معرفی ۱۰ فیلم پرفروش تاریخ سینمای جهان

معرفی ۱۰ فیلم پرفروش تاریخ سینمای جهان


18 بهمن 1399 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
معرفی 10 فیلم پرفروش تاریخ سینمای جهان

برخی از فیلم‌ها به طور شگفت انگیزی در تاریخ سینمای دنیا مؤثر بودند و توانستند به بیشترین فروش ممکن دست پیدا کنند. قرار گرفتن در لیست پرفروش ترین فیلمهای تاریخ موضوعی نیست که به سادگی اتفاق بیفتد. معمولاً فیلمهای پرفروش سینمای دنیا فیلم‌هایی هستند که از دید مردم دنیا جذاب و تماشایی بوده‌اند و از همین رو سود و درامد زیادی نیز برای سازندگان فیلم ایجاد می‌کنند. در این مقاله می‌توانید لیستی از پرفروش ‌ترین فیلم‌های جهان از وب‌سایت cnbc را در مجله کوروش بخوانید.

 

 

۱- عروسی یونانی پر ریخت‌ و پاش و بزرگ من (My Big Fat Greek Wedding)

 

بازگشت سرمایه: ۶۱۵۰%

بودجه:۶ میلیون دلار

درآمد ناخالص: ۳۶۹ میلیون دلار

 

عروسی یونانی پر ریخت‌ و پاش و بزرگ من، یک فیلم کمدی عاشقانه در سال ۲۰۰۲ بود که بیشتر زنان دنیا عاشق این فیلم شدند. داستان فیلم مربوط به رابطه یک زن یونانی-آمریکایی با یک مرد غیر یونانی بود که در این میان تفاوت فرهنگ‌های زیادی بین این دو وجود داشت. این فیلم با بودجه بسیار کمی ساخته شد اما آن‌قدر در میان مردم محبوب شد که در ابتدای لیست پرفروش ترین فیلمهای تاریخ قرار گرفته است.

 

 

۲- فیلم ئی.تی. موجود فرازمینی (E.T. the Extra-Terrestrial)

 

معرفی پرفروش ترین فیلمهای تاریخ سینمای دنیا؛ 10 فیلم پرفروش تاریخ سینما

 

بازگشت سرمایه: ۳۱۷۲%

بودجه: ۲۵ میلیون دلار

درآمد ناخالص: ۷۹۳ میلیون دلار

 

این فیلم سینمایی علمی تخیلی یکی از جذاب‌ترین فیلم‌های صنعت سینمای دنیا است که با استقبال بی نظیری از سوی مردم روبرو شد. این فیلم تا سال‌ها در ابتدای لیست فیلمهای پرفروش سینمای دنیا قرار داشت. فیلم ئی.تی. موجود فرازمینی در سال ۱۹۸۲ ساخته شد و تهیه کننده و کارگردان آن استیون اسپیلبرگ است. ماجرای فیلم درباره موجوداتی فرازمینی است که با سفینه خود به زمین می‌آیند و شروع به تحقیق می‌کنند. ناگهان افرادی ناشناس در منطقه حضور پیدا می‌کنند و همه موجودات فضایی سوار بر سفینه خود می‌شوند و یکی از این موجودات در زمین جا می‌ماند و با یک پسر ۱۱ ساله ارتباط برقرار می‌کند.

 

 

۳- فیلم میلیونر زاغه نشین (Slumdog Millionaire)

 

معرفی پرفروش ترین فیلمهای تاریخ سینمای دنیا؛ 10 فیلم پرفروش تاریخ سینما

 

بازگشت سرمایه: ۲۵۲۰%

بودجه:۱۵ میلیون دلار

درآمد ناخالص: ۳۷۸ میلیون دلار

حتما بخوانید  نگاهی به پرفروش ترین سریال های شبکه نمایش خانگی

در نگاه اول به نظر نمی‌رسید که فیلم زاغه نشین در لیست پرفروش ‌ترین فیلم‌های جهان باشد، اما این فیلم در سال ۲۰۰۸ در جشنواره به نمایش درآمد و سر و صدای زیادی ایجاد کرد. فیلم میلیونر زاغه نشین در آمریکا توزیع شد و برنده ۸ جایزه اسکار شد و به درامد عظیمی دست پیدا کرد. بازدهی فیلم بیشتر از ۲۵ درصد میزان سرمایه گذاری بود که رو آن انجام شد و این برای یک فیلم واقعاً یک اتفاق بی نظیر محسوب می‌شود. داستان فیلم مربوط له پسری ۱۸ ساله ساکن بمبئی است که در مسابقه چه کسی می‌خواهد میلیونر شود، شرکت می‌کند. این پسر تا مرحله نهایی پی می‌رود و همین موضوع موجب می‌شود تا پلیس او را به جرم تقلب دستگیر کنید.

 

 

۴- فیلم زن زیبا (Pretty Woman)

 

معرفی پرفروش ترین فیلمهای تاریخ سینمای دنیا؛ 10 فیلم پرفروش تاریخ سینما

 

بازگشت سرمایه: ۲۰۱۳%

بودجه: ۲۳ میلیون دلار

درآمد ناخالص: ۴۶۳ میلیون دلار

 

فیلم زن زیبا داستان تاجری ثروتمند که از زنی روسپی می‌خواهد تا نقش همراه او را بازی کند. این فیلم به شدت مورد استقبال مخاطبین قرار گرفت. این فیلم کمدی عاشقانه بیشتر از ۲۰ برابر سود برای سازنده فیلم داشت و از همین رو هنوز با گذشت این همه سال در لیست بهترین فیلمهای تاریخ قرار دارد.

 

 

۵- فیلم گریس (Grease)

 

معرفی بهترین فیلمهای پرفروش سینمای دنیا

 

بازگشت سرمایه: ۱۹۷۵%

بودجه: ۲۰ میلیون دلار

درآمد ناخالص: ۳۹۴ میلیون دلار

 

فیلم موزیکال گریس در سال ۱۹۷۸ بر اساس داستانی واقعی که در سال ۱۹۷۱ اتفاق افتاد، ساخته شد. دو ستاره بزرگ هالیوود به نام جان تراولتا و اولیویا نیوتن جان در این فیلم بازی کردند. استقبال از این فیلم در سراسر دنیا بسیار بهتر از چیزی بود که پیش بینی می‌شد. داستان این فیلم مربوط به داستانی عاشقانه در دهه ۵۰ است که آهنگ‌های فیلم نیز به شدت در میان مردم طرفدار پیدا کرد. در سال ۲۰۱۶ نسخه تلویزیونی این فیلم نیز ساخته شد و موفق به کسب ۵ جایزه امی شد.

 

 

۶- جنگ ستارگان (Star Wars)

 

لیست بهترین و پرفروش ترین فیلم های جهان

 

بازگشت سرمایه: ۱۹۳۸%

بودجه: ۴۰ میلیون دلار

درآمد ناخالص: ۷۷۵ میلیون دلار

 

فیلم جنگ ستارگان یکی دیگر از پرفروش ترین فیلمهای تاریخ است که در سال ۱۹۷۷ ساخته شد و با استقبال بی نظیری از سوی تماشاگران روبرو شد. این فیلم بعد از اینکه به شدت مورد استقبال قرار گرفتن، در چندین قسمت دیگر نیز ساخته شد و به یکی فیلم چند قسمتی فوق العاده محبوب در میان مردم دنیا تبدیل شد. این فیلم نزدیک به ۴۰ سال است که ذهن‌ها را درگیر خود کرده است و در لیست بهترین فیلمهای دنیا قرار دارد.

حتما بخوانید  لیست 10 فیلم برتر کوئنتین تارانتینو که حتما باید ببینید

 

 

۷- زیبای آمریکایی (American Beauty)

 

بازگشت سرمایه: ۱۷۸۰%

بودجه: ۲۰ میلیون دلار

درآمد ناخالص: ۳۵۶ میلیون دلار

 

زیبای آمریکایی نام یکی دیگر از فیلمهای پرفروش سینمای دنیا است که داستانی طنز از زندگی یک زوج میانسال ناراضی است که در سال ۱۹۹۹ اکران شد. این فیلم برنده چندین جایزه اسکار از جمله بهترین بازیگر مرد، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه شد و تقریباً ۱۸ برابر بیشتر از هزینه‌ای که برای آن شود، سوددهی داشت.

 

 

۸- مصائب مسیح (The Passion of the Christ)

 

لیست بهترین و پرفروش ترین فیلمهای سینمایی در سرتاسر جهان

 

بازگشت سرمایه: ۱۷۴۹%

بودجه: ۳۵ میلیون دلار

درآمد ناخالص: ۶۱۴ میلیون دلار

 

فیلم مصائب مسیح که در سال ۲۰۰۴ اکران شد، یکی از جنجالی‌ترین و پرطرفدارترین فیلم‌های تاریخ است که در لیست بهترین فیلمهای تاریخ نیز قرار دارد. این فیلم که ۱۲ ساعت آخر عمر حضرت عیسی را به تصویر می‌کشد، جذابیت فوق العاده‌ای برای مخاطبین دنیا داشت و در بیشتر از ۳۰۰۰ سالن سینمای دنیا اکران شد.

 

 

۹- تنها در خانه (Home Alone)

 

بازگشت بودجه: ۱۵۹۰%

بودجه: ۳۰ میلیون دلار

درآمد ناخالص: ۴۷۷ میلیون دلار

 

فیلم تنها در خانه یکی دیگر از پرفروش ‌ترین فیلم‌های جهان است که در سال ۱۹۹۰ اکران شد. این فیلم که در لیست بهترین فیلمهای تاریخ قرار دارد، ماجرای یک پسر ۸ ساله است که در خانه تنها مانده است. و در همین روز ۲ سارق برای ورود به خانه برنامه ریزی می‌کنند و پسرک با درست کردن تله‌هایی زیرکانه، جلوی سارقین را می‌گیرد. اولین سری این فیلم چنان مورد استقبال قرار گرفت که بعد از چند سال سری‌های بعدی آن نیز ساخته شد و مورد استقبال قرار گرفت. در قسمت دوم این فیلم دونالد ترامپ هم که صاحب هتلی بود که چند سکانس فیلم در آنجا فیلمبرداری می‌شد در یک سکانس کوتاه بازی کرد.

 

 

۱۰- فیلم روح (Ghost)

 

بازگشت سرمایه: ۱۴۴۶%

بودجه: ۳۵ میلیون دلار

درآمد ناخالص: ۵۰۶ میلیون دلار

 

یک فیلم رمانتیک تخیلی که در سال ۱۹۹۰ ساخته شد و ماجرای مردی است که در یک کوچه به قتل می‌رسد. سپس روح او از بدنش جدا می‌شود و کنار همسرش می‌ماند. در اواسط فیلم مشخص می‌شود که داستان این قتل توسط دوست مرد طراحی شده بود که برای تصاحب پول‌های او در بانک اقدام به این کار می‌کند. این فیلم برنده اسکار بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد. پیشنهاد می‌کنیم مقاله ۱۰ فیلم برتر تاریخ سینمای دنیا از نگاه کاربران سایت imdb را هم بخوانید.

 

کالابرگ الکترونیک