عجیب‌ترین قوانین کشورهای مختلف دنیا که احتمالا باور نمی‌کنید

عجیب‌ترین قوانین کشورهای مختلف دنیا که احتمالا باور نمی‌کنید


11 دی 1399 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
عجیب‌ترین قوانین کشورهای مختلف دنیا که احتمالا باور نمی‌کنید

عجیب‌ترین قوانین کشور ها که باورشان برایمان سخت باشد، کدامند؟ قوانین عجیب در کشورهای مختلف نشات گرفته از فرهنگ‌ها و باورهای قانونگذاران آن کشورها است. گاهی اوقات بسیاری از قوانینی که در یک کشور اجرا می‌شوند در کشور دیگر جزو عجیب‌ترین و حتی مضحک‌ترین قوانین به حساب می‌آیند. به نظر می آیند گاهی نیز تشابه بسیاری از قوانین به دلیل مطابقت آن با معیارهای اخلاقی جهانی بسیار زیاد است. عجیب ترین قوانین در کدام کشور ها وضع شده‌اند؟ این قوانین چه چیزهایی را منع کرده‌اند؟ در این مقاله از مجله گروه به مرور برخی از عجیب‌ ترین قوانین کشور های مختلف می‌پردازیم.

 

عجیب ترین قوانین در مورد نگهداری ماهی در کشور انگلیس

 

عجیب ترین قوانین کشورهای مختلف دنیا که احتمالا باور نمی کنید

 

یکی از قوانین جالب کشورهای اروپایی مربوط به انگلیسی‌های مبادی آداب است. در واقع یکی از عجیب ترین قوانین پارلمان کشور انگلیس در سال ۱۹۹۰ تصویب شد. این قانون مربوط به ماهی قزل‌آلا است. در قوانین کشور انگلیس، نگهداری مشکوک ماهی قزل‌آلا غیر قانونی تلقی می‌شود. در اکثر کشورهای مختلف چنین قانونی خنده‌دار به نظر می‌رسد. اما در کشور انگلیس این موضوع یک از قوانین مهم محسوب می‌شود.

 

قوانین کشور سنگاپور در مورد جویدن آدامس

 

عجیب ترین قوانین کشورهای مختلف دنیا که احتمالا باور نمی کنید

 

این هم جزو قوانین عجیب کشورها است. توصیه می‌کنیم زمانی که به کشور سنگاپور می‌روید، به جای جویدن آدامس، از یک شکلات نعنا استفاده کنید. یکی از عجیب ترین قوانین عجیب در سنگاپور مربوط به آدامس جویدن در خیابان است. مردم سنگاپور اجازه آدامس جویدن در مکان‌های عمومی را ندارند. گفته می‌شود این قانون به منظور اجبار برای تمیز نگه داشتن فضاهای عمومی اجرا می‌شود. البته قانون نجویدن آدامس استثنائاتی هم دارد. این موضوع شامل آدامس‌های نیکوتین‌دار نمی‌شود.

 

عجیب ترین قانون نامگذاری فرزند در کشور دانمارک

 

یکی از قوانین جالب کشورهای اروپایی مربوط به کشور دانمارک است. در دانمارک برای اینکه بخواهید نام کودک خود را چیزی غیر از لیست هفت هزار نفره سازمان ثبت این کشور بگذارید، لازم است تا از دولت تاییدیه بگیرید. در کشور دانمارک قوانین عجیبی در مورد نامگذاری کودکان وضع شده است و دستورالعمل‌های مفصلی در این مورد وجود دارد.

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

پای عجیب ‌ترین قوانین به دوچرخه‌سواری هم کشیده شده

 

عجیب ترین قوانین کشورهای مختلف دنیا که احتمالا باور نمی کنید

 

آیا می‌دانستید که یکی از قوانین عجیب در مورد دوچرخه سواری در کشور مکزیک است. دوچرخه‌سواران نباید هنگام دوچرخه‌سواری، پا را از روی پدال بلند کنند.دلیل وضع این قانون از دست دادن کنترل دوچرخه است. این قانون عجیب در سال ۱۸۹۲ و وضع شد. هدف از وضع این قانون محافظت از دوچرخه سواران اعلام شد. با این حال عده ای معتقد هستند قوانین مربوط به دوچرخه سواری در کشور مکزیک عادلانه نیست و جزو عجیب‌ترین و بحث برانگیزترین قوانین است.

 

ممنوعیت برهنگی از قوانین کشور سوئیس

 

گرچه ممنوعیت برهنگی در خیابان و مکان‌های عمومی در کشور های مختلف جز قوانین نیست. اما در همه کشورها معمولاً یک عرف محسوب می‌شود. با این حال سوئیسی‌ها در سال ۲۰۰۹ قوانینی در رابطه با این موضوع وضع کردند. اینکه هیچ کس اجازه راه رفتن در مکان‌های عمومی به صورت عریان را ندارد. این قانون پس از ارتکاب چنین عملی از طرف یک مرد آلمانی وضع شد.

 

عجیب ترین قانون مربوط به عبور مرغ از خیابان

 

عجیب ترین قوانین کشورهای مختلف دنیا که احتمالا باور نمی کنید

 

یکی از قوانین عجیب در کشوری چون آمریکا مربوط به عبور از خیابان است. اما نه برای بک انسان. در کشور های مختلف زمان شنیدن این قانون فکر می‌کنند که با یک شوخی مواجه شده‌اند. اما این موضوع کاملا واقعی است. در ایالت جورجیای کشور آمریکا مرغ حق عبور از جاده ندارد. اگر در جورجیا صاحب مرغ هستید، اجازه عبور مرغ‌ها از جاده را ندهید.قانون‌گذاران دلیل وضع چنین قانونی را کاملاً ساده توضیح داده‌ اند. آن‌ها با وضع یکی از عجیب ترین قوانین، مالکان را مجبور کرده‌اند تا مرغ‌های‌شان را همیشه تحت کنترل داشته باشند.

 

عجیب ترین قانون زنانه کشور یونان

 

در برخی از کشورها از جمله یونان قوانین مربوط به پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند بسیار سختگیرانه است. متفاوت‌ترین و عجیب ترین قوانین در کشور یونان، خانم‌ها را از پوشیدن کفش‌های بلند در مکان‌های باستانی منع کرده‌است. دلیل وضع این قوانین عدم آسیب‌رسانی و حفاظت از آثار باستانی است.

 

قوانین عجیب سوت زدن در کشور کانادا

 

عجیب ترین قوانین کشورهای مختلف دنیا که احتمالا باور نمی کنید

 

گرچه در کشورهای مختلف دنیا ایجاد سر‌و‌صدا ممنوع است و قوانین مختلفی در رابطه با مزاحمت صوتی وضع می‌شود، با این حال این قانون در کانادا کمی عجیب است. در قوانین مربوط به ایجاد سروصدا و مزاحمت در کانادا، سوت‌زدن، فریاد زدن، داد زدن و با آواز خواندن مجاز نیست.

 

قوانین عجیب مربوط به نامگذاری در فرانسه

 

یکی از جالب‌ترین قوانین کشورهای اروپایی مربوط به کشور فرانسه است. قوانین مختلفی در کشور فرانسه در رابطه با مسائل نامگذاری بر روی حیوانات وجود دارد اما یکی از عجیب ترین این قوانین نامگذاری، سخت‌گیری‌های مربوط به نامگذاری بر روی خوک‌ها است. در کشور فرانسه اجازه گذاشتن نام سران بر روی خوک‌ها وجود ندارد. تا سال ۲۰۱۳ این نامگذاری صورت می‌گرفت، جرم محسوب می‌شد. از سال ۲۰۱۳ به بعد این کار جرم کیفری ندارد، اما ممکن است در دادگاه در صورت شکایت سران حق به شکایت‌کننده داده شود.

 

در کشور آلمان بنزین تمام نکنید، قوانین با شما نیستند

 

یکی دیگر از قوانین جالب کشورهای اروپایی در آلمان وضع شده است. تمام کردن بنزین در بزرگراه خلاف قانون است و جریمه دارد. در آلمان معتقدند بهتر است قبل از سفر شهری و غیر شهری، برنامه‌ریزی داشته باشید، تا هیچ وقت بنزین تمام نکنید. آلمان با وضع عجیب ترین قوانین در رابطه با اتمام سوخت در وسط بزرگراه سعی کرده است تا برنامه‌ریزی را در اولویت ذهنی مردم قرار دهد.

 

کالابرگ الکترونیک