هورمون اندروفین چیست | بهترین روشهای طبیعی برای افزایش اندروفین در بدن

هورمون اندروفین چیست | بهترین روشهای طبیعی برای افزایش اندروفین در بدن


3 بهمن 1399 . زمان مطالعه: 7 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
افزایش-هورمون-اندروفین-بدن

هورمون اندروفین چیست و بهترین روش‌های افزایش این هورمون در بدن چه روش‌هایی هستند؟ آیا افزایش هورمون اندروفین برای بدن مفید است؟ در این مقاله از مجله کوروش به بررسی هورمون اندروفین و بهترین روش‌های افزایش طبیعی این هورمون در بدن می‌پردازیم.

هورمون اندروفین چیست

 

افزایش-هورمون-اندروفین-بدن

 

اندروفین پیام رسان‌های شیمیایی در بدن شما هستند که توسط سیستم عصبی مرکزی و غده هیپوفیز در بدن آزاد می‌شوند. بر اساس تحقیقات، افزایش هورمون اندروفین در بدن نقش مهمی در توانایی بدن در کنترل درد و حتی تجربه لذت دارد. ترشح هورمون اندروفین به طور کلی زمانی اتفاق می‌افتد که شما استرس را تجربه می‌کنید.

حتی وقتی که زخمی می‌شوید، هورمون اندروفین در بدن شما تولید می‌شود. ورزش و یا رابطه جنسی باعث افزایش هورمون اندروفین در بدن می‌شود. همچنین فعالیت‌هایی مانند غذا خوردن نیز می‌تواند در افزایش ترشح این هورمون تاثیر گذار باشد.

هنگام ترشح اندروفین حالات تسکین درد، کاهش استرس و ایجاد احساس سرخوشی برای بدن اتفاق می‌افتد. بنابراین افزایش ترشح  آن در بدن باعث ایجاد احساس خوب می‌شود. نقش هورمون اندروفین کاملاً شناخته نشده اما آنچه که پیداست تاثیرات این در کاهش درد و افزایش لذت است. اما هورمون اندروفین به طور طبیعی در بدن چگونه افزایش می‌یابد؟

 

ورزش یکی از روش‌های افزایش هورمون اندروفین در بدن

 

افزایش-هورمون-اندروفین-بدن

 

یکی از روش‌های طبیعی برای افزایش هورمون اندروفین در بدن، ورزش کردن است. فواید ورزش را نمی‌توان نادیده گرفت. این فواید هم به لحاظ جسمی به هم به لحاظ روحی و روانی بسیار زیاد هستند. بخش روحی و روانی فواید ورزش کردن مربوط به ترشح هورمون اندروفین در بدن است. ترشح هورمون اندروفین در بدن با ورزش مداوم مرتبط است. پس از ۳۰ دقیقه ورزش مداوم این هورمون در بدن ترشح می‌شود. ورزش با ریتم متوسط بهترین روش برای افزایش طبیعی هورمون اندروفین است. برخی مطالعات نشان داده که ورزش گروهی ممکن است باعث تقویت و افزایش بیشتر ترشح هورمون اندروفین در بدن بشود.

 

تاثیر طب سوزنی در افزایش هورمون اندروفین در بدن

 

درمان به وسیله طب سوزنی یک نوع درمان چینی است که باعث تحریک نقاط بدن با سوزن های نازک می‌شود. این نوع شیوه درمان باعث کاهش دردهای مزمن، از بین بردن اضطراب و افسردگی، کم شدن علائم سندروم قاعدگی و جلوگیری از گرفتگی عضلات می‌شود. طب سوزنی در عین حال به طور شگفت‌آوری تاثیر زیادی در افزایش هورمون اندروفین در بدن دارد.

 

ترشح هورمون اندروفین با مدیتیشن بالا می‌رود

 

افزایش-هورمون-اندروفین-بدن

 

یکی از روش‌های خوب برای تحریک ترشح اندروفین در بدن مدیتیشن است. با مدیتیشن شما احساس آرامش درونی پیدا می‌کنید. مدیتیشن باعث سلامت جسم و روح شما می‌شود و خواب بهتری دارید. یکی از روش‌های طبیعی برای افزایش این هورمون در بدن انجام روزانه حداقل ۵ تا ۱۰ دقیقه مدیتیشن است.

 

تاثیر رایحه‌ی برخی گیاهان در افزایش ترشح اندروفین

 

افزایش-هورمون-اندروفین-بدن

 

بر اساس مطالعاتی که در سال ۲۰۱۷ انجام شد، بو کردن برخی از اسانس‌های خوشبو طبیعی مانند اسطوخودوس می‌تواند منجر به افزایش ترشح  اندروفین شود. شما می‌توانید این کار را با گیاهانی چون رزماری و مرکباتی مانند پرتقال و گریپ فروت و یا حتی کندر انجام دهید.

 

 

برای افزایش هورمون اندروفین شکلات تلخ را فراموش نکنید

 

افزایش-هورمون-اندروفین-بدن

 

خوردن شکلات تلخ علاوه بر ایجاد حس سرخوشی و خوشحالی باعث افزایش طبیعی ترشح اندروفین می‌شود. زمانی که دچار فشار روحی و یا ضعف جسمی شدید، توصیه می‌شود که شکلات تلخ بخورید. با مصرف شکلات تلخ احساس خوبی خواهید داشت و دوباره به حالت عادی بر می‌گردید.

 

 

خندیدن یکی از راه‌های طبیعی افزایش اندروفین در بدن

 

افزایش-هورمون-اندروفین-بدن

 

هیچ چیز مانند خندیدن نمی‌تواند احساس آرامش به شما بدهد. خندیدن باعث تسکین اضطراب و کاهش استرس می‌شود. اهمیت خندیدن به اندازه‌ای است که طبی تحت عنوان خنده درمانی وجود دارد. خندیدن باعث کاهش افسردگی و استرس می‌شود. اما یکی از مزایای مهم خندیدن افزایش طبیعی ترشح هورمون اندروفین در بدن است. تماشای نیم ساعت فیلم کمدی به صورت گروهی تاثیر شگرفی در افزایش سطح اندروفین بدن شما دارد.

 

 

از یک فیلم و یا داستان درام برای افزایش اندروفین لذت ببرید

 

گرچه دیدن فیلم‌های درام و یا حتی خواندن داستان‌ها با ژانر درام باعث تحریک احساسات شما می‌شود، اما این موضوع بد نیست. این تنها خنده و کمدی نیست که سطح هورمون اندروفین را بالا می‌برد. مطالعات بسیار نشان داده که هنگام تماشای یک فیلم یا نمایش دراماتیک افزایش ترشح هورمون‌های بدن قابل توجه است. مغز شما با ترشح  اندروفین درست مانند زمانی که احساس درد جسمی می‌کنید، در مقابل احساسات روحی شما واکنش نشان می‌دهد. بنابراین میزان ترشح اندروفین در بدن بالا می‌رود.

 

 

کمی آفتاب بگیرید و کمی اندروفین

 

آفتاب گرفتن و استفاده از نور خورشید مزیت زیادی برای سلامتی شما دارد.آفتاب باعث جذب ویتامین D در بدن می‌شود. همچنین سروتونین و ملاتونین را افزایش می‌دهد. این موضوع باعث بهبود خلق‌وخوی شما می‌شود. انرژی شما زیاد می‌شود و به خواب بهتر شما کمک می‌کند. اشعه ماورابنفش موجود در نور خورشید، باعث افزایش سطح ترشح اندروفین در بدن به طور طبیعی می‌شود. اگر هر هفته چند بار حدود ۱۵ دقیقه از خانه خارج شوید و به بدن شما نور آفتاب بخورد به اندازه کافی آفتاب گرفته‌اید.

 

یک دوش آب گرم به افزایش ترشح هورمون اندروفین کمک می‌کند

 

افزایش-هورمون-اندروفین-بدن

 

یک دوش آب گرم و نسبتاً طولانی می‌تواند فشار یک روز خسته کننده و پر استرس را از شما بگیرد. گرمای آب به کاهش تنش و درد عضلانی کمک می‌کند و باعث افزایش طبیعی ترشح هورمون اندروفین در بدن می‌شود. دوش آب گرم باعث می‌شود تا خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی کاهش پیدا کند و فشار خون بدن تنظیم شود.

 

 

کالابرگ الکترونیک