۳ طرز تهیه دسر مارشمالو شکلاتی و ساده با بیسکویت پتی بور در فر

۳ طرز تهیه دسر مارشمالو شکلاتی و ساده با بیسکویت پتی بور در فر


11 خرداد 1400 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه دسر مارشمالو با بیسکویت

یک دسر شکلاتی با بیسکویت پتی بور که تهیه آن بسیار آسان است. شاید در انیمیشن‌ها یا فیلم‌های آمریکایی دیده باشید. مارشمالو (پف‌ پفی یا پفنبات) را به سیخ کشیده و روی آتش کباب می‌کنند. مارشمالوی کبابی را به همراه یک تکه شکلات بین دو بیسکویت قرار می‌دهند تا یک ساندویچ شکلاتی آماده شود. اسم این خوراکی اسمور (s’more) است. در این مطلب از  آشپزی در مجله کوروش ما طرز تهیه دسر مارشمالو با بیسکویت را به شما خواهیم گفت. اما نه روی آتش، در خانه و با گریل فر.

 

 

تاریخچه نامگذاری دسر بیسکویتی مارشمالو

 

ماجرای نام‌گذاری این دسر بیسکویتی جالب است. این خوراکی اولین بار در اوایل سال ۱۹۲۰ میلادی بین دانش‌آموزان پیشاهنگ رواج پیدا کرد. پیشاهنگان کوچک که به کمپ‌های تابستانی می‌رفتند شب‌ها دور آتش جمع می‌شدند. ایده تهیه این دسر با مارشمالو هم از ذهن خلاق این بچه‌ها بود و به آن ساندویچ بیسکویتی می‌گفتند. اسم این خوراکی هم از جمله «some more » به معنای «یه کم دیگه» گرفته شده است. این خوراکی آنقدر بین بچه‌ها محبوب بوده که همیشه تقاضای کمی بیشتر از آن را داشتند.

 

تاریخچه نامگذاری دسر بیسکویتی مارشمالو

 

از آنجا که برای عاشقان شکلات و افراد شکمو صبر کردن تا زمان پیک‌نیک و کباب کردن مارشمالو روی آتش دشوار است، بعدها اسمور را در فر درست کردند. حتی انواع آماده و فروشگاهی این دسر نیز در آمریکا تولید می‌شود. شما می‌توانید برای تهیه این دسر از هر نوع کراکر شیرینی استفاده کنید. انتخاب شکلات نیز کاملا سلیقه‌ای است. می‌توانید شکلات شیری یا تلخ به کار ببرید. حتی می‌توانید مارشمالوی این دسر را نیز به کمک طرز تهیه مارشمالوی خانگی خودتان تهیه کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه استیک مرغ رستورانی در تابه و بدون فر با سس قارچ مخصوص

 

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه شیرینی مارشمالو خانگی

 

 

طرز تهیه دسر با مارشمالو کبابی و بیسکویت پتی بور در فر

 

مواد لازم

 

بیسکویت پتی بور: ۱ بسته

شکلات تخته‌ای: ۱ بسته

مارشمالوی ساده: ا بسته

 

 

  مرحله اول

 

شعله گریل فر را روشن کنید تا فر گرم شود. اگر از بیسکویت‌های بزرگ استفاده می‌کنید آنها را نصف کنید. راز خوشمزگی این دسر بیسکویتی نازک و ترد بودن بیسکویتی است که انتخاب می‌کنید. روی سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید. بیسکویت‌ها را کنار هم روی کاغذ روغنی بچینید. روی هر بیسکویت یک قطعه شکلات تخته‌ای قرار دهید. شکلات باید کوچکتر از بیسکویت باشد تا وقتی آب شد بیرون نریزد. روی هر شکلات نیز مارشمالو قرار دهید به اندازه‌ای که سطح بیسکویت را بپوشاند.

 

طرز تهیه دسر با مارشمالو کبابی و بیسکویت پتی بور در فر

 

مرحله دوم

 

سینی را در طبقه وسط فر قرار دهید. در فر را کمی باز بگذارید و چشمتان به مارشمالوها باشد. زمان کوتاهی لازم است تا مارشمالوها کاراملی شده و نرم شوند. همان جا بمانید تا نسوزند. وقتی مارشمالوها کاراملی شدند سینی را بردارید و لایه دوم بیسکویت را بچینید. دسر خوشمزه شما آماده است.

 

 

طرز تهیه دسر با مارشمالو کبابی و بیسکویت پتی بور بدون فر

 

طرز تهیه دسر با مارشمالو کبابی و بیسکویت پتی بور بدون فر

 

برای تهیه این دسر با مارشمالو بدون فر شما به چند سیخ چوبی نیاز دارید. لایه اول بیسکویت‌ها را روی یک ظرف بچینید و یک قطعه شکلات تخته‌ای روی آن قرار دهید. مارشمالوها را به سر سیخ چوبی بزنید و روی شعله گاز بچرخانید تا رنگ آن کاراملی شود. مارشمالوی آماده را روی بیسکویت و شکلات قرار دهید و به کمک یک بیسکویت دیگر آن را نگه دارید و سیخ را بیرون بکشید. به همین سادگی شما دسر اسمور جذاب را بدون فر خواهید داشت.

حتما بخوانید  طرز تهیه جیب تاجر سبزیجات به ۲ روش با سیب زمینی و بادمجان

 

تخفیفات لبنیات افق کوروش

 

طرز تهیه دسر شکلاتی با بیسکویت و مارشمالو فوق‌العاده خوشمزه

 

مواد لازم

 

مارشمالو: ۲ بسته

شکلات چیپسی: ۲ لیوان دسته دار فرانسوی

بیسکویت پتی‌ بور: ۱ بسته

کره: ۱/۲ قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه دسر شکلاتی با بیسکویت و مارشمالو فوق‌العاده خوشمزه

 

فر را با دمای ۲۳۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود. یک تابه چدنی با سایز متوسط را روی شعله کم قرار دهید، وقتی گرم شد کره را به آن اضافه کنید. کره آب شده را با قلم مو آشپزی به کف و دیواره ظرف بمالید. شعله را خاموش کنید و شکلات چیپسی را در تابه بریزید. مارشمالوها را روی شکلات‌ها بچینید و برای ۵ تا ۶ دقیقه در فر قرار دهید. زمانی که مارشمالوها طلایی – قهوه‌ای شوند. تابه را با احتیاط از فر خارج کنید. بیسکویت‌ها را در مارشمالو و شکلات مذاب بزنید و نوش جان کنید.

 

 

نکات مهم و فوت و فن های دسر مارشمالو

 

 

*برای خوشمزه تر شدن مارشمالو خود از بیسکویت تردتر مانند پتی پور استفاده کنید.

*اگر می خواهید مارشمالو باظاهری زیباتر داشته باشید از قالب های مختلف استفاده کنید و کف قالب را چرب نمایید.

*انتخاب شکلات ها برای این دسر کاملا سلیقه ای است اما می توانید شکلات تلخ و یا شیری در مارشمالو بکار ببرید.

 

 

بیشتر بخونید: طرز تهیه دسر تیرامیسو ایتالیایی با بیسکویت پتی پور 

 

کالابرگ الکترونیک