یک رژیم خوب بدون گرسنگی برای لاغری کارمندان | ۷ توصیه غذایی برای شاغلین

یک رژیم خوب بدون گرسنگی برای لاغری کارمندان | ۷ توصیه غذایی برای شاغلین


22 مرداد 1397 . زمان مطالعه: 7 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
یک رژیم خوب بدون گرسنگی برای لاغری کارمندان؛ 7 توصیه غذایی برای شاغلین

کارمندان و افراد پشت میز‌نشین معمولا از مشکلات تغذیه‌ای و کمبود برخی ویتامین‌ها و مواد معدنی رنج می‌برند. این امر دلایل مختلفی دارد، از عدم تحرک و اضافه‌وزن تا عادت‌های بد و اشتباه غذایی. در این نوشتار که از سایت سلامت مشهور  health 24 انتخاب شده با مجله افق کوروش همراه باشید تا یک رژیم خوب بدون گرسنگی برای لاغری و ۷ توصیه و راهکار موثر برای یک رژیم غذایی مفید برای کارمندان پشت میز‌نشین و در نتیجه رسیدن به یک وضعیت سلامتی بهتر را برای شما به تفصیل بگوییم.

۱- روزی ۵ وعده غذا بخورید

 

یک رژیم خوب بدون گرسنگی برای لاغری کارمندان؛ 7 توصیه غذایی برای شاغلین

 

برای داشتن یک رژیم غذایی خوب و سالم لاغری بدون گرسنگی باید حجم غذای‌تان را در هر وعده کمتر کنید و به جای آن ۵ وعده در روز غذا بخورید. در وعده‌های غذایی اصلی و میان‌وعده‌ها حتما میوه‌های فصل و سبزیجات را بگنجانید. در این صورت ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی، انواع سرطان و چاقی بیش از حد در شما کاهش پیدا می‌کند. سعی کنید میوه  یا سبزیجات سبز یا زرد تیره (برای مثال خربزه، هویج، هلو، کدو حلوایی، اسفناج، زردآلو، انبه، کلم بروکلی و انواع سیب‌زمینی شیرین حتما در رژیم غذایی روزانه‌تان بگنجانید). در طول روز از انواع میوه و سبزیجات که غنی از ویتامین C هستند استفاده کنید، در این میان میوه و سبزیجات غنی از ویتامین C که تقریبا تمام افراد طعم و مزه آن‌ها را می‌پسندند عبارتند از: پرتقال، گریپ‌فروت، میوه گواآ، انواع بری و توت‌فرنگی، انواع کلم، بروکلی و انواع فلفل.

 

۲- در هفته ۳ وعده ساندویچ یا سالاد ماهی بخورید

 

 

یک رژیم خوب بدون گرسنگی برای لاغری کارمندان؛ 7 توصیه غذایی برای شاغلین

 

تحقیقات پزشکی انجام شده حاکی از آن است افرادی که در هفته دو تا سه وعده ماهی می‌خورند، کمتر به بیماری‌های قلبی و عروقی مبتلا می‌شوند. در حقیقت برای داشتن یک رژیم غذایی سالم لاغری ماهی سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ است و که از بدن ما در برابر انواع بیماری‌ها محافظت می‌کنند و به سلامت سیستم عصبی و مغز انسان کمک می‌کند. سعی کنید دو تا سه بار در هفته ساندویچ با نان سبوس‌دار یا سالاد به همراه انواع ماهی مثل ماهی تن، سالمون و ماهی قزل‌آلا را به عنوان یک وعده ناهار سالم انتخاب کنید. فراموش نکنید بعد از خوردن ناهار حتما دندان‌ها‌یتان را حتما مسواک بزنید تا همکاران‌تان و ارباب رجوع را فراری ندهید.

 

۳- مکمل‌های ویتامین و مواد معدنی بخورید

 

اگر یک رژیم غذایی سالم لاغری متعادل را رعایت کنید به احتمال زیاد به مکمل‌های ویتامین و مواد معدنی نیاز پیدا نخواهید کرد. اما اگر از خشتگی، افسردگی یا زودرنجی یا کج‌خلقی رنج می‌برید یا در دوره ریکاوری بعد از بیماری به سر می‌برید و مجبورید در محل کارتان حاضر شوید بهتر است از مکمل‌های ویتامین و مواد معدنی البته زیر نظر پزشک استفاده کنید.

از مکمل‌هایی استفاده کنید که حاوی ویتامین و مواد معدنی شناخته شده و ضروری باشند. برای مثال ویتامین‌های گروه B زمانی بهترین و بیشترین اثر را دارند که در قالب ویتامین «ب کمپلکس» مصرف شوند. یادتان باشد در مصرف مکمل‌ها زیاده‌روی نکنید. اگر یک قرص مکمل حال‌تان را خوب می‌کند دلیل نمی‌شود که روزی ۲ یا ۳ عدد از این قرص‌ها مصرف کنید. مصرف بیش از اندازه مکمل‌ها می‌تواند برای بدن مضر باشد، پس طبق دستورالعمل روی جعبه مکمل یا نسخه پزشک عمل کنید.

 

۴- در محتویان ظرف غذا و کشوی میز تجدید‌نظر کنید

 

رژیم لاغری سریع و موثر بدون گرسنگی برای کارمندان و افراد شاغل

 

اگر ظرف غذا یا کشوی میز کارتان پر از خوراکی و غذاهای چرب، گوشت قرمز و اسنک‌های شیرین و شکلات‌های رنگ به رنگ است، لازم است در این زمینه تجدید‌نظر کنید. یک برنامه‌ریزی دقیق و منظم برای نوع تغذیه و غذاها و خوراکی‌های‌تان انجام دهید. سعی کنید بیشتر از نان‌های کامل و سبوس‌دار، ماهی، میوه، خرما، سالاد و نوشیدنی‌های کم‌کالری و کمتر شیرین استفاده کنید.

 

۵- در دورهمی‌های کارمندی مراقبت باشید که چه می‌خورید

 

برنامه رژیم لاغری برای کارمندان و افراد شاغل بدون احساس گرسنگی

 

گاهی کارمندان یک شرکت یا اداره دور هم جمع می‌شوند و خوراکی سفارش می‌دهند یا خوراکی‌هایی را که با خود از خانه آورده‌اند با هم میل می‌کنند. در این‌گونه مواقع حواس‌تان به میزان و نوع خوراکی که می‌خورید باشد و مراقب باشید زیاده‌روی نکنید. در واقع این بهترین ترفند برای داشتن یک رژیم غذایی برای کاهش وزن صحیح و اصولی است.

 

۶- یبوست را درمان کنید

 

بهترین رژیم لاغری برای کارمندان و افراد شاغل بدون احساس گرسنگی و ضعف

 

اگر از آن‌دسته افرادی هستید که اکثر ساعات روز را جلوی مانیتور کامپیوتر اداره یا منزل می‌نشینند و کار انجام می‌دهند و در رژیم غذایی روزانه‌شان هم میوه و سبزیجات حضور چندان پر رنگی ندارند باید بگوییم که بدون شک به یبوست دچار خواهید شد. در این‌گونه موارد به جای پناه بردن به داروهای گیاهی و شیمیایی ملین بهتر است سبک غذایی‌تان را عوض کنید. داروهای ملین به مرور زمان حرکات طبیعی روده را مختل می‌کنند و وابستگی می‌آورند. بهترین رژیم لاغری برای شما یک رژیم غذایی سالم سرشار از غذاهای فیبردار مثل نان کامل و سبوس‌دار، بلغور و برنج قهوه‌ای، بسکوییت کراکر، غلات، انواع میوه و سبزیجات و حبوبات را در پیش بگیرید و روزانه ۸ لیوان آب بخورید.

 

۷- از یک متخصص تغذیه کمک بگیرید

 

از یک متخصص تغذیه کمک بگیرید

 

اگر رژیم غذایی اشتباه را ادامه دهید بیماری‌هایی که تا حدود زیادی به رژیم غذایی اشتباه و کم‌تحرکی ارتباط دارند مثل انواع دیابت، چاقی مفرط، بیماری‌های قلبی و قند‌خون، سرطان، ورم مفاصل، نقرس، آلرژی غذایی، یبوست، سندرم روده تحریک‌پذیر و اختلالات مربوط به غذا خوردن مثل بی‌اشتهایی یا گرسنگی مفرط در انتظار شما خواهد بود یا شاید هم همین حالا از آن‌ها رنج می‌برید. بنابراین برای داشتن یک رژیم غذایی سالم لاغری سریع و موثر بهتر است با یک متخصص تغذیه مشورت کنید. به جای گوش کردن به حرف اطرافیان در مورد بایدها و نبایدها غذا خوردن، از پزشک خود کمک بگیرید تا مشکلات‌تان حل شود.

 

این مطالب را هم حتما بخوانید:

 

کالابرگ الکترونیک