چرا تخفیف و فروش ویژه فروشگاه‌های زنجیره‌ای به نفع مشتری و فروشنده است؟

چرا تخفیف و فروش ویژه فروشگاه‌های زنجیره‌ای به نفع مشتری و فروشنده است؟


3 شهریور 1400 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
چرا تخفیف و فروش ویژه فروشگاه‌های زنجیره‌ای به نفع مشتری و فروشنده است؟

خرید کردن با تخفیف ویژه از فروشگاه‌های زنجیره‌ای و همواره تخفیف در سال‌های اخیر به یک رسم همیشگی در کشورهای مختلف تبدیل شده است. تا پیش از این مشتری معمولا برای تهیه لوازم روزمره و خوارکی از سوپرمارکت‌ها و مغازه‌های بازار خرید می‌کرد، بدون این‌که بتوانند تخفیف بگیرند و از خرید خود سودی ببرند. البته طبیعی هم بود در این میان اگر فروشنده تخفیفی به خریدار می‌داد به ضرر خودش تمام می‌شد. با مجله کوروش باشید تا به شما بگوییم چرا تخفیف و فروش ویژه فروشگاه‌های زنجیره‌ای و همواره تخفیف به نفع مشتری و فروشنده است. در سرویس سبک زندگی همراه ما باشید.

چرا خرید با تخفیف ویژه به نفع مشتری است؟

 

چرا خرید با تخفیف ویژه به نفع مشتری است؟

 

تمام افراد فارغ از وضعیت اقتصادی دوست دارند وقتی کالایی را خریداری می‌کنند یک تخفیف خوب از فروشنده بگیرند. گاهی موفق می‌شوند و گاهی هم فروشنده حرفش یک کلام است و چانه زدن فایده‌ای ندارد. در این میان حالا دیگر در بیشتر شهرهای بزرگ و کوچک فروشگاه‌هایی دایر شده‌اند که بدون نیاز به چانه زدن تخفیف ویژه روی اجناسی که دارند اعمال کرده‌اند. به این ترتیب مشتری حتی در خریدهای روزانه اقلام اساسی از تخفیف ویژه و فروش ویژه این فروشگاه‌ها برخوردار است و سود می‌برد.

 

در این میان گاهی این تصور به وجود می‌آید که علت این فروش ویژه و رونق روزافزون فروشگاه‌هایی که همواره تخفیف ویژه دارند این است که اجناس چندان باکیفیتی عرضه نمی‌کنند و علت این تخفیف‌های ویژه همیشگی هم همین امر است.

 

 

بیشتر بخوانید: چگونه فروش ویژه فروشگاه‌های خرده‌فروشی بر بهبود معیشت اثر می‌گذارد؟

 

 

اما بد نیست بدانید که در اغلب موارد در این فروشگاه‌ها کالاهای ایرانی از مرغ و گوشت گرفته تا برنج و حبوبات، لوازم آرایشی – بهداشتی، انواع نان و شیرینی‌جات و نوشیدنی‌ها و لبنیات با کیفیت و از معتبرترین برندها به مشتری عرضه می‌شود.

 

خرید از فروشگاه های زنجیره ای با تخفیف

 

به دلیل سبک خرده‌فروشی فروشگاه‌هایی مثل «افق کوروش»، کالاهای موجود در آن‌ها از جنس محصولات «تند گردش» هستند، روی دست فروشنده نمی‌مانند و در کمترین زمان ممکن به فروش می‌رسند. پس مطمئن باشید از کالای کهنه و نزدیک به تاریخ انقضا خبری نیست. به این ترتیب کالاهای باکیفیت با قیمتی مقبول و در اکثر اوقات با فروش و تخفیف ویژه به دست شما می‌رسند و خریدی رضایت‌مند را برایتان رقم می‌زنند.

حتما بخوانید  پذیرش نقش تکنولوژی | کلید موفقیت در آینده خرده فروشی

 

به این ترتیب فروشگاه‌های زنجیره‌ای در بهبود وضعیت معیشت مردم تأثیر‌گذار هستند چرا که یکی از جنبه‌های سبک زندگی مدرن و البته هوشمندانه، خرج کردن صحیح درآمد و داشتن حساب دخل و خرج و به عبارت دیگر داشتن مدیریت مالی صحیح است.

 

 

چرا فروش با تخفیف ویژه به نفع فروشگاه‌های همواره تخفیف است؟

 

چرا فروش با تخفیف ویژه به نفع فروشگاه‌های همواره تخفیف است؟

 

فروشگاه‌های زنجیره‌ای همواره تخفیف مثل فروشگاه‌های زنجیره‌ای کوروش که از جمله فروشگا‌ه‌های خرده فروشی محسوب می‌شوند، «کالاهای تند‌ گردش» را ارائه می‌دهند. این محصولات عبارتند از: اقلام ضروری خانوار مثل لبنیات، مواد شوینده، محصولات سلولوزی، حبوبات، نوشیدنی‌ها، تنقلات، گوشت و پروتئین و … که به سرعت فروخته می‌شوند. برای این‌که یک فروشگاه زنجیره‌ای همواره تخفیف ویژه و فروش ویژه داشته باشد یا به عبارت دیگر « Discount Store» باشد لازم است که راهکارهایی را برای جلوگیری از ضرردهی در پیش بگیرد. اما راهکارهای افق کوروش برای در پیش گرفتن این شیوه چیست؟

 

 

۱-خرید کالاها با قیمت ارزان‌تر توسط افق کوروش

 

افق کوروش با محدود کردن تنوع کالاها در فروشگاه، خرید مستقیم از تولید کننده و افزایش حجم خرید از هر کدام از تامین‌کنندگان کالاها را با قیمتی پایین‌تر نسبت به سایر سایر رقیبان و فروشگاه‌های زنجیره‌ای به مشتری عرضه کند. در حقیقت این فروشگاه فرایند تحویل کالا از تولید کننده به مصرف کننده را تا حد امکان کوتاه کرده است و از طریق این صرفه‌جویی بتوانند تخفیف ویژه و همواره فروش ویژه داشته باشند.

 

فراموش نکنید فروشگاه‌های زنجیره‌ای مثل افق کوروش با سیاست تاسیس یک فروشگاه در هر محله نه تنها سبب صرفه‌جویی در هزینه خرید اقلام مصرفی از سوی مشتری می‌شود که حتی هزینه‌های غیرضروری مثل مصرف بنزین،استهلاک ماشین و گاهی ساعت‌ها معطل شدن در ترافیک و در نتیجه آلودگی هوا را هم برای مشتری تا حدود زیادی به صفر رسانده است.

 

 

۲-کاهش هزینه‌های عملیاتی

 

استفاده از نرم‌افزارها و شیوه‌های نوین خرید و فروش و اصلاح مدوام روش‌های انجام کار، افزایش سرعت کار و اصلاح خطاها سبب کاهش هزینه‌های عملیاتی از سوی فروشگاه‌های مثل افق کوروش می‌شود.

 

 

۳-صرفه‌جویی و حذف هزینه‌های غیرضروری

 

صرفه‌جویی در مصرف انرژی، حذف هزینه‌های اضافی مثل دکوراسیون لوکس، محدود کردن تعداد پرسنل، حذف کالاهای کم‌مصرف مثل لوازم خانگی، استفاده حداکثری از فضای فروشگاه هزینه‌های اضافی را کاهش دهند و اهداف خود را با هزینه‌های کمتر پیش ببرند.

 

 

بیشتر بخوانید: سبک زندگی هوشمندانه با خرید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای

حتما بخوانید  تاثیر تجربه صنعتی و تحصیلات در اخذ نمایندگی فرانچایز

 

 

بهترین زمان برای برخورداری از تخفیف و فروش ویژه فروشگاه‌های زنجیره‌ای چه ایامی است؟

 

بهترین زمان برای برخورداری از تخفیف و فروش ویژه فروشگاه‌های زنجیره‌ای چه ایامی است؟

 

در فروشگاه‌های زنجیره ای و فروشگاه‌های بزرگ خرده‌فروشی مثل «افق کوروش»، به صورت همه روزه شاهد تخفیف‌های خوبی هستیم اما در برخی مقاطع زمانی می‌توانید کالاهای مورد نیاز خود را با تخفیف‌های ویژه و فروش ویژه خریداری کنید. آگاهی از زمان این فروش‌های ویژه سبب می‌شود تا بتوانید برای یک خرید خوب، با‌کیفیت و البته با تخفیف خوب و عالی حتی تا سقف ۵۰ درصد برنامه‌ریزی کنید. برخی از این مناسبت‌ها و مقاطع زمانی عبارتند از:

 

ایام مناسبتی سال مانند شب عید، اعیاد مذهبی، ماه مبارک رمضان، بازگشایی مدارس و …

 

دوره‌های فصلی مانند حراج‌های زمستانی یا تابستانی

 

رویدادهای خاص مانند برگزاری مسابقات ورزشی یا سالگرد افتتاحیه فروشگاه‌ها

 

خرید از فروشگاه های زنجیره ای همواره تخفیف افق کوروش

 

به این ترتیب فروشگاه‌های زنجیره‌ای با ارائه کالاهای با تخفیف، سود کم، فروش بالا و رقابت با رقبای خود و به قیمت کالاهای خود را کاهش می دهند و به این ترتیب هم فروش خود را بیشتر می‌کنند و هم به مشتری از این خرید نفع می‌رسانند.

 

در این میان برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای مثل افق کوروش که برچسب «فروشگاه‌های همواره تخفیف» را بر پیشانی خود دارند به روزها و مناسبت‌های خاص بسنده نکرده و همواره برای مشتری‌ها فروش ویژه و تخفیف ویژه دارند و انواع کالاها را با تخفیف‌هایی که گاه تا ۵۰ درصد قیمت تمام شده کالا است به صورت روزانه به فروش می‌رسانند.

 

 

بیشتر بخوانید: چه کسانی از فروشگاه‌های تخفیفی با فروش ویژه خرید می‌کنند؟

 

 

بیشترین تخفیف در تمامی فروشگاه‌های افق کوروش در سرتاسر کشور

 

بیشترین تخفیف در تمامی فروشگاه‌های افق کوروش در سرتاسر کشور

 

جالب است بدانید از ابتدای مرداد ماه امسال تاکنون انبوه‌ترین میزان تخفیفات در شعب فروشگاه زنجیره‌ای افق کوروش اجرایی شده و مجموعه کثیری از کالاهای ضروری و اساسی خانوار و دیگر ارزاق سوپرمارکتی با میزان تخفیفات استثنایی در بیش از ۱۵۰۰ شعبه در سراسر کشور عرضه می‌شود. تمام محصولات فروشگاه افق کوروش با تخفیف‌های خوب ۲۰، ۳۰، ۴۰ و حتی ۵۰ درصدی عرضه می‌شوند و علاوه بر این هر روز با یک یا چند پیشنهاد ویژه غافلگیر می‌شوید.

 

این برای اولین‌بار در ایران است که هموطنان می‌توانند از این حجم تخفیفات در فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش بهرمند شوند. علاوه بر این تخفیف ویژه به مناسب بازگشایی مدارس تحت عنوان «بزن بریم مدرسه» به در نمایندگی‌های سرتاسر کشور در جریان است. در دوره جشنواره «بزن بریم مدرسه» بصورت یکپارچه تخفیفات حداکثری در فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش عرضه می‌شود.

 

کالابرگ الکترونیک