طرز تهیه چای سیب + خواص بی‌نظیر چای سیب برای سلامتی بدن

طرز تهیه چای سیب + خواص بی‌نظیر چای سیب برای سلامتی بدن


23 دی 1399 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز-تهیه-چای-سیب-تازه-خواص-چای-سیب

 

احتمالاً شما هم بارها این جمله را شنیده‌اید که خوردن یک عدد سیب در روز شما را از بیمار شدن و دکتر رفتن دور نگه می‌دارد. سیب یک میوه فوق‌العاده، با خواص حیرت انگیز برای سلامتی ول لاغری است که خوردن آن به هر شکلی برای بدن مفید و ضروری است. یکی از بهترین روش‌های خوردن سیب، استفاده از چای سیب است. خواص دمنوش سیب آن قدر زیاد است که اگر در مورد آن بدانید، همین امروز برای درست کردن چای سیب دست به کار می‌شوید. در این مقاله می‌توانید تمام خواص چای سیب در طب سنتی و طرز تهیه این نوشیدنی لذیذ را از وب‌سایت‌های organicfacts و plantshospital در مجله کوروش یاد بگیرید.

 

 

 

چای سیب چیست؟

 

طرز-تهیه-چای-سیب-تازه-خواص-چای-سیب

 

چای سیب یک نوشیدنی لذیذ و پرفایده است که به روش‌های مختلفی تهیه می‌شود. رایج‌ترین روش برای درست کردن چای سیب، دم کردن سیب تازه به همراه چای سیاه است. اما این چای در ترکیب با انواع ادویه و میوه‌های دیگر نیز بسیار خوشمزه و جذاب می‌شود. برای مثال دمنوش سیب و دارچین برای سرماخوردگی فوق‌العاده مؤثر است و عطر دلچسب این چای می‌تواند شما را شیفته خود کند. دمنوش سیب دارچین و زنجبیل یکی دیگر از طعم‌های شگفت انگیز چای سیب است.

 

دمنوش سیب ترش، چای سیب و به و دمنوش سیب و گل محمدی نیز از دیگر انواع چای سیب هستند که پیشنهاد می‌کنیم حتماً آن‌ها را دست کنید. سیب حاوی مقادیر زیادی مواد مغذی و آنتی اکسیدان است و از همین رو جز محبوب‌ترین میوه‌های دنیا محسوب می‌شود. خوردن چای سیب به خصوص در فصل پاییز به شما کمک می‌کند تا از شر بیمار‌ها و سرماخوردگی در امان باشید.

 

خواص چای سیب در طب سنتی

 

طرز تهیه چای سیب + خواص بی‌نظیر چای سیب برای سلامتی بدن

 

در کنار عطر و طعم جذاب چای سیب احتمالاً این سوال برایتان پیش می‌آید که چای سیب چه خاصیتی دارد. در ادامه می‌توانید با مهم‌ترین خواص چای سیب از نظر طب سنتی آشنا شوید.

 

تقویت سیستم ایمنی بدن با چای سیب

 

سیب یک میوه مؤثر برای تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر کرونا و انواع بیماری‌ها است. مطالعات نشان داده است که نوشیدن چای سیب می‌تواند موجب بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن شود و بر بروز بیماری‌های خود ایمنی تأثیر بگذارد. اثرات میوه سیب به صورت پخته شده، موجب ایجاد نوعی ماده مفید می‌شود که روی بیماری پارکینسون بسیار مؤثر است و می‌تواند بر روند بهبود بیماری تأثیر بگذارد.

 

خواص ضد التهابی چای سیب

 

چای سیب به دلیل داشتن انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی و همچنین ترکیبات ضد التهابی می‌تواند علائم بیماران مبتلا به آرتروز را تسکین دهید و موجب کاهش ایجاد سردرد و درد عضلات در بدن شود.

 

افزایش سلامت قلب با نوشیدن چای سیب

 

چای سیب دارای مواد مؤثری برای کاهش میزان کلسترول و فشار خون است و موجب ایجاد حس آرامش در فرد می‌شود. از طرف دیگر این نوشیدنی مفید برای قلب، از تصلب شرایین، حملات قلبی و سکته نیز جلوگیری می‌کند.

 

بهبود بینایی با دمنوش سیب

 

طرز-تهیه-چای-سیب-تازه-خواص-چای-سیب

 

در چای سیب فلاونوئیدها و مواد مغذی گیاهی وجود دارد که از تخریب ماکولار چشم جلوگیری می‌کنند و با افزایش سن از بینایی محافظت می‌کنند.

 

جلوگیری از یبوست با دمنوش سیب و به

 

چای سیب یا ترکیب چای سیب و به یک نوشیدنی فوق‌العاده برای بهبود عملکرد گوارشی و جلوگیری از یبوست است. شما می‌توانید این نوشیدنی خوشمزه و پر از فایده را صبح‌ها بنوشید و با این کار به بهبود وضعیت سیستم گوارش‌تان کمک کنید.

 

سلامت استخوان‌ها با چای سیب

 

چای سیب سرشار از منیزیم، سدیم، پتاسیم و ویتامین C است و این مواد مغذی نقش مهمی در عضله سازی و تقویت استخوان‌های بدن دارند. خوردن چای سیب به جلوگیری از پوکی استخوان در سنین بالا و حفظ سلامت استخوان‌ها کمک زیادی می‌کند.

 

جلوگیری و بهبود علائم مربوط به دیابت

 

ترکیبات پلی فنول موجود در چای سیب موجب کاهش دریافت کربوهیدرات در بدن می‌شود و تأثیرات مفیدی در تنظیم و بهبود علائم مربوط به دیابت دارد. خوردن این چای موجب کاهش نوسانات سطح قند خون در بدن می‌شود و از طرفی با کاهش جذب گلوکز، ترشح انسولین را در لوزالمعده افزایش می‌دهد و به کنترل سطح قند خون کمک زیادی می‌کند.

 

جلوگیری و درمان انواع سرطان با چای سیب

 

طرز-تهیه-چای-سیب-تازه-خواص-چای-سیب

 

چای سیب سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدانی است که از بروز سرطان در بدن جلوگیری می‌کنند. این آنتی اکسیدان‌ها به از بین بردن رادیکال‌های آزاد در بدن کمک می‌کنند و خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن را کاهش می‌دهند. مطالعات نشان می‌دهد که خوردن دمنوش سیب نقش مهمی در پیشگیری از سرطان به خصوص سرطان ریه دارد و تا حد زیادی در درمان سرطان پستان و روده بزرگ مؤثر است.

 

سلامت روده با دمنوش سیب

 

چای سیب به بهبود عملکرد باکتری‌های مفیدی که در روده ما زندگی می‌کنند، کمک می‌کند و موجب بهبود سلامت روده‌ها می‌شود. مطالعات نشان داده است که سیب با جذب مواد مغذی، موجب افزایش سوخت و ساز در بدن می‌شود و باکتری‌ها و سموم مضر موجود در روده را از بین می‌برد.

 

درمان کم خونی با خوردن چای سیب

 

سیب سرشار از آهن است و ماده مؤثری در درمان کم خونی محسوب می‌شود. آهن بخش جدایی ناپذیری از گلبول‌های قرمز خون محسوب می‌شود. خوردن سیب نه تنها از کم خونی جلوگیری می‌کند، بلکه موجب کمک به اکسیژن رسانی به اندام‌های مختلف بدن نیز می‌شود.

 

کاهش وزن و لاغری با چای سیب

 

احتمالاً تا به حال در مورد رابطه چای سیب و لاغری چیزهایی شنیده‌اید. خوردن چای سیب موجب افزایش انرژی و از بین بردن ضعف و گرسنگی می‌شود و برای همه افراد در هر شرایطی یک نوشیدنی انرژی‌زا و مفید محسوب می‌شود. خوردن چای سیب و دارچین و یا چای سیب برای لاغری بسیار مؤثر است و می‌تواند به افزایش متابولیسم، سم زدایی بدن و بهبود سلامت کلی بدن نیز کمک زیادی کند.

 

طرز تهیه چای سیب تازه

 

طرز-تهیه-چای-سیب-تازه-خواص-چای-سیب

 

زمان تقریبی آماده سازی: ۱۵ دقیقه

مواد لازم برای ۴ نفر

 

سیب: ۳ تا ۴ عدد

آب: ۶ تا ۸ لیوان فرانسوی دسته‌دار

چای کیسه‌ای: ۲ عدد

عسل (اختیاری): ۱ تا ۲ قاشق چای خوری

دارچین (اختیاری): ۲ قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه

مرحله اول طرز تهیه چای سیب

 

در اولین مرحله از طرز تهیه چای سیب تازه باید پوست سیب‌ها را جدا کنید و هر سیب را به ۴ مربع برش دهید. سپس دانه‌های سیب را بردارید و سیب‌ها را در یک ظرف کنار بگذارید. حدود ۶ تا ۸ لیوان آب به یک قابلمه اضافه کنید و با شعله متوسط روی گاز قرار دهید تا به جوش بیاید. سپس سیب‌ها را به آب در حال جوش اضافه کنید و ۲ عدد چای کیسه‌ای را نیز به آن بیفزایید.

 

مرحله دوم طرز تهیه چای سیب

 

در دومین مرحله از طرز تهیه چای سیب تازه باید حدود ۲ تا ۳ دقیقه صبر کنید و سپس چای کیسه‌ای را از داخل ترکیب چای سیب بردارید. شعله گاز را کم کنید و در صورت تمایل ۲ قاشق غذاخوری دارچین به چای سیب اضافه کنید. دارچین را خوب در آب ترکیب کنید. سپس درب قابلمه را بگذارید و اجازه دهید این مخلوط برای حدود ۲ ساعت روی گاز پخته شود. بعد از ۲ ساعت چای را به قوری منتقل کنید. اگر حس می‌کنید چای شما پر رنگ شده، قبل از خوردن کمی آب به آن اضافه کنید و در صورت تمایل با یک قاشق چای خوری عسل میل کنید.

 

می‌توانید این چای سیب تازه را در یخچال قرار دهید و به عنوان آیس تی در تابستان بنوشید و یا به صورت داغ در پاییز و زمستان بخورید. این چای خواص بی‌نظیری برای بدن دارد و عطر دلچسب آن موجب ایجاد حس آرامش در شما می‌شود. دمنوش سیب و دارچین برای سرماخوردگی و انرژی بخشیدن به بدن بسیار مؤثر است.

 

کالابرگ الکترونیک