۷ روش درمان خانگی دندان درد ساده و فوری

۷ روش درمان خانگی دندان درد ساده و فوری


1 تیر 1400 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
درمان خانگی دندان درد

اگر دندان درد دارید باید به دنبال ریشه آن باشید و حتماً به پزشک مراجعه کنید، اما برای تسکین درد دندان می‌توانید از چند روش ساده خانگی استفاده کنید. دندان درد از جمله دردهایی است که اگر درمان نشود، به‌سادگی تسکین پیدا نمی‌کند. بنابراین اگر علائم دندان درد شما بیش از یک یا روز به ادامه داشت، حتماً به دندانپزشک مراجعه کنید. اما گاهی می‌توان با چند روش ساده در منزل دندان درد را تسکین و کاهش داد. در مجله کوروش چند روش خانگی برای تسکین درد و التهاب دندان را در سرویس سلامت معرفی می‌کنیم.

استفاده از آب نمک؛ ابتدایی‌ترین راه برای درمان خانگی برای درد دندان

 

استفاده از آب نمک برای درمان دندان درد

 

آب نمک ابتدایی‌ترین راه برای درمان خانگی دندان درد است. آب نمک باعث ضدعفونی کردن سطح دهان و دندان می‌شود. نمک و آب باعث شل شدن ذرات و بقایای مواد غذایی می‌شوند که ممکن است در بین دندان‌های شما گیر کرده باشد. این مواد گاهی باعث دندان درد می‌شوند. درمان خانگی درد و التهاب دندان به کمک آب نمک تاثیرگذار است. اما در مورد دندان دردهای جدی چندان موفقیت آمیز نیست. نمک همچنین باعث کاهش التهاب و التیام زخم‌های دهانی می‌شود. برای استفاده از این روش، ۱/۲ قاشق چای‌خوری نمک را در یک لیوان آب گرم مخلوط کنید و از آن مانند دهانشویه استفاده کنید.

 

 

کمپرس آب سرد به روش خانگی برای درمان دندان درد

 

کمپرس آب سرد به روش خانگی برای درمان دندان درد

 

اگر ضربه‌ای به دندان، باعث دندان درد شده باشد، معمولاً استفاده از کمپرس سرد توصیه می‌شود. وقتی از کمپرس سرد استفاده می‌کنید، رگ های خونی در دهان شما انقباض پیدا می‌کنند. انقباض باعث تسکین درد می‌شود. برای استفاده از این روش خانگی موقت، یک کیسه یخ بسته‌بندی شده با حوله را به مدت ۲۰ دقیقه در محل درد نگه دارید. شما می‌توانید هر چند ساعت یکبار این کار را تکرار کنید.

 

 

بیشتر بخوانید: روشهای خانگی از بین بردن زردی دندان

 

 

استفاده از کیسه چای نعنا؛ یک روش تاثیرگذار برای تسکین درد دندان

 

استفاده از کیسه چای نعنا برای دندان درد

 

کیسه چای نعنا یک روش نسبتاً تاثیرگذار در تسکین درد دندان است . نعناع باعث تسکین درد لثه‌های حساس هم می‌شود. شما برای این کار می‌توانید از کیسه‌های دمنوش استفاده شده استفاده کنید. آن را در منطقه درد قرار دهید. همچنین برای کاهش دندان درد می‌توانید کیسه چای نعنا را در داخل فریزر قرار دهید. بعد از اینکه کمی خنک شد، آن را روی دندان خود بمالید. نعنا یکی از روش‌های طبیعی و خانگی برای تسکین و درمان دندان درد است.

 

 

خواص دارویی سیر در درمان دندان درد

 

خواص دارویی سیر در درمان دندان درد

 

هزاران سال است که سیر به دلیل خواص دارویی شناخته شده در بسیاری از درمان‌های خانگی استفاده می‌شود. سیر باعث از بین رفتن باکتری‌های مضر روی پلاک دندان می‌شود. همچنین سیر به عنوان مسکن طبیعی عمل می‌کند. تنها کافی است تا یک حبه سیر را خرد کنید و به شکل خمیر درآورید. خمیر را روی منطقه آسیب دیده بمالید. می‌توانید کمی نمک هم به آن اضافه کنید.

 

 

بیشتر بخوانید: ۱۳ ماده غذایی برای سفید کردن و از بین بردن زردی دندان در خانه

 

 

عصاره وانیل؛ یک ماده درمانی خوب برای تسکین دندان درد

 

عصاره وانیل؛ یک ماده درمانی خوب برای تسکین دندان درد

 

شاید تعجب کنید اگر بگوییم که عصاره وانیل باعث بی حس شدن، تسکین و درمان درد دندان می‌شود. آنتی‌اکسیدان زیاد موجود در عصاره وانیل یک ماده درمانی خوب محسوب می‌شود. برای درمان خانگی دندان درد با استفاده از عصاره وانیل، مقداری از آن را روی انگشت و یا یک پنبه بمالید. چندین بار در روز آن را مستقیماً بر روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید. عصاره وانیل علاوه بر آنتی‌اکسیدان، حاوی الکل است. الکل به بی‌حس شدن منطقه آسیب دیده کمک می‌کند.

 

 

درمان دندان درد با استفاده از گیاه میخک

 

درمان دندان درد با گل میخک

 

استفاده از گیاه میخک برای درمان خانگی دندان درد بسیار متداول است. روغن میخک تأثیر زیادی در درمان دندان درد دارد. میخک باعث بی‌حسی و کاهش التهاب می‌شود. این گیاه حاوی اوژنول است که یک ضد عفونی کننده طبیعی محسوب می‌شود. برای استفاده از میخک، کمی روغن میخک را روی یک پنبه بمالید. آن را روی منطقه آسیب دیده ماساژ دهید. این کار را چند بار در روز انجام دهید.

 

 

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره انواع کامپوزیت دندان

 

 

تاثیر آویشن و استفاده از آن در درمان خانگی دندان درد

 

تاثیر آویشن و استفاده از آن در درمان خانگی دندان درد

 

گیاه آویشن دارای خواص ضد باکتریایی و آنتی‌اکسیدانی بسیار قدرتمندی است. از این گیاه برای درمان خانگی دندان درد بسیار استفاده می‌شود. کافیست تا چند قطره روغن آویشن را روی پنبه بریزید و بعد آن را روی منطقه درد قرار دهید. اگر دندان درد شما ریشه جدی نداشته باشد، با استفاده از روغن آویشن خیلی سریع قطع می‌شود. همچنین می‌توانید کمی آویشن را که به‌صورت عرق آویشن با یک لیوان کوچک آب مخلوط کرده و به صورت دهانشویه مصرف کنید.

 

 

منبع: heyexplorer

 

کالابرگ الکترونیک