بهترین استراتژی‌های تخفیف در فروشگاه‌‌های خرده فروشی بدون آسیب به فروش

بهترین استراتژی‌های تخفیف در فروشگاه‌‌های خرده فروشی بدون آسیب به فروش


15 تیر 1400 . زمان مطالعه: 7 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
بهترین استراتژی‌های تخفیف در فروشگاه‌‌های خرده فروشی بدون آسیب به فروش

معمولاً اکثر فروشگاه های خرده فروشی از استراتژی تخفیف برای ایجاد انگیزه در مشتریان استفاده می‌کنند. استفاده از استراتژی بازاریابی تخفیف باعث جذب مشتریان جدید احتمالی خواهد شد. یکی از بزرگترین اشتباهات در اجرای استراتژی تخفیف در بازاریابی در اکثر فروشگاه های خرده فروشی، تخفیف بدون در نظر گرفتن رفتار خرید مشتری است. اگرچه استفاده از استراتژی تخفیف در بازاریابی خرده فروشی ممکن است فروش زیادی را رقم بزند، اما در طولانی مدت می تواند بسیار آسیب‌زا باشد. بهترین راه حل، ایجاد تعادل بین زمان و تعداد دفعات استفاده از تخفیف است. اینکه بر اساس رفتار مشتری چه تخفیفاتی به او پیشنهاد داده شود بسیار مهم است. در مجله کوروش برخی از بهترین استراتژی های مدرن تخفیف در بازاریابی فروشگاه‌های خرده فروشی را معرفی می‌کنیم.

 

نحوه و زمان استفاده از استراتژی تخفیف

 

نحوه و زمان استفاده از استراتژی تخفیف

 

پیش از پرداختن به بحث نحوه و زمان استفاده از استراتژی بازاریابی تخفیف در فروشگاه های خرده فروشی بهتر است به یک نکته توجه کرد. ممکن است استفاده از تکنیک تخفیف برای بسیاری از فروشگاه ها مفید نباشد، پیش از استفاده از این تکنیک بازاریابی بهتر است در مورد ارائه تخفیف تحقیق کنید. روش های زیادی برای استفاده از تخفیف در هدایت مشتری به سمت خرید و فروش بیشتر در فروشگاه خرده فروشی وجود دارد. شما باید از فرصت‌ها بسیار هوشمندانه استفاده کنید. استراتژی تخفیف شما همیشه باید به اهداف کسب و کار شما همسو باشد.  هدف از تخفیف بسیار مهم است. هدف شما زمان تخفیف را تعیین می‌کند. اگر برای پاکسازی موجودی کالا و نه برای افزایش درآمد تخفیف می‌گذارید، این موضوع را مشخص کنید.

 

 

به بازدیدکنندگان جدید پیشنهاد ویژه ندهید

 

به بازدیدکنندگان جدید پیشنهاد ویژه ندهید

 

اگر فروشگاه خرده فروشی شما یک پلتفرم آنلاین دارد، یک توصیه جدی به شما می‎کنیم. وقتی بازدیدکننده برای اولین بار وارد سایت شما می‌شود قطعاً آماده خرید نیست. بنابراین از ارائه یک کد تخفیف برای استفاده فوری خودداری کنید. استراتژی تخفیف همیشه بهترین استراتژی نیست. به جای این کار می‌توانید از بازدید کننده سایت تعهد کمتری بگیرید. تعهد به معنای گرفتن آدرس ایمیل در ازای دریافت کد تخفیف است.

حتما بخوانید  چگونه می توان از شکاف سنی در بازاریابی جلوگیری کرد؟

 

در استراتژی بازاریابی تخفیف، بازدیدکنندگان جدید در دسته‌های خاص قرار می‌گیرند. باید برای آن‌ها یک کمپین جدید تعریف کنید. برای اطمینان از اینکه بازدید کنندگان و مشتریان جدید را از دست نمی‌دهید، بهتر است یک کوکی در مرورگرهای بازدیدکنندگان جدید قرار دهید. با انجام این کار می‌توانید بازدیدکنندگان را ردیابی کرده و کمپین تخفیف برای خرید اولی‌ها را برای بازدید کنندگان جدید راحت تر اجرا کنید. مطمئن شوید که هدف مورد نظر شما که همان مشتری خرید اولی است متوجه چنین پیشنهاد منحصر به فردی می‌شود. بنابراین برای تخفیفی که می‌دهید دلیل بیاورید. اینکه آن‌ها به دلیل بازدید اول از سایت مشمول تخفیف خرید اولی‌ها شده‌اند.

 

 

بیشتر بخوانید: چرا تخفیف و فروش ویژه به نفع مشتری است؟

 

 

با تخفیف به مشتریان وفادار فروشگاه خرده فروشی پاداش دهید

 

اگر باشگاه مشتریان دارید به مشتریان وفادار خود تخفیف بدهید. این نوع تخفیف در استراتژی بازاریابی در فروشگاه خرده فروشی «تخفیف پاداش» نامیده می‌شود. نمونه دیگری از تخفیف پاداش کد تخفیف پس از ثبت سفارش است. به عنوان مثال وقتی مشتری مبلغ مشخصی را برای خرید هزینه می‌کند، در پاسخ برای تشکر از خرید برای سفارش بعدی به مشتری کد تخفیف بدهید. اگر بتوانید با توجه به رفتار خرید مشتری کد تخفیف را شخصی سازی کنید، بسیار موفق عمل کرده‌اید. بر اساس گزارش‌ها ۷۶ درصد از مشتریان از کد تخفیف برای محصولات مرتبط با سابقه خرید خود استقبال می‌کنند.

 

 

استفاده از استراتژی تخفیف در تعطیلات

 

استفاده از استراتژی تخفیف در تعطیلات

 

چرا  افزایش ترافیک آنلاین و آفلاین در طول تعطیلات استفاده نمی‌کنید؟ در تعطیلات بسیاری از مصرف‌کنندگان دلیل داشتن زمان کافی، پیشنهادهای تخفیف را مطالعه می‌کنند. بنابراین بهتر است پیش از تعطیلات مهم با استفاده از پکیج‌های هیجان‌انگیز و ویژه به استقبال مشتریان فروشگاه خرده فروشی بروید.

 

 

بیشتر بخوانید: بهترین تکنیک های استراتژی بازاریابی فروش در ایام تعطیلات

 

 

تخفیف پیش خرید محصول در فروشگاه های خرده فروشی

 

تخفیف پیش خرید محصول در فروشگاه های خرده فروشی

 

یکی از استراتژی‌های مهم و اصلی تخفیف در بازاریابی استفاده از تخفیف پیش خرید برای محصولات جدید است. قطعاً وقتی کالای جدیدی را به بازار عرضه می‌کنید، می خواهید هر چه بیشتر مردم آن را خریداری کنند. بنابراین می‌توانید در فروشگاه‌ های آنلاین خرده فروشی تخفیف پیش خرید محصولات آینده را ارائه دهید. یکی از نکات ظریف تخفیف‌ های پیش خرید محصولات در استراتژی تخفیف استفاده از پیشنهادی منحصر به فرد است. پیشنهادی که مشتری را بدون پیش فرض به سمت خرید محصول جدید سوق دهد. هنگام ارائه تخفیف محصولات جدید باید دقت کنید به گونه‌ای رفتار شود تا به مشتری حس بی‌ارزشی  کالا القا نشود.

حتما بخوانید  اهمیت و ضرورت استراتژی دیجیتال در صنعت خرده فروشی از نگاه فوربس

 

 

تخفیف ویژه برای خریدهای رها شده در پلتفرم خرده فروشی

 

تخفیف ویژه برای خریدهای رها شده در پلتفرم خرده فروشی

 

اگر کسب و کار خرده فروشی شما دارای پلتفرم آنلاین است، حتماً برنامه‌ای برای رصد خریدهای رها شده مشتری در نظر بگیرید. بر اساس آمار ۶۰ درصد از خریدارانه پلتفرم‌های آنلاین در فروشگاه های خرده فروشی به دلیل هزینه‌های اضافی غیرمنتظره خرید خود را رها می‌کنند. یک استراتژی تخفیف مناسب با ارائه فرصت ویژه به خریداران، بازگشت آن‌ها به سمت خریدهایی که رها شده است را تضمین می‌کند. با استفاده از این استراتژی بازاریابی می‌توانید بخشی از درآمدی که از دست رفته را بازگردانید. اما به خاطر داشته باشید که در این نوع از استراتژی بازاریابی باید از تخفیف کمی استفاده کنید. اما در ارائه تخفیف ها تداوم داشته باشید. شرکت «نایس چیر» با استفاده از این نوع از استراتژی بازاریابی تخفیف در فروشگاه های خرده فروشی آنلاین خود توانست تقریباً نیمی از خریداران را وادار به خرید سبد رها شده خود کند.

 

 

بیشتر بخوانید: خرید تخفیف دار، چگونگی برخوردار شدن از تخفیف خوب

 

 

استراتژی تخفیف برای خریدهای مرجوعی

 

سعی کنید تا بخش خریدهای مرجوعی را در استراتژی بازاریابی خود جای دهید. استقبال از کالاهای مرجوعی و پاسخگویی مناسب تاثیر مثبتی در ذهن مشتری می‌گذارد. با راه اندازی بخش مرجوعی ضرر چندانی نمی‌کنید. چرا که بر اساس آمار ۸۳ درصد از مشتریان پس از خرید راضی هستند و ۲۹ درصد کالا را به دلایل مختلف باز می‌گرداند. این در حالیست که استفاده از استراتژی بازاریابی تخفیف برای این ۲۹ درصد تصویر مثبتی از برند شما در ذهن مشتری ثبت می‌کند. برای مشتریانی که کالای مرجوعی ارسال کردند، کد تخفیف اختصاص دهید. از استراتژی بازاریابی مرجوعی به عنوان یک استراتژی برد-برد نیز یاد می‌شود.

 

 

منبع: sleeknote

 

کالابرگ الکترونیک