۳ طرز تهیه پنکیک سیب زمینی ساده و پنیری

۳ طرز تهیه پنکیک سیب زمینی ساده و پنیری


19 خرداد 1400 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه پنکیک سیب زمینی

بعضی غذاها آنقدر پرکاربردند که برای ناهار، شام و حتی صبحانه هم درست می‌شوند. پنکیک سیب زمینی هم جزو این غذاها و یکی بهترین خوراکی‌هایی است که می‌توانید به عنوان یک میان وعده برای کودکان‌تان تهیه کنید تا به مدرسه ببرند. این پنکیک سیب زمینی در آشپزی لهستان به عنوان صبحانه گرم سرو می‌شود اما شما می‌توانید به عنوان پیش‌ غذا هم از آن استفاده کنید. اما برای اینکه باب میل و سلیقه شما شود، ۳ طرز تهیه پنکیک سیب زمینی را در مجله کوروش برای شما آورده‌ایم تا هر کدام را که مایل بودید، درست کنید.

طرز تهیه پنکیک سیب زمینی پنیری

 

طرز-تهیه-پنکیک-سیب-زمینی-ساده-پنیری-با-عدس

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه شیب زمینی سرخ شده

 

مواد لازم

 

سیب زمینی: ۳ عدد نسبتا بزرگ

آرد: ۳ قاشق غذاخوری

پنیر موزارلا: ۳ قاشق غذاخوری (رنده شده)

نمک، زردچوبه و فلفل: به میزان لازم

روغن یا کره: به میزان لازم

 

 

طرز تهیه

 

تهیه پنکیک سیب زمینی

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه پوره سیب زمینی

 

مرحله اول

 

سیب زمینی‌ها را بشویید. پوست آنها را بگیرید و به صورت حلقه‌ای برش دهید. در یک قابلمه آب بریزید و روی حرارت قرار دهید. سیب زمینی‌ها را آبپز کنید. بعد از آبپز شدن، آنها را بکوبید و به شکل پوره سیب زمینی دربیاورید. به آنها آرد، نمک، فلفل و زردچوبه اضافه کنید. مواد را به خوبی ورز دهید تا یکدست و منسجم شود.

 

 

مرحله دوم

 

به اندازه یک نارنگی از مواد بردارید و به شکل توپ شکل دهید. با دست وسط آن را حفره را ایجاد کنید و در حفره پنیر موزارلا بریزید. دوباره آن را در دستانتان بغلتانید تا شکل گلوله‌ای بگیرد. آن را بین دستانتان بفشارید و پهن کنید. در یک تابه به اندازه کافی روغن بریزد و اجازه دهید داغ شود. هر دو طرف پنکیک‌ها را در روغن سرخ کنید. پس از سرخ شدن، آنها را روی دستمال حوله‌ای قرار دهید تا روغن‌شان گرفته شود. سپس در ظرف مناسب سرو کنید.

حتما بخوانید  12 روش آسان و سریع پاک کردن لکه انار از لباس، فرش، مبل، دیوار و ...

 

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه پنیر پیتزا کشدار خانگی

 

 

طرز تهیه پنکیک سیب زمینی لهستانی

 

طرز تهیه پنکیک سیب زمینی لهستانی

 

مواد لازم

 

سیب زمینی: ۳ عدد

پنیر موزارلا یا همان پنیر پیتزا: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی (رنده شده)

تخم مرغ: ۱ عدد

آرد: ۱/۴ لیوان دسته‌دار فرانسوی

پیازچه: ۳ قاشق غذاخوری (ساطوری شده)

پودر سوخاری: ۱/۴ لیوان دسته‌دار فرانسوی

خامه، کره یا سرشیر: به میزان دلخواه

 

 

طرز تهیه

 

طرز تهیه پنکیک سیب زمینی ساده یا کره ای

 

مرحله اول

 

در طرز تهیه پنکیک سیب زمینی کره ای ابتدا پوست سیب زمینی‌ها را پوست بکنید و در یک قابلمه آبپز کنید. (می‌توانید بعد از آبپز شدن، پوست آنها را بگیرید.) بعد از اینکه سیب زمینی‌ها پخته شدند و پوستشان را گرفتید، آنها را پوره کنید. سپس تخم مرغ، پیازچه، پنیر موزارلا و آرد را به آن اضافه کنید.

 

 

بیشتر بخوانید: انواع روش های طبخ تخم مرغ

 

 

مرحله دوم

 

به اندازه یک نارنگی از مواد را بردارید و به شکل گلوله درآورید. روی گلوله‌های پوره سیب زمینی را خامه، کره یا سرشیر بمالید. (این قسمت اختیاری است، می‌توانید آن را حذف کنید.) گلوله‌ها را در پودر سوخاری بغلتانید تا کل پنکیک به آن آغشته شود. گلوله‌ها را بین دستانتان فشار دهید تا شکل کتلت بگیرند. در یک تابه به اندازه کافی روغن بریزید و بعد از اینکه داغ شد، آنها را سرخ کنید. پنکیک سیب زمینی کره ای شما آماده است.

 

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه شامی و کتلت

 

 

طرز تهیه پنکیک سیب زمینی و عدس

 

طرز تهیه پنکیک سیب زمینی و عدس

 

مواد لازم

 

سیب زمینی: ۱ کیلوگرم

عدس: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی

حتما بخوانید  طرز تهیه ماکارونی با کوفته قلقلی لذیذ و خوشمزه + فیلم آموزش

پیاز: ۱ عدد بزرگ

تخم مرغ: ۲ عدد

آرد: ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی

نمک، فلفل و زردچوبه: به میزان لازم

 

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه پنکیک ساده صبحانه

 

 

طرز تهیه

 

 

مرحله اول

 

عدس را از شب قبل در آب بخیسانید. (یا حداقل ۲ ساعت قبل از پخت) آن‌ها را در مقداری آب بپزید. بعد از پخته شدن آبکش کنید. یک تخم مرغ را آبپز کنید. پیاز را نگینی خرد کنید و در مقداری روغن تفت دهید. تخم‌ مرغ آبپز شده را رنده کنید و به پیاز اضافه کنید. عدس را به همراه نمک، زردچوبه و فلفل به آن اضافه کنید. در ظرف را بگذارید و مواد را به مدت ۵ دقیقه روی حرارت آرام قرار دهید.

 

 

مرحله دوم

 

سیب زمینی‌ها را آبپز کنید و پوست بگیرید. آنها را پوره کنید. (با رنده یا گوشت‌کوب یا چرخ گوشت) تخم مرغ خام و آرد را به آن اضافه کنید و ورز دهید. باید یک مخلوط یکدست و منسجم به دست آید. به اندازه یک نارنگی از سیب زمینی‌ها بردارید و به شکل گلوله درآورید. داخل گلوله را حفره ایجاد کنید و به اندازه دلخواه از مواد عدس بریزید. دوباره آن را شکل دهید تا مایه عدس در وسط خمیر قرار گیرد. گلوله‌ها را بین دستانتان قرار دهید و به شکل کتلت درآورید. هر دو طرف پنکیک سیب زمینی و عدس را در روغن داغ سرخ کرده و در ظرف مناسب سرو کنید.

 

فوت و فن های پنکیک سیب زمینی

 

پنکیک سیب زمینی در واقع غذای بسیار مقوی ای است که برای وعده ناهار و شام هم می توانید از آن استفاده کنید. این غذا به دلیل داشتن کالری مناسب برای کودکان بسیار مفید است. افرادی که بچه مدرسه‌ای دارند می‌توانند از این غذا برای صبحانه فرزندان خود استفاده کنند. تهیه این غذا بسیار آسان است و البته می‌توانید با کمی سلیقه رسپی‌های جدیدی را به سبک خودتان تهیه کنید.

 

 

کالابرگ الکترونیک