۶ روش ساده و مطمئن برای داشتن یک رابطه زناشویی شاد و سالم

۶ روش ساده و مطمئن برای داشتن یک رابطه زناشویی شاد و سالم


10 خرداد 1400 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
6 روش ساده و مطمئن برای داشتن یک رابطه زناشویی شاد و سالم

شاد و گرم نگه داشتن رابطه زناشویی به طور مداوم گاهی حتی برای زوج‌های خوشبخت و موفق تبدیل به یک چالش می‌شود. برای این‌که رابطه زناشویی را شاد نگه دارید باید بدانید چگونه بایدها و نبایدهای زندگی زناشویی را مدیریت کنید. در این مقاله از سرویس سبک زندگی مجله کوروش به شما می‌گوییم چگونه با ۶ روش ساده و مطمئن رابطه زناشویی خود را هر روز شاد و سالم نگه دارید.

۱- با هم صحبت و حتی گاهی بحث کنید

 

برای یک رابطه زناشویی سالم و شاد با هم صحبت و حتی گاهی بحث کنید

 

بسیاری از افراد بر این باورند که برای داشتن روابط زناشویی شاد و سالم نباید در هیچ زمینه‌ای چه به صورت ذهنی و چه در واقعیت بحث و تنش وجود داشته باشد. این در حالی است که شادترین و سالم‌ترین زوج‌ها راه بحث و مکالمه را باز می‌گذارند و در مواقعی هم که لازم باشد با هم بحث چالشی دارند. مطمئن شوید که در طول روز ساعتی را به بحث و صحبت دوستانه در مورد مسائلی که برایتان اهمیت دارد اختصاص دهید. یکی از بهترین نتایج رابطه جاری و پویا د رمیان زوج‌ها اطمینان یافتن از این مسئله است که بهترین رابطه میان شما برقرار می‌شود و همین امر زیربنای اعتماد بیشتر میان طرفین می‌شود.

 

 

بیشتر بخوانید: ۱۰ نشانه که می‌گویند شما آمادگی و شرایط ازدواج را دارید

 

 

۲- رابطه زناشویی شاد؛ چیزهای کوچک هم مهم هستند

 

رابطه زناشویی شاد؛ چیزهای کوچک هم مهم هستند

 

صرف این مسئله که شما در یک رابطه زناشویی سالم و صمیمی هستید دلیل نمی‌شود که طرز رفتار و احترام گذاشتن به یکدیگر، اهمیتی ندارند. البته قرار نیست شما با همان لحنی که در شرکت و محل کار با همکاران‌تان صحبت می‌کنید در منزل هم همان رویه را در پیش بگیرید. اما اگر به طرف مقابلتان احترام نگذارید فکر می‌کنید رابطه‌تان چقدر دوام خواهد داشت؟ در یک رابطه زناشویی سالم و شاد مودب باشید، از همسرتان تشکر کنید و به او احترام بگذارید. باید بدانید که همین نکات کوچک و پیش و پا افتاده رابطه زناشویی را شاد و سالم نگه می‌دارند.

تخفیف شوینده های افق کوروش
حتما بخوانید  چگونه همسر خوب و والدینی شاد و قوی باشیم

 

 

بیشتر بخوانید: چگونه همسر خوب و والدینی شاد و قوی باشیم

 

 

۳- با هم فعالیت و سرگرمی مشترک داشته باشید

 

برای رابطه زناشویی شاد با هم فعالیت و سرگرمی مشترک داشته باشید

 

طبق نتایج بسیاری از تحقیقات صورت گرفته در روابط زناشویی شاد و سالم زوج‌هایی که با هم یک فعالیت مشترک، مثل ورزش کردن، انجام می‌دهند رضایت بیشتری از ازدواج و رابطه خود دارند. البته برای داشتن فعالیت مشترک لازم نیست فقط به ورزش کردن اکتفا کنید. شما فعالیت‌های مشترک زیادی می‌توانید با هم انجام دهید. برای مثال سپری کردن تعطیلات با یکدیگر و برنامه‌ریزی برای مسافرت‌های کوتاه مدت، آشپزی کردن با همدیگر، فیلم دیدن با هم، خوردن شام دو نفره در بیرون از منزل و رستوران و فعالیت‌های مشترکی از این دست رابطه شما را شاد و پویا نگه می‌دارد. می‌دانستید غذا خوردن آدم‌ها را به هم نزدیک می‌کند؟ در حقیقت داشتن وعده‌های غذایی مشترک با هم  مثل صبحانه، ناهار و شام باب صحبت و خنده را باز می‌کنند و همین امر به استحکام رابطه میان شما و همسرتان کمک زیای می‌کند.

 

 

۴- با هم بخندید

 

برای روابط زناشویی سالم و شاد با هم بخندید

 

حتی اگر شما و همسرتان بدترین روز ممکن را سپری کرده باشید، خندیدن و لبخند زدن هر دو شما را سرحال می‌آورد. تاثیرات روانشناسی خندیدن به اثبات رسیده است و سازوکار آن به این شکل است که هر بار شما می‌خندید هورمون «اندروفین» در بدن شما ترشح می‌شود و سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می‌کند در نتیجه شما احساس می‌کنید حال‌تان بهتر شده است. اگر موضوعی برای خندیدن پیدا نمی‌کنید، به خاطرات مشترک خوبی که با هم داشته‌اید فکر کنید تا احساس خوبی پیدا کنید و حالتان خوب شود.

حتما بخوانید  ۷ روش موثر و مفید برای یادگیری سریع مطالب و مهارت‌های جدید

 

 

بیشتر بخوانید: ۹ نشانه که می‌گویند در یک رابطه زناشویی شاد و سالم هستید

 

 

۵- احترام به یکدیگر را فراموش نکنید

 

احترام به یکدیگر را فراموش نکنید

 

نقش احترام به یکدیگر در روابط عاطفی و زناشویی سالم بسیار پر‌ رنگ و موثر است. یکی از مهم‌ترین ارکان رابطه سالم زناشویی حفظ حرمت، حریم و احترام زن و مرد به یکدیگر است. توهین و بی‌احترامی به یکدیگر، تجاوز به حریم و خط قرمز‌های یکدیگر و خدشه‌دار کردن حرمت‌ها رابطه را آلوده می‌کنند و باعث دلخوری و جدایی دو نفر می‌شود. بسیاری از زن و شوهرها بی‌احترامی و توهین به یکدیگر را صمیمیت و دوست داشتن می‌دانند، چنین کاری هرگز صمیمیت نیست، بلکه صمیمیت سالم رابطه را نیز از بین می‌برد.

 

بنابراین، اگر می‌خواهید رابطه عاطفی سالمی داشته باشید، به خط قرمز‌های یکدیگر که فردیت و ارزش فردی را مشخص می‌کنند، تجاوز نکنید. با یکدیگر با احترام صحبت کنید، یکدیگر را تحقیر نکنید و به هم برچسب‌های منفی نزنید. به آزادی‌های اولیه از جمله صاحب اختیار بودن هر فرد احترام بگذارید. اصولی برای تعریف رابطه زناشویی پیدا کنید و هر دو طرف به آن پایبند بمانید تا رابطه‌ای به دور از خشم و کینه و در کمال شادی و سلامت داشته باشید.

 

 

۶- تمام این توصیه‌ها را جدی بگیرید

 

برای رابطه زناشویی شاد و سالم تمام این توصیه‌ها را جدی بگیرید

 

اگر به دنبال راهی می‌گردید که هر روز صمیمیت و شادی رابطه زناشویی‌تان را بیشتر کنید، تمام مواردی را که در بالا به آن اشاره شد را رعایت کنید، در این صورت بهترین حالت رابطه زناشویی را تجربه خواهید کرد. البته انجام دادن تمام موارد مذکور کار ساده‌ای نیست، اما غیرممکن هم نیست که با به کار بردن این ترفندها بهترین و شادترین حالت رابطه را از ابتدای زندگی مشترک تاکنون تجربه کنید.

 

 

منبع: Marriage

 

 

کالابرگ الکترونیک