۹ پیش بینی مهم برای صنعت خرده فروشی کرونا زده در سال ۲۰۲۱

۹ پیش بینی مهم برای صنعت خرده فروشی کرونا زده در سال ۲۰۲۱


17 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
خرده فروشی کرونا

بحران کرونا در سال ۲۰۲۰ صنعت خرده ‌فروشی در جهان را دستخوش تغییرات زیادی کرد. این بحران همچنان ادامه دارد و هیچ چیز انگار هنوز تمام شدنی نیست. احتمالاً تا پایان ۲۰۲۱ اکثر جمعیت جهان واکسیناسیون شده‌اند و با خیال راحت‌تری به فعالیت در دنیای واقعی می‌پردازند. اما باید پذیرفت که همه چیز به حالت عادی باز نمی‌گردد. اگر انتظار دارید که همه چیز در صنعت از جمله صنعت خرده فروشی به پیش از بحران کرونا باز گردد، سخت در اشتباه هستید. بنابراین بهتر است در برنامه‌ریزی برای خرید و فروش کمی جامع‌تر به موضوع پس از پاندمی کرونا و یا شاید بهتر بگوییم پس از واکسیناسیون نگاه کرد. خرده فروشان و برندهای تجاری باید خود را آماده کنند. آن‌ها باید به دنبال تغییر و تحولات در دنیای جدید پس از کرونا باشند. در این مقاله مجله کوروش نگاهی به برخی از پیش‌بینی‌های مهم برای صنعت خرده فروشی در سال ۲۰۲۱ می‌اندازیم.

 

 

مواجه با بحران تلخ ورشکستگی در خرده فروشی در ۲۰۲۱

 

مواجه با بحران تلخ ورشکستگی در خرده فروشی در 2021

 

مطمئناً ورشکستگی یکی از پیش‌بینی‌های مهم سال ۲۰۲۱ در صنعت خرده فروشی است. این ورشکستگی برای بسیاری از برندها اتفاق خواهد افتاد. شرکت‌ها در طی بحران کرونا با مشکلات زیادی مواجه شدند. سال گذشته آن‌ها در مواجهه با بحران پاندمی کرونا تقریباً شوکه شده بودند. در این میان برخی توانستند خود را با شرایط بحران وفق دهند و برخی موفق به این کار نشدند. اما از دیگر سو بیزینس‌ها در سال ۲۰۲۱ پس از سختی‌هایی که در سال ۲۰۲۰ متحمل شدند، تجربه بیشتری برای مواجهه با بحران دارند.

 

در عین حال، احتمالاً در مقابل بازپرداخت اقساط مالی خود با انعطاف بیشتری از سوی دادگاه‌ها مواجه خواهند شد. به آن‌ها فرصت داده می‌شود تا ساختار شرکت را بازسازی کنند و از شرایط موجود خارج شوند. بنابراین اگر بسیاری از کسب ‌و کارها موفق نشوند تا راه‌حلی برای عبور از ورشکستگی پیدا کنند، به راحتی ورشکست خواهند شد. این در حالیست که بازار فروش آنلاین گسترش پیدا کرده و مصرف‌کنندگان در سال آینده بیشتر به سمت خرید آنلاین می‌روند. بنابراین شاید بهتر باشد بگوییم که در سال ۲۰۲۱ تکلیف بسیاری از فروشگاه‌ها و برندهای خرده فروشی مشخص خواهد شد. یا می‌توانند استقامت کنند و ادامه دهند و یا اینکه سقوط خواهند کرد.

 

 

تصور اشتباه بازگشت به فروشگاه‌ها برای خرید کفش و لباس بعد از پاندمی

 

تصور اشتباه بازگشت به فروشگاه‌ها برای خرید کفش و لباس بعد از پاندمی

 

پس از سپری کردن اوج بحران پاندمی کرونا در صنعت خرده فروشی، فروش لباس و کفش خیلی سریع به حالت قبل باز می‌گردد. مردم علاقه زیادی به خرید کفش و پوشیدنی‌ها نشان می‌دهند. اما باید توجه داشت که این بازگشت کمی متفاوت است. مصرف کنندگان دیگر مایل نیستند راحتی و امنیت خرید آنلاین را با چیز دیگری جایگزین کنند. باید انتظار بازگشت دسته‌جمعی مصرف‌کنندگان به فروشگاه‌های خرده فروشی را داشت. اما قطعا سبک خرید تغییر خواهد کرد. با این حال بسیاری از مدیران ارشد صنعت خرده فروشی این واقعیت را درک نمی‌کنند. آن‌ها معتقدند مصرف‌کنندگان تنها در این فصل از تعطیلات به اجبار به صورت آنلاین لباس خریداری می‌کنند. این در حالی است که ۳۱ درصد از مصرف‌کنندگان اعلام کرده‌اند که پس بحران کرونا قصد خرید به صورت حضوری را دارند. مدیران فروشگاه‌های خرده فروشی معتقدند خرید برای کفش و لباس به صورت حضوری افزایش می‌یابد. با این حال تنها ۱۱ درصد از مدیران معتقدند که مصرف‌کنندگان برای خرید کفش به صورت آنلاین اقدام می‌کنند. اگر چه به نظر می رسد چنین تصوری کمی اشتباه باشد.

حتما بخوانید  ترند های روابط عمومی برای موفقیت برند تجاری در سال 2021

 

بیشتر بخوانید: نکات مهم در بازاریابی خرده فروشی کرونا و پسا کرونا

 

ظهور استارتاپ‌های خلاق در صنعت خرده فروشی

 

ظهور استارتاپ‌های خلاق در صنعت خرده فروشی

 

پس از بحران‌های سال ۲۰۲۰ در صنعت خرده فروشی که بیشتر از آن‌ها به خاطر کرونا ایجاد شد، انتظار می‌رود تا استارتاپ‌های خلاق بیشتری پا به عرصه ظهور بگذارند. شرکت‌های نوآورانه جدیدی راه‌اندازی خواهند شد. بسیاری از شرکت‌ها و فروشگاه‌های خرده فروشی دست به نوآوری می‌زنند. اما حقیقت اینجاست که ۹۰ درصد این کسب ‌و کارهای نوآورانه شکست می‌خورند. تنها ‌۱۰ درصد آن‌ها موفق می‌شوند. اما این ۱۰ درصد موفقیت‌های بزرگی را به دست خواهند آورد. افزایش مالیات در سال آینده بقا برای بسیاری از بیزینس‌ها را دشوار خواهد کرد.

 

بنابراین نوآوری در خرده فروشی برای سفارش کالا، سرعت انتقال سفارش و حمل‌ و نقل بسیار پر رنگ است. برخی از کسب ‌و کارها به سمت استراتژی‌های جدیدی می‌روند. جذابیت‌های زیادی برای مصرف‌کنندگان ایجاد خواهد شد. بسیاری از کسب ‌و کارها مایل به انجام برخی از کارها به طور شخصی برای سودآوری بیشتر هستند. بسیاری از خرده فروشان دیگر از عمده فروشان و تولیدکنندگان اصلی خرید نمی‌کنند. در این میان بسیاری از برندها در بازار واسط و میانی از بین می‌روند. بازار به سمت تولیدات لوکس و یا ارزان قیمت حرکت می‌کند. بنابراین شاهد از بین رفتن بازار کالاهای سطح قیمت متعادل و میانی خواهیم بود.

 

 

ادغام کسب‌وکارها در بحران کرونا

 

در پیش‌بینی صنعت خرده فروشی پس از بحران کرونا و یا به عبارتی پس از واکسیناسیون، شاهد ادغام شرکت‌های بزرگ خرده فروشی با برندهای کوچک تر خواهیم بود. این ادغام‌ها نه تنها زیان آور نیست، بلکه باعث نجات کسب‌وکارها می‌شود. بنابراین کسب ‌و کارهایی که مکمل یکدیگر هستند می‌توانند از فرصت استفاده کرده و با هم مرج (ادغام) شوند. این اتفاق در حال حاضر در طول بحران کرونا نیز افتاده است. بسیاری از کمپانی‌های بزرگ، استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای کوچک را شناسایی کرده و برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر با آن‌ها ادغام شده‌اند.

 

 

تغییر در رفتار مشتریان و کارکنان در خرده فروشی

 

تغییر در رفتار مشتریان و کارکنان در خرده فروشی 

 

در سال ۲۰۲۱ شاهد تغییرات زیادی در رفتار مصرف‌کنندگان و حتی کارمندان در صنعت خرده فروشی خواهیم بود. مصرف‌کنندگان قطعاً تجربه خرید آنلاین را با خرید حضوری عوض نخواهند کرد. آن‌ها احتمالاً پس از کرونا توقع سطح بالاتری از خدمات را دارند. یا اینکه حداقل خواهان آن هستند که خدمات فعلی برای خرید آنلاین در فروشگاه‌های خرده فروشی حفظ شود. ممکن است آن‌ها به مناسبت‌های مختلف تجربه حضور در فروشگاه‌های آفلاین را داشته باشند. اما این تجربه کمی کمتر از انتظارات خرده‌فروشان است. بنابراین استفاده از بازاریابی اومنی چنل و پیوند فروشگاه‌های آفلاین و آنلاین با یکدیگر می‌تواند بهترین راهکار برای کسب‌وکارها در صنعت خرده فروشی باشد. کارمندان هم در سوی دیگر ماجرا قرار دارند. آن‌ها احتمالاً هرگز علاقه‌ای به بازگشت به کار حضوری نشان نخواهند داد. آن‌ها دوست ندارند شرایط دورکاری را از دست بدهند. کارکنان در فروشگاه‌های خرده فروشی حالا تجارب بیشتری از دورکاری کسب کرده‌اند. بنابراین بازگشت به حضور در فروشگاه‌های خرده فروشی برای آن‌ها کمی خسته‌کننده و دور از انتظار است.

حتما بخوانید  تاثیرات جانبی اما جبران پذیر پاندمی کرونا بر صنعت خرده فروشی

 

بیشتر بخوانید: بررسی اهمیت انواع سیستم های پرداخت خرده فروشی در دوران کرونا

 

دومین مهاجرت بزرگ در خرده فروشی

 

سال ۲۰۲۱ را می‌توان به عنوان دومین مهاجرت بزرگ در صنعت خرده فروشی نام برد. در سال ۲۰۰۸ بحران مالی باعث تغییرات شگرفی در دنیا شد. بسیاری از معیارها برای خرید در صنعت خرده فروشی تغییر کرد. خرید و فروش برخی اقلام لاکچری از سبد خرید بسیاری افراد حذف شد. طی پاندمی کرونا تعداد زیادی از افراد ناچار به حمل ‌و ‌نقل و سفر با اتومبیل شخصی خود شدند. رانندگی و استفاده از اتومبیل شخصی رواج زیادی پیدا کرده است. بسیاری از مردم به سمت حومه شهر کوچ کردند. اتومبیل‌های شخصی بیش از هر زمان دیگری وارد زندگی روزمره مردم شده است. همین موضوع باعث شده تا خرید وسایل نقلیه جدید و دست دوم رواج پیدا کند.

 

 

بحران کرونا و بحران بازیافت

 

بازیافت در صنعت خرده فروشی بخش بزرگی از تجارت‌های بزرگ را تشکیل خواهد داد. بیش از ۹۵ درصد بسته‌های ۲۰۰ میلیون خریدار آنلاین در ایالات متحده از طریق کانتینر ارسال می‌شود. انتظار می‌رود در سال آینده با رشد فروش آنلاین این میزان بسته‌های خرید انلاین افزایش یابد. بین ژانویه تا نوامبر سال ۲۰۲۰ و یعنی در اوایل بحران کرونا، مصرف‌کنندگان آمریکایی حدود ۵۴۷ میلیارد دلار آنلاین خرید کردند. رقمی که ۳۳ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۱۹ افزایش داشته است. با ادامه رشد خرید آنلاین در صنعت خرده فروشی میلیاردها جعبه تولید خواهد شد. بنابراین صنعت بازیافت به یک تجارت بزرگ تبدیل خواهد شد. پیامدهای تولید این میزان جعبه هنوز مشخص نیست. اما باید به طور جدی به آن پرداخت.

 

 

نیاز صنعت خرده فروشی به جذب نیروی کار در سال ۲۰۲۱

 

نیاز صنعت خرده فروشی به جذب نیروی کار در سال 2021

 

یکی از تغییرات بزرگی که در صنعت خرده فروشی در سال ۲۰۲۱ و به دنبال آن تحولات پس از بحران کرونا شاهد آن هستیم، بحث دلیوری و تحویل کالا است. حرکت به سمت فروش آنلاین به معنی از بین رفتن مشاغل نیست. بسیاری از فروشگاه‌های خرده فروشی برای تحویل کالا نیروی کار کافی ندارند. آن‌ها دچار کمبود رانندگان تحویل کالا و همچنین نیروی کار برای بسته‌بندی در انبار هستند. از ماه جولای سال ۲۰۲۰، آمازون حدود ۳۵۰ هزار نیروی کار جذب کرد. بیشتر آن‌ها کارگران انبار بودند. بسیاری از کسب‌و‌کارهای بزرگ در صنعت خرده فروشی کارگر‌های اضافی استخدام کردند. آن‌ها به دلیل افزایش بسته بندی و تحویل کالا در زمان تعطیلات با نیروی کار مواجه هستند. این نیاز در چشم‌انداز صنعت خرده فروشی در سال ۲۰۲۱ بیش از پیش به چشم می‌خورد.

 

 

بیشتر بخوانید: ۶ تغییر اساسی که در زمان پاندمی کرونا در صنایع خرده فروشی ایجاد شد

 

منبع: forbes

 

کالابرگ الکترونیک