آموزش ساخت اسلایم رنگی خامه ای و پفکی در خانه به ۴ روش مختلف

آموزش ساخت اسلایم رنگی خامه ای و پفکی در خانه به ۴ روش مختلف


16 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
ساخت اسلایم واقعی خانه

اسلایم یک وسیله بازی فوق العاده جذاب برای سرگرمی بچه‌ها و بزرگسالان است که در بسیاری از موارد، ماده اصلی تشکیل دهنده آن بوراکس نام دارد. این ماده بوی نامطبوعی دارد و تماس طولانی مدت آن با پوست می‌تواند موجب ایجاد حساسیت‌های پوستی شود. شما می‌توانید خودتان در خانه با استفاده از مواد اولیه ساده و در دسترس یک اسلایم رنگی خانگی و واقعی در خانه درست کنید. تنها لازم است تا انتهای این مقاله ما همراه باشید. در این مقاله می‌توانید آموزش سریع ساخت و درست کردن اسلایم واقعی و خامه ای و پفکی به ۴ روش مختلف با خمیر دندان و مایع لباسشویی و در خانه … را در سرویس سبک زندگی  مجله کوروش یاد بگیرید.

 

این که خمیر جادویی اسلایم به وسیله ای برای بازی و سرگرمی کودکان و نوجوانان تبدیل شده و بسیار زیاد مورد استقبال آن ها قرار گرفته است. اما اسلایم یا خمیر جادویی تنها برای بازی و سرگرمی کودکان نیست. این خمیر ژله ای کاربردهای دیگری هم داشته و می توان از آن برای رفع استرس و فشارهای عصبی نیز بهره برد یا با ساخت آن علم شیمی و ترکیب مواد و مولکول ها را به سادگی به کودکان آموزش داد.

 

روش اول آموزش ساخت ساده و سریع اسلایم واقعی با چسب چوب در خانه

 

روش اول آموزش ساخت ساده و سریع اسلایم واقعی با چسب چوب در خانه

 

مواد لازم

 

چسب چوب: ۵ قاشق غذاخوری

مایع لباسشویی: ۲ قاشق غذاخوری

آب: ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری

رنگ خوراکی هم رنگ مایع لباسشویی: به مقدار لازم

 

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

طرز تهیه

 

طرز تهیه

 

برای آموزش درست کردن این اسلایم رنگی خانگی با چسب چوب به این ترتیب عمل کنید: ابتدا باید چسب چوب را داخل یک ظرف بریزید. ۲ قاشق غذاخوری آب به مایع لباسشویی اضافه کنید و خوب هم بزنید. سپس به آرامی مایع لباسشویی را به چسب چوب اضافه کنید و مدام هم بزنید تا به خوبی با هم ترکیب شوند. زمانی که شروع به شکل گرفتن و جمع شدن کرد، چند قاشق آب به آن اضافه کنید. در نهایت مواد را آن قدر ورز دهید تا اسلایم از حالت چسبناکی خارج شود و به دست شما نچسبد.

 

 

روش دوم آموزش ساخت اسلایم واقعی با چسب و جوش شیرین در خانه

 

روش دوم آموزش ساخت اسلایم واقعی با چسب و جوش شیرین در خانه

 

مواد لازم

 

چسب مدرسه مایع یا چسب اسلایم: یک بطری

آب نمک: ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری

جوش شیرین: ۱ قاشق غذاخوری

رنگ خوراکی: به مقدار لازم

اکلیل: به مقدار لازم (اختیاری)

 

 

طرز تهیه

 

برای درست کردن این روش ساخت اسلایم سریع در خانه ابتدا باید چسب را در یک طرف خالی کنید و رنگ غذا را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید. سپس جوش شیرین را به چسب اضافه کنید. یک تا نصف قاشق غذاخوری آب نمک به ترکیب چسب و جوش شیرین اضافه کنید. مواد را خوب ترکیب کنید و اگر حالت چسبنده داشت، به اندازه نصف قاشق غذاخوری آب نمک دیگر به آن اضافه کنید. آب نمک موجب سفت‌تر شدن اسلایم خانگی می‌شود. مواد را به خوبی ورز دهید تا جمع شوند. سپس بعد از ساخت اسلایم، آن را را در یک پلاستیک یا ظرف در بسته قرار دهید.

 

 

بیشتر بخوانید: ۵۰ ایده یونیسف برای بازی و سرگرمی کودکان در روزهای گرم تابستان

 

 

روش سوم درست کردن اسلایم خامه ای با خمیر دندان

 

روش سوم درست کردن اسلایم خامه ای با خمیر دندان

 

مواد لازم

 

خمیر دندان: ۲ قاشق غذاخوری

آب گرم: ۴ قاشق غذاخوری

نشاسته ذرت: ۴ قاشق غذاخوری

روغن مایع: ۲ قاشق غذاخوری

 

 

طرز تهیه

 

برای ساخت اسلایم سریع و آسان در منزل می‌توانید از خمیردندان و ترکیب آن با آب گرم، نشاسته و روغن استفاده کنید. ابتدا خمیر دندان را با آب گرم ترکیب کنید و خوب هم بزنید تا خمیر دندان در آب حل شود. سپس در یک کاسه جداگانه نشاسته ذرت را با روغن مایع ترکیب کنید و خوب هم بزنید. توجه داشته باشید که از نشاسته ذرت به اندازه یک قاشق غذاخوری معمولی استفاده کنید و خیلی آن را پر نکنید. زیاد بودن نشاسته ذرت موجب خمیری شدن اسلایم می‌شود. مواد را به ترکیب خمیر دندان و آب اضافه کنید و خوب با دست ورز دهید.

 

اگر احساس کردید که کمی چسبندگی اسلایم زیاد است، مقداری نشاسته ذرت به آن اضافه کنید. در صورت کم بودن حالت کشسانی هم مقداری روغن به اسلایم اضافه کنید. برای نگهداری این اسلایم باید آن را در پلاستیک قرار دهید و در یخچال بگذارید.

 

 

روش چهارم ساخت اسلایم واقعی خامه ای در خانه با فوم اصلاح

 

روش چهارم ساخت اسلایم واقعی خامه ای در خانه با فوم اصلاح

 

مواد لازم

 

چسب مدرسه یا چسب سفید

آب

فوم اصلاح

جوش شیرین

مایع لنز چشمی

رنگ خوراکی

 

 

طرز تهیه

 

در چهارمین روش آموزش ساخت اسلایم سریع و ساده در خانه باید چسب را با کمی آب ترکیب کنید تا رقیق شود. چسب و آب را خوب هم بزنید و سپس مقداری رنگ خوراکی به آن اضافه کنید. کمی فوم اصلاح در طرف بریزید و این کار را تا جایی ادامه دهید که ترکیب اسلایم شما حالتی خامه‌ای پیدا کند. حال کمی جوش شیرین به مواد اضافه کنید و مواد را هم بزنید. در نهایت مقداری مایع لنز به اسلایم اضافه کنید و مواد را خوب با دست ورز دهید تا یک اسلایم خامه‌ای ایجاد شود. برای این آموزش درست کردن اسلایم باید مواد را به اندازه‌ای که حالت اسلایم نرم و خامه‌ای شود، اضافه کنید. به همین دلیل نمی‌توان میزان مشخصی را برای آن در نظر گرفت.

 

بیشتر بخوانید: ۲۵ سرگرمی گرانقیمت آنلاین که برای قرنطینه خانگی کرونا رایگان شده‌اند

 

 

کالابرگ الکترونیک