طرز تهیه کرمفیل خانگی برای انواع کیک و شیرینی و دسر

طرز تهیه کرمفیل خانگی برای انواع کیک و شیرینی و دسر


1 بهمن 1399 . زمان مطالعه: 4 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز-تهیه-کرمفیل-خانگی

کرمفیل یک کرم بسیار خوشمزه و در عین حال کاربردی است که به روش خانگی طرز تهیه نسبتاً ساده‌ای دارد. از کرمفیل با طعم‌های مختلف در شیرینی، پای، دونات و انواع دسر استفاده می‌شود. کرمفیل معمولاً به صورت صنعتی تهیه می‌شود. اما دستور پخت خانگی آن نیز چندان دشوار نیست. کرمفیل صنعتی را می‌توان مدت زیادی بیرون از یخچال نگهداری کرد. اما در مورد کرمفیل خانگی موضوع کمی فرق می‌کند. حداکثر زمان نگهداری کرمفیل خانگی پس از تهیه، دو روز است. برخی دیگر کرمفیل را به عنوان یک دسر سرو می‌کنند. اگر از کرمفیل به عنوان یک دسر استفاده می‌کنید، می‌توانید از طعم دهنده‌های مختلف هم استفاده کنید. طعم دهنده‌هایی چون وانیل، پودر نسکافه، پودر کاکائو، قهوه، توت‌فرنگی، شکلات و … . در این مقاله از مجله کوروش طرز تهیه کرمفیل خانگی را آموزش می‌دهیم.

طرز تهیه کرمفیل خانگی

 

طرز-تهیه-کرمفیل-خانگی

مواد لازم

زرده تخم‌مرغ: ۲ عدد
شکر: ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
وانیل: یک قاشق چای‌خوری
خامه صبحانه: ۳ قاشق غذاخوری
آب لیمو: ۱ قاشق چای‌خوری
کره: ۵۰ گرم
آرد: ۳ قاشق غذاخوری
شیر: ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی

 

مراحل تهیه کرمفیل خانگی

طرز-تهیه-کرمفیل-خانگی

مرحله اول

 

در مرحله اول از طرز تهیه کرمفیل خانگی، زرده‌های تخم‌مرغ را به همراه شکر و وانیل با همزن، هم بزنید. میزان هم زدن باید به اندازه‌ای باشد که مخلوط تشکیل شده کمی کشدار شود. پس از آن ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید. بعد از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه، شیر و خامه و آب لیمو را به مواد اضافه کنید. مواد را به گونه‌ای هم بزنید که کاملا یکنواخت شود. اگر قصد دارید از طعم‌دهنده‌های دیگری غیر از وانیل استفاده کنید، در همین مرحله به جای وانیل طعم‌دهنده مورد علاقه خود را اضافه کنید. به عنوان مثال اگر قصد دارید به جای وانیل از پودر کاکائو استفاده کنید. حدود ۲ قاشق چای‌خوری پودر کاکائو را به مخلوط بیفزایید.

 

مرحله دوم

 

طرز-تهیه-کرمفیل-خانگی

 

در مرحله دوم از طرز تهیه کرمفیل خانگی کره را در داخل ماهیتابه ریخته و آب کنید. پس از آن سه قاشق غذاخوری آرد را به آن اضافه کنید. مواد را با هم کاملا مخلوط کنید و هم بزنید. مخلوط کره و آرد باید به صورت یکنواخت در بیایند و آرد تا حدودی تفت داده شود. پس از آن مخلوط زرده تخم‌مرغ، شکر و شیر و خامه را به ماهیتابه اضافه کنید و با سرعت هم بزنید. سرعت در این مرحله از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. چرا که مخلوط نباید به صورت گلوله شده در بیاید.

 

مرحله سوم

 

طرز-تهیه-کرمفیل-خانگی

 

در مرحله سوم از طرز تهیه کرمفیل خانگی باید با صبر مخلوط را روی حرارت بسیار کم برای مدت زمان نسبتا طولانی هم بزنید. صبر در این مرحله بسیار اهمیت دارد. سعی نکنید تا شعله را زیاد کنید. چرا که باعث ته گرفتن مواد کرمفیل می‌شود. به صورت یکنواخت و آرام به مدت ۲۰ دقیقه مواد را در روی شعله هم بزنید. در این مرحله هرجا احساس کردید که غلظت کرمفیل شما به اندازه کافی و مورد علاقه تان رسیده است، شعله را خاموش کنید.

 

کرمفیل باید کمی خنک شود. در این مرحله اگر دوست دارید از رنگ‌های مجاز خوراکی نیز می‌توانیدبه کرمفیل خانگی اضافه کنید. اگر به جای وانیل از شکلات استفاده کرده‌اید، کمی پودر شکلات بار دیگر به مواد اضافه کنید و هم بزنید. کرمفیل خانگی شما آماده سرو است. شما می‌توانید آن‌را به طور عادی و به صورت دسر سرو کنید و یا اینکه بر روی پیراشکی دونات و حتی انواع شیرینی پای بریزید.

 

 

کالابرگ الکترونیک