۸ ترفند کاربردی برای گردشگری و سفر کم هزینه و ارزان

۸ ترفند کاربردی برای گردشگری و سفر کم هزینه و ارزان


4 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
گردشگری و سفر کم هزینه

سفر و گردشگری در جاهای عجیب و غریب نیازی به هزینه زیاد ندارد و با صرف مبلغ کم هم می توان این کار را انجام داد. شما حتما نیازی به برنده شدن در قرعه‌کشی هزینه سفر داخلی یا خارجی ندارید. شما تنها با یک برنامه ریزی و آشنایی با راهکارهای مدیریت بودجه و گردشگری کم هزینه، می توانید از تعطیلات خود به بهترین شیوه استفاده کنید. در مجله کوروش نگاهی به برخی راهکارهای گردشگری و سفر کم هزینه و ارزان انداخته ایم.

برنامه ریزی برای مسافرت کم هزینه و ارزان داخلی و خارجی

 

اگر بودجه کمی را می توانید برای مسافرت داخلی یا مسافرت خارجی هیجان انگیز و  ارزان پس انداز کنید، اولین پیشنهاد انجام یک برنامه ریزی دقیق برای یک تعطیلات هیجان انگیز و کم هزینه است. شما با یک برنامه ریزی سفر دقیق می توانید هم در زمان و هم در پول خود صرفه جویی کنید. گردشگری کم هزینه نیاز به یک ارزیابی دقیق دارد. نیازی نیست تا ساعت به ساعت از سفر خود را برنامه ریزی کنید. یک ایده کلی کافی است.

 

گردشگری و سفر کم هزینه با خرید بلیط پروازهای لحظه آخر

 

گردشگری و سفر کم هزینه با خرید بلیط پروازهای لحظه آخر

 

پروازهای لحظه آخری معمولا به صورت موردی پیش می‌آیند. بنابراین اگر برنامه ریزی داشته باشید، می توانید قیمت کمی را به بلیط پرواز خود اختصاص دهید.

برای گردشگری و سفر کم هزینه خارج از فصل سفر کنید

 

 

معمولا استقبال از فضاهای جذاب گردشگری در نقاط مختلف در دوران مدارس و روزهای غیر تعطیل کاهش می‌یابد. صنعت گردشگری در این زمان کم رونق می‌شود. تعطیلات قیمت‌ها را افزایش می‌دهد. درباره بهترین زمان برای بازدید از مقصد مد نظر خود تحقیق کنید سپس تاریخ قبل و بعد از بهترین زمان را مشخص نمایید. این تاریخ قبل و بعد، تاریخ خارج از فصل نامیده می‌شود. هتل ها و خطوط هوایی برای جذب گردشگری، پیشنهادهای هیجان انگیز و کم هزینه ای می‌دهند. آن ها قیمت ها را بسیار پایین می‌آورند.

 

برای گردشگری و سفر کم هزینه و ارزان قید هتل را بزنید

 

برای گردشگری و سفر کم هزینه و ارزان قید هتل را بزنید

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

سوئیت های گران قیمت و هتل های لوکس گزینه مناسبی برای گردشگری کم هزینه نیستند. شما می‌توانید از اتاق و سوییت های محلی و یا فلت های مشترک استفاده کنید. فضای اشتراکی برای گردشگری یک پیشنهاد جذاب است چرا که شما علاوه بر کاوش، فرصت آشنایی با افراد همسفر دیگر را خواهید داشت. وبسایت های زیادی برای این کار وجود دارند. «ایربی‌اندبی» از جمله وبسایت های معروف در این زمینه است. شما به راحتی می توانید یک اتاق اضافی در خانه یا آپارتمان فرد محلی رزرو کنید. قیمت تقریبا نصف است اما این امکان برای شما فراهم میشود تا یک تصویر واقعی از یک زندگی واقعی در مقصد گردشگری خود ببینید.

 

پروازهای کم هزینه را از قبل رزرو کنید

برای گردشگری و سفر کم هزینه پروازهای ارزان را از قبل رزرو کنید

 

شرکت‌های هواپیمایی معمولا صندلی‌های پرواز خود را از یک سال قبل برای رزرو آزاد می‌گذراند. هرچه به تاریخ پرواز نزدیک می‌شویم، هزینه بلیط افزایش پیدا می‌کند. بهتر است برای یک سفر و گردشگری کم هزینه، از ماه ها قبل قیمت پروازها را چک کنید و پرواز مورد نظر خود را رزرو نمایید. مطمئناً هزینه کمتری خواهید داد. تلاش کنید بلیط رفت و برگشت را از قبل رزرو کنید.

 

بیشتر بخوانید:

 

۱۲ ترفند ساده و عملی برای برنامه‌ریزی مسافرت عید با کمترین هزینه

 

 

گردشگری کم هزینه و سفر ارزان با حمل و نقل عمومی

 

گردشگری کم هزینه و سفر ارزان با حمل و نقل عمومی

 

استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی مثل اتوبوس و قطار گزینه جذاب و در عین حال ارزانی است. برای اینکه در طول سفر گردشگری خود کمتر هزینه کنید، حمل و نقل شهری خود را با سیستم حمل و نقل عمومی انجام دهید. شما با استفاده از این روش جاهای بیشتری را هم خواهید دید و با فرهنگ عمومی منطقه مقصد بیشتر آشنا خواهید شد. بنابراین نه تنها چیزی را از دست نداده اید، بلکه جذابیت سفر کم هزینه خود را بیشتر هم کرده اید.

 

نقش مهم پخت و پز و رستوران های محلی در برنامه گردشگری کم هزینه

 

نقش مهم پخت و پز و رستوران های محلی در برنامه گردشگری و سفر کم هزینه

 

نیازی نیست تا برای صرف هزینه کم، در مقصد گردشگری خود در محل اقامت بمانید و از هزینه خورد و خوراک خود کم کنید. به جای کافه رستوران های گران قیمت، رستوران های محلی را انتخاب کنید. گاهی از بازار محلی مواد غذایی تازه بخرید و آشپزی کنید. از بومی های منطقه بخواهید تا غذاهای محلی را به شما معرفی کنند. خودتان دست به کار شوید و یک غذای متفاوت و خوشمزه آماده کنید. آشپزخانه های محلی معمولا زیاد هستند. سری به این آشپزخانه ها هم بزنید.

 

بیشتر بخوانید:

 

معرفی ۴ شهر خنک و بکر ایران برای مسافرت در فصل تابستان

 

چطور در حین گردشگری و سفر کسب درآمد کنیم

 

گردشگری و سفر کم هزینه ؛ چطور در حین گردشگری و سفر کسب درآمد کنیم

 

راه های زیادی برای یک سفر هیجان انگیز با صرف هزینه کم وجود دارد. اگر مقصد گردشگری شما یک فضای سرد زمستانی است و شما مسلط به اسکی هستید، می توانید به سایر مسافرانی که از مناطق گرمسیر آمده اند، آموزش دهید. یا در یک مسافرت تابستانی به شهرهای خنک می‌توانید به گردشگران شنا یاد بدهید. درآمد از طریق ترجمه همزمان یک راه دیگر است. از فرصت ها به معنای واقعی کلمه استفاده کنید. آموزش در حین تعطیلات متفاوت تر از مفهوم خسته کننده کار در تعطیلات است. شما می توانید در کنار برنامه سفر خود مهارت و علمی که دارید را هم به اطراف خود گسترش دهید و دامنه ارتباطات را بزرگتر کنید.

 

 

منبع: Education First

 

کالابرگ الکترونیک