چرا مشاغل میان رده به من پیشنهاد نمی‌شود؟

چرا مشاغل میان رده به من پیشنهاد نمی‌شود؟


4 شهریور 1400 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
چرا مشاغل میان رده به من پیشنهاد نمی‌شود؟

کسانی که در یک سازمان به عنوان یک کارمند شروع به کار می کنند معمولا پس از گذشت یک یا چند سال دوست دارند ارتقا پیدا کنند. در سازمان‌های بزرگ، اغلب کارکنان به پروسه ارتقا به مشاغل میان رده آگاهی دارند و در حقیقت نقشه راه هر شغل از قبل ترسیم شده است. در سازمان‌های کوچک ممکن است شیوه ارتقا به مشاغل میان رده کاملا واضح و مبرهن نباشد. به همین دلیل یک کارمند یا کارشناس نمی‌داند چه مسیری را باید طی کند. در مجله کوروش با ما همراه شوید تا در سرویس سبک زندگی به سوال شما که چرا مشاغل میان رده به من پیشنهاد نمی‌شود؟ جواب دهیم.

دلایل عدم ارتقا به مشاغل میان رده

 

دوست عزیزی که احساس نادیده شدن می کنید:

 

بر طبق تجربیات، ارتقا شغلی از رده کارشناس به یک موقعیت میان رده عمدتا به سه دلیل اتفاق نمی افتد:

 

  • نداشتن یک شبکه ارتباطی حرفه ای و قوی.
  • عدم تطابق تجربیات و آموزش ها (به رغم آنچه که شما باور دارید).
  • معرفی ضعیف صفات شخصیتی.

 

دلایل عدم ارتقا به مشاغل میان رده

 

اجازه دهید هر یک از این موارد را به تفصیل بررسی کنیم:

 

 

شبکه ارتباطی حرفه‌ای

 

یک شبکه شخصی قوی می تواند موجب شود در مشاغل میان رده ای که دوست دارید مشغول بکار شوید.

 

نتیجه یک تحقیق انجام شده در بانک مرکزی نیویورک نشان می دهد ۶۰ درصد افراد مورد بررسی، از موقعیت شغل فعلی خود توسط یک دوست یا آشنا مطلع شده‌اند.

 

نظرسنجی دیگری که توسط iCIMS انجام شده نشان می دهد که حدود ۶۶ درصد از افرادی که توسط یکی از کارمندان معرفی یا سفارش شده اند استخدام می شوند. البته اگر رده شخص معرف بالاتر رود این امکان تا ۹۱% افزایش می‌یابد.

 

به عبارت دیگر دوستان و آشنایان شما می توانند شما را از موقعیت های شغلی موجود با خبر سازند. در واقع می توانند به شما کمک کنند تا شغل مورد نظر را احراز کنید.

 

 

بیشتر بخوانید: چگونه برای مصاحبه کاری لباس بپوشیم

 

 

چه کسی باید در شبکه شما باشد؟

 

تقریبا هر شخصی می تواند در شبکه ارتباطی شما باشد. البته منظور افرادی است که از نظر اجتماعی دارای سطح قابل قبولی بوده و از نظر جامعه موجه هستند.

حتما بخوانید  معرفی بهترین پادکست ها در حوزه کارآفرینی و کسب و کار

 

چه کسی باید در شبکه شما باشد؟

 

همکاران کنونی و همکاران سابق:

 

با افرادی که در حال حاضر با آنها کار می کنید و کسانی که در گذشته کار کرده اید، ارتباط برقرار کنید و سعی کنید ارتباط خود را حفظ کنید.

 

 

دوستان و خانواده:

 

خانواده و دوستان خود را از اهداف شغلی خود مطلع کنید. شما هرگز نمی دانید چه کسی قادر است به شما کمک کند. ممکن است زمانی که بدنبال یک موقعیت شغلی هستید یک آشنا یا فامیل دور دقیقا بدنبال فردی چون شما باشد.

 

 

اساتید فعلی و سابق دانشگاه:

 

اساتید دانشکده یا دانشگاهی که شما در آن تحصیل کرده اید، و همچنین اساتیدی که درسی را با آنها پاس کرده اید باید بخشی از شبکه حرفه ای شما باشند.

 

 

همکلاسی های قدیم:

 

برای برقراری ارتباطات احتمالی دایرکتوری فارغ التحصیلان دانشکده یا دانشگاه خود را بررسی کنید. اگر شما در یک انجمن خاص عضو بودید آنجا را نیز بررسی کنید.

 

همیشه بدنبال راههایی برای گسترش شبکه ارتباطی خود باشید. در انجمن هایی عضو شوید که رویدادهای هفتگی یا ماهیانه دارند و در جلسات آنها شرکت کنید. در سمینارها و کنفرانس های مربوط به صنعت خود شرکت کنید و در آنجا با افراد ارتباط برقرار کنید و کارت ویزیت رد و بدل کنید؛ البته اگر هنوز در صنعت شما مرسوم است. سپس این افراد را در شبکه های اجتماعی که هستید به شبکه خود اضافه کنید.

 

هر روز زمانی را به خواندن مطالب و اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی اختصاص دهید. بعنوان مثال می توانید مطالب پست شده در لینکدین را بخوانید، به اشتراک بگذارید و یا افرادی را فالو کنید. اگر کسی برایتان الهام بخش است می توانید مطالب او را دنبال کنید و در صورتی که مورد پسند شما بود با دیگران به اشتراک بگذارید.

 

 

بیشتر بخوانید: نحوه نوشتن خودبازبینی: چطور درباره خود بنویسیم؟

 

 

شبکه خود را زنده نگه دارید

 

از شبکه خود مانند یک کتاب مرجع قدیمی گرد و خاک خورده استفاده نکنید. فراموش نکنید که ارتباط مکانیزمی زنده است که اگر دائم اتفاق نیفتد به سوی مرگ پیش می رود. . آخرین چیزی که لازم است بدانید این است که حتی با کسی که شما را به یاد نمی آورد ارتباط برقرار کنید زیرا مخاطب شما شاید شما را به یاد نیاورد اما مکان یا مناسبتی را که در آن بوده است را به یاد می آورد. پس اجازه ندهید خجالتی بودن مانع از ایجاد یک ارتباط شود. فراموش نکنید شبکه ارتباطی زنده در ارتقا به مشاغل میان رده نقش مهمی دارد.

حتما بخوانید  ۷ عادت روزانه افراد موفق | افراد موفق چه ویژگی‌هایی دارند؟

 

 

تطابق تجربیات و آموزش ها

 

همه مهارت ها و تجارب به راحتی قابل انتقال نیستند.

 

تطابق تجربیات و آموزش ها

 

اجازه دهید فرض کنیم شما مدیر فروش یک شرکت بزرگ هستید: بر حسب نتایج تحقیقات و با تکیه بر تجارب قبلی می توان حدس زد که منحنی یادگیری شما به چه شکلی خواهد بود و شما چه مراحلی را بایستی طی کنید تا به نقطه ای برسید که یک مدیر فروش موفق می تواند در آنجا واقع شود. یا شاید یک مدیر بازاریابی سنتی باشید که با تکیه بر روشهای سنتی تبلیغ مانند چاپ کاغذی و یا تبلیغات رادیویی فعالیت می نموده است. حال می بینید که بازاریابی چند سطحی و تجزیه و تحلیل داده های گوناگون نیاز امروز شماست.

 

در حالی که مهارت های پایه ای مانند ارزیابی و بهبود سهم بازار و یا  طرح داستان یک برند ثابت می مانند، جهت احراز و ارتقا به مشاغل میان رده حتما نیاز به آموزش های بیشتری دارید. فراموش نکنید که برای کسب تجربه و آموزش برای تصدی نقش و شغل جدید باید به حد کافی زمان بگذارید.

 

 

بیشتر بخوانید: ۵ نکته مهم که در مصاحبه استخدامی نباید بگویید

 

 

معرفی صفات شخصیتی

 

حتی اگر کاملا شناخته شده هستید، هنوز هم باید خودتان را به خوبی معرفی کنید.

 

معرفی صفات شخصیتی

 

معرفی قوی با رزومه  قوی شروع می شود و نقاط قوت شما را منعکس می کند. اگر قرار است در مصاحبه ای حضور داشته باشید؛ قبل از مصاحبه، درباره شرکت مربوطه تحقیق کنید و آماده باشید به سوالاتی در مورد مهارت ها و ضعف های خود پاسخ دهید. اطمینان حاصل کنید که اهمیت لباس در ملاقات اول و تاثیری که روی طرف مقابل دارد را درک کرده اید.

 

برای مصاحبه مشاغل میان رده داشتن تجربه مشابه ضروری است و به نظر می رسد این مورد ضروری، جایگزین دیگری ندارد. بدین معنی که احتمالا اولین مصاحبه برای شما سخت و غیر منتظره خواهد بود. با این حال فراموش نکنید که داشتن یک شبکه ارتباطی قوی و تاثیر مثبت در برخورد اول می تواند کار شما را تا حد زیادی آسان کند.

 

بهترین کاری که می توانید در این موقعیت انجام دهید این است که آنچه را که تحت اختیار شماست کنترل کنید. بنابراین، بر ایجاد یک ارتباط مثبت و نشان دادن نقاط قوت خود تمرکز کنید و در مورد نتیجه مصاحبه خوش بین باشید طوری که انگار نتیجه از قبل برایتان مشخص و طبق خواسته شماست.

 

 

منبع: themuse

 

کالابرگ الکترونیک