طرز تهیه خوراک مرغ و مارچوبه؛ غذای رژیمی خوشمزه برای لاغری و کاهش وزن

طرز تهیه خوراک مرغ و مارچوبه؛ غذای رژیمی خوشمزه برای لاغری و کاهش وزن


19 بهمن 1399 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه خوراک رژیمی مرغ و مارچوبه

اگر دنبال یک غذای رژیمی می‌گردید که هم برای مدت زمان طولانی احساس سیری کنید و هم از طعم خوش آن لذت ببرید، خوراک مرغ و مارچوبه عالی‌ست. این را به این خاطر می‌گوییم که احتمالا خیلی از کسانی که تصمیم می‌گیرند یک رژیم چربی‌سوز را دنبال کنند، از خوردن غذاهای آبپز و خام فراری هستند و طبیعتا تغییر ذائقه هم برایشان سخت است، به‌خاطر همین، از رژیم گرفتن صرف‌نظر می‌ کنند. در حالی ‌که با این غذا، هم به بدنتان گوشت (پروتئین) می‌رسانید و هم سبزیجات. برای خوشمزه‌تر شدن این غذا هم بهتان ادویه‌ها و سس‌های خوشمزه‌ای را که می‌توانید با خوراک مرغ و مارچوبه میل کنید، معرفی می‌کنیم. در ادامه می‌توانید طرز تهیه خوراک مرغ و مارچوبه را در مجله کوروش بخوانید و از درست کردن آن لذت ببرید.

 

طرز تهیه خوراک مرغ و مارچوبه با سس خامه ای

 

طرز تهیه انواع خوراک مرغ با سبزیجات برای لاغری و کاهش وزن

 

مواد لازم

 

سینه مرغ: ۴ عدد

مارچوبه: ۵۰۰ گرم

روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری

پودر پاپریکا: ۱ قاشق چای‌خوری

پودر سیر: ۱ قاشق چای‌خوری

کره: ۱ قاشق غذاخوری

آب لیمو ترش: ۳ قاشق غذا خوری

سیر: ۲ حبه متوسط

خامه: ۳/۴ لیوان دسته‌دار فرانسوی

استاک مرغ: ۱/۴ لیوان دسته‌دار فرانسوی

پنیر پارمزان: ۱/۳ لیوان دسته‌دار فرانسوی (رنده شده)

نمک و فلفل و زردچوبه: به میزان لازم

 

 

طرز تهیه خوراک مرغ و مارچوبه

طرز تهیه خوراک مرغ و مارچوبه رژیمی

مرحله اول

 

سینه‌های مرغ را از وسط برش بزنید تا نازک شوند. در یک ظرف، ادویه‌ها را بریزید. نمک، فلفل، پودر سیر و پودر پاپریکا را کاملا با هم مخلوط کنید. سینه‌های مرغ را با ادویه‌ها آغشته کنید. همه جای آنها را ادویه بمالید. بهتر است روی مرغ‌ها را بپوشانید و به مدت حداقل ۱ ساعت در یخچال استراحت دهید.

 

 

مرحله دوم

 

در یک تابه روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید. وقتی داغ شد، هر دو طرف سینه مرغ‌ها را در آن سرخ کنید تا طلایی شود.

مارچوبه‌ها را به خوبی بشویید و خشک کنید. مرغ‌ها را از تابه خارج و تابه را با دستمال تمیز کنید تا از مرحله قبل، ادویه‌ای در آن نمانده باشد. کره را در تابه بریزید و اجازه دهید گرم شود. مارچوبه‌ها را اضافه کنید و به مدت ۵ دقیقه تفت دهید تا کاملا سرخ و طلایی شوند و دیگر خام نباشند. مارچوبه‌ها را از تابه خارج کنید.

 

 

مرحله سوم

 

در سومین مرحله از طرز تهیه خوراک مرغ و مارچوبه، سس مخصوص را درست کنید. تابه‌ای را که مرغ و مارچوبه را سرخ کردید، روی حرارت قرار دهید و استاک یا آب مرغ را به همراه لیمو ترش در آن بریزید. سیر را له کنید و در تابه بریزید. پنیر پارمزان را اضافه کنید. اجازه دهید همه مواد با هم جوش بخورند. در آخر خامه را اضافه کنید و دوباره به هم بزنید تا یک مخلوط غلیظ و یکدست، داشته باشید.

 

 

مرحله چهارم

 

تکه‌های سینه یا فیله مرغ بدون استخوان را در سس داخل ماهیتابه قرار دهید و مارچوبه‌ها را هم اضافه کنید. در تابه را روی آن قرار دهید و اجازه دهید همه مواد به مدت ۱۵ دقیقه با هم بپزند. حرارت را کم کنید. بعد از اینکه خوراک مرغ و مارچوبه پخت، آن را در ظرف مناسب به همراه سبزیجات تازه سرو کنید.

 

 

فوت و فن های طرز تهیه خوراک مرغ و مارچوبه

 

طرز غذای رژیمی خوشمزه با مرغ برای لاغری و کاهش وزن سریع

 

*به جای اینکه سینه مرغ را به صورت افقی برش دهید و آن را نازک کنید، می‌توانید با استیک کوب، روی آن بزنید تا پهن و کمی نازک‌تر شود ولی حواستان باشد که بافت آن را پاره نکنید.

 

*ما در دستور پخت خوراک مرغ و مارچوبه، از سینه یا فیله مرغ استفاده کردیم ولی شما می‌توانید از مرغ کامل شکم پر هم در فر استفاده کنید و این غذا را تبدیل به یک غذای مجلسی و برای مهمانی آماده کنید.

 

*در طرز تهیه خوراک مرغ و مارچوبه می‌توانید از سبزیجات دیگر، علاوه بر مارچوبه هم استفاده کنید. برای مثال می‌توانید کدو حلوایی یا کدوی تابستانی را هم به همراه مارچوبه در تابه سرخ کنید.

 

 

ارزش غذایی و خواص مفید مارچوبه

 

غذای سریع و خوشمزه با مارچوبه و انواع گوشت سفید یا قرمز

 

مارچوبه منبعی غنی از ویتامین‌ها، املاح معدنی، پروتئین‌های ضروری و سرشار از ویتامین‌های A و B1 یا تیامین، B2  یا ریبوفلاوین، B3  یا نیاسین، B5  یا پانتوتنیک اسید، B6، اسید فولیک و ویتامین‌های C و E یا آلفا_نوکوئرول و K یا فیلوکین است.

مارچوبه حاوی منابع ارزشمند املاح معدنی آهن، کلسیم، فسفر، منیزیم، منگنز، زینک، سلنیوم و پتاسیم است. همچنین این گیاه حاوی مقدار بسیار کمی کالری بدون کلسترول است و میزان بسیار کمی سدیم دارد. علاوه بر این یک منبع غنی از فیبر رژیمی و برای بدن ضروری است.

 

*خوردن مارچوبه می‌تواند به تقویت نیروی جنسی کمک کند.

 

* مصرف مارچوبه در مبتلایان به نقرس توصیه نمی‌شود.

 

*فولات موجود در مارچوبه باعث می‌شود، مصرف آن در دوران بارداری از ناهنجاری‌های مادرزادی بکاهد و برای جنین بسیار مفید خواهد بود.

 

*طبع مارچوبه در طب سنتی، گرم و خشک است.

 

کالابرگ الکترونیک