لیدل، فروشگاه خرده فروشی با سریع ترین و بیشترین میزان رشد در آمریکا

لیدل، فروشگاه خرده فروشی با سریع ترین و بیشترین میزان رشد در آمریکا


24 دی 1399 . زمان مطالعه: 5 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
لیدل-فروشگاه-خرده-فروشی-با-شاخص-رشد-بالا

فروشگاه خرده فروشی «لیدل» در سال ۲۰۲۰ بار دیگر در ابتدای لیست فروشگاه های خرده فروشی با شاخص رشد بالا قرار گرفت. این لیست که از سوی «کانتر» تهیه شده، برای دومین سال متوالی لیدل را در دسته برترین‌ها در صنعت خرده فروشی قرار داده است. در این مقاله از مجله کوروش دلایل رشد سریع فروشگاه خرده فروشی لیدل را بررسی می‌کنیم.

 

دلیل رشد سریع فروشگاه لیدل علی‌رغم بحران کرونا

 

لیدل-فروشگاه-خرده-فروشی-با-شاخص-رشد-بالا

 

فروشگاه خرده فروشی لیدل در سال ۲۰۲۰ علی رغم بحران پاندمی کرونا موفق شد تا در ایالات‌متحده رتبه اول در رشد و توسعه کسب‌وکار را از آن خود کند. لیدل با تولید محصولات جدید در این سال یک امتیاز مثبت گرفت. زیرساخت‌های فروشگاهی و انبارهای این شرکت خرده فروشی ترمیم شدند. «هانس فیبر» مدیرعامل لیدل می‌گوید این رتبه بندی نشان‌دهنده اشتیاق مشتری به ماست. خریداران لیدی قیمت‌های پایین را دوست دارند و نقطه مشترک همه آن‌ها تخفیف‌های زیاد در فروشگاه است. ما هم روی این موضوع متمرکز شده‌ایم. فیبر می گوید که هنوز کارهای زیادی برای انجام است. همین روحیه تمایل به سمت توسعه کسب‌وکار بر اساس نیازسنجی مشتری یکی از دلایل موفقیت مدیران این فروشگاه بزرگ خرده فروشی است.

 

لیدل با بیش از بیست فروشگاه جدید خرده فروشی در آمریکا

 

لیدل در سال ۲۰۲۰ بیش از ۲۰ فروشگاه جدید خرده فروشی در ایالات متحده افتتاح کرد. این کمپانی سومین انبار خود را هم در این کشور فعال کرد. مجله فوربس به تازگی لیدل را در دسته ده فروشگاه زنجیزه‌ای خرده فروشی برتر ایالات متحده قرار داده است. این در حالی است که بر اساس آمار قیمت‌های برند لیدل ۴۵ درصد پایین‌تر از نرخ فروشگاه‌های زنجیره‌ای داخلی در هر کشور است.

 

درباره فروشگاه خرده فروشی لیدل

 

لیدل-فروشگاه-خرده-فروشی-با-شاخص-رشد-بالا

 

لیدل بیش از ۱۱۰۰۰ شعبه دارد. این فروشگاه در ۳۲ کشور فعالیت می‌کند. حدود ۲۸۷ هزار کارمند این فروشگاه در سراسر جهان مشغول به کار هستند. یکی از افتخارات این فروشگاه زنجیره‌ای خرده فروشی، کیفیت بالا در محصولات تازه‌ای چون گوشت و نان است. لیدل محصولات خانگی را با کمترین قیمت ممکن به مشتریان ارائه می‌دهد. شعب آمریکایی لیدل در سال ۲۰۱۵ در ایالات و در منطقه ویرجینیا تاسیس شد. امروزه محصولات این برند در بیش از ۱۰۰ فروشگاه و ۹ ایالت به فروش می‌رسد.

دفتر مرکزی این شرکت خرده فروشی با فروشگاه‌های زنجیره ای زیاد در آلمان است. لیدل بیش از ۹۰ سال پیش در آلمان تاسیس شد و به تدریج از یک فروشگاه عمده فروشی  میوه تبدیل به یک خرده فروشی بزرگ در زمینه مواد غذایی شد.

 

تحویل رایگان علی رغم تخفیف زیاد

 

لیدل-فروشگاه-خرده-فروشی-با-شاخص-رشد-بالا

 

مشتریان با استفاده از پلتفرم آنلاین لیدل می‌توانند با صرف کمترین زمان در پروسه خرید تمامی آنچه را که می‌خواهند بدون پرداخت هزینه ارسال، خریداری کنند. با وجود تخفیف‌های زیاد فروشگاهی، این کمپانی خدمات تحویل رایگان را به خدمات خود اضافه کرده است و همین موضوع یکی از دلایل مهم رشد لیدل در زمان پاندمی کرونا شد.

 

میانگین مساحت داخلی فروشگاه‌ های زنجیره‌ای لیدل

 

لیدل-فروشگاه-خرده-فروشی-با-شاخص-رشد-بالا

 

فروشگاه‌های زنجیره‌ای خرده فروشی لیدل تقریباً بزرگ هستند. میانگین مساحت داخلی هر فروشگاه بین ۱۴ تا ۲۱ هزار فوت‌مربع است. این در حالی است که معروفترین فروشگاه های زنجیره‌ای معمولاً دارای میانگین مساحت ۱۰ هزار فوت‌مربع هستند.

 

دلیل قیمت ارزان محصولات خرده فروشی لیدل

 

یکی از دلایل اصلی قیمت پایین محصولات در فروشگاه لیدل، هزینه پایین کار است. معمولاً هزینه‌ها در پروسه‌های مختلف زنجیره تامین و انتقال بسیار پایین نگه داشته می‌شوند. قیمت تمامی محصولات بر روی پالت‌هایی در فروشگاه نمایش داده می‌شود. کارمندان لیدل نسبت به سایر فروشگاه‌ها بسیار کمتر هستند. حتی نوع بسته بندی محصولات در فروشگاه لیدل به گونه‌ای طراحی شده تا کارایی کارمندان را بالا برده و بهره‌وری را افزایش دهد. بنابراین نیروی کار کمتری در پروسه زنجیره تامین و انتقال به کار گرفته می‌شود. این همان استراتژی مدیریت در چرخه تامین و انتقال در یک فروشگاه خرده فروشی است.

 

کالابرگ الکترونیک