بهترین کتاب های خواندنی در زمینه صنعت خرده‌فروشی برای سال ۲۰۲۱

بهترین کتاب های خواندنی در زمینه صنعت خرده‌فروشی برای سال ۲۰۲۱


29 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 7 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
بهترین کتاب صنعت خرده‌فروشی

«بوک آتوریتی» طبق سنت هر ساله در پایان سال ۲۰۲۰ لیستی از بهترین کتاب ها را در صنعت خرده‌فروشی اعلام کرده است. این کتاب ها بر اساس توصیه متخصصان و صاحب‌نظران مطرح این حوزه در دنیا انتخاب شده‌اند. بوک آتوریتی پس از معرفی بهترین کتاب ها در صنعت خرده‌فروشی، به مخاطبانش توصیه کرده تا حتما زمانی را به خواندن این کتاب ها در سال پیش رو اختصاص دهند. در این مقاله از سرویس علم و تکنولوژی در مجله کوروش نگاهی به بخشی از لیست کتاب‌های مطرح حوزه خرده‌فروشی می‌اندازیم.

 

 

«عملیات در جهان اومنی‌چنل» یا بازاریابی «همه جانبه»

 

«عملیات در جهان اومنی‌چنل» یا بازاریابی «همه جانبه»

 

صنعت خرده‌فروشی در دهه گذشته تغییرات چشمگیری داشته است. فروش در صنعت‌خرده فروشی حالا از طریق مجراها و کانال‌های آنلاین در حال افزایش است. بنابراین بهترین رویکرد دنبال کردن رفتار مصرف‌کننده در همین شبکه‌های فضای مجازی و آنلاین است. در عین حال رفتار و انتظارات خریداران هم در شبکه‌ها و کانال‌های مجازی و دیجیتال تغییر کرده‌ است. برندهای خرده‌فروشی در این صنعت با چالش‌های زیادی مواجه می‌شوند. بنابراین شکل‌گیری یک فرایند کامل و باز طراحی شده برای جلب و جذب مشتری بسیار مهم است.

 

در کتاب «عملیات در جهان اومنی‌‌چنل» چالش‌ها و فرصت‌های ناشی از این تغییرات در صنعت خرده‌فروشی بررسی شده است. این کتاب به سه بخش تقسیم می‌شود. در بخش اول کتاب مدل‌های تجاری اومنی‌چنل یا همان بازاریابی و فروش همه جانبه مطرح می‌شوند. اینکه چطور فروشنده در صنعت خرده‌فروشی بیزینس مدل اصلی خود را بر روی دورنمای مدل جدید یا همان حرکت در جهت بازاریابی همه جانبه تدوین کند. بخش دوم کتاب در مورد تصمیمات مبتنی بر داده‌های جمع‌آوری شده از دنیای بازاریابی همه جانبه در صنعت خرده‌فروشی است. در این بخش از کتاب که شامل پنج فصل است، به استفاده از این داده‌ها و چگونگی تجزیه و تحلیل داده‌ها اشاره می‌شود. مولف کتاب در بخش سوم به مطالعه موردی بهترین استفاده از کانال‌های همه‌جانبه در صنعت خرده‌فروشی می‌پردازد.

 

 

 

 

«جغرافیای خرده‌فروشی» یکی از بهترین کتاب ها در این صنعت

 

حتما بخوانید  معرفی و خلاصه بهترین کتاب های داستان و رمان ادبیات افغانستان

«جغرافیای خرده‌فروشی» یکی از بهترین کتاب ها در این صنعت

 

بخش خرده‌فروشی بخشی جدایی ناپذیر از اقتصاد ملی است. از منظر اقتصاد سیاسی تمامی کالاهای مصرفی دارای ارزش اضافی هستند که در درون آن‌ها نهفته است. این ارزش اضافی تا زمانی که کالای مصرفی از طریق کانال‌های مختلف توزیع، خریداری نشوند، تحقق نمی‌یابد. صنعت خرده‌فروشی با پیوند بین تولید و مصرف تعریف می‌شود.

 

موفقیت یک بیزینس خرده‌فروشی وابسته به دو عامل است. عامل اول محل فروش خرده‌فروشی و عامل دوم مدیریت تجارت است. این دو عامل به یک اندازه مهم هستند. اگر کسب و کار در مکان نامناسبی با مشتری نامناسب واقع شده باشد، قطعاً فروش مورد نظر اتفاق نخواهد افتاد. همچنین اگر کسب و کار ضعیف مدیریت شود، حتی در صورت مناسب بودن مکان آن، کسب و کار نتیجه مطلوبی نخواهد داشت. جغرافیای خرده‌فروشی با تاثیرپذیری از روش سنتی و بر مبنای تئوری‌های جدید، یک چهارچوب و طراحی منظم برای صنعت خرده‌فروشی ایجاد تدوین می‌کند.

 

 

«خرده‌فروشی فوق العاده» یک کتاب با ارائه بهترین راهکارها در عصر دیجیتال

 

«خرده‌فروشی فوق العاده» یک کتاب با ارائه بهترین راهکارها در عصر دیجیتال

 

چطور می‌توان مشتریان را در عصر دیجیتال همچنان حفظ کرد؟ بهترین راهکار چیست؟ درست است که خرده‌فروشی فیزیکی هنوز نمرده است، اما باید بپذیریم که تا حدی کسل‌کننده شده است. خرده فروشی فوق العاده به ارائه ۸ استراتژی اساسی برای ایجاد یک تجربه قدرتمند جذب مشتری می‌پردازد. همانطور که می‌دانیم بسیاری از برندهای صنعت خرده‌فروشی موفق شدند در دنیای مدرن سود بالایی را برای خود رقم بزنند. با این حال برخی از دیگر برندها به طور کامل از بین رفته‌اند. چراکه آن‌ها فقط بر روی تجربه تکنیک تخفیف و قیمت مناسب مانور دادند.

 

در کتاب خرده‌فروشی فوق العاده، نویسنده کتاب به ارائه تجارب متفاوت در جذب مشتریان به صورت آنلاین می‌پردازد. به اعتقاد نویسنده کتاب، مشتریان حالا به صورت آنلاین زندگی می‌کنند و تجارب زیادی دارند. انتخاب و اطلاعات در مقابل چشمان آن‌ها قرار دارد. پس بهتر است رهبران صنعت خرده‌فروشی از ۸ استراتژی مهم در این صنعت پیروی کنند تا بتوانند مشتری را که تجربه عصر دیجیتال را دارد به سمت و سوی خود بکشانند.

 

به عقیده نویسنده یک بیزینس خرده ‌فروشی برای رشد باید در زمینه دیجیتالی شدن قدم بر دارد. در عین حال استفاده درست از منابع انسانی در محوریت آن باشد. همچنین هارمونی و هماهنگی را نباید فراموش کرد. ارتباط با مشتری و معرفی پرسونای برند از طریق کانال‌های دیجیتال بسیار مهم است. داستان موفقیت خرده‌فروشان مدرن می‌تواند در ترغیب صاحبان این صنایع برای ترکیب بازاریابی و فناوری نقش پررنگی داشته باشد.

حتما بخوانید  معرفی و خلاصه کتاب روانشناسی عزت نفس اثر ناتانیل براندن

 

 

 

 

«صنعت پوشاک هند» با تجربه شخصی نویسنده

 

«صنعت پوشاک هند» با تجربه شخصی نویسنده

 

این کتاب که به عنوان یکی از بهترین کتاب ها در سال ۲۰۲۰ انتخاب شده است، یک نمای کلی از صنعت پوشاک به عنوان بخشی از صنعت خرده‌فروشی در هند می‌دهد. این که این صنعت چگونه تحت تاثیر عوامل مختلف اقتصادی و اجتماعی قرار گرفته است. در این کتاب چالش‌ها و فرصت‌های صادرات و واردات در زمینه صنعت پوشاک مطرح شده‌اند. کتاب «صنعت پوشاک هند» می‌تواند یکی از مهمترین و بهترین کتاب ها در ارائه راهنمایی‌های مفید برای خرده‌فروشان در صنعت پوشاک باشد. یکی از نقاط مثبت این کتاب تجربه شخصی نویسنده آن است.

 

نویسنده کتاب سال‌ها در زمینه مشاوره فروش و توزیع و بازاریابی در صنعت خرده‌فروشی فعالیت داشته است. او به مدت ۲۸ سال در هند، آمریکای لاتین و آفریقا در این زمینه کار کرده است. او بعدها در برزیل به عنوان مدیر اجرایی در صنعت خرده‌فروشی فعالیت داشته است. نویسنده کتاب همچنین در بخش مواد غذایی یکی از زیر مجموعه‌های خرده‌ فروشی در خاورمیانه نیز فعالیت کرده است. تجارب مدرن و نو نویسنده در زمینه خرده ‌فروشی در محتوای کتاب کاملاً ملموس است.

 

 

 

 

کتاب مدیریت بازاریابی خرده فروشی

 

کتاب مدیریت بازاریابی خرده فروشی

 

نویسنده این کتاب استاد برجسته بازاریابی در حوزه خرده‌فروشی است. او در کتاب مدیریت بازاریابی خرده‌فروشی به معرفی پیچیدگی‌های محیط خرده‌فروشی در دنیای مدرن می‌پردازد. نویسنده در این کتاب ذهنیت کارآفرینی نوآورانه، مشتری محوری ،ایجاد هیجان، آموزش،تجربه و تعامل را به عنوان نکات اساسی و مهم معرفی می‌کند.

 

همچنین نویسنده با آوردن مثال‌هایی از فروشگاه‌های بزرگی چون زارا، تسکو، والمارت و … به توضیحات جامع‌تری می‌پردازد. خواننده کتاب با چارچوب‌های ترسیم شده توسط نویسنده قادر است تا فضای خرده‌فروشی امروزی را که متشکل از رسانه‌های اجتماعی، تجزیه و تحلیل بازار و خرید آنلاین و موبایل است، درک کند. مدیریت بازاریابی خرده‌فروشی از جمله کتاب‌هایی است که خواندن آن به دانشجویان رشته بازاریابی و صنعت خرده‌فروشی توصیه می‌شود.

 

 

 

 

 

منبع: bookauthority

کالابرگ الکترونیک