۹ روش خانگی برای پر پشت کردن و رشد سریع ابرو به همراه نکات مراقبت ابرو

۹ روش خانگی برای پر پشت کردن و رشد سریع ابرو به همراه نکات مراقبت ابرو


23 خرداد 1400 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
روش های پر پشت کردن و رشد سریع ابرو

ابروها یکی از مهم‌ترین اجزای صورت ما هستند که تأثیر زیادی بر زیبایی چهره دارند. داشتن ابروهای پرپشت و زیبا، آن هم حالا که پر بودن ابرو به عنوان ترندهای سال شناخته می‌شود، آرزوی هر فردی است. اگر در سال‌های اخیر بیش از اندازه ابروهای خود را تمیز کرده باشید، احتمالاً رشد آن دیگر کمتر شده و یا در مدت زمان دیرتری رشد می‌کند. استفاده از روش‌های طبیعی برای پر پشت کردن ابرو می‌تواند به شما کمک کند تا دوباره به رشد ابروهای خود سرعت ببخشید و باری دیگر داشتن ابروهایی پر و زیبا را تجربه کنید. در این مقاله می‌توانید روش‌هایی برای رشد سریع ابرو را در مجله کوروش بخوانید.

 

 

 

۱- پر پشت کردن ابرو با روغن نارگیل

 

روغن نارگیل برای پرپشت کردن ابرو

 

روغن نارگیل یک روغن پر طرفدار و پر کاربرد است که فواید زیادی برای زیبایی پوست و مو دارد. اگر با خودتان فکر می‌کنید برای رشد ابرو چی خوبه؟ بهتر است برای مدتی از روغن نارگیل روی ابروهای خود استفاده کنید. برای این کار باید مقداری روغن نارگیل طبیعی خریداری کنید. سپس روغن را با دست روی ابروها بزنید و خوب ماساژ دهید. بهتر است شب‌ها این کار را انجام دهید و اجازه دهید روغن تا صبح روی ابروهای شما بماند. استفاده مدام از این روغن به عنوان پماد برای رشد ابرو می‌تواند به شما کمک کند تا ابروهایی ضخیم و زیبا داشته باشید.

 

 

بیشتر بخوانید: ۲۹ خواص و فواید درمانی عجیب روغن نارگیل برای سلامت بدن

 

 

۲- روغن درخت چای برای رشد سریع ابرو

 

روغن درخت چای برای پر پشت کردن ابرو

 

روغن درخت چای یکی دیگر از روغن‌های مفید و پرفایده برای افزایش ضخامت و رشد سریع ابرو است. روغن درخت چای برای درمان جای زخم روی پوست و از بین بردن آسیب‌های پوستی نیز بسیار مفید است. از روغن درخت چای به وفور در محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می‌شود. اما اگر بتوانید عصاره روغن درخت چای را مستقیماً روی ابروها بزنید، خیلی بهتر نتیجه می‌گیرید.

 

برای استفاده از این روغن باید هر شب آن را روی ابروها بمالید و تا صبح صبر کنید و بعد بشویید. توجه داشته باشید که برخی افراد ممکن است به این روغن حساسیت نشان دهند، به همین دلیل بهتر است حتماً قبل از استفاده آن را در بخشی از پوست مثل بازو یا زیر چانه امتحان کنید.

 

 

بیشتر بخوانید: فواید و عوارض روغن درخت چای برای درمان جوش و ریزش مو و …

 

 

۳- روغن اسطوخودوس برای ضخیم شدن موی ابرو

 

روغن اسطوخودوس برای ضخیم شدن موهای ابرو

 

روغن اسطوخودوس یک روغن دیگر برای پر پشت کردن ابرو است که اثرات آرام بخشی دارد و با ریزش مو نیز مقابله می‌کند. برای این کار روغن را روی ابرو بمالید و کمی ماساژ دهید.

 

 

۴- رشد ابرو با پیاز

 

رشد ابرو با پیاز

 

اگر با خودتان فکر می‌کنید که برای رشد ابرو چی خوبه و چطور می‌توان باز هم ابروهایی پر و زیبا داشت بهتر است آب پیاز را امتحان کنید. رشد ابرو با پیاز از زمان‌های قدیم به عنوان روشی کاربردی شناخته می‌شد. پیاز حاوی گوگرد است و بافت کلاژن مورد نیاز برای رشد ابرو را فراهم می‌کند و موجب تقویت فولیکول‌های مو می‌شود.

 

برای رشد ابرو با پیاز تنها لازم است یک پیاز کوچک را رنده کنید. سپس آن را فشار دهید و از آن را در ظرفی جداگانه بریزید. آب پیاز را برای ۵ دقیقه روی ابروها ماساژ دهید و اجازه دهید خودش خشک شود. سپس صورت خود را با یک پاک کننده ملایم و آب سرد بشویید. برای رشد ابرو با پیاز باید این کار را برای مدت چند هفته و به صورت یک روز در میان انجام دهید.

 

 

بیشتر بخوانید: خواص و فواید درمانی پیاز برای سلامت بدن

 

 

۵- زرده تخم مرغ برای تقویت ابرو

 

زرده تخم مرغ برای تقویت ابرو و پرپشت شدن آن

 

موی ابرو از پروتئین کراتین تشکیل شده است و تخم مرغ منبع خوبی از پروتئین است. تخم مرغ برای پر پشت کردن ابرو و ضخیم شدن موها بسیار مفید است. برای این کار زرده تخم مرغ را از سفیده جدا کنید. سپس زرده را داخل یک ظرف بریزید و خوب با یک چنگال بزنید تا خامه‌ای شکل شود. سپس یک پنبه را روی تخم مرغ بزنید و آن را به صورت پماد برای رشد ابرو استفاده کنید. اجازه دهید زرده تخم مرغ برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی ابروهایتان بماند سپس با آب سرد بشویید. این کار را هفته‌ای ۱ تا ۲ بار تکرار کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.

 

 

۶- دانه شنبلیله؛ دانه معجزه گر برای ابرو

 

دانه شنبلیله برای تقویت ابرو

 

استفاده از دانه شنبلیله یکی راهکار مؤثر برای رشد سریع ابرو است. دانه شنبلیله به پرپشت شدن ابروها کمک می‌کند. این دانه سرشار از پروتئین و اسید نیکوتینیک و لسیتین است و موجب بازسازی فولیکول‌های مو می‌شود. برای درست کردن بهترین محلول رشد ابرو با شنبلیله باید ابتدا ۱ قاشق شنبلیله را در آب بخیسانید. سپس دانه‌های خیس خورده را به صورت خمیر کنید و کمی روغن نارگیل و روغن بادام به آن اضافه کنید. این خمیر را قبل از خواب روی ابروها بمالید و صبح با آب گرم بشویید. بهتر است هفته‌ای ۲ تا ۳ بار از این پماد برای رشد ابرو استفاده کنید و این کار را ۲ ماه ادامه دهید تا به نتیجه دلخواه برسید.

 

 

بیشتر بخوانید: ۵ حرکت ورزشی صورت برای لیفت ابرو و پلک بدون عمل جراحی

 

 

۷- ژل آلوئه ورا بهترین محلول رشد ابرو

 

ژل آلوئه ورا بهترین محلول رشد ابرو

 

ژل آلوئه ورا یا آلوورا بهترین محلول رشد ابرو است که استفاده از آن نیز بسیار ساده است. ژل آلوئه ورا دارای آنزیم‌هایی است که موجب تغذیه فولیکول‌های مو و افزایش رشد آن می‌شود و به عنوان بهترین محلول رشد ابرو شناخته می‌شود. برای استفاده از آلوئه ورا تنها کافی است که ژل آن را از برگ آلوورا خارج کنید. سپس آن را روی ابروها ماساژ دهید. بعد از ۳۰ دقیقه ابروهای خود را با آب ولرم بشویید. استفاده از ترکیب ژل آلوئه ورا، عسل و روغن نارگیل هم یک روش فوق العاده برای افزایش رشد ابرو و پر پشت شدن آن است.

 

 

بیشتر بخوانید: ۶ مورد از خواص عجیب آلوئه‌ورا و ماسک آلوئه‌وار برای پوست

 

 

۸- شیر برای رشد سریع ابرو

 

شیر برای ابرو و تقویت آن

 

شیر پروتئین زیادی دارد و می‌تواند ریشه مو را تغذیه کند و به رشد موهای ابرو کمک نماید. برای این کار مقداری شیر در یک کاسه بریزید. سپس یک پنبه را به شیر آغشته کنید و به آرامی روی ابروهای خود بکشید. چند دقیقه صبر کنید و اجازه دهید شیر روی ابروها خشک شود. سپس ابروها را با آب گرم بشویید. این کار را برای چند هفته تا چند ماه تکرار کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.

 

 

۹- روغن کرچک برای رشد ابرو

 

 روغن کرچک برای رشد ابرو

 

روغن کرچک یک راهکار مؤثر دیگر برای پر پشت کردن ابرو است. برای این کار باید چند قطره روغن کرچک کف دست یا روی انگشتان بریزید. سپس دست‌ها را روی هم بکشید تا گرم شود و بعد روغن را برای چند دقیقه روی ابروها ماساژ دهید. اجازه دهید روغن برای ۳۰ دقیقه روی ابرو بماند و بعد آن را با یک پاک کننده ملایم بشویید.

 

 

بیشتر بخوانید: تفاوت ژل ابرو و صابون ابرو چیست و کدامیک بهتر است؟

 

 

نکاتی که باید در مورد مراقبت از ابرو بدانید

 

نکاتی که باید در مورد مراقبت از ابرو بدانید

 

  • از برداشتن بیش از حد ابروها اجتناب کنید.
  • هیچ گاه مداد ابرو را شدید و با فشار در لابه‌لای ابرو فشار ندهید.
  • روزانه با استفاده از یک برس تمیز ابروهای خود را به سمت بالا شانه کنید. به همان روشی که لیفت ابرو را انجام می‌دهند.
  • کمتر از مداد و سایه ابرو استفاده کنید و سعی کنید با روش‌های طبیعی و تقویت ابروها، ضخامت موهای ابرویتان را افزایش دهید.
  • با خوردن ویتامین‌های تقویتی A ،E و C و مواد غذایی دارای این ویتامین‌ها در رژیم غذایی خود ابروی خود را تقویت کنید.

 

 

منابع: top10homeremedies / healthline

 

کالابرگ الکترونیک