طرز تهیه ۱۰ فینگر فود کم هزینه و خوشمزه برای تولد و مهمانی

طرز تهیه ۱۰ فینگر فود کم هزینه و خوشمزه برای تولد و مهمانی


17 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
فینگر فود مهمانی تولد

فینگر فود (Finger Food)  در اصل به معنی غذای انگشتی است و برای خوردن آن به قاشق و چنگال نیاز ندارید. هر چه بیشتر می‌گذرد هم فینگر فودها جذاب‌تر و متنوع‌تر می‌شوند تا جایی که تقریبا تبدیل به پای ثابت مهمانی‌ها و جشن تولدها شده‌اند. فینگرفودها به خاطر کوچک و سبک بودن، معمولا به عنوان پیش غذا، میان وعده یا غذای اصلی سرو می‌شوند و پختنشان هم راحت‌تر است. تاریخچه فینگرفود هم به سال ۱۳۱۹ برمی‌گردد که کافه‌ها در آمریکا با استقبال گسترده‌تری مواجه شدند و کافه‌ها تصمیم به تهیه غذاهایی با دردسر و تشریفات کمتر گرفتند. بعدها این غذاها جایشان را در لیست غذایی خانواده‌ها هم باز کردند. هرچند به نظر می‌رسد از ابتدای خلقت، انسان‌ها غذاهایشان را با دست می‌خوردند. به هر حال ما در این مطلب از مجله کوروش می‌خواهیم لیست انواع فینگر فود برای تولد و مهمانی و فینگر فود را به شما معرفی کنیم تا خیالتان بابت غذای مهمانی راحت باشد. با ما در سرویس آشپزی از مجله کوروش همراه باشید.

۱- کیک مرغ با نان تست و گردو، بهترین فینگر فود برای تولد و مهمانی

 

کیک مرغ با نان تست و گردو، بهترین فینگر فود برای تولد و مهمانی

 

«کیک مرغ» هم کیک است و هم غذا، شاید اصلا به همین دلیل است که کوچک و بزرگ عاشقش هستند. یک فینگر فود و پیش غذای شیک برای تولد بزرگسالان و بچه ها و البته فینگر فود یلدایی و مهمانی هم به حساب می‌آید که حسابی می‌تواند سفره شما را رنگین و چشم‌نواز ‌کند. همچنین برای عصرانه‌ها و دورهمی‌های رسمی و دوستانه عالی است.

طرز تهیه کیک مرغ با نان تست را در مجله کوروش بخوانید.

 

 

۲- بورک ترکی گوشت و اسفناج با خمیر یوفکا یا فیلو

 

بورک ترکی گوشت و اسفناج با خمیر یوفکا یا فیلو

 

«بورک» یکی از محبوب‌ترین، مشهورترین و قدیمی‌ترین غذاهای فینگر فودی ترکیه است که از زمان حکومت پادشاهان عثمانی تاکنون در تمام وعده‌ها از صبحانه گرفته تا ناهار و شام و مهمانی‌ها سرو می‌شود. بورک ابتدا یک غذای درباری بود و سپس به آشپزخانه عامه مردم راه پیدا کرد. اگر چه بسیاری بورک را یک غذای ترکی می‌دانند اما بد نیست بدانید در بسیاری از کشورهای شرق اروپا و حوزه بالکان، یونان و کشورهای عربی خاورمیانه بسیار محبوب و مرسوم است که با مواد مختلف آماده و سرو می‌شود.

۲ طرز تهیه بورک ترکی گوشت و پنیر و بورک ترکی اسفناج و پنیر با خمیر یوفکا یا فیلو را در مجله کوروش برای شما آماده کرده‌ایم.

 

 

۳- طرز تهیه انواع کوردن بلو، محبوب ترین فینکر فود برای تولد در دنیا

 

طرز تهیه انواع کوردن بلو، محبوب ترین فینکر فود برای تولد در دنیا

 

کوردن بلو از جمله فینگر فودهای محبوب در سرتاسر دنیا با اصالت اروپایی و مشخصا فرانسوی است. کوردن بلو مرغ یا چیکن کوردن بلو به همراه کوردن بلو با گوشت پای ثابت جشن‌ها و مهمانی‌ها در سرتاسر دنیاست. معنای کوردن بلو در لغت و به صورت کلمه به کلمه، روبان آبی است اما در اصطلاح آشپزی به معنای شنیتسل گوشتی است که در یک لایه پنیر و ژامبون پیچیده شده است، حالا این گوشت می‌تواند فیله مرغ یا گوشت گوساله و یا حتی گوشت چرخکرده مرغ باشد.

۳ طرز تهیه کوردن بلو مرغ با فیله مرغ یا مرغ چرخکرده و یا فیله گوشت گوساله را در مجله کوروش بخوانید.

 

 

۴- وافل مرغ با سس بوفالو؛ یک فینگر فود عالی برای مهمانی

 

وافل مرغ با سس بوفالو؛ یک فینگر فود عالی برای مهمانی 

 

اگر تا حالا اسم وافل مرغ به گوش‌تان نخورده یا آن را در منو رستوران یا مهمانی ندیده‌اید، باید بگوییم که وافل مرغ یکی از پیش‌غذاهای محبوب ایرانی و البته جدید است. این فینگرفود را به راحتی و با مواد ساده، می‌توان در دورهمی‌ها و مهمانی‌های رسمی و تولد در کنار غذای اصلی تهیه کرد. اصلا هم پیش‌غذای وقت‌گیری نیست. در عین حال جذاب و فانتزی و اتفاقا خیلی هم مجلسی‌ است.

در این مطلب از مجله کوروش طرز تهیه وافل مرغ با سس بوفالو را به‌عنوان یک فینگرفود عالی و خوشمزه برای تولد و مهمانی شما آماده کرده‌ایم.

 

 

۵- سالاد سیب زمینی در جامبو شلز، گزینه جذاب فینگر فود برای تولد

 

سالاد سیب زمینی در جامبو شلز، گزینه جذاب فینگر فود برای تولد 

 

سالاد سیب زمینی در جامبو شلز یک پیش غذای فانتری و مدرن و البته یک فینگر فود ساده و کم هزینه برای مهمانی یلدایی و دورهمی و تولد هم هست. برای درست کردن سالاد سیب زمینی در جامبو شلز سرد که در حقیقت شبیه یک طرز تهیه سالاد ماکارونی با جامبو شلز است. و با سس خورده می‌شود. برای درست کردن پاستا صدفی یا همان جامبو شلز به صورت سرد با الویه با عنوان یک فینگر فود سرد ابتدا باید سالاد الویه درست کنید. طبق روال همیشه طرز تهیه سالاد الویه را قدم به قدم انجام دهید. سپس جامبو شلز را مثل ماکارونی و طبق دستور روی بسته در آبجوش، نمک و روغن بپزید و آبکش کنید. در ادامه جامبو شلزهای آبکش شده را با سالاد الویه پر و در ظرف مورد نظرتان سرو کنید. از این فینگر فود سرد برای سرو در انواع جشن تولد و مهمانی آماده کنید و از طعم لذیذ آن لذت ببرید. طرز تهیه سالاد سیب زمینی در جامبو شلز را در مجله کوروش بخوانید. همچنین می‌توانید دستور پخت انواع جامبو شلز را در این مطلب یاد بگیرید.

 

 

۶- طرز تهیه کراکت مرغ و پنیر پیتزا ساده، سریع و شیک

 

طرز تهیه کراکت مرغ و پنیر پیتزا ساده، سریع و شیک 

 

فینگر فودهای سریع و آسان غذاهای محبوب بچه‌ها و بزرگترها هستند. وقتی قرار باشد یک فست فود سریع و آسان و کم هزینه که در کمتر از ۳۰ دقیقه آماده می‌شود را به شما پیشنهاد بدهیم انواع کراکت سیب زمینی، کراکت بادمجان، کراکت مرغ و ژامبون و البته کراکت مرغ و پنیر که معمولا با پنیر پیتزا یا انواع پنیرهای دیگر تهیه می‌شود حرف اول را می‌زنند. اگر اهل درست کردن پیش غذا و فینگر فود برای تولد و مهمانی هستید انواع کراکت را امتحان کنید. البته کراکت یک غذای کامل برای شام و ناهار هم هست. بهترین طرز تهیه کراکت مرغ و پنیر پیتزا به عنوان یک فست فود خانگی بدون فر را در مجله کوروش بخوانید.

 

 

۷- طرز تهیه سینی فینگر فود ژامبون و پنیر و سیب زمینی، مناسب همه سلیقه ها

 

طرز تهیه سینی فینگر فود ژامبون و پنیر و سیب زمینی، مناسب همه سلیقه ها

 

فینگر فود ژامبون و پنیر و سیب زمینی یک غذای ساده و کم هزینه است که در عرض ۱۰ دقیقه تهیه می‌شود. برای درست کردن این فینگر فود خوشمزه و مقوی نیاز به سیب زمینی، نمک، فلفل و یک عدد تخم مرغ دارید که آنها را پوره  کنید. بعد ورقه‌های ژامبون و پنیر را روی هم بگذارید و به صورت مربعی به اندازه دلخواه برش بزنید. سیب زمینی پوره شده و ژامبون‌ها را باید به صورت توپک یا مربعی شکل دهید و ببندید. تمام فینگر فودها را در یک سینی بچینید و به مدت ۲ ساعت در فریزر قرار دهید تا خودشان را خوب بگیرند. به همین راحتی. البته با کمی جزییات دیگر که در مقاله طرز تهیه سینی فینگر فود ژامبون و پنیر و سیب زمینی برای شما آورده‌ایم.

 

 

۸-  طرز تهیه فینگر فود سرد با نان تست، جذاب و پرطرفدار

 

طرز تهیه فینگر فود سرد با نان تست، جذاب و پرطرفدار

 

یک سینی فینگر فود ساده دیگر هم برای تولد و مهمانی در مجله کوروش برایتان آمده کرده ایم که به صورت سرد سرو می‌شود. برای طرز تهیه آن هم باید نان تست را از وسط به صورت مثلثی برش بزنید. تن ماهی را به مدت ۲۰ دقیقه بجوشانید. روغن تن ماهی را دور بریزید و آن را ریز کنید. کره و تن ماهی را در میکسر یا غذاساز بریزید و به صورت پوره درآورید. این ترکیب را به مقدار دلخواه روی یک برش نان تست بریزید (برای هر تکه نان تست یک قاشق غذاخوری کافی است) مقداری خیارشور و گشنیز یا جعفری ساطوری خرد شده را روی آن بریزید و یک تکه دیگر نان تست را روی آن بگذارید. به جای نان تست از انواع تارت شوز مخصوص فینگر فود هم می‌توانید استفاده کنید. نکات بیشتر درباره سینی فینگرفود سرد و کم هزینه را در مجله کوروش بخوانید.

 

 

۹-کباب چوبی مرغ سوخاری، پیشنهاد فوق العاده برای دورهمی ها

 

کباب چوبی مرغ سوخاری، پیشنهاد فوق العاده برای دورهمی ها

 

کباب چوبی مرغ سوخاری یک فینگر فود بسیار خوشمزه با طرز تهیه ساده بسیار مناسب میهمانی یلدایی و تولد بزرگسالان بچه ها و دورهمی‌های کوچک است‌. مرغ سوخاری یک فینگر فود سالم است که ظرف مدت زمان کوتاهی پخته می‌شود. طرز تهیه مرغ چوبی سوخاری هم بسیار شبیه طرز تهیه مرغ چوبی است. با این تفاوت که در این روش از پودر سوخاری پیش از سرخ کردن مرغ‌ها استفاده می‌شود. در این مقاله از مجله کوروش روش تهیه کباب چوبی مرغ سوخاری خانگی را آموزش می‌دهیم.

 

 

۱۰- طرز تهیه کورن داگ پنیری و ساده+ نکات کورن داگ سوخاری خوشمزه

 

طرز تهیه کورن داگ پنیری و ساده+ نکات کورن داگ سوخاری خوشمزه

 

با وجود اینکه دقیقا نمی‌دانیم خاستگاه اصلی فست فود کورن داگ کدام کشور است اما این فست فود و فینگر فود محبوب خیابانی در ایالات متحده آمریکا به دههٔ ۱۹۲۰ برمی‌گردد و در دههٔ ۱۹۴۰ به یکی از خوراکی‌های محبوب در سراسر آن کشور تبدیل شد. «کورن» یعنی ذرت «داگ» هم که مخفف هات داگ است. پس کورن داگ به معنی سوسیس هات داگی با لایه‌ای از خمیر ذرت است. کورن داگ از جمله فست فود و فینگرفودهای مورد علاقه کودکان و نوجوانان است که به شکل سالم و با سوسیس خانگی هم می‌توانید آن را تهیه کنید. طرز تهیه کورن داگ پنیری و ساده و نکات کورن داگ سوخاری را در مجله کوروش بخوانید.

 

کالابرگ الکترونیک