کامل ترین راهنمای خرید لباس نوزادی؛ چه بخریم و چه نخریم؟

کامل ترین راهنمای خرید لباس نوزادی؛ چه بخریم و چه نخریم؟


21 بهمن 1399 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
راهنمای خرید لباس نوزادی

وقتی باردار هستید، هیچ چیز برای شما شیرین‌تر از خرید لباس و لوازم کودکی که درون شکمتان رشد می‌کند نیست. خرید لباس و حتی تماشای لباس‌های کوچک و دوست داشتنی نوزاد آن‌قدر شما را به وجد می‌آورد که واقعاً نمی‌دانید کدام را بخرید و کدام لباس هم ممکن است برای فرزند شما نامناسب باشد. در این مقاله از مجله کوروش می‌توانید با راهنمای خرید لباس نوزادی و همه بایدها و نبایدهای انتخاب سایز لباس نوزادی از وب‌سایت babygaga آشنا شوید.

 

 

لباس‌هایی با سایز بزرگ‌تر انتخاب کنید

 

 لباس مناسب برای کودک

 

احتمالاً همان قدر که شما برای خرید لباس فرزندتان ذوق دارید، مادر، خواهر، اقوام نزدیک و دوستانتان نیز منتظر به دنیا آمدن او هستند. معمولاً بعد از به دنیا آمدن بچه بیشترین کادویی که نصیبتان خواهد شد، لباس نوزادی تا اندازه ۳ ماهگی برای فرزندتان است. جالب اینجاست که گاهی اوقات سایز برخی نوزادان بیشتر از این مقدار است و در طول چند هفته آن‌قدر رشد می‌کنند که هیچ کدام از لباس‌های سایز کوچک اندازه‌شان نخواهد شد.

 

سعی کنید برای انتخاب سایز لباس نوزادی بیشتر به سراغ لباس‌هایی با اندازه ۶ تا ۱۲ ماه بروید و مطمئن باشید که فرزندتان آن‌قدر سریع در ۳ ماهه اول رشد می‌کند که نیمی از لباس‌هایی که تا ۳ ماهگی برای او خریده‌اید، کوچک می‌شود. در زمان انتخاب سایز لباس نوزادی از خریدن لباس‌های خیلی کوچک اجتناب کنید، چون اگر لباس تنگ باشد، باید از همان ابتدا آن را کنار بگذارید. اما در صورتی که لباس کمی گشاد باشد، می‌توانید در یک فرصت مناسب از آن استفاده کنید.

 

 

از حراج‌ها غافل نشوید

 

یکی از بهترین نکاتی که در مورد خرید لباس نوزاد برای سیسمونی و همچنین بستن ساک نوزاد برای بیمارستان وجود دارد، این است که شما برای خرید لوازم و لباس‌ها ۹ ماه فرصت دارید. احتمالاً در طول این ۹ ماه فروشگاه‌ها و برندهای زیادی حراج آخر فصل دارند و از همین رو می‌توانید بهترین جنس‌ها را با قیمت‌هایی پایین خریداری کنید. به یاد داشته باشید که بعد از به دنیا آمدن بچه، مخصوصاً در ماه‌ها اول کمتر فرصت پیدا می‌کنید که برای خرید لباس اقدام کنید، پس هر چیزی که نیاز دارید در این ۳ ماه فراهم کنید. برای خرید لباس نوزاد دختر از رنگ‌های صورتی و سفید و رنگ‌های خنثی استفاده کنید. اگر قصد خرید لباس نوزاد پسر را دارید از رنگ آبی غافل نشوید.

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

به راحتی لباس‌ها توجه کنید

 

انتخاب سایز لباس نوزادی

 

احتمالاً در زمان خرید لباس مجلسی نوزادی و تماشای لباس‌های پر زرق و برق برای فرزند دلبندتان، به مدل‌هایی برمی‌خورید که نه برای نوزاد و نه برای شما راحت نیست. لباس‌هایی را انتخاب کنید که پوشاندن آن‌ها راحت است. مراقب باشد از لباس‌هایی برای نوزاد استفاده کنید که دارای بند و زیپ است. استفاده از دکمه برای لباسی که کلاً از یک وجب بیشتر نیست تنها موجب دردسر خودتان می‌شود. حواستان باشد که بتوانید لباسی را که انتخاب می‌کنید راحت از تن نوزاد دربیاورید و هر بار برای این موضوع هم خودتان و هم فرزندتان اذیت نشوید.

برای خرید لباس مجلسی نوزادی تنها به چند دست اکتفا کنید و به یاد داشته باشید که برای این لباس‌ها کم کاربردترین انواع لباس هستند که تنها هزینه بالایی دارند. برای انتخاب سایز لباس نوزادی نیز همان‌طور که گفته شد به دنبال سایزهای کمی بزرگ‌تر باشید.

 

 

به جز لباس حواستان به پوشیدنی‌های دیگر هم باشد

 

فرزند شما علاوه بر لباس به چیزهای دیگری هم احتیاج دارد. جوراب، کلاه، شلوار و لباس راحتی، قنداق، پیشبند و لوازمی این چنینی که شاید بیشتر از لباس‌های زیبای دیگر به درد فرزندتان می‌خورد. به عنوان راهنمای خرید لباس نوزادی به شما پیشنهاد می‌دهیم که در خرید این لباس‌ها بیشتر توجه کنید. زیرا کودک شما شاید برای یک ساعت یا فقط برای یک عکس لباس زیبا و مجلسی خود را بپوشد، اما به هر حال پوشیدن لباس راحتی و سایر لوازم ضروری برای او اهمیت بیشتری دارد. در کنار خرید لباس نوزاد دختر چند دست پیشبند و کلاه با رنگ لباس‌های فرزندتان ست کنید. برای خرید لباس نوزاد پسر هم به دنبال کلاه و پیشبند با رنگ‌هایی هماهنگ با لباس‌های او باشید.

 

 

به جنس لباس توجه کنید

 

خرید لباس‌های ارگانیک با الیاف طبیعی برای نوزاد

 

بدن نوزاد هنوز به دنیای بیرون عادت نکرده است و فوق العاده حساس است. از همین رو توجه کنید که حتماً از لباس‌هایی با جنس نرم و نخی و ضد حساسیت استفاده کنید. به یاد داشته باشید که تنها کمی بی‌توجهی نسبت به این موضوع می‌تواند موجب ایجاد حساسیت پوستی در فرزند شما شود. اگر می‌توانید از لباس‌های ارگانیک با الیاف طبیعی استفاده کنید. در صورتی که روی لباس برچسب با مارک خاصی وجود دارد، توجه کنید که موجب تحریک پوست نوزادتان نشود.

 

 

به فصل به دنیا آمدن فرزندتان توجه کنید

 

در زمان خرید لباس نوزاد برای سیسمونی به فصل و هوا توجه کنید. محاسبه کنید که کودک شما در چه فصلی به دنیا می‌آید و برای ۳ ماهه اول و دوم خود به چه لباس‌هایی نیاز دارد. برای مثال اگر کودک شما در اوایل تابستان به دنیا می‌آید، پس در سه ماهه اول خود تنها به لباس‌های خنک نیاز دارد.

 

 

از استفاده کردن لباس‌های دست دوم اقوام نترسید

 

خریدلباس‌هایی با جنس نرم و نخی برای سیسمونی

 

زمانی که خودتان بچه‌دار می‌شوید، متوجه خواهید شد که فرزندتان با چه سرعت غیرقابل پیش بینی رشد می‌کند. لباسی که هفته پیش اندازه او بود، دیگر برایش تنگ می‌شود و باید به سراغ لباس بعدی بروید. به علاوه احتمالاً در هر روز نیاز دارید چندین بار لباس او را عوض کنید. به همین دلیل اگر در دوستان و خانواده کسی کودکی دارد که چند ماه از فرزند شما بزرگ‌تر است. می‌توانید از لباس‌ها او استفاده کنید. قبل از خرید لباس نوزاد دختر بهتر است سری به کمد لباس‌های کوچک شده فرزند دوست یا خواهرتان بیندازید و بعد در صورت نیاز دوباره اقدام به خرید کنید.

 

 

لباس‌هایی بخرید که هم برای دختر و هم پسر مناسب است

 

اگر هنوز جنسیت نوزاد خود را نمی‌دانید و یا اصلاً دوست دارید این موضوع سوپرایز باقی بماند، به عنوان راهنمای خرید لباس نوزادی بهتر است به سراغ لباس‌هایی با رنگ و مدل خنثی بروید. برخی لباس‌ها هم برای دختر و هم برای پسر مناسب هستند. معمولاً رنگ‌های صورتی و آبی با جنسیت نوزاد گره خورده است. بهتر است از رنگ‌های زرد، سفید و خاکستری یا نود استفاده کنید.

 

 

از لباس‌هایی که خطرناک استفاده نکنید

 

خرید لباس نوزاد پسر

 

در زمان خرید لباس نوزاد برای سیسمونی هیچ‌وقت به دنبال لباس‌هایی با یقه جدا، پاپیون، گردنبند و لباس‌هایی که روی گلو قرار می‌گیرند نروید. استفاده از این لوازم خطراتی مثل خفگی را برای کودک به دنبال دارد. شاید خیلی از لباس‌ها و اکسسوری‌ها جذاب به نظر برسند، اما بهتر است به خاطر سلامت فرزندتان از خرید چنین لباس‌هایی اجتناب کنید.

 

 

کمی جلوی وسوسه‌تان را بگیرید

 

به عنوان راهنمای خرید لباس نوزادی باید بدانید که هر چیزی که ظاهر زیبایی دارد به درد فرزند شما نمی‌خورد. بهتر است جلوی وسوسه‌تان را بگیرید و کمی هوشمندانه‌تر تصمیم بگیرید. به سایز، رنگ، راحتی، جنس و همه موارد در کنار هم دقت کنید و تنها لباس‌هایی را بخرید که مطمئن هستید به دردتان می‌خورد.

 

کالابرگ الکترونیک