندگاری بالش‌های طبیعی بیشتر از بالش‌های مصنوعی است و بالش‌های با کیفیت بالاتر، ماندگاری بالاتری نسبت به بالش‌های ارزان قیمت دارند. اگر از بالش ۵ یا ۶ساله استفاده می‌کنید، باید بالش خود را تعوض کنید.

 

به نظر می‌رسد زندگی کوتاه باشد؛ اما به این فکر کنید که بالش شما حدود ۷ یا ۸ ساعت در شب برای شما کار می‌کند؛ این یعنی  بیش از ۲۵۰۰ ساعت در سال! مانند تشک شما، بالش شما نیز سرمایه‌گذاری برای داشتن خوابی با کیفیت بالاست و تأثیر آن را در کل دوران بیداری خواهید دید.

 

 

اگر مطمئن نیستید که باید بالش خود را عوض کنید؛ کارهای زیر را انجام دهید:

 

ابتدا روبالشتی را بیرون آورده و بالش خود را معاینه کنید. آیا لکه‌های عرق دارد؟ آیا پاره شده است؟ آیا ترکیبات داخل بالش بو می‌دهد؟ اینها همه نشانه بالشی است که نیاز به تعویض دارد. بالش‌ها سلول‌های مرده پوست، کپک، قارچ و ریزگردها را در خود جمع می‌کنند. این مواد می‌تواند باعث ایجاد آلرژی، اختلال در تنفس هنگام خواب و ایجاد بو شود و خوابیدن را دشوار ‌کند.

 

اگر بالش شما از تست بینایی و بویایی عبور می‌کند، وقت آن است که تست برابربودن را انجام دهید: بالش خود را از وسط تا بزنید. اگر به جای اینکه به شکل اولیه برگردد، در همان حالت باقی بماند، بالشتان نیاز به تعویض دارد. برای بالش‌های بزرگ، اعم از طبیعی یا مصنوعی، می‌توانید به جای نصف، به یک‌سوم تقسیم کنید.

 

 

بیشتر بخوانید: ۹ اشتباه رایج در چیدمان و رنگ اتاق خواب

 

 

راهنمای خرید بالش

 

انتخاب بالش و خرید بالش طبی فرایندی کاملا شخصی است. درمورد انتخاب بالش مناسب، واقعا هیچ اندازه، شکل و ماده بالش وجود ندارد که متناسب با همه افراد باشد. بهترین راه برای یافتن بالش مناسب شما این است که معیارهای فردی خود را تعیین کنید. با استفاده از ۶ عنصر زیر به‌عنوان راهنما و سپس از احساس درونی خود درمورد راحت‌ترین و مناسب‌ترین حالت استفاده کنید.

 

 

۱-جنس و متریال و ترکیبات داخل بالش

 

جنس و متریال و ترکیبات داخل بالش بالش

 

اولین گزینه در راهنمای خرید بالش مقاله ما، جنس ترکیبات داخل بالش است. مجموعه‌ای از گزینه‌ها برای پرکردن بالش وجود دارد. هیچ گزینه‌ای بهترین نیست. با توجه به نیازها و تنظیمات شما، همه مزایا و معایبی دارند. بیایید متداول‌ترین انواع بالش‌ها را بررسی کنیم.

 

 

بالش کرک

 

این بالش‌ها سبک و نرم هستند و معمولا از الیاف طبیعی مثل پر غاز یا اردک ساخته می‌شوند. پر غاز معمولا نرم‌تر از اردک و گران‌تر است. بالش‌های کرک، از ترکیبات مختلف پر و سایر مواد پرکننده ساخته شده‌اند. بسیاری از مردم نگران واکنش‌های آلرژیک و حساسیت به این نوع بالش‌ها هستند. با این حال، اغلب، واکنش آلرژیک به کرک ناشی از پرکردن با مواد کیفیت پایین است یا موادی که به اندازه کافی تمیز نشده است.

 

 

کرک مصنوعی و پلی‌استر

 

بالش‌های مصنوعی ارزان‌تر از کرک طبیعی هستند و همچنین آلرژی‌زا نیستند. بالش‌های پلی‌استر، در مقایسه با انواع دیگر بالش، نسبتا ارزان‌اند. آنها نرمی متوسطی دارند، با گذشت زمان صاف می‌شوند و معمولا بیشتر از انواع دیگر بالش‌ها، نیاز به تعویض دارند.

 

 

بیشتر بخوانید: ۷ روش آسان تغییر و طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب برای فصل پاییز

 

 

بالش پشمی

 

این بالش‌ها به‌طور طبیعی ضد حساسیت هستند و در برابر قارچ و گرد و غبار مقاوم هستند. بالش‌های پشمی رطوبت سر و گردن شما را از بین می‌برند و می‌توانند در تنظیم دما در هنگام خواب، گرم نگه‌داشتن شما در زمستان و خنک‌بودن در تابستان مؤثر باشند. بالش‌های پشمی کاملا محکم هستند. آنها همچنین طول عمر خوبی دارند.

 

 

بالش پنبه‌ای

 

از بسیاری جهات شبیه پشم هستند. بالش‌های پنبه‌ای نیز به‌طور طبیعی ضدحساسیت و بالش طبی بوده و در برابر گرد و غبار و کپک مقاوم هستند. بالش‌های پنبه‌ای تا حدی صاف و محکم‌اند و اغلب برای افرادی که آلرژی و حساسیت شیمیایی دارند، انتخاب هوشمندانه‌ای هستند.

 

 

بالش لاتکس

 

بالش‌های لاتکس نیز بالش طبی و محکم‌تر از کرک هستند، اما هنوز هم بسیار راحت هستند. این بالش‌ها شکل خود را حفظ می‌کنند و در برابر گردوخاک و قارچ‌ها مقاوم‌اند.

 

 

بالش مموری فوم

 

این بالش طبی، گرما را حفظ می‌کند، که می‌تواند منجر به ناراحتی و تعریق شود. بالش‌های مموری فوم با کیفیت بالا امروزه اغلب با تهویه داخلی بالش ساخته می‌شوند؛ اما اشتباه نکنید، این ماده همچنان ماده نگهدارنده گرما است. این بالش‌ها همچنین می‌توانند بوی شیمیایی بدهند، به‌ویژه وقتی کاملا جدید هستند که برای برخی افراد آزاردهنده است.

 

 

بیشتر بخوانید: ۱۵ ایده جالب برای طراحی دکوراسیون ساده اتاق خواب جوان و نوجوان

 

 

۲- وزن استاندارد بالش

 

وزن استاندارد بالش

 

دومین عامل مؤثر در خرید بالش، وزن بالش است. بالش‌های کرک و مصنوعی، گزینه های سبک وزن هستند، در حالی که مموری فوم و لاتکس سنگین‌تر هستند. وزن بالش شما اولویت شخصی است. اگر دوست دارید هنگام استراحت بالش خود را دوباره شکل دهید و به همراه خود حرکت دهید، یک بالش سبک‌تر می‌تواند انتخاب بهتری باشد.

 

 

۳- اندازه بالش

 

برای بیشتر افراد، یک بالش با اندازه استاندارد به اندازه کافی بزرگ است. اگر بالش بزرگ‌تری را ترجیح می‌دهید، خوب است، به شرطی که بتوانید وضعیت خواب خود را در یک راستا قرار دهید. ضخامت یا نازک بودن بالش شما را قادر می‌سازد تا بتوانید سر، گردن و شانه‌ها را با ستون فقرات خود هماهنگ کنید و همچنین راحتی شما را فراهم کند. مطمئن شوید که روکش بالش و روبالشی به‌درستی متناسب هستند.

 

 

۴- جنس پارچه بالش

 

برای پوشاندن بالش‌های خود، از پارچه‌های طبیعی و قابل تنفس استفاده کنید. روکش‌های بالش به افزایش عمر بالش کمک می‌کند و از آن در برابر لکه‌ها و عرق محافظت می‌کند. بالش‌های تزئینی روی تخت بسیار زیبا به نظر می‌رسند، اما باید قبل از خواب آنها را بردارید.

 

 

آیا وضعیت خواب برای انتخاب بالش مهم است؟

 

آیا وضعیت خواب برای انتخاب بالش مهم است؟

 

پاسخ مثبت است. دستورالعمل‌های کلی در راهنمای خرید بهترین بالش مناسب با وضعیت شما وجود دارد که وضعیت خواب را با نوع بالش مطابقت می‌دهد، اما این قوانین سفت‌وسخت نیستند. چرا؟

 

 

بیشتر بخوانید: ۱۴ ایده برای طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب کوچک‌ که بزرگ‌تر به نظر برسد

 

 

زیرا تقریبا همه ما در طول شب موقعیت خواب خود را تغییر می‌دهیم. ممکن است شما به پهلو بخوابید؛ اما مدتی را نیز در طول شب به پشت بخوابید. کسانی که روی شکم خود می‌خوابند نیز همین طور هستند. شما بالشی می‌خواهید که در همه موقعیت‌های خواب برای شما مناسب باشد.

 

 

کسانی که به پهلو می‌خوابند: ممکن است به بالش سفت‌تر و ضخیم‌تر نیاز داشته باشند. ضخامت آنها باید اندازه فاصله بین گوش و شانه شما باشد.

 

 

کسانی که روی شکم می‌خوابند: ممکن است زیر سرشان به یک بالش نرم احتیاج داشته یا اصلا به بالش احتیاج نداشته باشند. بالش زیر شکم و لگن شما ممکن است به جلوگیری از کمردرد کمک کند.

 

 

کسانی که به پشت می‌خوابند: ممکن است به یک بالش تخت و مسطح نیاز داشته باشند. این افراد ممکن است بالش نرم‌تری بخواهند؛ اما اگر گردن درد داشته و به پشت می‌خوابند، به دنبال بالشی باشند که از پشتیبانی بیشتری برخوردار باشد، در حالی که لطافت نیز دارد.

 

 

منبع: thesleepdoctor

 

 

کالابرگ الکترونیک