ترندهای پرداخت سیار در صنعت خرده فروشی در سال ۲۰۲۱

ترندهای پرداخت سیار در صنعت خرده فروشی در سال ۲۰۲۱


5 شهریور 1400 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
پرداخت سیار خرده فروشی

همزمان با حرکت سریع صنعت خرده فروشی به سمت تجارت الکترونیک، بحث پرداخت سیار بسیار پر اهمیت جلوه کرده است. صنعت خرده فروشی در ۶ ماه گذشته دستخوش تغییرات چشمگیری شد. تغییرات اساسی که به سادگی و با مشاهده فروشگاه‌های آنلاین کاملا محسوس بود. پاندمی کرونا کسب ‌و کارها را در مسیر تغییرات گسترده زیادی قرار داد. در بحث تجارت الکترونیک در صنعت خرده فروشی راه‌حل‌های زیادی برای رشد و توسعه وجود دارد. پرداخت سیار یکی از این راه‌هاست که انعطاف‌پذیری و امنیت بیشتری را برای مشتری در پروسه خرید به همراه دارد. در این مقاله مجله کوروش به بررسی ترندهای پرداخت سیار در صنعت خرده فروشی می‌پردازیم.

 

دیجیتالی شدن و حرکت در مسیر تجارت الکترونیک در صنعت خرده فروشی امری اجتناب ناپذیر بود. همه‌گیری ویروس کرونا باعث شد تا پروسه رشد در دنیای دیجیتال، پنج سال سریع‌تر پیش برود. در سال ۲۰۲۰ هزینه‌های تجارت الکترونیک ۲۰ درصد افزایش یافت. با این حال وضعیت اقتصادی همچنان نامشخص است. اما از سوی دیگر با این وجوداین تحولات، رشد خرید آنلاین از جمله مواردی در صنعت خرده فروشی است که روی آن می‌توان بسیار حساب کرد. تجارت الکترونیک و تجربه خرید و فروش آنلاین نیازمند آزمون و خطا برای قرار گرفتن در مسیر توسعه است.

 

 

ترندهای پرداخت سیار در صنعت خرده فروشی ۲۰۲۱؛ پرداخت بدون تماس

 

ترندهای پرداخت سیار در صنعت خرده فروشی 2021؛ پرداخت بدون تماس

 

پیش از این پرداخت مبلغ خرید با استفاده از پول نقد یکی از نا‌امن‌ترین شیوه‌های پرداخت مشتریان در فروشگاه‌های خرده فروشی محسوب می‌شد. استفاده از این شیوه در حال حاضر و به ویژه با گسترش پاندمی کرونا بسیار کمرنگ شده است. اکنون کارت‌های اعتباری جایگزین مناسبی برای پرداخت نقدی شده‌اند. امنیت استفاده از کارت‌های اعتباری بسیار بیشتر از روش قدیمی پرداخت نقدی است. مطالعات اخیر بر روی میزان استفاده از کارت‌های اعتباری، نشان می‌دهد که در حال حاضر ۵۱ درصد از افراد از سیستم پرداخت سیار بدون تماس و یا همان پرداخت با کارت اعتباری استفاده می‌کنند.

 

روش پرداخت بدون تماس، یکی از ترندهای اصلی پرداخت سیار در صنعت خرده فروشی است. در پرداخت سیار به لطف ریز تراشه‌ها و نوارهای مغناطیسی، امنیت بیشتری در تبادل پول بین مصرف‌کننده و فروشگاه‌های خرده فروشی ایجاد شده است. شیوه سنتی این روش، استفاده از کارت‌های اعتباری با نوارهای مغناطیسی است. اما در شیوه مدرن‌تر، ریز تراشه‌ها و اپلیکیشن‌های تلفن همراه، جایگزین نوار مغناطیسی در کارت‌ها شده‌اند.

حتما بخوانید  بازاریابی از طریق ایمیل مارکتینگ در صنعت خرده فروشی

 

 

 

 

روش پرداخت سیار با کیف پول موبایل

 

روش پرداخت سیار با کیف پول موبایل

 

مسلما کیف پول موبایل از محبوبیت بیشتری در روش پرداخت سیار با استفاده از تلفن هوشمند برخوردار است. در حال حاضر استفاده از کیف پول موبایل راحت‌ترین و در دسترس‌ترین روش پرداخت برای مصرف‌کنندگان است. کیف پول موبایل با همگام سازی تلفن بانک، کارت اعتباری و تلفن هوشمند، مکانیسم پرداخت را ساده‌تر می‌کند. بر اساس آمار استیستا، تخمین زده شده است تا پایان سال ۲۰۲۱ کاربران تلفن هوشمند به ۳.۸ میلیارد نفر برسد. این رقم در سال ۲۰۱۶ حدود ۲.۵ میلیارد نفر بود. تلفن هوشمند تنها یک وسیله مهم در حفظ ارتباطات اجتماعی نیست. اکنون کارهای مهم دیگری از پیگیری وضعیت تغذیه تا پرداخت جرایم رانندگی هم به اپلیکیشن‌های تلفن‌های هوشمند سپرده شده است.

 

اطلاعات بانکی به سادگی از طریق اپلیکیشن‌های مختلف در تلفن هوشمند قابل ثبت هستند. بر اساس آخرین آمار ۵۵ درصد پروسه خرید و پرداخت در ایالات متحده از طریق تلفن هوشمند و کیف‌های پرداختی چون ApplePay و GooglePay انجام می‌شود. با افزایش محبوبیت کیف پول موبایل، در سیستم پرداخت سیار فروشگاه‌های خرده فروشی، بر روی بحث امنیت برنامه‌های مربوط به پرداخت توجه بیشتری شده است.

 

 

فناوری پرداخت سیار POS در خرده فروشی

 

فناوری پرداخت سیار POS در خرده فروشی

 

در حالی که تعداد مصرف‌کنندگان روش‌های پرداخت سیار بدون تماس افزایش یافته، صنایع خرده فروشی نیز به تناسب بستر تجارب جدیدی از ترکیب خرید و فناوری فراهم کرده‌اند. فناوری پرداخت سیار POS این امکان را فراهم کرده تا صنایع خرده فروشی در مبادلات B2B و B2C با استفاده از دستگاه‌های بی‌سیم، امکان پرداخت در هر مکانی را پیدا کنند.

 

با MPOS حتی کوچک‌ترین فروشگاه های آفلاین خرده فروشی هم می‌توانند بدون دردسر و نگرانی از بابت مسافت و جابجایی، پروسه پرداخت را به راحتی انجام دهند. تجربه مثبت از پرداخت سیار،  میزان اعتماد به این شیوه پرداختی را بالا برده است. با این حال همچنان لازم است تا شرکت‌های خرده فروشی با رصد شبکه‌های اجتماعی و کسب اطلاعات بیشتر تجربه پرداخت سیار به شیوه‌های مختلف را ارزیابی کنند. این کار تاثیر به سزایی در افزایش فروش و حتی بهبود خدمات به مشتری دارد

 

 

بیشتر بخوانید » درباره دارک استور و اهمیت آن در تجارت الکترونیک و خرده فروشی «

حتما بخوانید  برندسازی مشارکتی (Co-Branding) چیست؟ + انواع و استراتژی های آن

 

 

احراز هویت بیومتریک راهی تازه در پرداخت سیار

 

احراز هویت بیومتریک راهی تازه در پرداخت سیار

 

اگر ۵ سال پیش از احراز هویت بیومتریک صحبت می‌شد، کمی خاص و عجیب به نظر می‌رسید. چیزی که بیشتر آن را در قالب فیلم‌های آینده‌نگر اسپیلبرگ تصور می‌کردیم. اما حالا این موضوع در تمام جهان قابل درک و فهم است. احراز هویت بیومتریک چیز پیچیده‌ای نیست. هر بار که با استفاده از انگشت خود قفل آیفون را باز می‌کنید، یک تجربه ساده از این موضوع دارید.

 

تشخیص چهره و صدا، اشکال دیگر احراز هویت بیومتریک هستند. اشکالی که از آن‌ها برای باز کردن قفل کیف پول در پرداخت سیار استفاده می‌شود. این موضوع به دلیل افزایش امنیت در پرداخت سیار شکل گرفته است. فناوری با سرمایه قابل توجه شما ترکیب شده و امنیت داده در پرداخت سیار را رقم زده است. انتظار می‌رود تا احراز هویت بیومتریک تا سال ۲۰۲۴ بیش از ۱۰۰۰ درصد افزایش یابد. رقمی که معادل ۲.۵ تریلیارد دلار معاملات مالی است. این رقم در سال ۲۰۱۹ معادل ۲۲۸ میلیارد دلار اعلام شد.

 

 

بیشتر بخوانید » ۴ نکته درباره بقا و آینده خرده فروشی آجری یا سنتی «

 

 

گزینه‌های انعطاف‌پذیر صنایع خرده فروشی در پرداخت سیار

 

گزینه های انعطاف پذیر صنایع خرده فروشی در پرداخت سیار

 

پاندمی کرونا تعهد زیادی در صنعت خرده فروشی در برابر مشتری ایجاد کرد. گزینه‌های «حالا بخر، بعدا پرداخت کن» یا پرداخت اقساطی به خرده فروشان فرصت مانور بر روی راحتی، امنیت و مسئولیت پذیری در بحث خدمات پرداختی را ارایه داد. شرکت‌های خرده فروشی با فروش اقساطی حداکثر انعطاف‌پذیری را برای خریدهای نسبتا سنگین برای مشتریان فراهم کردند. گزینه‌هایی چون پرداخت اقساطی با بهره صفر به مشتریان اجازه داده تا خریدهای زیادی چون مبلمان خانه و وسایل ورزشی را به راحتی انجام دهند. بکارگیری خدمات پرداخت سیار در پروسه پرداخت نیز شرایط را مهیا‌تر کرد.

 

همانطور که خرید بر اساس تجارت الکترونیک به اوج خود می‌رسد، استراتژی پرداخت سیار در فروشگاه‌های خرده فروشی پا به پای تجارت الکترونیک در حال رشد است. حتی دیگر نیازی به استفاده از کارت نیست. راحتی و انعطاف در این شیوه پرداخت حتی در زمینه پرداخت اقساطی در فروشگاه‌های خرده فروشی بار سنگینی را از دوش مشتریان برداشته است. تعداد زیادی از مشتریان فروشگاه خرده فروشی به دلیل پیچیدگی شیوه‌های پرداختی در بسیاری از مواقع خرید خود را در مرحله نهایی رها می‌کردند. اما حالا کمتر شاهد چنین اتفاقی هستیم. مشتریان ترسی از خرید اقساطی ندارند. آن‌ها با سیستم پرداخت سیار راحت‌تر خرید می‌کنند.

 

 

منبع: retailcustomerexperience

 

کالابرگ الکترونیک