بهترین خدمات تحویل مواد غذایی آنلاین در سال ۲۰۲۱

بهترین خدمات تحویل مواد غذایی آنلاین در سال ۲۰۲۱


29 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 7 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
خدمات تحویل مواد غذایی

خدمات تحویل مواد غذایی پیش از پاندمی کرونا یکی از موضوعات مهم در فروش خرده فروشی به صورت آنلاین بود. پاندمی کرونا اهمیت این موضوع را دو چندان کرد چرا که رفتار خرید مشتری به سمت تجارت الکترونیک و خرید آنلاین بیش از پیش تغییر پیدا کرد. بنابراین فروشگاه هایی که در زمینه تحویل فوری کارهای جدی انجام داده بودند در بحران کرونا با مشکلات کمتری روبه‌رو شدند. آنها حتی توانستند یک مزیت رقابتی بزرگ برای خود کسب کنند. حالا خدمات تحویل مواد غذایی و خرید آنلاین بخش مهمی از رفتار خرید مشتریان است. در این مقاله از سرویس علم و تکنولوژی در مجله کوروش برترین خدمات تحویل مواد غذایی آنلاین را در سال ۲۰۲۱ معرفی می‌کنیم.

خدمات تحویل مواد غذایی به صورت آنلاین چیست؟

 

خدمات تحویل مواد غذایی به صورت آنلاین چیست؟

 

بسیاری از فروشگاه‌های خرده فروشی خدمات خود را به صورت آنلاین نیز ارائه می‌دهند. پلتفرم‌های آنلاین محصولات غذایی شامل تمامی مواد غذایی است که در فروشگاه‌های آفلاین فروخته می‌شود. پرداخت در پلتفرم‌های آنلاین به صورت اینترنتی انجام می‌شود. برخی از فروشگاه ها، فرآیند خرید آنلاین و پرداخت در درب منزل را نیز در نظر گرفته‌اند. محصولات خریداری شده با پرداخت هزینه بسیار کمی به مشتری تحویل داده می‌شود. اگر مشتریان مواد غذایی و یا سایر کالاها را به مقدار زیادی خریداری کنند، خدمات تحویل کالا به صورت رایگان انجام می‌شود. بنابر گزارش ای-مارکتر، فروش آنلاین مواد غذایی در ایالات متحده در سال ۲۰۲۰ تقریبا ۵۴ درصد رشد داشت. این رشد از رقم ۵۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ به بیش از ۸۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ رسید.

 

آمازون فرش (AmazonFresh)، پیشرو در خدمات تحویل مواد غذایی

 

آمازون فرش (AmazonFresh)، پیشرو در خدمات تحویل مواد غذایی

 

خدمات تحویل مواد غذایی آمازون فرش در بیش از ۲۰۰۰ شهر قابل دسترس است. آمازون فرش برای سفارش‌های بالای ۳۵ دلار هزینه‌ای دریافت نمی‌کند. آمازون فرش با همکاری با Whole Foods مواد غذایی تازه را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. سرویس تحویل مواد غذایی آمازون نسبت به حفظ سلامت و امنیت کالای خریداری شده توسط مشتری متعهد است. خریدها در کمتر از یک ساعت درب منزل تحویل داده می‌شوند. در حالی که این سرویس معمولا در مراکز اصلی شهری در دسترس است، مدیران آمازون تلاش کردند پوشش خود را گسترش دهند. آنها شهرهای بیشتری را در محدوده پوشش خود قرار دادند. برای استفاده از خدمات آمازون فرش عضویت در آمازون پرایم الزامی است.

حتما بخوانید  ترند های روابط عمومی برای موفقیت برند تجاری در سال 2021

 

بیشتر بخوانید : انبار اپن باکس خرده فروشی آمازون چیست و شامل چه کالاهایی است

 

 

خدمات تحویل مواد غذایی و کالا  در والمارت

 

فروشگاه‌های خرده فروشی والمارت و خدمات تحویل مواد غذایی این فروشگاه‌ها در بیش از ۱۶۰۰ شهر فعال هستند. هزینه تحویل مواد غذایی و کالا در والمارت رقمی معادل ۸ تا ۱۰ دلار است. برای سفارش آنلاین از وبسایت فروشگاه خرده فروشی والمارت نیازی به عضویت نیست. با این حال سرعت تحویل مواد غذایی در والمارت با آمازون فرش قابل مقایسه نیست. والمارت به زمان بیشتری برای طی فرآیند سفارش تا تحویل نیاز دارد. اما مزیت رقابتی والمارت تعداد گسترده محصولات موجود برای خرید آنلاین است.

 

 

حتما بخوانید : پروسه تحویل مواد غذایی در فروشگاه خرده فروشی والمارت

 

 

هر آنچه که در قفسه‌های والمارت در فروشگاه‌های آفلاین وجود دارد را می‌توانید به صورت آنلاین خریداری کرده و درب منزل تحویل بگیرید. شما می‌توانید از خدمات تحویل والمارت در وسایل الکترونیکی، اسباب بازی و حتی لوازم خانگی استفاده کنید. والمارت با شبکه گسترده خود که بیش از ۴۷۰۰ فروشگاه خرده فروشی فیزیکی را شامل می‌شود، می‌تواند ۹۰ درصد جمعیت ایالت متحده را خدمت رسانی کند.

 

خدمات دلیوری در اینستاکارت (InstaCart)

 

خدمات تحویل مواد غذایی و کالا در اینستاکارت (Instacart)

 

اینستاکارت در بیش از ۴۰ ایالت در دسترس است. هزینه تحویل مواد غذایی و کالا در اینستاکارت برای سفارش‌های زیر ۳۵ دلار رقمی معادل ۴ تا ۸ دلار است. این رقم اگر زمان تحویل یک ساعته تعیین شود، افزایش می‌یابد. شما در پلتفرم اینستاکارت می‌توانید انعام دهید و برای خرید پلتفرم آن عضویت لازم نیست. اینستاکارت اکسپرس که خدمات ویژه‌ای به مشتریان ارائه می‌دهد، نیازمند اشتراک ماهانه ۱۰ دلار و یا ۹۹ دلار در سال است. نحوه فعالیت اینستاکارت کمی متفاوت از والمارت و یا آمازون فرش است.

 

اینستاکارت سرویس خدمات تحویل ثالث است. سفارش‌ها از خریداران محلی تحویل گرفته شده و درب منزل تحویل داده می‌شود. شما می‌توانید از هر فروشگاه در برنامه اینستاکارت خرید کنید. از کاستکو گرفته تا دیگر فروشگاه‌های خرده فروشی. حتی می‌توانید از چند فروشگاه به صورت یک‌جا خریداری کنید. خریدها به صورت یک‌جا جمع می‌شوند و با اینستاکارت فرآیند تحویل مواد غذایی و کالا صورت می‌گیرد.

حتما بخوانید  بررسی 2 روش لیفتراک و افزایشی در مسیر تحول در تجارت دیجیتال

 

فرش دایرکت (Fresh Direct) و خدمات تحویل

 

خدمات تحویل مواد غذایی و کالا در فرش دایرکت هزینه‌ای معادل ۵ تا ۱۵ دلار بسته به نوع خدمات دارد. محدودیت فعالیت فرش دایرکت ۶ ایالت واشنگتن، نیوجرسی، نیویورک، پنسیلوانیا، دلاور و کانکتیکت است. برای استفاده از خدمات تحویل مواد غذایی و کالا در فرش دایرکت نیازی به عضویت نیست. اگرچه میزان سطح فعالیت شعب فرش دایرکت نسبت به سایر فروشگاه‌های خرده فروشی کمتر است، اما مزیت رقابتی آن کیفیت محصولات ارگانیک و محصولات گوشتی است. فرش دایرکت رقیب اصلی آمازون فرش محسوب می‌شود.

 

خدمات سیف‌ وی (Safe Way) در تحویل مواد غذایی

 

خدمات سیف‌ وی، Safe Way در تحویل مواد غذایی

 

سیف وی (Safe Way) برای خدمات دلیوری، هزینه‌ای معادل ۱۰ دلار دریافت می‌کند. گفتنی است این هزینه بسته به خدمات و نوع کالا از ۱۰ دلار به بالا متغیر است. برای خرید مواد غذایی و خدمات تحویل نیازی به عضویت نیست. سیف‌ وی یک برند کاملا محبوب است. خدمات تحویل سیف‌ وی در وفادارسازی مشتریان بسیار تاثیر‌گذار است. چرا که آنان با پرداخت ۱۰ دلار در بهترین حالت خرید خود را تحویل می‌گیرند. حتی سفارش‌های بالای ۱۵۰ دلار به صورت رایگان تحویل داده می‌شود. بنابراین مشتریان بیشتر به صورت عمده از سیف‌ وی خریداری می‌کنند. تحویل ۷ روز هفته از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۱۰ شب انجام می‌شود.

 

 

کاستکو Costco و خدمات تحویل مواد غذایی

 

کاستکو Costco و خدمات تحویل مواد غذایی

 

مطالب مرتبط : درآمد میلیاردی فروشگاه خرده فروشی کاستکو با کارت شارژ و حق عضویت

 

برای استفاده از خدمات تحویل کالا در کاستکو، حق عضویت لازم است. هزینه این خدمات برای سفارش‌های بالای ۷۵ دلار رایگان است. اما برای سفارش‌های پایین‌تر از این میزان باید ۳ دلار هزینه خدمات تحویل پرداخت شود. انتخاب در کاستکو بسیار محدودتر از والمارت و آمازون است. خریداران فقط مجاز به خرید مواد فاسد نشدنی و لوازم خانگی به صورت آنلاین هستند. آن‌ها تنها می‌توانند مواد غذایی که با برچسب کاستکو مشخص شده را انتخاب کنند. خدمات دلیوری کاستکو کمی زمان‌بر است. پروسه تحویل در این فروشگاه خرده فروشی بیش از ۲ و یا حتی ۱۰ روز کاری طول می‌شود.

 

 

منبع: سایت tinuiti

 

کالابرگ الکترونیک