بایدها و نبایدهای آرایش کردن با معرفی لوازم آرایش مجاز در بارداری

بایدها و نبایدهای آرایش کردن با معرفی لوازم آرایش مجاز در بارداری


7 تیر 1400 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب

درست بعد از اینکه متوجه بارداری‌تان می‌شوند، روند زندگی شما تا حدود زیادی تغییر خواهد کرد. روش تغذیه و سبک زندگی‌تان احتمالاً دست‌خوش تغییراتی خواهد شد و لازم است نگاهی هم به کیف لوازم آرایشتان بیندازید و مطمئن شوید که به کار بردن این لوازم آرایش موجب جذب مواد سمی و شیمیایی به بدن شما نخواهد شد. در واقع استفاده از لوازم آرایش ارگانیک یک راهکار مؤثر در این دوران است که می‌تواند از سلامت فرزند شما نیز در این دوران محافظت کند. می‌توانید با مهم‌ترین بایدها و نبایدهای آرایش کردن و میکاپ در بارداری در مجله کوروش آشنا شوید.

 

 

استفاده از کدام مواد تشکیل دهنده لوازم آرایشی در دوران بارداری ممنوع است؟

 

استفاده از کدام مواد تشکیل دهنده لوازم آرایشی در دوران بارداری ممنوع است؟

 

در دوران بارداری لازم است توجه بیشتری به مواد تشکیل دهنده لوازم آرایشی و بهداشتی و میکاپ خودتان داشته باشید. در زمان بارداری لازم است از مواد آرایشی استفاده کنید که ۱۲ ماده مضر در آن‌ها به کار نرفته باشد. در ادامه می‌توانید با این ۱۲ ماده آشنا شوید.

 

۱- هگزاهیدرات کلریم آلومینیوم: از این ماده بیشتر در اسپری‌ها و مام‌های ضد عرق استفاده می‌شود؛

 

۲- اسیدهای هیدروکسی بتا؛

 

۳- ضد آفتاب‌های شیمیایی حاوی موادی مثل آووبنزون​​، هموسالات، اکتیزالات، اوکتوکریلین، اکسی بنزون، اکستینوکسات، متیل آنترانیلات و اکستوکریلین؛

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

۴- دی اتانول آمین (DEA): این ماده بیشتر در محصولات مربوط به مو و بدن یافت می‌شود؛

 

۵- دی هیدروکسی استون (DHA): این ماده بیشتر در اسپری‌های مخصوص برنزه وجود دارد؛

 

۶- فرمالدئید: این ماده بیشتر در مواد صاف کننده مو، لاک ناخن، چسب مژه یافت می‌شود؛

 

۷- هیدروکینون؛

 

۸- پارابن؛

حتما بخوانید  14 روش طبیعی و خانگی درمان بوی بد زیر بغل

 

۹- فتالات: این ماده بیشتر در لوازم آرایشی و بهداشتی عطری و لاک ناخن یافت می‌شود؛

 

۱۰- رتینول؛

 

۱۱- اسید تیوگلیکولیک: این ماده بیشتر در مواد شوینده موی شیمیایی یافت می‌شود؛

 

۱۲- تولوئن: این ماده بیشتر در لاک‌های ناخن وجود دارد.

 

 

لوازم آرایش مخصوص آرایش کردن در دوران بارداری

 

 

با لوازم آرایش مخصوص برای آرایش کردن در دوران بارداری در اینجا آشنا شوید.

 

 

رژ لب مناسب دوران بارداری

 

رژ لب مناسب دوران بارداری

 

رژلب یکی از پرکاربردترین لوازم آرایش در بارداری است که از آنجایی که احتمال خوردن مواد تشکیل دهنده آن وجود دارد، در لیست لوازم آرایشی مضر در بارداری قرار دارد و از همین رو باید با مراقبت انتخاب شود. در زمان استفاده از رژ لب در بارداری حتماً به مواد تشکیل دهنده آن توجه کنید. از رژلب‌هایی که در آن‌ها سرب، رتینیل پالمیتات، توکوفریل استا و مواد شیمیایی به کار رفته اجتناب کنید. در طول دوران بارداری باید از لوازم آرایش مجاز و مخصوص دوران بارداری که معمولاً ارگانیک هستند، استفاده کنید. می‌توانید به جای رژ لب‌های شیمیایی از موم، شی باتر، عسل، کره کاکائو یا بالم لب خانگی استفاده کنید و مراقب استفاده از رژ لب در بارداری باشید.

 

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه بالم لب خانگی با ۵ طعم مختلف

 

 

استفاده از کرم مرطوب کننده در بارداری

 

استفاده از کرم مرطوب کننده در بارداری

 

استفاده از مرطوب کننده در لیست لوازم آرایش مجاز و قابل استفاده بارداری قرار دارد. باید توجه داشته باشید که پوست شما در بارداری بیشتر از هر زمان دیگری به مراقبت نیاز دارد. در طول بارداری باید از کرم‌هایی استفاده کنید که مواد شیمیایی در آن‌ها به کار نرفته و موادی همچون رتینوئیدها و اسید سالیسیلیک در آن وجود ندارد. استفاده از کرم‌های حاوی پارابن و سدیم لوریل سولفات نیز برای مادران باردار خطرناک است.

 

برای پیدا کردن لوازم آرایش مجاز بارداری بهتر است به سراغ برندهای معروف ارگانیک بروید. برای این موضوع می‌توانید با یک پزشک متخصص نیز مشورت کنید. توجه داشته باشید که استفاده از کرم‌های ضد حساسیت، ارگانیک و بدون عطر و اسانس برای دوران بارداری مناسب‌تر است.

حتما بخوانید  بهترین مارک های کرم دور چشم برای رفع تیرگی و چروک

 

 

بیشتر بخوانید: نحوه عملکرد آبرسان و مرطوب کننده

 

 

استفاده از کرم پودر در بارداری

 

استفاده از کرم پودر در بارداری

 

بسیاری از افراد دوست دارند برای آرایش کردن در بارداری از کرم پودر استفاده کنند. از لوازم آرایش مجاز بارداری می‌توان به کرم پودرهایی اشاره کرد که در آن‌ها موادی همچون رتینوئیدها و اسیدهای هیدروکسی بتا وجود ندارد. به علاوه به یاد داشته باشید که در دوران بارداری پوست شما حساسیت بیشتری دارد و از همین رو بهتر است از یک کرم پودر با برند معتبر، ارگانیک و کاملاً سبک استفاده کنید. توجه داشته باشید که در کرم پودر شما مواد شیمیایی و مواد نگهدارنده وجود نداشته باشید.

 

 

بیشتر بخوانید: مهم ترین مراقبت ‌های زیبایی پوست در بارداری

 

 

استفاده از لاک ناخن در بارداری

 

استفاده از لاک ناخن در بارداری

 

لاک ناخن از لوازم آرایشی مضر در بارداری است که حتی بوی آن نیز برای مادران باردار مضر است. لاک حاوی ترکیبی به نام تولوئن است که موجب نقص جنین می‌شود. از طرف دیگر ترکیب شیمیایی موجود در لاک ناخن می‌تواند موجب تحریک پوست، حالت تهوع و سرگیجه در مادران باردار شود. در طول بارداری بهتر است تا حد امکان لاک ناخن را از لیست لوازم آرایش در بارداری حذف کنید و در صورت تمایل نیز از لاک ناخن‌های باکیفیت که بوی شیمیایی ندارند، استفاده کنید.

 

 

استفاده از سرمه در بارداری

 

استفاده از سرمه در بارداری

 

اگر چه انتخاب لوازم آرایش در بارداری کمی سخت‌ است، اما بهتر است بدانید که استفاده از سرمه در بارداری هیچ مشکلی برایتان نخواهد داشت. مهم‌ترین موضوعی که باید استفاده از سرمه در بارداری بدانید این است که حتماً از سرمه اصل و طبیعی استفاده کنید و مراقب سرمه‌های تقلبی موجود در بازار باشید.

 

 

منبع: parents / parenting.firstcry

 

کالابرگ الکترونیک