تجربه کمپین بازاریابی اومنی چنل در برندهای مختلف دنیا

تجربه کمپین بازاریابی اومنی چنل در برندهای مختلف دنیا


12 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 7 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
تجربه کمپین بازاریابی اومنی چنل در برندهای مختلف دنیا

کسب‌وکارها باید زیرساخت‌های منحصر به فرد خود را برای پیاده‌سازی کمپین بازاریابی اومنی چنل توسعه دهند. توسعه زیرساخت‌ها یکی از اساسی‌ترین اقدامات در فاز اجرایی کمپین اومنی چنل است. در عین حال یک استراتژی قوی و همکاری بخش‌های مختلف اجرایی شرکت بسیار تاثیرگذار است. این نکات دلیل اصلی موفقیت شرکت‌های بزرگ در پیاده‌سازی یک کمپین بازاریابی موفق است. در مجله کوروش به معرفی برخی از شرکت‌ها که در این زمینه موفق عمل کرده‌اند در سرویس خرده فروشی می‌پردازیم.

 

 

گام‌های اولیه راه‌اندازی کمپین

 

گام‌های اولیه راه‌اندازی کمپین در خرده فروشی

 

برای راه‌اندازی کمپین بازاریابی اومنی چنل بخش‌های مختلف از محصول گرفته تا بازاریابی، فروش، پشتیبانی و خدمات مشتری باید پا به پای هم در کنار یکدیگر کار کنند. ارتباط نزدیک این بخش‌ها با یکدیگر بسیار ضروری است. بنابراین اولین قدم در راه اندازی موفقیت‌آمیز کمپین اومنی چنل، ابتدا باید اهداف کمپین برای تمامی افراد در تمامی بخش‌ها توضیح داده شود. پس از این مرحله یک برنامه‌ریزی جامع برای آغاز کمپین کلید می‌خورد.

 

در مسیر حرکت باید یک برنامه استراتژی به صورت منسجم و همسو در پلتفرم‌های مختلف تدوین شود. همه پلتفرم‌ها و کانال‌ها باید به صورت همسو و مکمل فعالیت کنند. برندهای نسبتا بزرگی در نقاط مختلف دنیا موفق به اجرای کمپین اومنی چنل شده‌اند. این نوع کمپین بازاریابی در بسیاری از این شرکت‌ها در مقیاس نسبتا کوچک اجرا شده است. مهم اجرای درست و کامل کمپین است. اگر در مراحل اولیه بتوان چنین کمپینی را درست اجرا کرد، در مراحل بعدی می‌توان مقیاس اجرایی کمپین را بزرگ‌تر کرد.

 

 

بیشتر بخوانید:  اومنی چنل چیست

 

 

تجربه بانک آمریکا از کمپین بازاریابی اومنی چنل

 

تجربه بانک آمریکا از کمپین بازاریابی اومنی چنل

 

بانک آمریکا کمپین بازاریابی اومنی چنل را بسیار جدی اجرا کرد. در برنامه اجرایی این بانک تمام کانال‌ها به صورت همه‌جانبه درگیر کمپین شدند. آن‌ها به عنوان یکی از برندهای بزرگ در صنعت خود، استانداردهای جدیدی را برای چنین تجربه پویایی در نظر گرفتند. حالا امروز همه چیز از واریز چک تا زمان بندی قراردادها توسط اپلیکیشن‌هایی قابل نصب بر روی تلفن همراه و یا دسکتاب کامپیوترهای شخصی انجام می‌شود. مطمئناً بانک آمریکا راه زیادی برای حرکت در این مسیر پیش رو دارد. کمپین اومنی چنل به صورت محدود از سوی این کمپانی انجام شد، اما بدون نقص.

حتما بخوانید  چگونه فروش ویژه فروشگاه‌ های خرده‌ فروشی بر بهبود معیشت اثر می‌گذارد؟

 

شاید گام بعدی گسترش کمپین به صورت همه جانبه‌ و ارائه خدمات بیشتر به مشتریان باشد. در حال حاضر کاربران نمی‌توانند از طریق تلفن همراه خود درخواست وام دهند و یا کارهای نسبتا پیچیده بانکی را به سادگی انجام دهند. اما فعالیت‌های دیگر چون پرداخت قبض‎های ماهانه و واریز چک دیگر بدون دردسر از تمامی کانال‌های موجود به کار گرفته شده از سوی بانک انجام می‌شوند. مهم‌تر از همه بانک آمریکا به تعهد اصلی کمپین بازاریابی اومنی چنل یعنی پیگیری رفتار مشتری در کانال‌های مختلف و تکمیل فرآیند فعالیت‌های مشتری از کانالی به کانال دیگر بدون تکرار بارگذاری دیتا به طور کامل متعهد شده است.

 

 

بیشتر بخوانید: ۱۴ اصل مهم پیش از اجرای استراتژی بازاریابی دیجیتال

 

 

تجربه اومنی چنل در OASIS

 

تجربه اومنی چنل در OASIS

 

OASIS یک فروشگاه خرده فروشی در زمینه مد در انگلیس است. این برند دارای سایت، اپلیکیشن موبایل و شعب آفلاین خرده ‌فروشی است. OASIS  موفق شده تا تجربه کمپین بازاریابی بر اساس استراتژی اومنی چنل را به خوبی اجرا کند. اگر وارد یکی از فروشگاه‌های این مجموعه شوید، همکاران بخش فروش همگی یک آیپد در دست دارند. در آیپد اطلاعات محصول و اطلاعات مشتری که از کانال های مختلف به سمت فروشگاه هدایت شده، در دسترس است. همچنین آیپد حتی در نقش یک صندوق هم عمل می‌کند.

 

مشتری می‌تواند هزینه را در فروشگاه آفلاین به صورت آنلاین پرداخت کند. اگر مشتری کالایی در فروشگاه را بپسندد و موجودی آن در فروشگاه به اتمام رسیده باشد، پرسنل بلافاصله گزینه سفارش‌ آنلاین را فعال می‌کنند تا کالا مستقیماً به محلی که خریدار می‌خواهد ارسال شود. اپلیکیشن موبایل OASIS با ردیابی رفتار مشتری، سعی می‌کند تا بهترین تجربه خرید را در ذهن مخاطب ثبت کند. بنابراین تعداد خریدارانی زیادی پس از تجربه دلچسب خرید اپلیکیشن OASIS را هم در تلفن همراه خود نصب می‌کنند.

حتما بخوانید  چرا تخفیف و فروش ویژه فروشگاه‌های زنجیره‌ای به نفع مشتری و فروشنده است؟

 

 

بیشتر بخوانید: تجربه پشتیبانی مشتری با بازاریابی اومنی چنل

 

 

استارباکس از موفق‌ترین برندهای پیشرو در زمینه بازاریابی اومنی چنل

 

استارباکس از موفق‌ترین برندهای پیشرو در زمینه بازاریابی اومنی چنل

 

اگر نگاهی اجمالی به فعالیت‌های استارباکس در زمینه تجارت الکترونیک بیندازید، متوجه می‌شوید که چطور به یکی از تجارب موفق در زمینه اجرای کمپین استراتژی بازاریابی اومنی چنل تبدیل شده است. کافی است نگاهی به اپلیکیشن استارباکس بیاندازید. شما می‌توانید از کارت هدیه استارباکس هر کجا که می‌خواهید استفاده کنید. برخلاف برنامه‌های سنتی بر مبنای وفاداری به مشتری، استارباکس به گونه‌ای عمل کرده است که امکان بررسی و شارژ و درخواست کارت جدید از طریق تلفن، وب سایت فروشگاه یا اپلیکیشن این برند برای مشتری فراهم است. اگر تغییراتی در کارت شما صورت بگیرد این تغییرات بلافاصله در همه کانال‌های استارباکس به روز می‌شوند.

 

فرض کنید در صف ایستاده‌اید و می‌خواهید یک قهوه بخرید. ناگهان متوجه می‌شوید که کارت شما اعتبار کافی ندارد. اطلاعات شما می‌تواند به سرعت توسط صندوق‌دار به روز شود و کارت شما اعتبار اضافی دریافت کند. این کار در تمام شعب استارباکس به سادگی قابل انجام است.

 

 

بیشتر بخوانید: مدرن کردن فروشگاه های خرده فروشی با تجربه اومنی چنل

 

 

تیمبرلند یک تجربه متفاوت از کمپین بازاریابی اومنی چنل

 

تیمبرلند یک تجربه متفاوت از کمپین بازاریابی اومنی چنل

 

تیمبرلند به جای استفاده از تجارت الکترونیک در کمپین بازاریابی اومنی چنل، از یک فناوری ویژه در فروشگاه‌های خود استفاده کرده است. این برند معروف کفش، هنگام خرید تبلت‌هایی را در اختیار خریداران قرار می دهد. مشتریان می‌توانند با استفاده از این تبلت‌ها و قرار دادن آن‌ها بر روی محل کالا، اطلاعات کاملی را به صورت فشرده در مورد کالا در تبلت مشاهده کنند.

 

زمانی که تبلت در مقابل تراشه تعبیه شده در محل محصول قرار می‌گیرد، داده‌های محصول بر روی صفحه نمایش تبلت نمایانگر می‌شود. دیگر نیازی نیست تا مشتریان برای کسب اطلاعات به کارمندان این فروشگاه مراجعه کنند. آن‌ها می‌توانند به راحتی جزئیات محصولات را بر روی تبلت مشاهده کنند. درصورتی که یک کالا را پسندیدند، می‌توانند به صورت حضوری و با وارد کردن اطلاعات حساب خود،  پروسه خرید را از طریق همان تبلت تکمیل کنند.

 

 

منبع: blog.hubspot

 

کالابرگ الکترونیک