۱۸ آموزش جدید تزیین تخم مرغ هفت سین ۱۴۰۲ + عکس

۱۸ آموزش جدید تزیین تخم مرغ هفت سین ۱۴۰۲ + عکس


1 اسفند 1401 . زمان مطالعه: 12 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
آموزش تزیین تخم مرغ رنگی هفت سین با مواد مختلف

تزیین تخم مرغ عید مثل سبز کردن سبزه عید یکی از جذاب‌ترین بخش‌های چیدمان و تزیین سفره هفت سین است. تزیین کردن تخم مرغ عید معمولاً نیاز به لوازم و تجهیزات زیادی ندارد. تنها لازم است کمی خلاق باشید و با استفاده از هر چیزی که در دسترس دارید، تخم مرغ سفره هفت سین را طراحی کنید. برای تزیین تخم مرغ عید ۱۴۰۲ ایده‌های جذابی برای شما داریم. در این مقاله از سرویس سبک زندگی در مجله کوروش قصد داریم تا شما را با ایده‌هایی خلاقانه طراحی تخم مرغ با سایه و لاک به همراه روش‌های تزیین تخم مرغ عروسکی و چند الگوی تخم مرغ رنگی آشنا کنیم.

 

 

رنگ کردن تخم مرغ با استفاده گواش

 

آموزش رنگ کردن تخم مرغ با استفاده گواش آموزش رنگ کردن تخم مرغه عروسکی با استفاده گواش

 

اولین و ساده‌ترین روش برای تزئین تخم مرغ عید رنگ کردن آن است. برای این کار شما به چند رنگ گواش و کمی خلاقیت نیاز دارید. کافی است که طرح مورد نظر خودتان را با مدادی کمرنگ روی تخم مرغ بکشید.

سپس با استفاده از گواش غلیظ یا ماژیک طرح‌تان را رنگ کنید. شما می‌توانید انواع لوازم‌ تحریر و وسیله‌های مورد نیازتان برای نقاشی را به صورت آنلاین، تلفنی یا حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

برای این کار توجه داشته باشید که نباید از آب زیادی استفاده کنید یا قلم‌مو را کاملاً خیس کنید. چون موجب پخش شدن طرح و چکه کردن آن خواهد شد. به جای کشیدن طرح گل یا نوشتن «نوروز مبارک» روی تخم مرغ‌ها می‌توانید این بار طرح انواع مدل ایموجی‌ها و شکلک‌ها را روی تخم مرغ‌ رنگی عید بکشید.

 

تزئین تخم مرغ عید با رنگ طبیعی

 

آموزش تزئین تخم مرغ عید با رنگ طبیعی

 

برای رنگ کردن و تزئین انواع مدل تخم مرغ رنگی عید مجبور نیستید حتماً از رنگ‌های شیمیایی استفاده کنید. در طبیعت رنگ‌های جذاب زیادی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای جلوه‌ بخشیدن به تخم مرغ‌هایتان استفاده کنید.

تخفیف شوینده های افق کوروش

برای رنگ آمیزی تخم مرغ عید می‌‌توانید از چغندر، شاتوت، پوست پیاز به همراه کمی سرکه استفاده کنید. تخم مرغ را در ترکیبی از این رنگ‌های طبیعی بجوشانید و بعد از چند دقیقه آن را در یخچال قرار دهید تا پر‌رنگ‌تر شود. پیشنهاد می‌کنیم مقاله رنگ‌آمیزی تخم مرغ با رنگ‌های خوراکی را بخوانید.

شما می‌توانید سرکه مورد نیازتان را به صورت تلفنی، آنلاین و یا حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

 

تزیین تخم مرغ هفت سین با پارچه

 

آموزش تزیین تخم مرغ هفت سین با پارچه

 

استفاده از انواع پارچه برای تزیین تخم مرغ هفت سین یک راهکار جذاب دیگر است. برای این کار روش‌های مختلفی وجود دارد. می‌توانید یک توری پارچه‌ای را روی تخم مرغ بکشید و زیر آن را به وسیله یک بند ببندید.

سپس تخم مرغ را در یک قابلمه رنگ طبیعی در حال جوش بیندازید. برای تهیه تخم مرغ به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی می‌توانید همین حالا خرید خود را از فروشگاه‌های افق کوروش انجام دهید.

این کار موجب می‌شود تا طرح‌های جذابی روی تخم مرغ شما ایجاد شود. به جز این روش می‌توانید طرح مورد نظر روی پارچه را ببرید و با استفاده از چسب چوب روی تخم مرغ بچسبانید. می‌توانید در اطراف آن از پولک و مروارید استفاده کنید و یک کلاژ زیبا و خاص را روی تخم مرغ‌های عیدتان پیاده کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه خورش مرغ افشاری مجلسی و خوشمزه + فیلم آموزش

اگر دوست داشته باشید می‌توانید پارچه را به طور کامل روی تخم مرغ بکشید و آن را با یک روبان ببندید.

 

تزیین تخم مرغ هفت سین با لاک ناخن

 

آموزش تزیین تخم مرغ هفت سین با لاک ناخن چطور با لاک ناخن تخم مرغ هفت سین را رنگ کنیم؟

 

برای آموزش تزیین و رنگ آمیزی تخم مرغ هفت سین با لاک ناخن کافی است چند رنگ جذاب از لاک‌هایتان را انتخاب کنید. سپس یک کاسه آب در مقابل‌تان قرار دهید. مقداری از لاک را به آرامی روی آب بریزید. چند رنگ لاک دیگر به آن اضافه کنید. با استفاده از یک خلال دندان رنگ‌ها را با هم ترکیب کنید.

سپس تخم مرغ را به آرامی داخل آب فرو ببرید و بیرون بیاورد. مشاهده می‌کنید که لاک روی سطح تخم مرغ قرار می‌گیرد. حالا تخم  مرغ را در جای مناسب قرار دهید تا کاملاً خشک شود. می‌توانید انواع لاک و وسایل آرایش ناخن را به صورت اینترنتی، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

 

تزیین تخم مرغ عروسکی

 

آموزش تزیین تخم مرغ عروسکی تزیین تخم مرغ عید 1401 آموزش الگوی تخم مرغ رنگی برای عید 1401

 

برای تزیین تخم مرغ عروسکی روش‌های مختلفی وجود دارد. برای این کار می‌توانید یک تصویر عروسکی زیبا روی تخم مرغ بکشید و بعد با استفاده از گل یا مقوا برای آن تاج درست کنید. می‌توانید با کمک مقوا یک گوش برای دو طرف تخم مرغ طراحی کنید و آن را شبیه به یک حیوان طراحی کنید. یا کلاً طرح یک عروسک جذاب را روی تخم مرغ بکشید و یک اثر هنری خلق کنید.

 

تزیین تخم مرغ عید با گل مصنوعی

 

آموزش تزیین تخم مرغ عید با گل مصنوعی

 

یک روش دیگر برای تزئین تخم مرغ ساده سفره هفت سین استفاده از گل مصنوعی است. برای تزیین عیدی عروس هم این ایده مناسب است. شما می‌توانید با تهیه چند شکوفه رنگی و چسباندن آن‌ها روی تخم مرغ‌های عید، یک طراحی بی‌نظیر رقم بزنید.

می‌توانید در کنار گل مصنوعی از رنگ هم استفاده کنید. مثلاً ابتدا تخم مرغ‌ها را با استفاده از گواش رنگ کنید، سپس روی آن گل بچسبانید.

 

تزئین تخم مرغ با نگین و مروارید

 

آموزش تزئین تخم مرغ رنگی عید با نگین و مروارید

 

یک ایده منحصر به فرد دیگر که در کمتر آموزش تزئین تخمه مرغ هفت سین پیدا می‌کنید، استفاده از انواع پولک، نگین و مروارید است. برای این کار می‌توانید با استفاده از چسب گرمایی نگین‌ها را روی تخم مرغ‌ بچسبانید.

برای زیباتر شدن تخم مرغ‌ بهتر است ابتدا آن‌ها را رنگ کنید. سپس روی رنگ از نگین استفاده کنید. این تخم مرغ‌های تزیین شده برای عیدی عروس مناسب هستند.

 

تزئین تخم مرغ با دستمال کاغذی

 

آموزش تزئین تخم مرغ با دستمال کاغذی آموزش طرح تخم مرغ رنگی هفت سین با دستمال کاغذی ایده های طراحی تخم مرغ رنگی برای عید 1401

 

یک راهکار بسیار خلاقانه و جذاب برای تزئین سفره هفت سین و  ایده برای مدل تخم مرغ رنگی عید استفاده از دستمال کاغذی‌های طرح‌دار است. با این روش می‌توانید طرح ظروف سفره هفت سین را با طرح روی تخم مرغ‌هایتان ست کنید.

برای تزیین تخم مرغ عید تنها لازم است دستمال کاغذی با طرح مورد نظرتان را انتخاب کنید. سپس دور طرح آن را ببرید و با استفاده از چسب چوب و یک قلم‌مو آن را روی سطح تخم مرغ بچسبانید.

می‌توانید برای تزئین سفره هفت سین از این ترفند استفاده کنید و ظروفتان را هم با این روش تزئین نمایید. انواع دستمال کاغذی را به صورت حضوری، آنلاین یا تلفنی از فروشگاه های افق کوروش تهیه کنید.

 

تزیین تخم مرغ عید با نخ و کاموا

 

تزیین تخم مرغ عید با نخ و کاموا

 

یکی از ایده‌های راحت و فوق‌العاده زیبا برای تزیین تخم مرغ عید ۱۴۰۲ استفاده از نخ و کاموا است. شما می‌توانید با استفاده از کامواهای رنگی و نخ ابریشمی به راحتی زیباترین تخم مرغ‌ها را برای سفره هفت سین خودتان آماده کنید. برای این کار می‌توانید از پوست تخم مرغ خالی که محتویات آن با ایجاد یک سوراخ تخلیه شده یا تخم مرغ‌های پلاستیکی استفاده کنید.

ابتدا کاموا یا نخ ابریشمی را با رنگ‌های مختلف و زیبا تهیه کنید. سپس از بالاترین قسمت تخم مرغ شروع به پیچاندن نخ دور تخم مرغ کنید. هر جای کار که دوست داشتید می‌توانید رنگ کاموا یا نخ را عوض کنید و از نخ‌های رنگارنگ استفاده کنید. برای چسباندن نخ یا کاموا به تخم مرغ‌ها می‌توانید از هر نوع چسبی که در دسترس دارید، استفاده کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه خورش تره فرنگی به 2 روش

 

تزیین تخم مرغ عید به شکل سبزیجات

 

تزیین تخم مرغ عید به شکل سبزیجات

 

ایده بعدی برای تزیین تخم مرغ عید درست کردن آن‌ها به شکل سبزیجات و میوه‌های مختلف است. برای این کار می‌توانید یکی از تخم مرغ‌ها را با گواش یا رنگ روغن قرمز رنگ کنید. سپس با استفاده از ماژیک سیاه یا رنگ سفید روی آن خال‌هایی ایجاد کنید. در انتها می‌توانید با کاغذ کشی یا مقوا برگ‌هایی به شکل توت فرنگی درست کنید و در قسمت بالای تخم مرغ بچسبانید.

 

تزیین تخم مرغ عید به شکل سبزیجات

 

تخم مرغ بعدی را به رنگ نارنجی رنگ آمیزی کنید و آن را شکل هویج درست کنید سایر تخم مرغ‌ها را نیز می‌توانید شکل شلغم، پیاز و هر نوع سبزیجات و میوه‌ای که دوست دارید آماده کنید.

 

تخم مرغ هفت سین ۱۴۰۲ به شکل خرگوش

 

تخم مرغ هفت سین 1402 به شکل خرگوش

 

امسال سال خرگوش است و از همین رو بهتر است در تزیین تخم مرغ سفره هفت سین ۱۴۰۲ از نماد خرگوش در سفره‌تان استفاده کنید. برای درست کردن تخم مرغ عید به شکل خرگوش روش‌های مختلفی وجود دارد.

می‌توانید با استفاده از مقداری کاغذ رنگی یا نمد رنگی برای تخم مرغ‌ها گوش درست کنید و سپس صورت خرگوش را با ماژیک روی تخم مرغ بکشید. برای این که خرگوش شما جذاب‌تر شود می‌توانید با نمد گل‌های کوچک رنگی درست کنید و کنار گوش‌های آن بچسبانید. برای این که تخم مرغ به راحتی روی زمین قرار بگیرد، بهتر است از یک درب بطری و یا یک تکه مقوای گرد شده در زیر آن استفاده کنید.

به طور کلی تزیین تخم مرغ عید به شکل خرگوش بسیار راحت است، تنها لازم است کمی خلاقیت به خرج دهید تا تخم مرغ هفت سین شما به زیباترین و بامزه‌ترین تخم مرغی که تا به حال دیده‌اید تبدیل شود. در ادامه می‌توانید با ایده‌های جالب برای تزیین تخم مرغ هفت سین به شکل خرگوش آشنا شوید.

 

تخم مرغ هفت سین 1402

تزیین تخم مرغ به شکل خرگوش

تزیین تخم مرغ خرگوش

تزیین تخم مرغ خرگوش 1402

تزیین تخم مرغ جدید 1402

تزیین تخم مرغ جدید 1402 به شکل خرگوش

تزیین تخم مرغ جدید 1402

 

نکاتی برای درست کردن تخم مرغ ۱۴۰۲

 

*انتخاب طرح تخم مرغ رنگی و تزیین آن کاملاً سلیقه‌ای است، اما به کار بردن کمی خلاقیت می‌تواند جذابیت بیشتری به تخم مرغ عید شما ببخشد. برای طراحی تخم مرغ با سایه می‌توانید از سایه‌های چشم قدیمی که دیگر به درد نمی‌خورند استفاده کنید. برای این کار می‌توانید سطح تخم مرغ را کمی نمناک کنید و سپس روی آن کمی سایه بزنید.

 

*برای تزیین تخمه مرغ عروسکی ساده می‌توانید طرح صورت یک عروسک را روی تخم مرغ نقاشی کنید.

 

*یک ایده جذاب برای تزیین روی تخم مرغ هفت سین استفاده از ماژیک است. می‌توانید با استفاده از ماژیک طرح مورد نظرتان را روی پوست تخم مرغ بکشید.

 

*برای تزیین تخم مرغ ساده می‌توانید از با استفاده از گواش تخم مرغ‌ها را رنگ کنید.

 

سوالات متداول

 

چطور برای درست کردن تخم مرغ رنگی عید از دستمال استفاده کنیم؟

 

برای تزیین تخم مرغ عید تنها لازم است دستمال کاغذی با طرح مورد نظرتان را انتخاب کنید. سپس دور طرح آن را ببرید و با استفاده از چسب چوب و یک قلم‌مو آن را روی سطح تخم مرغ بچسبانید.

 

بهترین طرح تخم مرغ رنگی برای عید چیست؟

 

به عنوان آموزش تخم مرغ رنگی عید باید بدانید که شما می‌توانید تخم مرغ‌های هفت سین را به هر شکلی که دوست دارید تزیین و رنگ آمیزی کنید. برای این کار می‌توانید از گواش، لاک و حتی سایه‌های به درد نخور قدیمی استفاده کنید و روی تخم مرغ نگین، گل و طرح‌های زیبا بچسبانید.

 

 

کالابرگ الکترونیک