طرز تهیه ۶ ماسک خانگی برای رفع گودی و سیاهی و تیرگی دور چشم

طرز تهیه ۶ ماسک خانگی برای رفع گودی و سیاهی و تیرگی دور چشم


22 دی 1399 . زمان مطالعه: 7 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
ماسک-خانگی-رفع-گودی-و-سیاهی-دور-چشم

ماسک دور چشم یکی از راه‌های درمان گودی، تیرگی و سیاهی دور چشم است. ماسک دور چشم را به سادگی و به روش خانگی می‌توان تهیه کرد. در این مقاله از مجله کوروش طرز تهیه ۶ ماسک خانگی دور چشم را آموزش می‌دهیم.

 

دلایل تیرگی و گودی دور چشم

 

یکی از دلایل اصلی تیرگی دور چشم استفاده بیش از حد از نمایشگرهای رایانه‌ای، تلفن همراه و تلویزیون است. ابزارهایی که در دنیای مدرن استفاده از آن‌ها اجتناب ناپذیر است. خیرگی مدام به صفحات این دستگاه‌ها باعث تاری دید، خستگی چشم و مشکلات مختلف دیگر می‌شود. قطعاً عوارض سبک زندگی پیچیده مدرن امروز به شیوه‌های مختلف و به صورت علائم متفاوتی در بدن خود را نشان می‌دهد. یکی از این علائم تیرگی دور چشم است. گاهی اوقات شاهد پف کردن و یا گودی و سیاهی دورچشم هستیم.

 

نوشیدن زیاد الکل و حتی سیگار کشیدن باعث تیرگی دور چشم و سیاهی پوست صورت می‌شود. مصرف الکل عضلات چشم را ضعیف می‌کند و حتی باعث تاری دید هم می‌شود. سیگار می‌تواند منجر به سندروم خشکی چشم و حتی آب مروارید و تیرگی و سیاهی دور چشم شود. معمولا افراد سیگاری مبتلا به گودی دور چشم می‌شوند. خستگی استرس و فشار کاری هم در تیرگی پوست و دور چشم بسیار تاثیرگذار است.

 

اما گاهی اوقات قرار گرفتن در معرض آفتاب و یا حتی آلرژی و بیماری‌های ژنتیکی هم در سیاهی، تیرگی و گودی دور چشم تاثیر دارند. ورزش روزانه و اکسیژن رسانی زیاد به بدن می‌تواند یکی از راه‌های کم کردن و یا از بین بردن گودی دور چشم شود. استفاده از ماسک های خانگی در کم کردن اثرات سیاهی، تیرگی و گودی دور چشم و حتی درمان آن موثر است.طرز تهیه ماسک های خانگی بسیار ساده است. بنابراین می‌توانید با استفاده منظم از ماسک‌های خانگی خیلی ساده تیرگی دورچشمان را درمان کنید.

 

 

ماسک دور چشم با روغن نارگیل

 

ماسک-خانگی-رفع-گودی-و-سیاهی-دور-چشم

 

روغن نارگیل برای رفع تیرگی و سیاهی پوست دور چشم بسیار مفید است. شاید بتوان گفت که این روغن یکی از مفیدترین و موثرترین روغن‌ها در درمان تیرگی و سیاهی دور چشم است. کافی است چند قطره از روغن نارگیل را بر روی دستان خود ریخته و به آرامی آن‌را در زیر چشم ماساژ دهید. برای اینکه خیلی سریع‌تر شاهد درمان تیرگی دور چشم باشید، بهتر است برای مدتی هر روز این کار را انجام دهید. سعی کنید ماساژ روغن نارگیل را به آرامی و در آرامش کامل انجام دهید. روغن نارگیل در تقویت پوست صورت و جلوگیری از آفتادگی پوست بسیار تاثیرگذار است.

 

 

ماسک دور چشم بادام و عسل

 

ماسک-خانگی-رفع-گودی-و-سیاهی-دور-چشم

 

علاوه بر روغن نارگیل، روغن بادام هم در مجموعه ترمیم کننده‌ها برای سیاهی، تیرگی و گودی دور چشم قرار دارد. روغن بادام خاصیت مرطوب‌کنندگی بسیار زیادی برای پوست دارد. بنابراین معمولاً استفاده از این روغن در درمان تیرگی پوست توصیه می‌شود. روغن بادام به طور معجزه‌آسایی سبب محو شدن تیرگی‌ها و چین و چروک پوست می‌شود. حالا اگر روغن بادام را با کمی عسل ترکیب کنید، به یکی از بهترین ماسک‌های دور چشم برای رفع سیاهی، گودی و تیرگی پوست دور چشم دست پیدا کرده‌اید. ماسک  روغن بادام و عسل در از بین بردن پف دور چشم نیز بسیار موثر است. شما می‌توانید از این ماسک هر شب استفاده کنید.

 

 

رفع تیرگی و گودی دور چشم با گلاب

 

ماسک-خانگی-رفع-گودی-و-سیاهی-دور-چشم

 

گلاب از جمله موادی است که مصرف آن برای رفع خستگی چشم بسیار توصیه می‌شود. از آنجا که خستگی چشم‌ها باعث تیرگی پوست دور چشم و گودی آن می‌شود، ماسک گلاب بهترین پیشنهاد برای ترمیم پوست دور چشم است. کافی است یک پد پنبه‌ای را که آغشته به گلاب است، ۱۵ دقیقه بر روی چشمان خود قرار دهید. خستگی چشم‌ها بعد از این ۱۵ دقیقه کاملاً رفع و درمان می‌شود. ماسک گلاب باعث آرامش چشم می‌شود.همچنین این ماسک از پف کردن دور چشم هم جلوگیری می‌کند. شما می‌توانید گلاب را بر روی دیگر بخش‌های پوسا صورت هم اسپری کنید.

 

ترکیب شیر و جوش‌شیرین

 

ماسک-خانگی-رفع-گودی-و-سیاهی-دور-چشم

 

کافی است تا ۴ قاشق غذاخوری شیر را با دو قاشق غذاخوری جوش شیرین مخلوط کنید. وقتی مواد را با هم ترکیب می‌کنید یک ماده نرم خامه‌ای شکل تشکیل می‌شود. کمی این ماده را در یخچال قرار دهید تا خنک شود. پس از خنک شدن، آن را بر روی دور چشم خود بمالید. ترکیب شیر و جوش شیرین باعث درمان تیرگی و گودی دور چشم می‌شود. این ماسک باید ۲۰ تا ۲۵ دقیقه  دور چشم شما بماند. سپس صورت خود را با آب سرد بشویید. تیرگی چشمان شما در کمترین زمان از بین می‌رود. شما می‌توانید هر هفته از این ماسک برای درمان تیرگی و سیاهی دور چشم خود استفاده کنید.

 

 

درمان تیرگی دور چشم با ماسک آناناس و زردچوبه

 

ماسک-خانگی-رفع-گودی-و-سیاهی-دور-چشم

 

ترکیب پودر زردچوبه و آب آناناس یک درمان خانگی موثر برای پف چشم و حتی تیرگی پوست دور چشم است. کافی است تا کمی آب آناناس و زردچوبه را با هم مخلوط کرده و به مدت دو هفته هر شب زیر چشم خود بمالید. اجازه دهید تا ماسک ۳۰ دقیقه بر روی پوست صورت شما بماند. نحوه درست کردن این ماسک بسیارساده است، اما مصرف آن نتایج شگفت انگیزی را به همراه دارد.

 

 

از کیسه های چای به عنوان ماسک استفاده کنید

 

ماسک-خانگی-رفع-گودی-و-سیاهی-دور-چشم

 

کیسه‌های چای از چای سبز گرفته تا چای سیاه می‌توانند، روش درمانی عالی برای تیرگی و گودی دور چشم باشند. کیسه‌های چای پس از مصرف را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا خنک شوند. سپس آن‌ها را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بر روی چشم خود بگذارید. این ماسک ساده یکی از بهترین درمان‌های خانگی برای از بین بردن تورم و تیرگی اطراف چشم است. شما می‌توانید از این ماسک ساده و فوری تقریبا هر روز استفاده کنید.

 

کالابرگ الکترونیک